Doom Eternal elõzetes - elkészült és a tesztelõk imádják

A Bethesda zárt sajtóeseményeken engedett betekintést a játékba, ám szimpla bemutató helyett minden résztvevõ órákat tölthetett a teszteléssel


2016 példaértékû volt a játékpiac számára, hiszen a Bethesda és id Software együttmûködésébõl születõ Doom reboot megmutatta, hogyan kell jó érzékkel hozzányúlni, egy nagy kaliberû klasszikushoz. A siker garantálta a folytatást, ám sajnos nem a Doom Eternal zárta a 2019-es évet, mivel a megjelenést idén márciusra halasztották. Az elmúlt néhány hónapban nem lazsáltak a fejlesztõk, és ezt be is bizonyították exkluzív rendezvényeiken, ahol a szerencsés meghívottak végigjátszhatták, a kész játék elsõ három fejezetét.

A tekercsek mellett átvezetõkbõl is okulhatunk


A beszámolók szerint minden kétely eloszlott azzal kapcsolatban, hogy lehetséges-e 21-re lapot húzni. A vérgõzös FPS folytatása nem csak pörgõsebb, brutálisabb és látványosabb elõdjénél, de ismét jó arányérzékkel épít be új játékelemeket, és ügyesen kiválasztott mechanikákat. A Doom Eternal grandiózus alkotás, mely megtart mindent ami mûködik, de az újragondolt receptnek köszönhetõen még taktikusabb játékmenetet garantál. Sõt, még a zúzás mögött húzódó minimalista narratívát is meri gazdagabban tálalni, így aki kedvelte az univerzumot építõ történetdarabkákat, most még több izgalomra, és intenzívebb tálalásra számíthat. Kényes kérdés a történet, nem tudhatjuk, hogy a játék egészében mekkora szerep jut majd a történetet közvetítõ jeleneteknek, de az eddigiek alapján itt sincs okunk a félelemre. A hangsúly továbbra is túlélésen, és az ehhez szükséges extrém mészárláson lesz, ám ezúttal hõsünk akkor is szerephez jut, míg a felhevült puskacsõ lehûlésére vár. Az online fellelhetõ felvételeken külsõ nézetbõl is megcsodálhatjuk páncélba zárt hõsünket, sõt, talán a sisak alatt rejtõzõ arcot is megismerhetjük. Azt azért erõsen reméljük, hogy marad a csendes mészáros szerepében, és a fejlesztõk nem kényszerítik illúzióromboló párbeszédekbe.

Egy powerupot felvéve tekintetünk felizzik


2016-ban ünnepeltük az egyszerû megközelítést, mely megidézte az akciójátékok kezdeti idõszakát, mikor nem volt szükségünk semmi másra, mint egy rakás változatos ellenfélre, intelligens pályadizájnra, és pusztító fegyverek garmadájára. A Doom Eternal azonban nem néhány új arénával, vagy egy-két új stukkerrel próbál elkápráztatni, és még egyszer eladni ugyanazt a játékot. Mer továbblépni, de anélkül, hogy meggondolatlanságokkal, vagy éles irányváltással hergelné a rajongókat. A legutóbbi kaland DoomGuy-t legendás Doom Slayerré avatta, a folytatás pedig még tudatosabban épít a harcost övezõ, vérben forralt hírnévre. Míg a démonok szó szerint rettegik az instant ördögûzésben utazó Slayert, addig õ megismerheti a pokoli dimenzió hatalmi felépítését. Kiderül, hogy bár vannak hatalmasságok, akiknek módjában állna megállítani a föld invázióját, az õsi kozmikus törvények tétlenségre kötelezik õket. Ez persze aligha jelent gondot olyasvalakinek, akit reggel az ébresztõóra helyett a felsíró láncfûrész ébreszt.

A zombigrill jól láthatóan zöld és kíméli a bolygót


Az említett taktikusságot rengeteg új elemmel érik el, elsõnek mindjárt itt a lángszóró. A legyengült ellenfeleket továbbra is kivégezhetjük az új animációkkal színesített"glory killekkel", ám ha lángra gyújtunk valakit, az mostantól életpont helyett páncéllal jutalmazza kegyetlenségünket. Ha fogytán a muníció, természetesen továbbra is érdemes elõkapni a limitáltan használható láncfûrészt, így még a legnagyobb rémséget is levághatjuk egyetlen mozdulattal, majd teli tárral folytathatjuk a harcot. Ezen lehetõségek használata túlélésünk záloga is, fõleg magasabb nehézségi fokozaton, így érdemes megfontoltan harcolni, és akkor tényleg legyõzhetetlennek érezhetjük magunkat. A játék ezen a téren egészen nagylelkû, mivel szépen adagolja a gyengébb ellenfeleket is, így ha a komolyabb példányok megizzasztanának, egy sor zombi mindig jól jön energiánk feltöltésére.

Kapd el Fifi, de ne hozd vissza!


