fb pixel code
KATEGÓRIA KATEGÓRIA
Ajánló
MSI RTX 3080 VS RTX2080Ti / RTX3080 kártyát nyerhetsz!!!
Instabil pár RTX 3080, csere helyett szoftverfrissítés jött
Végleg Linux alapokra kerülhet a Windows
NO HACK - Oroszország megállapodna az USA-val
Kínában már az utakon járnak a sőfőrmentes robottaxik
Jól kiegyensúlyozott AMD konfig kisebb hiányosságokkal
Az RTX 3090 startja sem sikerült, viszont a tuning rekord igen
Szupergyors vezeték nélküli perifériákkal támad a Razer
Bemutatkozott az új Samsung 980 PRO PCIe 4.0 SSD
Az új Pure Loop, a Be Quiet! új kompakt vízhűtése
Megszűnhet az európai Instagram és Facebook
Félmillió Activision fiókot lophattak el, de a cég tagadja
A Microsoft megvette a Bethesdát, és még vagy 7 stúdiót
Az új Oculus Quest 2 a Rift helyébe lép
RTX 3060, RTX 3080 20GB és blower hűtős RTX 3090
2020. 01. 23

Doom Eternal előzetes - elkészült és a tesztelők imádják

A Bethesda zárt sajtóeseményeken engedett betekintést a játékba, ám szimpla bemutató helyett minden résztvevő órákat tölthetett a teszteléssel


2016 példaértékű volt a játékpiac számára, hiszen a Bethesda és id Software együttműködéséből születő Doom reboot megmutatta, hogyan kell jó érzékkel hozzányúlni, egy nagy kaliberű klasszikushoz. A siker garantálta a folytatást, ám sajnos nem a Doom Eternal zárta a 2019-es évet, mivel a megjelenést idén márciusra halasztották. Az elmúlt néhány hónapban nem lazsáltak a fejlesztők, és ezt be is bizonyították exkluzív rendezvényeiken, ahol a szerencsés meghívottak végigjátszhatták, a kész játék első három fejezetét.

A tekercsek mellett átvezetőkből is okulhatunk


A beszámolók szerint minden kétely eloszlott azzal kapcsolatban, hogy lehetséges-e 21-re lapot húzni. A vérgőzös FPS folytatása nem csak pörgősebb, brutálisabb és látványosabb elődjénél, de ismét jó arányérzékkel épít be új játékelemeket, és ügyesen kiválasztott mechanikákat. A Doom Eternal grandiózus alkotás, mely megtart mindent ami működik, de az újragondolt receptnek köszönhetően még taktikusabb játékmenetet garantál. Sőt, még a zúzás mögött húzódó minimalista narratívát is meri gazdagabban tálalni, így aki kedvelte az univerzumot építő történetdarabkákat, most még több izgalomra, és intenzívebb tálalásra számíthat. Kényes kérdés a történet, nem tudhatjuk, hogy a játék egészében mekkora szerep jut majd a történetet közvetítő jeleneteknek, de az eddigiek alapján itt sincs okunk a félelemre. A hangsúly továbbra is túlélésen, és az ehhez szükséges extrém mészárláson lesz, ám ezúttal hősünk akkor is szerephez jut, míg a felhevült puskacső lehűlésére vár. Az online fellelhető felvételeken külső nézetből is megcsodálhatjuk páncélba zárt hősünket, sőt, talán a sisak alatt rejtőző arcot is megismerhetjük. Azt azért erősen reméljük, hogy marad a csendes mészáros szerepében, és a fejlesztők nem kényszerítik illúzióromboló párbeszédekbe.

