Doom Eternal elõzetes - elkészült és a tesztelõk imádják

A Bethesda zárt sajtóeseményeken engedett betekintést a játékba, ám szimpla bemutató helyett minden résztvevõ órákat tölthetett a teszteléssel


2016 példaértékû volt a játékpiac számára, hiszen a Bethesda és id Software együttmûködésébõl születõ Doom reboot megmutatta, hogyan kell jó érzékkel hozzányúlni, egy nagy kaliberû klasszikushoz. A siker garantálta a folytatást, ám sajnos nem a Doom Eternal zárta a 2019-es évet, mivel a megjelenést idén márciusra halasztották. Az elmúlt néhány hónapban nem lazsáltak a fejlesztõk, és ezt be is bizonyították exkluzív rendezvényeiken, ahol a szerencsés meghívottak végigjátszhatták, a kész játék elsõ három fejezetét.

A tekercsek mellett átvezetõkbõl is okulhatunk


A beszámolók szerint minden kétely eloszlott azzal kapcsolatban, hogy lehetséges-e 21-re lapot húzni. A vérgõzös FPS folytatása nem csak pörgõsebb, brutálisabb és látványosabb elõdjénél, de ismét jó arányérzékkel épít be új játékelemeket, és ügyesen kiválasztott mechanikákat. A Doom Eternal grandiózus alkotás, mely megtart mindent ami mûködik, de az újragondolt receptnek köszönhetõen még taktikusabb játékmenetet garantál. Sõt, még a zúzás mögött húzódó minimalista narratívát is meri gazdagabban tálalni, így aki kedvelte az univerzumot építõ történetdarabkákat, most még több izgalomra, és intenzívebb tálalásra számíthat. Kényes kérdés a történet, nem tudhatjuk, hogy a játék egészében mekkora szerep jut majd a történetet közvetítõ jeleneteknek, de az eddigiek alapján itt sincs okunk a félelemre. A hangsúly továbbra is túlélésen, és az ehhez szükséges extrém mészárláson lesz, ám ezúttal hõsünk akkor is szerephez jut, míg a felhevült puskacsõ lehûlésére vár. Az online fellelhetõ felvételeken külsõ nézetbõl is megcsodálhatjuk páncélba zárt hõsünket, sõt, talán a sisak alatt rejtõzõ arcot is megismerhetjük. Azt azért erõsen reméljük, hogy marad a csendes mészáros szerepében, és a fejlesztõk nem kényszerítik illúzióromboló párbeszédekbe.

Egy powerupot felvéve tekintetünk felizzik


2016-ban ünnepeltük az egyszerû megközelítést, mely megidézte az akciójátékok kezdeti idõszakát, mikor nem volt szükségünk semmi másra, mint egy rakás változatos ellenfélre, intelligens pályadizájnra, és pusztító fegyverek garmadájára. A Doom Eternal azonban nem néhány új arénával, vagy egy-két új stukkerrel próbál elkápráztatni, és még egyszer eladni ugyanazt a játékot. Mer továbblépni, de anélkül, hogy meggondolatlanságokkal, vagy éles irányváltással hergelné a rajongókat. A legutóbbi kaland DoomGuy-t legendás Doom Slayerré avatta, a folytatás pedig még tudatosabban épít a harcost övezõ, vérben forralt hírnévre. Míg a démonok szó szerint rettegik az instant ördögûzésben utazó Slayert, addig õ megismerheti a pokoli dimenzió hatalmi felépítését. Kiderül, hogy bár vannak hatalmasságok, akiknek módjában állna megállítani a föld invázióját, az õsi kozmikus törvények tétlenségre kötelezik õket. Ez persze aligha jelent gondot olyasvalakinek, akit reggel az ébresztõóra helyett a felsíró láncfûrész ébreszt.

A zombigrill jól láthatóan zöld és kíméli a bolygót


Az említett taktikusságot rengeteg új elemmel érik el, elsõnek mindjárt itt a lángszóró. A legyengült ellenfeleket továbbra is kivégezhetjük az új animációkkal színesített"glory killekkel", ám ha lángra gyújtunk valakit, az mostantól életpont helyett páncéllal jutalmazza kegyetlenségünket. Ha fogytán a muníció, természetesen továbbra is érdemes elõkapni a limitáltan használható láncfûrészt, így még a legnagyobb rémséget is levághatjuk egyetlen mozdulattal, majd teli tárral folytathatjuk a harcot. Ezen lehetõségek használata túlélésünk záloga is, fõleg magasabb nehézségi fokozaton, így érdemes megfontoltan harcolni, és akkor tényleg legyõzhetetlennek érezhetjük magunkat. A játék ezen a téren egészen nagylelkû, mivel szépen adagolja a gyengébb ellenfeleket is, így ha a komolyabb példányok megizzasztanának, egy sor zombi mindig jól jön energiánk feltöltésére.

Kapd el Fifi, de ne hozd vissza!