A beszámolók szerint a Doom Eternal sokkal többet kínál, mint elõdje, legyen szó karakterünk képességeirõl, vagy épp fegyverzetünk fejlesztésérõl. Még gránátból is lesz választék, így a lángoló húscafatok mellett, mostantól jeges szilánkokra is robbanthatjuk a szörnyetegeket. Minden démonnak megtalálhatjuk a gyengepontját, és egy célzott lövéssel akár le is fegyverezhetjük õket, új támadási módra kényszerítve õket. A rémesen idegesítõ pajzsos katonák elintézséhez elég néhány jól irányzott találat a plazmaágyúból, és figyelhetjük ahogy a mutáns kezében felrobbanó védernyõ kárt tesz a többiekben is. A Cacodemon nyitott állkapcsába lõtt gránát, azonnali kivégzést tesz lehetõvé, és minden fegyverre igaz, hogy ha jókor használjuk, eredményesebbek lehetünk.
 

Kössz a semmit, megoldom magam.


A növekedés a környezet felépítésén is egybõl észrevesszük majd, olyannyira, hogy az elõzõ rész nagyobb arénái is szûkösnek tûnhetnek. A területek kinyíltak, a harcterek szellõsebbek és tágasabbak lettek, rendesen teletömve platformelemekkel. A monumentálisabb pályadizájn nem csak a narrációra gyakorolt hatást, de magával hozott egy jó adag ügyességi ugrabugrát is. Slayerünknél a duplaugrás már alap képesség, ráadásul viszonylag korán megkapjuk az egyik leghasznosabb újítást, a dash-t. A gyors kitérés segít, hogy kikerüljünk szorult helyzetekbõl, ugyanakkor nélkülözhetetlen a továbbjutáshoz. Egyes vélemények szerint szórakoztató a levegõben szökellve egyik felületrõl a másikra ugrálni, és kikerülni a lengedezõ csapdákat, viszont kissé kilóg a játékból, fõleg a jól láhatóan miattunk odahelyezett lebegõ platformokat látva.

Fagyos lett a hangulat.


Ez a tartalom egy érdekes döntéshez vezette az alkotókat, így a hibáinkat korábban kegyetlenül büntetõ játék finomodni látszik. Mostantól ha lezuhanunk, nem kell félnünk a haláltól, helyette egybõl a legutóbbi szakasztól folytathatjuk tovább, némi életért és páncélért cserébe. Valószínûleg érezték az alkotók, hogy rémesen frusztráló lenne minden zuhanás után a töltõképernyõt bámulni, még akkor is ha az irányítás továbbra is hibátlan. A szabadság érzetét tovább erõsíti, hogy már nem vagyunk az izolált Mars-bázis foglyai, és küldetéseink között saját ûrhajónkon lazíthatunk. A fedélzet ablakáról letekinthetünk a démoni seregek által megszállt földre, hogy nem sokkal késõbb, egy portálon keresztül ismét a sûrûjében találjuk magunkat. A fedélzeten amúgy olyan bájos dolgokat találhatunk, mint a démoni belsõségekbõl kreált gitár, de még egy Doom Slayer-t ábrázoló portrét, és egyéb easter eggeket is felfedezhetünk, így valószínûleg a pályán összegyûjtött jutalmakban, nem csak a menüt megnyitva gyönyörködhetünk majd.

A legnagyobb zenészek használták, a lelkükért cserébe.


Hogy milyen lesz a Doom Eternal? Lehet hinni a pár órás tapasztalatra alapozott véleményeknek? Miért ne lehetne? Az elõzõ rész emlékezetes darab volt, és nagyon úgy néz ki, hogy ezt most hatványozva folytatják. A teszteléshez egy i9-9900K, és egy RTX2080 biztosították a teljesítményt, amivel nem is volt semmi gond, de azért reméljük, hogy az optimalizációra ezúttal is legalább akkora gondot fordítanak, mint a Doom esetében. A látvány továbbra is ütõs, a hangok túlvilágiak és aprólékosan kidolgozottak. A mozgás csiszoltabb, a harc és átgondolt és tele van meglepetéssel, mindehhez pedig ismét zseniális zenei aláfestés jár. Mick Gordon ezúttal is a klasszikus dallamok továbbgondolásával teremt atmoszférát, és kínál adrenalinpumpáló aláfestést, ehhez az apokaliptikus háborúhoz, ahol ismét mi vagyunk túlerõben.

A PC-s játékosok a STEAM-en rendelhetik elõ, a megjelenés ideje március 20.

