2020. 01. 23

Doom Eternal előzetes - elkészült és a tesztelők imádják

A Bethesda zárt sajtóeseményeken engedett betekintést a játékba, ám szimpla bemutató helyett minden résztvevő órákat tölthetett a teszteléssel


2016 példaértékű volt a játékpiac számára, hiszen a Bethesda és id Software együttműködéséből születő Doom reboot megmutatta, hogyan kell jó érzékkel hozzányúlni, egy nagy kaliberű klasszikushoz. A siker garantálta a folytatást, ám sajnos nem a Doom Eternal zárta a 2019-es évet, mivel a megjelenést idén márciusra halasztották. Az elmúlt néhány hónapban nem lazsáltak a fejlesztők, és ezt be is bizonyították exkluzív rendezvényeiken, ahol a szerencsés meghívottak végigjátszhatták, a kész játék első három fejezetét.

A tekercsek mellett átvezetőkből is okulhatunk


A beszámolók szerint minden kétely eloszlott azzal kapcsolatban, hogy lehetséges-e 21-re lapot húzni. A vérgőzös FPS folytatása nem csak pörgősebb, brutálisabb és látványosabb elődjénél, de ismét jó arányérzékkel épít be új játékelemeket, és ügyesen kiválasztott mechanikákat. A Doom Eternal grandiózus alkotás, mely megtart mindent ami működik, de az újragondolt receptnek köszönhetően még taktikusabb játékmenetet garantál. Sőt, még a zúzás mögött húzódó minimalista narratívát is meri gazdagabban tálalni, így aki kedvelte az univerzumot építő történetdarabkákat, most még több izgalomra, és intenzívebb tálalásra számíthat. Kényes kérdés a történet, nem tudhatjuk, hogy a játék egészében mekkora szerep jut majd a történetet közvetítő jeleneteknek, de az eddigiek alapján itt sincs okunk a félelemre. A hangsúly továbbra is túlélésen, és az ehhez szükséges extrém mészárláson lesz, ám ezúttal hősünk akkor is szerephez jut, míg a felhevült puskacső lehűlésére vár. Az online fellelhető felvételeken külső nézetből is megcsodálhatjuk páncélba zárt hősünket, sőt, talán a sisak alatt rejtőző arcot is megismerhetjük. Azt azért erősen reméljük, hogy marad a csendes mészáros szerepében, és a fejlesztők nem kényszerítik illúzióromboló párbeszédekbe.

Egy powerupot felvéve tekintetünk felizzik


2016-ban ünnepeltük az egyszerű megközelítést, mely megidézte az akciójátékok kezdeti időszakát, mikor nem volt szükségünk semmi másra, mint egy rakás változatos ellenfélre, intelligens pályadizájnra, és pusztító fegyverek garmadájára. A Doom Eternal azonban nem néhány új arénával, vagy egy-két új stukkerrel próbál elkápráztatni, és még egyszer eladni ugyanazt a játékot. Mer továbblépni, de anélkül, hogy meggondolatlanságokkal, vagy éles irányváltással hergelné a rajongókat. A legutóbbi kaland DoomGuy-t legendás Doom Slayerré avatta, a folytatás pedig még tudatosabban épít a harcost övező, vérben forralt hírnévre. Míg a démonok szó szerint rettegik az instant ördögűzésben utazó Slayert, addig ő megismerheti a pokoli dimenzió hatalmi felépítését. Kiderül, hogy bár vannak hatalmasságok, akiknek módjában állna megállítani a föld invázióját, az ősi kozmikus törvények tétlenségre kötelezik őket. Ez persze aligha jelent gondot olyasvalakinek, akit reggel az ébresztőóra helyett a felsíró láncfűrész ébreszt.

