Mindent bevet az Activison az új Call of Duty sikeréért
Mitől vált megkerülhetetlen klasszikussá a Call of Duty? Erre próbál választ adni az októberben érkező Modern Warfare.
Hogy klasszikus lett, azt kár lenne vitatni, akárhogy is viszonyuljunk a sorozathoz, és azt, hogy nem elég egyetlen jól eltalált komponens, arra minden évben számos példát szolgáltatnak az aktuális megjelenések. Legutóbb pont a Rage 2 mutatta meg, hogy egy csokor szórakoztató szuperképességgel felöntött dinamikus lövöldözés, nem képes elfedni a fantáziátlanságot, ürességet, és nem kárpótol az érdemi tartalom hiányáért sem.
A COD széria számos epizóddal bizonyította, hogy többet is tud annál, mint összekötni két lövöldözős szakaszt, szkriptekbe ágyazott mozifilmes klisékkel, és elnyújtott robbanásokkal. Gondoljunk csak a „No Russian” küldetésre, ami kellően provokatív, és persze kétségtelenül ügyes marketing húzás volt. Ugyanakkor pont a Black Ops 4 bizonyította, hogy a hosszú ideje lapos kampányokat és ötlettelen játékmenetet nem ignorálni kell, hanem kidolgozni. Pusztán a multiplayer pedig nem elég a korábbi sikerek megismétléséhez, Battle Royale mód ide, vagy oda. Az új epizód, az ígéretek szerint minden fontos elemében igyekszik megidézni, hogy miért játszottunk szívesen a kedvenc részeinkkel, így a WWII történelmi kitérője után visszatérünk a modern hadviseléshez, méghozzá egy reboot formájában.
A rebootok és remakek rendületlenül zajló reneszánsza a Call of Duty-t is utólérte, hiszen a 2007-es Modern Warfare már megkapta a felejthetőre sikerült felújított változatát, az új résszel pedig egy számozás nélküli, szimplán Modern Warfare alcímmel ellátott játékot kapunk. A történet az eredeti epizód lapjait és alapjait keveri újra, így találkozni fogunk jó néhány visszatérő karakterrel, de a valódi főszerep újra a jelenkori hadviselésé, és végre ismét realisztikusabb megközelítésre számíthatunk. A sorozat persze nem szűnik meg könnyed arcade shooternek lenni, mindössze ígéretet tesz rá, hogy elhagyja az egydimenziós, gyerekrajz összetettségű történetet. Mindjárt két párhuzamos cselekményszálat is kapunk, egyikben a szokásos speciális osztag katonáját irányíthatjuk, míg a másikban egy közel-keleti felkelővel sodródunk majd az eseményekkel. A single player-ért felelős Jacob Minkoff arról igyekszik meggyőzni bennünket, hogy a történet megírásakor a realizmusra törekedtek, és igyekeznek eltávolodni a „hősök legyőzik a terroristákat” klisétől, a kettős perspektívát pedig igyekeznek arra használni, hogy felfedjék a háborúk járulékos veszteségeit, amelyek egyaránt érintik az átlagembert, és a konfliktus fegyveres résztvevőit.
A realizmus irányába tett lépéseket állítólag végre új grafikai motorral toldják meg, a videó láttán pedig egyelőre ez hihetőnek is tűnik. Az alkalmazott technológiák között találunk olyan, már bevált húzásokat, mint a valódi objektumok szkennelése, a realisztikusabb összhatás eléréséért. Az Infinity Ward tehát komoly munkát öl a látványba is, például egy egész tankot is beszkenneltek, annak minden látható részletével együtt. Reméljük ez a hozzáállás ismét képes lesz megteremteni egyszerre sokkoló és szórakoztató pillanatokat, melyek újra egy emlékezetes Call of Duty epizódot eredményeznek. A hatásvadász pillanatoknak egészen biztosan nem leszünk híján. A theverge.com újságírója már betekintést nyert két, háborús drámába illő jelenetbe is. Az elsőben egy Cirkuszt ért terrortámadást követően, egy egyszerű lakóházban végzünk rajtaütést. Az egység szobáról szobára haladva, átlagos kinézetű figurákat likvidál hezitálás nélkül, a jelenetsor végén, a háttérben jól hallható a gyereksírás. A másodikban egy közel-keleti településen egy helyi kislányt irányítva menekülünk, miközben körülöttünk kíméletlen támadás zajlik. A testvérünkkel közösen végül le kell gyűrnünk egy ellenséges katonát, és talán elég annyit, hogy még egy csavarhúzó is a képbe kerül.
Az alkotók szerint természetesen nem csak ilyenekből áll majd a játék, megkapjuk a teljesen hagyományos lövöldözős szakaszokat és a közkedvelt multiplayer módokat is, ugyanakkor a sötétebb és kényelmetlen érzést keltő pillanatokat elengedhetetlennek tartják, egy igazi háboús történet elmeséléséhez. Annyi már megerősítst nyert, hogy kooperatív mód is lesz, ahol a főszáltól elkülönülő küldeéseket teljesíthetünk másokkal csapatba verődve. Ez valószínűleg a Modern Warfare 2 és 3-ból ismerős Spec Ops mód újraélesztése lesz. Az eddig információk ugyanakkor arra utalnak, hogy a népszerű Zombie mód ezúttal kimarad a csomagból, viszont állítólag a sorozat történetében először létrejön a cross platform, vagyis PC-sek és a két nagyobb konzol játékosai akár együtt is játszhatnak majd. A júniusi E3-on egész biztos kapunk egy bővebb bemutatót, és számos fontos kérdésre is választ kapunk majd.
Dani - PCX