Mindent bevet az Activison az új Call of Duty sikeréért
Mitõl vált megkerülhetetlen klasszikussá a Call of Duty? Erre próbál választ adni az októberben érkezõ Modern Warfare.
Hogy klasszikus lett, azt kár lenne vitatni, akárhogy is viszonyuljunk a sorozathoz, és azt, hogy nem elég egyetlen jól eltalált komponens, arra minden évben számos példát szolgáltatnak az aktuális megjelenések. Legutóbb pont a Rage 2 mutatta meg, hogy egy csokor szórakoztató szuperképességgel felöntött dinamikus lövöldözés, nem képes elfedni a fantáziátlanságot, ürességet, és nem kárpótol az érdemi tartalom hiányáért sem.
A COD széria számos epizóddal bizonyította, hogy többet is tud annál, mint összekötni két lövöldözõs szakaszt, szkriptekbe ágyazott mozifilmes klisékkel, és elnyújtott robbanásokkal. Gondoljunk csak a „No Russian” küldetésre, ami kellõen provokatív, és persze kétségtelenül ügyes marketing húzás volt. Ugyanakkor pont a Black Ops 4 bizonyította, hogy a hosszú ideje lapos kampányokat és ötlettelen játékmenetet nem ignorálni kell, hanem kidolgozni. Pusztán a multiplayer pedig nem elég a korábbi sikerek megismétléséhez, Battle Royale mód ide, vagy oda. Az új epizód, az ígéretek szerint minden fontos elemében igyekszik megidézni, hogy miért játszottunk szívesen a kedvenc részeinkkel, így a WWII történelmi kitérõje után visszatérünk a modern hadviseléshez, méghozzá egy reboot formájában.
A rebootok és remakek rendületlenül zajló reneszánsza a Call of Duty-t is utólérte, hiszen a 2007-es Modern Warfare már megkapta a felejthetõre sikerült felújított változatát, az új résszel pedig egy számozás nélküli, szimplán Modern Warfare alcímmel ellátott játékot kapunk. A történet az eredeti epizód lapjait és alapjait keveri újra, így találkozni fogunk jó néhány visszatérõ karakterrel, de a valódi fõszerep újra a jelenkori hadviselésé, és végre ismét realisztikusabb megközelítésre számíthatunk. A sorozat persze nem szûnik meg könnyed arcade shooternek lenni, mindössze ígéretet tesz rá, hogy elhagyja az egydimenziós, gyerekrajz összetettségû történetet. Mindjárt két párhuzamos cselekményszálat is kapunk, egyikben a szokásos speciális osztag katonáját irányíthatjuk, míg a másikban egy közel-keleti felkelõvel sodródunk majd az eseményekkel. A single player-ért felelõs Jacob Minkoff arról igyekszik meggyõzni bennünket, hogy a történet megírásakor a realizmusra törekedtek, és igyekeznek eltávolodni a „hõsök legyõzik a terroristákat” klisétõl, a kettõs perspektívát pedig igyekeznek arra használni, hogy felfedjék a háborúk járulékos veszteségeit, amelyek egyaránt érintik az átlagembert, és a konfliktus fegyveres résztvevõit.
A realizmus irányába tett lépéseket állítólag végre új grafikai motorral toldják meg, a videó láttán pedig egyelõre ez hihetõnek is tûnik. Az alkalmazott technológiák között találunk olyan, már bevált húzásokat, mint a valódi objektumok szkennelése, a realisztikusabb összhatás eléréséért. Az Infinity Ward tehát komoly munkát öl a látványba is, például egy egész tankot is beszkenneltek, annak minden látható részletével együtt. Reméljük ez a hozzáállás ismét képes lesz megteremteni egyszerre sokkoló és szórakoztató pillanatokat, melyek újra egy emlékezetes Call of Duty epizódot eredményeznek. A hatásvadász pillanatoknak egészen biztosan nem leszünk híján. A theverge.com újságírója már betekintést nyert két, háborús drámába illõ jelenetbe is. Az elsõben egy Cirkuszt ért terrortámadást követõen, egy egyszerû lakóházban végzünk rajtaütést. Az egység szobáról szobára haladva, átlagos kinézetû figurákat likvidál hezitálás nélkül, a jelenetsor végén, a háttérben jól hallható a gyereksírás. A másodikban egy közel-keleti településen egy helyi kislányt irányítva menekülünk, miközben körülöttünk kíméletlen támadás zajlik. A testvérünkkel közösen végül le kell gyûrnünk egy ellenséges katonát, és talán elég annyit, hogy még egy csavarhúzó is a képbe kerül.
Az alkotók szerint természetesen nem csak ilyenekbõl áll majd a játék, megkapjuk a teljesen hagyományos lövöldözõs szakaszokat és a közkedvelt multiplayer módokat is, ugyanakkor a sötétebb és kényelmetlen érzést keltõ pillanatokat elengedhetetlennek tartják, egy igazi háboús történet elmeséléséhez. Annyi már megerõsítst nyert, hogy kooperatív mód is lesz, ahol a fõszáltól elkülönülõ küldeéseket teljesíthetünk másokkal csapatba verõdve. Ez valószínûleg a Modern Warfare 2 és 3-ból ismerõs Spec Ops mód újraélesztése lesz. Az eddig információk ugyanakkor arra utalnak, hogy a népszerû Zombie mód ezúttal kimarad a csomagból, viszont állítólag a sorozat történetében elõször létrejön a cross platform, vagyis PC-sek és a két nagyobb konzol játékosai akár együtt is játszhatnak majd. A júniusi E3-on egész biztos kapunk egy bõvebb bemutatót, és számos fontos kérdésre is választ kapunk majd.
Dani - PCX