Egy powerupot felvéve tekintetünk felizzik


2016-ban ünnepeltük az egyszerű megközelítést, mely megidézte az akciójátékok kezdeti időszakát, mikor nem volt szükségünk semmi másra, mint egy rakás változatos ellenfélre, intelligens pályadizájnra, és pusztító fegyverek garmadájára. A Doom Eternal azonban nem néhány új arénával, vagy egy-két új stukkerrel próbál elkápráztatni, és még egyszer eladni ugyanazt a játékot. Mer továbblépni, de anélkül, hogy meggondolatlanságokkal, vagy éles irányváltással hergelné a rajongókat. A legutóbbi kaland DoomGuy-t legendás Doom Slayerré avatta, a folytatás pedig még tudatosabban épít a harcost övező, vérben forralt hírnévre. Míg a démonok szó szerint rettegik az instant ördögűzésben utazó Slayert, addig ő megismerheti a pokoli dimenzió hatalmi felépítését. Kiderül, hogy bár vannak hatalmasságok, akiknek módjában állna megállítani a föld invázióját, az ősi kozmikus törvények tétlenségre kötelezik őket. Ez persze aligha jelent gondot olyasvalakinek, akit reggel az ébresztőóra helyett a felsíró láncfűrész ébreszt.

A zombigrill jól láthatóan zöld és kíméli a bolygót


Az említett taktikusságot rengeteg új elemmel érik el, elsőnek mindjárt itt a lángszóró. A legyengült ellenfeleket továbbra is kivégezhetjük az új animációkkal színesített"glory killekkel", ám ha lángra gyújtunk valakit, az mostantól életpont helyett páncéllal jutalmazza kegyetlenségünket. Ha fogytán a muníció, természetesen továbbra is érdemes előkapni a limitáltan használható láncfűrészt, így még a legnagyobb rémséget is levághatjuk egyetlen mozdulattal, majd teli tárral folytathatjuk a harcot. Ezen lehetőségek használata túlélésünk záloga is, főleg magasabb nehézségi fokozaton, így érdemes megfontoltan harcolni, és akkor tényleg legyőzhetetlennek érezhetjük magunkat. A játék ezen a téren egészen nagylelkű, mivel szépen adagolja a gyengébb ellenfeleket is, így ha a komolyabb példányok megizzasztanának, egy sor zombi mindig jól jön energiánk feltöltésére.

Kapd el Fifi, de ne hozd vissza!


A beszámolók szerint a Doom Eternal sokkal többet kínál, mint elődje, legyen szó karakterünk képességeiről, vagy épp fegyverzetünk fejlesztéséről. Még gránátból is lesz választék, így a lángoló húscafatok mellett, mostantól jeges szilánkokra is robbanthatjuk a szörnyetegeket. Minden démonnak megtalálhatjuk a gyengepontját, és egy célzott lövéssel akár le is fegyverezhetjük őket, új támadási módra kényszerítve őket. A rémesen idegesítő pajzsos katonák elintézséhez elég néhány jól irányzott találat a plazmaágyúból, és figyelhetjük ahogy a mutáns kezében felrobbanó védernyő kárt tesz a többiekben is. A Cacodemon nyitott állkapcsába lőtt gránát, azonnali kivégzést tesz lehetővé, és minden fegyverre igaz, hogy ha jókor használjuk, eredményesebbek lehetünk.
 

Kössz a semmit, megoldom magam.


A növekedés a környezet felépítésén is egyből észrevesszük majd, olyannyira, hogy az előző rész nagyobb arénái is szűkösnek tűnhetnek. A területek kinyíltak, a harcterek szellősebbek és tágasabbak lettek, rendesen teletömve platformelemekkel. A monumentálisabb pályadizájn nem csak a narrációra gyakorolt hatást, de magával hozott egy jó adag ügyességi ugrabugrát is. Slayerünknél a duplaugrás már alap képesség, ráadásul viszonylag korán megkapjuk az egyik leghasznosabb újítást, a dash-t. A gyors kitérés segít, hogy kikerüljünk szorult helyzetekből, ugyanakkor nélkülözhetetlen a továbbjutáshoz. Egyes vélemények szerint szórakoztató a levegőben szökellve egyik felületről a másikra ugrálni, és kikerülni a lengedező csapdákat, viszont kissé kilóg a játékból, főleg a jól láhatóan miattunk odahelyezett lebegő platformokat látva.

Fagyos lett a hangulat.


