Rengetegen vetették rá magukat a széria ingyenesen játszható új változatára
Még tavaly augusztusban nyert igazolást a pletyka, miszerint a Halo következõ részének online szekciója tényleg térítésmentesen lesz hozzáférhetõ. Az Xbox játékkonzolok egyik legnagyobb húzóneveként megismert Halo legújabb, Infinite alcímmel érkezõ folytatása a napokban meg is mutatta magát a közönségnek, a játékosok pedig egyelõre nagyon elégedettnek tûnnek, pedig ez még csak a béta változat.
A Microsoftnál valaki még jóval a megjelenés elõtt nagyon bölcsen engedett az új idõk szavának és beállt azon kiadók sorába, akik új játékaikat ingyen tették elérhetõvé. Természetesen a Halo hatodik része azért teljes egészében nem lesz ingyenes, a költséges és hosszú évek munkájával járó fejlesztést a közönség az egyjátékos kampány megvásárlásával hamarosan a megszokott módon kompenzálhatja. A szabadon játszható multiplayer azonban a lehetõ legjobbkor futott be, pont akkor, amikor a két közismert online lövölde futószalagon gyártott részei, teljes áron kínálják közel sem hibátlan portékájukat. A Call of Duty Vanguard ismét egy kissé hamar kiadott és feleslegesnek érzõdõ epizód, mely nehezen kel versenyre jól sikerült 2019-es elõdjével, a Modern Warfare-rel. És persze érkezett egy Battlefield 2042 is, ismét befejezetlenül és hibáktól hemzsegve, mely õrületbe kergeti és olykor pénzvisszafizetésre készteti a letisztultabb multiplayer élményre vágyó játékosokat.
A maguk 60 eurós árával bõven meg is kapják a közönség kritikáját, szemben a Halo Infinite-tel, mely ingyenes volta, illetve béta állapota ellenére közel sem tûnik összecsapottnak, kiforrottságát pedig nem csak az évekkel ezelõtt élére csiszolt játékmenetének köszönheti. A 343 Industries ugyanis a jelek szerint nem tervezi, hogy a gondozásában készülõ új Halo félmunkaként kerüljön ki a kezébõl, és míg az egyjátékos mód lehangolóra sikerült bemutatóját még nem egészen sikerült ellensúlyozniuk, a játékosokat ez most aligha foglalkoztatja. A kiadó ugyanis a rengeteg pozitív visszajelzés mellett megtartott októberi tesztkör után ezen a hétfõn megnyitotta a Halo Infinite szervereit. A kapukon pedig már az elsõ 2-3 órában több mint 160 ezer játékos özönlött be csak az egyik elérhetõ PC-s forrásból, mely nem egyedül az üzleti modellnek, de a választott platformnak is köszönhetõ.
Halo Infinite multiplayer, which launched *looks at watch* about 2.5 hours ago, has already surpassed 162k peak concurrent users on Steam.
— Daniel Ahmad (@ZhugeEX) November 15, 2021
This makes it the most successful Xbox Game Studios title of all time on Steam
Halo MCC hit 161k PCCU
Forza Horizon 5 hit 81k PCCU. pic.twitter.com/lgMLNISeaw
A Halo Infinite többjátékos módja ugyanis nem csak az Xboxos alkalmazásból, nem csak a Game Pass részeként vagy a Microsoft Store-on keresztül, de bizony Steamen keresztül is hozzáférhetõ, a döntés pedig láthatóan szintén jónak bizonyult: "Ezzel minden idõk legsikeresebb Xbox Game Studios játéka a Steamen" – olvasható Daniel Ahmad videojátékokkal foglalkozó elemzõ bejegyzése az Infinite fogadtatásáról. A Halo esete azért is különleges, mivel egyfajta anomáliaként is felfogható a Fortnite-ok és Call of Duty-k által uralt világban. Ez a játék ugyanis akárhogy is nézzük, egy oldschool aréna lövölde, egy olyan régimódi stílus képviselõje, mely az utóbbi években valahogy képtelen volt utat találni a szélesebb tömegek felé. Gondoljunk csak a mikroközössége, illetve a szponzorált eSport által életben tartott Quake Championsre, vagy régi vetélytársára, a headshot kiáltásokban bõvelkedõ Unreal Tournamentre, melyet a kiadó pont a Fortnite miatt teljesen magára hagyott.
A Halo azonban a Microsoft jóvoltából nem került a süllyesztõbe, a 20 éves múltra visszatekintõ széria pedig már a maga idejében is az élére csiszolt és szórakoztató többjátékós módjáról volt híres, a készítõk pedig láthatóan jól tudják, hogy mik a játék erõsségei. A valahogy pont utat talál a legtaktikusabb és a legpörgõsebb játékmenet között, ráadásul mûködik a crossplay is, tehát Xbox és PC között szabad az átjárás. Hihetetlen, de ezrek játszanak újra zászlóvadászós Capture the Flag játékmódot, miközben azt is felfedezik, hogy a fegyverekkel csípõbõl lövöldözni még mindig menõ, hiszen a közelítést itt még a távcsöves puskánál sem muszáj használni. Eközben az egyjátékos mód részleteit továbbra is homály fedi, így nem lehet tudni, hogy ezen a téren milyen stratégiát követ majd a Microsoft, gondolva itt az alapjáték hosszára, tartalmakat biztosító Season Pass rendszerre, és úgy áltában arra, hogy ezzel a résszel milyen hosszú ideig tervezik lekötni a közönséget.
Jelenleg klasszikus Deathmatch, Capture the Flag és King of the Hill szerû játékmódokban zúzhatunk, többnyire 4 vs. 4 felállásban, de van a jármûvekkel megszórt Big Team Battle 12 játékossal, sõt, még Ranked mód is, így a tét nélküli lötyögés helyett létrát is mászhatunk. Aki pedig novemberben esetleg unalomig játszaná a béta változatot, az ne aggódjon, a december 8-án megjelenõ teljes kiadásban újabb játékmódokra is számíthatunk, de további pályák is elõkerülnek majd, melyek nem kizárt, hogy a történetben is szerepet kapnak, ezért egy kicsit még várni kell rá, hogy megismerjük õket.