A zombigrill jól láthatóan zöld és kíméli a bolygót


Az említett taktikusságot rengeteg új elemmel érik el, elsőnek mindjárt itt a lángszóró. A legyengült ellenfeleket továbbra is kivégezhetjük az új animációkkal színesített"glory killekkel", ám ha lángra gyújtunk valakit, az mostantól életpont helyett páncéllal jutalmazza kegyetlenségünket. Ha fogytán a muníció, természetesen továbbra is érdemes előkapni a limitáltan használható láncfűrészt, így még a legnagyobb rémséget is levághatjuk egyetlen mozdulattal, majd teli tárral folytathatjuk a harcot. Ezen lehetőségek használata túlélésünk záloga is, főleg magasabb nehézségi fokozaton, így érdemes megfontoltan harcolni, és akkor tényleg legyőzhetetlennek érezhetjük magunkat. A játék ezen a téren egészen nagylelkű, mivel szépen adagolja a gyengébb ellenfeleket is, így ha a komolyabb példányok megizzasztanának, egy sor zombi mindig jól jön energiánk feltöltésére.

Kapd el Fifi, de ne hozd vissza!


A beszámolók szerint a Doom Eternal sokkal többet kínál, mint elődje, legyen szó karakterünk képességeiről, vagy épp fegyverzetünk fejlesztéséről. Még gránátból is lesz választék, így a lángoló húscafatok mellett, mostantól jeges szilánkokra is robbanthatjuk a szörnyetegeket. Minden démonnak megtalálhatjuk a gyengepontját, és egy célzott lövéssel akár le is fegyverezhetjük őket, új támadási módra kényszerítve őket. A rémesen idegesítő pajzsos katonák elintézséhez elég néhány jól irányzott találat a plazmaágyúból, és figyelhetjük ahogy a mutáns kezében felrobbanó védernyő kárt tesz a többiekben is. A Cacodemon nyitott állkapcsába lőtt gránát, azonnali kivégzést tesz lehetővé, és minden fegyverre igaz, hogy ha jókor használjuk, eredményesebbek lehetünk.
 

Kössz a semmit, megoldom magam.


A növekedés a környezet felépítésén is egyből észrevesszük majd, olyannyira, hogy az előző rész nagyobb arénái is szűkösnek tűnhetnek. A területek kinyíltak, a harcterek szellősebbek és tágasabbak lettek, rendesen teletömve platformelemekkel. A monumentálisabb pályadizájn nem csak a narrációra gyakorolt hatást, de magával hozott egy jó adag ügyességi ugrabugrát is. Slayerünknél a duplaugrás már alap képesség, ráadásul viszonylag korán megkapjuk az egyik leghasznosabb újítást, a dash-t. A gyors kitérés segít, hogy kikerüljünk szorult helyzetekből, ugyanakkor nélkülözhetetlen a továbbjutáshoz. Egyes vélemények szerint szórakoztató a levegőben szökellve egyik felületről a másikra ugrálni, és kikerülni a lengedező csapdákat, viszont kissé kilóg a játékból, főleg a jól láhatóan miattunk odahelyezett lebegő platformokat látva.

Fagyos lett a hangulat.


Ez a tartalom egy érdekes döntéshez vezette az alkotókat, így a hibáinkat korábban kegyetlenül büntető játék finomodni látszik. Mostantól ha lezuhanunk, nem kell félnünk a haláltól, helyette egyből a legutóbbi szakasztól folytathatjuk tovább, némi életért és páncélért cserébe. Valószínűleg érezték az alkotók, hogy rémesen frusztráló lenne minden zuhanás után a töltőképernyőt bámulni, még akkor is ha az irányítás továbbra is hibátlan. A szabadság érzetét tovább erősíti, hogy már nem vagyunk az izolált Mars-bázis foglyai, és küldetéseink között saját űrhajónkon lazíthatunk. A fedélzet ablakáról letekinthetünk a démoni seregek által megszállt földre, hogy nem sokkal később, egy portálon keresztül ismét a sűrűjében találjuk magunkat. A fedélzeten amúgy olyan bájos dolgokat találhatunk, mint a démoni belsőségekből kreált gitár, de még egy Doom Slayer-t ábrázoló portrét, és egyéb easter eggeket is felfedezhetünk, így valószínűleg a pályán összegyűjtött jutalmakban, nem csak a menüt megnyitva gyönyörködhetünk majd.

A legnagyobb zenészek használták, a lelkükért cserébe.


