fb pixel code
KATEGÓRIA
Ajánló
2020. 01. 22
Megvalósult az UltraRAM! A Britek fejlett univerzális memóriát alkottak
2020. 01. 22
Őrült szerelők üvöltése! RX5500XT VS GTX1660Ti, Ryzen5 2600X vs Ryzen7 2700X?
2020. 01. 22
Ingyen Freeman? A Half-Life részek most ingyen játszhatók
2020. 01. 21
Control mozi készülhet? A Rogue One írója benne lenne
2020. 01. 21
Kiderült mely Huawei készülékek kapják meg az új frissítést.
2020. 01. 21
Son Goku lenyomja a Jediket is! Jól fogy a Dragon Ball Z: Kakarot
2020. 01. 21
A Dying Light 2 megjelenése is csúszik!
2020. 01. 20
Olcsó? Akkor futás! - Xiaomi Mi AirDots bluetooth fülhallgató
2020. 01. 20
Apró, mégis sokakat zavaró frissítést adott ki a Google
2020. 01. 20
Első kézből? A nagy NAVI még idén bemutatkozik
2020. 01. 20
Kiszivárgott volna az RTX3080 és RTX3070?
2020. 01. 17
Mit tud a GTX1660 Fortnite, RDR2 és Rage2 alatt? Elég 100 FPS-re Full HD felbontáson?
2020. 01. 17
Liquid Freezer II 280 - impozáns AIO hűtés az Arctic-tól
2020. 01. 17
Elhalasztották a Cyberpunk 2077 megjelenését
2020. 01. 17
Árat csökkent az Nvidia - olcsóbb lesz az RTX 2060
2020. 01. 06

Erős, de erősen is fogyaszt? Intel i9-10900K

Bár az Intel az új generációs processzorok terén erre az évre még nem készül valóban újnak nevezhető fejlesztéssel, aki az elérhető legerősebb asztali megoldásokat keresi, idén sem marad csúcstermék nélkül. A gyártó szűken méri az i9-10900K-val kapcsolatos nyilatkozatait, ám most néhány újabb információ látott napvilágot.

10. generáció, továbbra is 14nm-en


A 10. generációs Comet Lake széria tetején elhelyezkedő processzor LGA 1200 foglalatot használ majd, és annak a 14nm-es architektúrának a továbbcsiszolt változata, melyre nagyjából öt éve állt át a gyártó, a korábbi 22nm-ről. Az alacsonyabb csíkszélességnek köszönhetően akkor finomodott az energiaigény, így azzal arányosan növelhető volt a teljesítmény. De mit jelent ez most, egy idén érkező CPU számára? A 9900K utódja, tulajdonképpen az előd bővített kiadásának tekinthető, hiszen 8 helyett már 10 fizikai maggal, és húsz logikai szállal száll majd versenybe. A friss adatokra a weibo.com egy felhasználója hívta fel a figyelmet, a dokumentum pedig több benchmark eredményt tartalmaz, melyek előre vetítik a megjelenésre váró processzor képességeit. A SYSmark, SPEC, XPRT, illetve Cinebench programok közül talán az utóbbi tekinthető a leginkább relevánsnak, mivel a többi résztvevő hajlamos „jobban együttműködni” az Intel processzorokkal. Éppen ezért izgalmas, hogy míg a SPEC szerint 30% a 10900K fölénye a 9900K-val szemben, addig a Cinebench R15 26%-ot produkált, ami nem kirívó eltérés.

Terhelés alatt 40 wattal volt magasabb a maximum fogyasztás


Az XPRT mérései az egyszálas  teljesítményt vizsgálják, és mindössze 3-4%-kos előrelépést mutatnak a 10.generációs processzor javára. Mivel várhatóan a plusz két mag biztosítja majd az igazi előnyt, így ez az eredmény valójában nem olyan meglepő. Az elmúlt években láthattuk, hogy az Intel 14nm-es architektúrája meglepően szép órajelek elérésére képes, a 10900K egyetlen magja pedig akár 5.3 Ghz-es frekvencián is üzemelhet. Fontos megemlíteni, hogy egy kiadás előtt álló termékről van szó, amire minden bizonnyal vár még optimalizáció, és számos szoftveres frissítés. A technológiai korlátok természetesen áldozatot követelnek, cserébe a növekvő teljesítményért, melyek továbbra is a fogyasztás oltárán keresendők. Az aktuális információk szerint, a 10. generáció már 125 wattos TDP-t ígér, míg a 9900K még 95 wattról indult, igaz, a nemrég megjelent 9900KS esetében is már 127 wattot láthattunk. A tuningra szánt K széria tehát 125 wattot kér majd, a többi modell esetében viszont nagyjából 65 watt a várható fogyasztás. A 10900K-nál látható volt a 125 W, ugyanakkor elérte a 250-et is, amit valószínűleg az indokolt, hogy az összes mag egyidejűleg tartotta a kijelölt Boost frekvenciát.

 


Az Intel tehát 10 maggal, és emelt órajelekkel próbál jó ajánlatot nyújtani, a high-end processzort kereső felhasználóknak. Persze az AMD sem pihen, és az ár-érték arányt vizsgálva jelenleg is kínál vonzó, több mint versenyképes termékeket. A siker kulcsát tehát a 10. generáció árazása rejti, melyről reméljük, hogy hamarosan több információval is szolgálhatunk.