A beszámolók szerint a Doom Eternal sokkal többet kínál, mint elõdje, legyen szó karakterünk képességeirõl, vagy épp fegyverzetünk fejlesztésérõl. Még gránátból is lesz választék, így a lángoló húscafatok mellett, mostantól jeges szilánkokra is robbanthatjuk a szörnyetegeket. Minden démonnak megtalálhatjuk a gyengepontját, és egy célzott lövéssel akár le is fegyverezhetjük õket, új támadási módra kényszerítve õket. A rémesen idegesítõ pajzsos katonák elintézséhez elég néhány jól irányzott találat a plazmaágyúból, és figyelhetjük ahogy a mutáns kezében felrobbanó védernyõ kárt tesz a többiekben is. A Cacodemon nyitott állkapcsába lõtt gránát, azonnali kivégzést tesz lehetõvé, és minden fegyverre igaz, hogy ha jókor használjuk, eredményesebbek lehetünk.
 

Kössz a semmit, megoldom magam.


A növekedés a környezet felépítésén is egybõl észrevesszük majd, olyannyira, hogy az elõzõ rész nagyobb arénái is szûkösnek tûnhetnek. A területek kinyíltak, a harcterek szellõsebbek és tágasabbak lettek, rendesen teletömve platformelemekkel. A monumentálisabb pályadizájn nem csak a narrációra gyakorolt hatást, de magával hozott egy jó adag ügyességi ugrabugrát is. Slayerünknél a duplaugrás már alap képesség, ráadásul viszonylag korán megkapjuk az egyik leghasznosabb újítást, a dash-t. A gyors kitérés segít, hogy kikerüljünk szorult helyzetekbõl, ugyanakkor nélkülözhetetlen a továbbjutáshoz. Egyes vélemények szerint szórakoztató a levegõben szökellve egyik felületrõl a másikra ugrálni, és kikerülni a lengedezõ csapdákat, viszont kissé kilóg a játékból, fõleg a jól láhatóan miattunk odahelyezett lebegõ platformokat látva.

Fagyos lett a hangulat.


Ez a tartalom egy érdekes döntéshez vezette az alkotókat, így a hibáinkat korábban kegyetlenül büntetõ játék finomodni látszik. Mostantól ha lezuhanunk, nem kell félnünk a haláltól, helyette egybõl a legutóbbi szakasztól folytathatjuk tovább, némi életért és páncélért cserébe. Valószínûleg érezték az alkotók, hogy rémesen frusztráló lenne minden zuhanás után a töltõképernyõt bámulni, még akkor is ha az irányítás továbbra is hibátlan. A szabadság érzetét tovább erõsíti, hogy már nem vagyunk az izolált Mars-bázis foglyai, és küldetéseink között saját ûrhajónkon lazíthatunk. A fedélzet ablakáról letekinthetünk a démoni seregek által megszállt földre, hogy nem sokkal késõbb, egy portálon keresztül ismét a sûrûjében találjuk magunkat. A fedélzeten amúgy olyan bájos dolgokat találhatunk, mint a démoni belsõségekbõl kreált gitár, de még egy Doom Slayer-t ábrázoló portrét, és egyéb easter eggeket is felfedezhetünk, így valószínûleg a pályán összegyûjtött jutalmakban, nem csak a menüt megnyitva gyönyörködhetünk majd.

A legnagyobb zenészek használták, a lelkükért cserébe.


Hogy milyen lesz a Doom Eternal? Lehet hinni a pár órás tapasztalatra alapozott véleményeknek? Miért ne lehetne? Az elõzõ rész emlékezetes darab volt, és nagyon úgy néz ki, hogy ezt most hatványozva folytatják. A teszteléshez egy i9-9900K, és egy RTX2080 biztosították a teljesítményt, amivel nem is volt semmi gond, de azért reméljük, hogy az optimalizációra ezúttal is legalább akkora gondot fordítanak, mint a Doom esetében. A látvány továbbra is ütõs, a hangok túlvilágiak és aprólékosan kidolgozottak. A mozgás csiszoltabb, a harc és átgondolt és tele van meglepetéssel, mindehhez pedig ismét zseniális zenei aláfestés jár. Mick Gordon ezúttal is a klasszikus dallamok továbbgondolásával teremt atmoszférát, és kínál adrenalinpumpáló aláfestést, ehhez az apokaliptikus háborúhoz, ahol ismét mi vagyunk túlerõben.

A PC-s játékosok a STEAM-en rendelhetik elõ, a megjelenés ideje március 20.