Hogy milyen lesz a Doom Eternal? Lehet hinni a pár órás tapasztalatra alapozott véleményeknek? Miért ne lehetne? Az előző rész emlékezetes darab volt, és nagyon úgy néz ki, hogy ezt most hatványozva folytatják. A teszteléshez egy i9-9900K, és egy RTX2080 biztosították a teljesítményt, amivel nem is volt semmi gond, de azért reméljük, hogy az optimalizációra ezúttal is legalább akkora gondot fordítanak, mint a Doom esetében. A látvány továbbra is ütős, a hangok túlvilágiak és aprólékosan kidolgozottak. A mozgás csiszoltabb, a harc és átgondolt és tele van meglepetéssel, mindehhez pedig ismét zseniális zenei aláfestés jár. Mick Gordon ezúttal is a klasszikus dallamok továbbgondolásával teremt atmoszférát, és kínál adrenalinpumpáló aláfestést, ehhez az apokaliptikus háborúhoz, ahol ismét mi vagyunk túlerőben.

A PC-s játékosok a STEAM-en rendelhetik elő, a megjelenés ideje március 20.

KD - PCX

2020. 01. 23

Mi a BIOS, a CMOS és hogyan érjük el őket?
Összefoglalónk az alaplapok és egyben a PC-k rejtélyes kezelőfelületétét mutatja be
Megvettem az első számítógépemet, csak a BIOS-szal ne kelljen vacakolnom. Egyáltalán mi az és mit kezdjek vele? Sok felhasználó gondol így első számítógépére, de még sokszor azok is, akik már egy ideje használják és nem most húzták le a fóliát frissen összeszerelt gépükről. A következő sorok arra tesznek kísérletet, hogy bemutassák, mi is az a BIOS, hogyan jutunk oda a különböző gyártók alaplapjain, és mit tehetünk, ha egyes beállítások miatt gondokat tapasztalunk.
A BIOS
A BIOS a Basic Input/Output System rövidítése és egy olyan beépített firmware, melyet minden számítógép esetében az alaplapon találunk és alapvetően a rendszerindításért felel. Egy olyan aprócska szoftver, mely felismeri, diagnosztizálja és kezeli egy számítógép legfontosabb alkatrészeit, tehát a processzort és a RAM-ot, melyek nélkül a gép el sem indulna, illetve a háttértárakat és az USB portokat melyek az operációs rendszer betöltéséhez, illetve a kezeléséhez szükséges eszközöket, perifériákat tartalmazhatják.
Bár a Windows és a Linux számos lehetőséget és módot kínál egyes beállítások elvégzésére, néhány változtatás csak a rendszer BIOS-án keresztül végezhető el. A BIOS segítségével ellenőrizhető, hogy a gép minden összetevője megfelelően működik-e, mielőtt a Windows rendszerbe bootolna. Ez tehát a gépünk első védvonala is egyben, hiszen már itt is számos dolgot módosíthatunk és a hibák elhárításában is fontos
Amit az alaplapokról tudni érdemes - 2. rész
Mi a VRM szerepe egy alaplapon, miben térnek el a lapkészletek, és milyen alaplapok közül választhatunk?
Cikkünk első fejezete az alaplapok szerepét tárgyalta, kitérve az alapvető felszereltségre, amelyek tekintetében többé-kevésbé minden lap ugyanazt kínálja. De mik azok a részletek, amelyek nagyobb mértékben is megkülönböztetik ezeket a hardvereket? A következőkben a feszültségszabályozást végző VRM, a chipsetek és az igényeink és pénztárcánk szerinti választási lehetőségek következnek.
A VRM
Az alaplapi VRM-ek meglepően fontos részei minden modern alaplapnak, de gyakran figyelmen kívül hagyják őket a marketing és a kritikák során is, vagy nem magyarázzák el megfelelően, ha egyáltalán megemlítik őket. Mik azok az alaplapi VRM-ek, miért említik őket együtt a túlhajtással, és milyen kulcsfontosságú specifikációkat kell megérteni ahhoz, hogy megalapozott döntést hozzunk vásárlás előtt?