Ez a tartalom egy érdekes döntéshez vezette az alkotókat, így a hibáinkat korábban kegyetlenül büntető játék finomodni látszik. Mostantól ha lezuhanunk, nem kell félnünk a haláltól, helyette egyből a legutóbbi szakasztól folytathatjuk tovább, némi életért és páncélért cserébe. Valószínűleg érezték az alkotók, hogy rémesen frusztráló lenne minden zuhanás után a töltőképernyőt bámulni, még akkor is ha az irányítás továbbra is hibátlan. A szabadság érzetét tovább erősíti, hogy már nem vagyunk az izolált Mars-bázis foglyai, és küldetéseink között saját űrhajónkon lazíthatunk. A fedélzet ablakáról letekinthetünk a démoni seregek által megszállt földre, hogy nem sokkal később, egy portálon keresztül ismét a sűrűjében találjuk magunkat. A fedélzeten amúgy olyan bájos dolgokat találhatunk, mint a démoni belsőségekből kreált gitár, de még egy Doom Slayer-t ábrázoló portrét, és egyéb easter eggeket is felfedezhetünk, így valószínűleg a pályán összegyűjtött jutalmakban, nem csak a menüt megnyitva gyönyörködhetünk majd.

A legnagyobb zenészek használták, a lelkükért cserébe.


Hogy milyen lesz a Doom Eternal? Lehet hinni a pár órás tapasztalatra alapozott véleményeknek? Miért ne lehetne? Az előző rész emlékezetes darab volt, és nagyon úgy néz ki, hogy ezt most hatványozva folytatják. A teszteléshez egy i9-9900K, és egy RTX2080 biztosították a teljesítményt, amivel nem is volt semmi gond, de azért reméljük, hogy az optimalizációra ezúttal is legalább akkora gondot fordítanak, mint a Doom esetében. A látvány továbbra is ütős, a hangok túlvilágiak és aprólékosan kidolgozottak. A mozgás csiszoltabb, a harc és átgondolt és tele van meglepetéssel, mindehhez pedig ismét zseniális zenei aláfestés jár. Mick Gordon ezúttal is a klasszikus dallamok továbbgondolásával teremt atmoszférát, és kínál adrenalinpumpáló aláfestést, ehhez az apokaliptikus háborúhoz, ahol ismét mi vagyunk túlerőben.

A PC-s játékosok a STEAM-en rendelhetik elő, a megjelenés ideje március 20.