KD - PCX

2020. 01. 23

SSD hiba jelei: 10 tipp, hogyan ismerheted fel időben

SSD hiba jelei: 10 tipp, hogyan ismerheted fel időben
Az SSD hiba jelei sokszor apró, kezdetben észrevétlen dolgokban bújnak meg, de ha nem figyelsz rájuk, könnyen komoly adatvesztéshez vezethetnek. Mivel az SSD-k évek óta a számítógépek és laptopok meghatározó adattároló eszközei, fontos, hogy tudd, mikor kell cselekedni.
Ebben a cikkben részletesen áttekintjük, mire figyelj, hogy időben észrevedd a problémát, és megelőzd a kellemetlen helyzeteket.
Lassuló rendszerindítás és programbetöltés
Gyakori rendszerösszeomlások és lefagyások
Adatvesztés és fájlok hibás működése
Szokatlan zajok és hőmérséklet-emelkedés
SMART adatok ellenőrzése
Furcsa hibakódok és rendszerüzenetek
Hirtelen eltűnő tárhely
Figyelmeztető szoftverek használata
Gyakran ismételt kérdések
Összegzés
Lassuló rendszerindítás és programbetöltés
Az egyik leggyakoribb SSD hiba jelei közé tartozik, amikor a számítógéped lassabban indul, vagy a programok betöltése szokatlanul hosszú időt vesz igénybe. Az SSD-k általában villámgyorsak, így ha észreveszed, hogy egyre többet vársz az indításra, érdemes komolyan venni a jeleket. Ez a lassulás gyakran a memóriacellák kopására vagy a vezérlő chip problémáira utalhat, amelyek előre jelzik a komolyabb hibát.
Gyakori rendszerösszeomlások és lefagyások
Ha az operációs rendszer váratlanul összeomlik, vagy gyakran lefagy, az is lehet az SSD hiba jelei egyik megn

SSD lassulás: 5 gyakori ok, ami lelassítja a meghajtót

SSD lassulás: 5 gyakori ok, ami lelassítja a meghajtót
Az SSD lassulás egy olyan jelenség, amivel szinte mindenki találkozik idővel, aki használja ezt a gyors, modern tárolót. Az SSD-k sebessége legendás, de nem mindig marad az, és sokszor érezheted azt, hogy a géped régi, lassú merevlemezhez hasonlóan kezd működni.
Ne aggódj, ez nem ritka, és a háttérben több ok is állhat, amit érdemes ismerni, ha szeretnéd fenntartani a maximális teljesítményt.
Az írási ciklusok és a NAND memória hatása
A TRIM parancs hiánya vagy nem megfelelő működése
Telítettség: amikor kevés a szabad hely
Fragmentáció az SSD-n – valóban gondot jelent?
Firmware és illesztőprogramok elavulása
Hőmérséklet és túlmelegedés
A háttérben futó folyamatok és rendszerterhelés
SSD karbantartás és hosszú távú teljesítmény
Gyakran ismételt kérdések
Összegzés
Az írási ciklusok és a NAND memória hatása
Az SSD-k NAND flash memóriát használnak, ami gyors, de nem végtelenül tartós. Minden írási művelet egy bizonyos számú ciklust fogyaszt, és hosszú távon a memória cellái kopnak. Ezért ha gyakran írsz és törölsz adatot, az SSD lassulás fokozatosan jelentkezhet. Ez nem azt jelenti, hogy azonnal tönkremegy a meghajtó, de a teljesítmény csökkenhet, főleg amikor sok adatot mozgat a rendszer.
A TRIM parancs hiánya vagy nem megfelelő működése
A TRIM egy olyan technológia, ami segít az SSD-nek tisztán tartani

SSD meghajtó élettartama: 5 tény, amit kevesen ismernek

SSD meghajtó élettartama: 5 tény, amit kevesen ismernek
Az SSD meghajtó élettartama sok felhasználó számára titokzatosnak tűnik, pedig a modern meghajtók élettartamával kapcsolatban számos tény létezik, amit érdemes ismerned, ha hosszú távon szeretnéd megbízhatóan használni az eszközödet.
Sokan azt hiszik, hogy az SSD-k gyorsan tönkremennek, vagy hogy a merevlemezekhez képest sokkal kényesebbek, pedig a valóság ennél árnyaltabb.
Hogyan mérhető az SSD élettartama?
Miért más az SSD, mint a hagyományos HDD?
Hőmérséklet és környezet hatása
Használat és írási szokások
TRIM és más karbantartási mechanizmusok
Firmware és szoftverfrissítések szerepe
Mi történik, ha túlhasználod az SSD-t?
Hosszú távú használat és megbízhatóság
Gyakran ismételt kérdések
Összegzés
Hogyan mérhető az SSD élettartama?
Amikor az SSD meghajtó élettartamáról beszélünk, több szempontot is figyelembe kell venni. A gyártók általában TBW (Total Bytes Written) vagy DWPD (Drive Writes Per Day) értéket adnak meg. A TBW azt mutatja meg, mennyi adatot lehet összesen ráírni az eszközre, míg a DWPD napi szintű használat mellett ad iránymutatást. Fontos, hogy ezek az értékek nem jelentenek konkrét időtartamot, hanem statisztikai átlagokat, így mindig egy kis biztonsági tartalékot is számíts bele.
Miért más az SSD, mint a hagyományos HDD?
A hagyományos merevlemezekben forgó lemezek és mechanikus fej mozo
Értékelések
Az értékeléshez be kell jelentkezned.

Légy naprakész!
PCX 2006-2025.
Kapcsolat: [email protected]
Cookie / süti kezelés Az oldalon cookie-kat használunk, melynek részleteit itt találod.