A VRM a Voltage Regulator Module (feszültségszabályozó modul) rövidítése, és szerencsére ez a név eléggé magától értetődő. Minden alaplapon van egy feszültségszabályozó modul, amelyet a CPU közelében helyeznek el, hogy szabályozza a feszültséget, amely a tápegységtől és a tápkábelektől a CPU aljzatához jut. Annak ellenére, hogy a CPU önmagában is elég sok energiát képes fogyasztani, mégis szüksége van arra, hogy ezt az energiát kezeljék és szabályozzák, mielőtt a CPU rendelkezhetne vele.
Miért fontosak az alaplapi VRM-ek a túlhajtás szempontjából?
Mivel a tápegységből érkező
Amit az alaplapokról tudni érdemes - 1. rész
Az alaplap egy asztali számítógépben és amit még tudni érdemes
Jól tudjuk, hogy számítógépünk szívét és lelkét a processzor és a videokártya párosa adják, pláne, ha játékra vagy komolyabb grafikai munkára vásárlunk számítógépet. Azt azonban továbbra sem felejthetjük el, hogy a számunkra kiemelten fontos összetevők nem feltétlenül a legfontosabb összetevők. Minőségi tápegység nélkül gépünk egy instabil időzített bomba lehet, és talán még el sem indul, megfelelő alaplap nélkül pedig ugyan mibe pakolnánk az izmos CPU-t és méregdrága videokártyát? A következőkben az alaplap általános működését és funkcióit igyekszünk bemutatni, hogy megértsük, miért fontos egy PC-s felhasználó számára. A cikk folytatásában kitérünk a különböző árkategóriákra is, amelyek különböző minőséget és lehetőségeket kínálnak a felhasználóknak.
Mi is az alaplap?
Ha valaha is raktunk össze vagy szedtünk már szét számítógépet, akkor láthattuk azt az egyetlen alkatrészt, amely mindent összeköt – az alaplapot. Ahogy a neve is árulkodik róla, egy PC esetén ez lesz az alap, amire építkezni fogunk. Ez az a központi áramköri lap, amely mindazokat az alkatrészeket és csatlakozókat tartalmazza, amelyek lehetővé teszik, hogy a számítógép minden eleme áramot kapjon és kommunikáljon egymással. Jellemzően számos beépített funkcióval büszkélkedhetnek, és közvetlenül befolyásolják a számítógép képességeit és bővítési lehetőségeit. Természetesen az alaplap nem új találmány, hiszen már jóval a személyi szá
Értékelések
Az értékeléshez be kell jelentkezned. Belépés
Paulik Richárd
2020.01.25
Azért a feleslegesen átalakított szivárvány eső a láncfűrész után hülyén néz ki. Jó volt a siam sárga színjelzés az ammo -hoz.Az új fegyverek, képességek is úgy kivannak emelve, mint ha Quake 3 Arenaba lebegnének a fegyverek. A Doom 3 realitás érzetét megtarthatták volna item -ek tekintetében.
PCX 2006-2024.
Kapcsolat: [email protected]
Cookie / süti kezelés
Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk a Részedre. Néhány általunk használt "süti" elengedhetetlen az egyes szolgáltatások megfelelő működése érdekében, mások információkat gyűjtenek a weboldal használatával kapcsolatban, hogy még kényelmesebb és hasznosabb oldalt hozhassunk létre. Vannak átmeneti "sütik" , amik eltűnnek ha bezárod a böngésződet és vannak tartós változatok is, melyek egy ideig számítógépeden maradnak. Néhány "süti" feltétlenül szükséges az oldal működéséhez, míg másokat a teljesítmény és a felhasználói élmény növelése érdekében használunk. Adataidra különös figyelmet fordítunk, ennek részleteit az adatvédelmi tájékoztató-ban találod. Milyen "sütiket" használunk az oldalunkon? Emlékeznek, mi van a bevásárlókosaradban és a bejelentkezési adataidra, biztosítják a bejelentkezés közbeni biztonságot és a weboldal következetes megjelenését, növelik a weboldal teljesítményét, fokozzák a felhasználói élményt és mérik az oldal felhasználását. Ha látogatásod során mellőzöd a Cookie-k használatát, a legtöbb funkció és oldal nem fog az elvártaknak megfelelően működni. Ha szeretnéd a tárolt cookie-kat törölni, a böngésződ beállításai között könnyedén megteheted.