KD - PCX

2020. 01. 23

Instabil pár RTX 3080, csere helyett szoftverfrissítés jött
Az ág is húzza az új RTX 3080 kártyát, akinek jutott, annak gondja lehet vele Amilyen hangzatos volt az NVIDIA nagy Amper leleplezése, az új videokártyák indulása már sokkal inkább idézi a régi idők nehézkes termékstartjait, ahol a félig-meddig teljesített gyártói ígéretek mellett az alacsony árukészletek, az őrült felvásárlóhadjárat, és végül az új hardverek esetében előforduló gyártási hibák is bekerülnek a képletbe. Márpedig kiderült, hogy bizony az új RTX-ek sem mentesek ezektől, így néhány sikertelenül járt érdeklődő még hálás is lehet azoknak az úgynevezett scalpereknek, akik botok sokaságával szinte a teljes nyitókészlet felvásárolták a két forgalomba hozott Ampere kártyából. A sikeres vásárlók egy része azonban joggal lehet bosszús, mivel az első tesztek sokuk számára kellemetlen élményekkel szolgáltak, az Nvidia pedig jelenleg úgy áll a dologhoz, hogy termékcsere helyett inkább szoftveres megoldást kínál. A hibajelenség híre futótűzként terjedt az online felületeken, és mint kiderült, nem csak a gyári Founders Editiont, de a különféle ismert gyártók egyedi kiadásait is érinti. A vásárlók egyöntetűen arra panaszkodtak, hogy játék közben az alkalmazás váratlanul összeomlik, ők pedig a Windows asztalán találják magukat. Az Nvidia sokáig csendben volt, a sajtó és a közösség tagjai viszont nem bírták cérnával és maguk kezdtek el utána járni a helyzetnek. Az első tapasztalatok annyit árultak el, hogy bizonyos kártyák nem bírják a 2GHz-es vagy annál magasabb órajelet, é
Végleg Linux alapokra kerülhet a Windows
A szabad szoftverek legnagyobb szószólója szerint készülőben van a Linux alapú Windows Szinte követhetetlenné váltak a Windows 10 rendszerrel kapcsolatos problémák, a felhasználók negatív visszajelzéseivel pedig tele vannak a fórumok. Az egymást követő frissítések egyre újabb problémákat okoznak, a júniusban kiadott 2004-es számú funkciófrissítés pedig sokak számára még mostanra sem vált elérhetővé, ezért számukra a manuális telepítést sem javasolják. Nem ritka jelenség, hogy a frissítés után alapvető funkciók válnak elérhetetlenné, most pedig az insider programban résztvevő tesztelők szerint, a megjelenésre váró októberi frissítőcsomagban már legalább 50 hibát találtak, az egyik ráadásul pont a legérdekesebb részegységét, a beépített Linuxot öli meg. Részben ehhez kapcsolódó érdekességet osztott meg a szabad szoftverek legismertebb alakja, aki szerint a Windows úton van oda, hogy teljes mértékben Linux alapon folytassa tovább. A témával Eric S. Raymond, a nyílt forráskódú szoftverek mozgalmának ismert és különc figurája foglalkozik, aki blogjában az asztali rendszerek háborújának végét vetíti előre. Azt nehéz vitatni, hogy jóformán történelmi jelentőséggel bírt a natív Bash shell, illetve a WSL (Windows System for Linux) megjelenése, így a Linuxos parancssor mellett a Linuxos alkalmazások natív támogatása, vagyis emuláció nélküli futtatása is lehetségessé vált. A májusban bevezetett WSL 2 már teljesértékű Linux rendszermagot hozott, ezzel tulajdonképpen teljesértékű támo
NO HACK - Oroszország megállapodna az USA-val
Oroszország új kiberbiztonsági megállapodást kötne az USA-val, melyet nemzetközi szintre emelne Meglepő közlemény jelent meg az orosz elnökség hivatalos híreit szolgáltató oldalon, a kremlin.ru-n, mellyel Vlagyimir Putyin közvetlenül az Egyesült Államokat szólítja meg. A diplomáciai szempontból nem éppen elhanyagolható nyilatkozatban, az orosz elnök tulajdonképpen új alapokra helyezné a két nagyhatalom között erősen megromlott viszonyt, legalábbis ami az információbiztonság kérdéseit illeti. A négy sarokpontból álló listára a sajtó már csak úgy hivatkozik: "No Hack paktum".  Bár a felszínen úgy tűnhet, az Egyesült Államoknak jelenleg Kínával van a legnagyobb problémája, a választások közeledtével a megszokottnál is több gondjuk akad a más országokból érkező internetes támadásokkal is, melyek a legkülönfélébb módokon próbálják tovább zilálni az USA-ban kialakult feszült helyzetet. A hírekben nem kell sokat keresgélnünk, ha az Egyesült Államok és Oroszország közötti ellentétek történelmére vagyunk kíváncsiak, mely mára főleg a kibertérben zajló adathalászatra, hackelésre és a közösségi médiában folytatott manipulációs hadjáratokra korlátozódik. Most, a közelgő elnökválasztás miatt azonban olyan esetek bukkannak a felszínre, mint a 2016-os amerikai elnökválasztás befolyásolásának vádja, mely 2018-ban konkrétan 13 orosz állampolgár, illetve egy orosz cég megvádolásával folytatódott. A nagy horderejű ügy zászlaját Robert Mueller, az FBI korábbi igazgatója hordozta, aki
Értékelések
Az értékeléshez be kell jelentkezned. Belépés
Paulik Richárd
Azért a feleslegesen átalakított szivárvány eső a láncfűrész után hülyén néz ki. Jó volt a siam sárga színjelzés az ammo -hoz.Az új fegyverek, képességek is úgy kivannak emelve, mint ha Quake 3 Arenaba lebegnének a fegyverek. A Doom 3 realitás érzetét megtarthatták volna item -ek tekintetében.
2020-01-25 12:46:14
PCX 2006-2020.
Kapcsolat: pcx@pcx.hu
Az oldal tetejére 0 Kedvenceim 0 Összehasonlítás 0 A kosár üres
Cookie / süti kezelés
Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk a Részedre. Tudj meg többet...