2020. 01. 06

Megvalósult az UltraRAM! A Britek fejlett univerzális memóriát alkottak
Az UltraRAM névre keresztelt új technológia elképszető mértékben energiatakarékos, gyors, és elérhető vele a merevlemezektől megszokott tárkapacitás Az "unvierzális memória" az Egyesült Királyságban található Lancaster Egyetem kutatóinak áldozatos munkáját dícséri. A több éve még csak elméletként létező módszer végül formát öltött, és megszületett belőle az UltraRam, mely tárhelyként és RAM-ként egyaránt funkcionál. Eredményeik igazolásához, több cikket, illetve részletes kutatási dokumentációt is nyilvánosságra hoztak, és ez alapján már most komoly változásokat jósolnak, digitális eszközeink számára. A korábban általuk is elérhetetlennek tartott áttörést, január 7-én, az egyetem weboldalán tették közzé. Jelenleg két fő memóriatípust különböztetünk meg, a DRAM-ot és a flash-t, melyek tulajdonságaikat és céljukat tekintve is egymás ellentétei. A DRAM gyors és aktív szerepet tölt be, viszont a kezelt adatokat folyamatosan frissíteni kell, melyek azonnal elillannak, amint megszüntetjük az áramellátást. A flash értelemszerűen lassú, ellenben passzív állapotban is hosszú távon megőrzi adatainkat, ráadásul ma már jóval kisebb költségen képes a DRAM-nál lényegesen nagyobb tárhely biztosítására. Mi történt? Az UltraRAM úgynevezett NVRAM (non-volatile RAM), vagyis nem jellemzi a RAM-okra jellemző "feledékenység", és az első valóban sikeres próbálkozás a két lényeges szerep ötvözésére, méghozzá a hátrányok elhagyásával. Egyik legnagyobb különlegessége, hogy pontosan a DRAM sebe
Ingyen Freeman? A Half-Life részek most ingyen játszhatók
A Valve megtalálta a tökéletes reklámfogást közelgő VR játékának népszerűsítéséhez: az ingyen játékot. Lehetetlennek tűnt, mégis megértük, hogy újabb hivatalos Half-Life cím készül a Valve műhelyében. A második rész előzményeit bemutató Half-Life: Alyx-nek sajnos csak a PC-s VR sisakok tulajdonosai örülhetnek, ám ők minden bizonnyal kérdés nélkül elő is rendelték a játékot. A kiadó kellemes akcióval hívja fel a figyelmet a megjelenésre, ugyanis az összes hivatalos Half-Life tartalmat ingyenessé teszi a nagyközönség számára, persze csak korlátozott időre. A márciusban érkező Alyx tesztelése tehát egy szűkebb réteg kiváltsága lesz, a klasszikus részek kihagyására azonban aligha lehet mentsége annak, aki kedveli az FPS, az akció, vagy akár a logikai játékokat. Ha mégsem játszottuk volna az FPS műfajt megreformáló Half-Life-ot, vagy a látványos fizikai szimulációt bemutató második részt, most bő két hónapunk lesz pótolni őket. Hogy teljes legyen az élmény, a promóciós időszak alatt a hivatalos kiegészítők is elérhetők, nem beszélve a temérdek közösségi modifikáció tartalmairól, vagy a rajongói frissítésekről, melyek javítják az égető hibákat, és csiszolnak a látványon is. Ha csak most ismerkedünk a műfajjal és bepótolnánk a klasszikusokat, esetleg ritkán játszunk, de nosztalgiázni vágyunk, a listán a Half-Life, a Half-Life: Blue Shift és Opposing Force csomagokkal, illetve a Half-Life 2 szerepel, két kiegészítő epizódjával együtt. A kívánt játékot a STEAM áruházából emel
Control mozi készülhet? A Rogue One írója benne lenne
Az alkotók benne lennének egy Control film elkészítésében, és már az író is bejelentkezett A Control kétségtelenül a Remedy nagy visszatérése volt, hiszen a közönség, és a sajtó is szerette a természetfeletti elemekben gazdag akciójátékot. Olyannyira, hogy a Los Angelesben megtartott The Game Awards rendezvényen elnyerte a legjobb látvényért járó díjat. A finn stúdió híres arról, hogy szereti filmszerűvé varázsolni játékait, ám ezúttal lehet, hogy szintet léphetnek. Gary Whitta neve sokaknak a Rogue One forgatókönyvírójaként lehet ismerős, de hozzá köthető a Star Wars Rebels animációs sorozat több epizódja is. A videojátékok világa sem idegen számára, hiszen olyan címek hátterének kidolgozásában vállalt szerepet, mint a Telltale-féle The Walking Dead, vagy a mára erős kult státuszt élvező 2006-os Prey. Az író néhány órája rajongói kérdésekre válaszolt Twitter oldalán, és aki esetleg követte az eseményt, izgalmas eseménynek lehetett tanúja. Az egyik felhasználótól azt a kérdést kapta, hogy melyik videojátékból látna legszívesebben filmes adaptációt, és hogy megírná-e hozzá a forgatókönyvet. A válasza egyszerűen csak annyi volt: "CONTROL. És igen." Az igazi meglepetés még csak ezután jött, ugyanis Thomas Puha, a Remedy kommunikációs igazgatója is felbukkant a bejegyzés alatt, és beszélgetésre invitálta a filmest. Természetesen ebből még korai lenne messzemenő következtetéseket levonni, és jogos a kérdés, hogy vajon jó ötlet megkockáztatni, egy újabb játékot feldolgozó
PCX 2006-2020.
Kapcsolat: [email protected]
Az oldal tetejére 0 Kedvenceim 0 Összehasonlítás 0 A kosár üres