KD - PCX

2020. 01. 23

Switch vs router: Kulcsfontosságú különbségek, amit érdemes ismerned

Switch vs router: Kulcsfontosságú különbségek, amit érdemes ismerned
A switch vs router téma sokszor összezavarja azokat, akik először találkoznak hálózati eszközökkel. Bár mindkettő nélkülözhetetlen része egy modern hálózatnak, a funkciójuk és a felhasználási módjuk merőben különböző.
Ebben a cikkben végigvezetlek a legfontosabb különbségeken, hogy pontosan tudd, mikor melyikre van szükséged, és hogyan működnek a gyakorlatban.
Switch vs router
Switch vs router
Mi az a switch?
Mi az a router?
Switch vs router: alapvető különbségek
Hogyan működik a switch a gyakorlatban?
Hogyan működik a router a gyakorlatban?
Mikor van szükséged switch-re?
Mikor van szükséged router-re?
Switch vs router a mindennapi életben
Gyakran ismételt kérdések
Összegzés
Mi az a switch?
A switch alapvetően egy hálózati kapcsoló, amely lehetővé teszi, hogy több eszköz, például számítógépek, nyomtatók vagy NAS-ok – egy helyi hálózaton belül kommunikáljanak egymással. A switch úgy működik, hogy a beérkező adatcsomagokat a cél eszköz felé irányítja, így minimalizálja a felesleges adatforgalmat. Ez a folyamat gyors és hatékony, és a legtöbb esetben észre sem veszed, hogy közben dolgozik. Ha egy kisebb irodát vagy otthoni hálózatot üzemeltetsz, a switch kulcsfontosságú az eszközeid zavartalan összekapcsolásához.
Mi az a router?
A router ezzel szemben már a hálózatok összekapcsolására szo

Switch vásárlás: 8 tipp, hogy a legjobb ár-érték arányt kapd

Switch vásárlás: 8 tipp, hogy a legjobb ár-érték arányt kapd
A switch vásárlás nem mindig egyszerű feladat, főleg, ha először állsz neki, és nem szeretnél felesleges pénzt kidobni. Egy tapasztalt IT szakértő szemszögéből nézve számos tényezőt érdemes figyelembe venni, hogy ne csak olcsón, hanem okosan vásárolj.
Ebben a cikkben végigvezetlek azokon a szempontokon, amelyek segítenek abban, hogy hosszú távon elégedett legyél a választott switch-sel.
Switch vásárlás tippek
Switch vásárlás tippek
Mire figyelj a portok számánál és típusánál?
Gondolj a jövőre is
Tudj meg többet a menedzselhetőségről
Energiatakarékosság és zajszint
Ellenőrizd a garanciát és a támogatást
Ár-érték arány, ne csak az árat nézd
Olvasd a véleményeket és teszteket
Vásárlás online vagy boltban?
Gyakran ismételt kérdések
Mire figyelj a portok számánál és típusánál?
Az első dolog, amit érdemes átgondolni, az a switch portjainak száma és típusa. Nem mindegy, hogy hány eszközt szeretnél egyszerre csatlakoztatni, és milyen sebességet igényelnek ezek az eszközök. Az otthoni környezetben általában elegendő egy 8- vagy 16-portos switch, míg kisebb irodákban már érdemes lehet 24 portot választani. Az is fontos, hogy a portok gigabitesek legyenek, hiszen ma már szinte minden modern eszköz igényli a gyors adatátvitelt.
Gondolj a jövőre is
Sok ember hajlamos csak a jelenlegi igényekre koncentrál

Router switch összekötés: 6 hasznos tipp a stabil és gyors hálózatért

Router switch összekötés: 6 hasznos tipp a stabil és gyors hálózatért
A router switch összekötés az egyik alapvető feladat, ha otthon vagy irodában szeretnél stabil és gyors hálózatot kiépíteni. Bár elsőre bonyolultnak tűnhet, valójában néhány alapelv betartásával könnyen optimalizálhatod a hálózati eszközeidet.
Ebben a cikkben részletesen elmagyarázom, mire érdemes figyelni, és hogyan kerülheted el a gyakori hibákat, hogy a hálózatod minden szempontból megbízható legyen.
Router switch összekötés tippek
Router switch összekötés
Értsd meg az alapokat
Használj minőségi kábeleket
Figyelj az eszközök elhelyezésére
Konfiguráld okosan a hálózatot
Ellenőrizd a firmware-t és a szoftvereket
Használj dedikált portokat
Figyelj a hálózati terhelésre
Teszteld rendszeresen a kapcsolatot
Gyakran ismételt kérdések
Összegzés
Értsd meg az alapokat
Mielőtt bármit összekötnél, fontos tudnod, mi a különbség a router és a switch között. A router az eszközök internetkapcsolatát kezeli, a switch pedig a helyi hálózaton belüli adatforgalmat optimalizálja. Ha ezt a két eszközt megfelelően kötöd össze, a hálózatod nemcsak gyorsabb lesz, de a forgalom kezelése is hatékonyabb. Az alapok ismerete segít abban, hogy ne kövess el alapvető hibákat, például ne kösd loopba a hálózatot vagy ne legyen IP-cím ütközés.
Használj minőségi kábeleket
A legtöbben hajlamosak spórolni a kábelek
Értékelések
Az értékeléshez be kell jelentkezned.

Légy naprakész!
PCX 2006-2025.
Kapcsolat: [email protected]
Cookie / süti kezelés Az oldalon cookie-kat használunk, melynek részleteit itt találod.