fb pixel code
KATEGÓRIA KATEGÓRIA
Ajánló
Creator 400M - igényes E-ATX torony az MSI-től
Szerencsejáték? A britek kiátkoznák a loot boxokat
Hyper Scape, a Ubisoft titokban fejlesztett battle royale játéka
Rendhagyó Windows 10 frissítés érkezett
Ősszel jön a szupergyors Samsung 980 Pro SSD
Adataink után kémkedik a TikTok, Indiában betiltották
Stílusos Z490 lap érkezik az NZXT-től
Szkájvolker Lajos és a félmilliás droid tápos kiegészítéssel
Lassan 2 milliárd játékos lesz világszerte
A Vodafone reagált a felhasználói panaszokra
Robot kapta egy hollywoodi film főszerepét
25 perces bemutatón az új Avengers játék
5600XT VS 5700XT és az IGAZI Vágó István
Hivatalos kutatás készült a fővárosi ivóvízről
Cyberpunk 2077 - új előzetes és játékmenet-bemutató
2019. 05. 23

Az utolsó szög? - Az ARM is kihátrál a Huawei mögül

Az ARM eltűnésével súlyos veszélybe kerülhetnek a Huawei hardveres fejlesztései


Úgy néz ki lavinává dagad az USA-ból becsapódott hógolyó. Az Egyesült Államok telekommunikációs hálózatok védelméről szóló rendelete nem csak kizárta a kínai gyártót az országból, de az amerikai illetőségű cégek számára is megtiltja, hogy együttműködjön, illetve kereskedjen a Huawei-jel. A határozat ellenére a Huawei igyekezett magabiztosnak mutatkozni, és úgy tűnt az Android-ot és a Google-t érintő szoftveres korlátozások nem gátolják majd az új eszközök megjelenését, ám az ARM lépése végleg veszélybe sodorhatja a cég hardveres fejlesztéseit.

Nélkülük nem igazán lehet belépni a mobilpiacra


Az esemény persze nem feltétlenül meglepő, hiszen a kilépők sorában olyan nevek szerepelnek mint az Intel, a Microsoft, a Qualcomm vagy a Western Digital. Ahogy az kiderült, a legtöbb esetben, a már forgalomban lévő termékek támogatása, vagy megkezdett gyártása folytatódik, ám új megrendeléseket nem teljesítenek. Ez már így is elég nagy érvágásnak minősül, hiszen a teljes termékpalettát érintő alkatrészekről van szó, melyekhez igen nehéz lehet új forrásokat találni, ugyanakkor az USA gazdaságának is hiányozhat az a 10 milliárd dollárt meghaladó összesített éves bevétel, ami ezekből az együttműködésekből folyt be a kasszába. A cégek listája persze nem teljes, ám lehetséges, hogy az utolsó szöget végül az ARM ütheti be, a Huawei egyre jobban körvonalazódó koporsójába.

A székhelye még angol, de ma már japán kézben van.

Jelenleg jóformán minden mobilprocesszorhoz, az ARM által tervezett technológiák biztosítják az alapokat, ezekhez a gyártók és partnerek csak licence díj ellenében férhetnek hozzá. A neves processzorfejlesztő, eredetileg az Egyesült Királyság legnagyobb tech cége volt, ám 2016-óta a japán Softbank tulajdona. Miért igazodik mégis az amerikai rendelethez? A hírről a BBC közölt tájékoztatást, miszerint az ARM felszólította alkalmazottjait, hogy függesszék fel az üzleti tevékenységet a Huawei-jel, ezzel elzárva őket az összes jövőben érkező újdonságoktól. Az amerikai rendelet trükkösen, minden Egyesült Államokból eredeztethető technológiára vonatkozik, az ARM pedig több mint 6000 alkalmazottal rendelkezik az államokban, akik bizony több fejlesztésért is felelősek.

Az utolsó mohikán


A BBC által megszerzett dokumentumok szerint, az ARM erre hivatkozva vágja el az összes szálat, ami a Huawei-hez köti, a döntés pedig az ARM China-ra is vonatkozik, így kiskapu sem marad. Rendszerchipek nélkül pedig lehetséges, hogy a kínai cég sorsa megpecsételődött, hiszen az utolsó befejezett Huawei chipset a Kirin 985-ös. Ezután a Huawei-nek kisebb csodára lesz szüksége, vagy módot kell találnia arra, hogy valahogy kiegyezzen az USA kormányával, és kiharcolja az életben maradáshoz szükséges feltételeket.

Még sincs minden veszve?

Egy ideje már ismeretes, hogy a Huawei saját operációs rendszert tervez, Richard Yu, a Huawei elnök-vezérigazgatója korábban egy interjúban is beszélt erről. A beszámolóban olvasható volt, hogy, ha az USA-val tovább romlik a viszony, helyettesíteni tudják majd az Android rendszerét. Ez sajnos be is következett, így az egyelőre ismeretlen, HongMeng OS-en sok múlhat majd. A végleges névvel még nem rendelkező rendszer még nem áll készen a bevetésre, és azt is csak pletykákból tudjuk, hogy a fejlesztése hat évvel ezelőtt kezdődött, ám huzamosabb ideig parkolópályán pihent. Hasonló módon szivárgott ki a hír, hogy a megjelenés már ősszel lehet esedékes lehet, ami logikus, tekintve, hogy a 90 napos türelmi időszak augusztus 19-én lejár. A kínai cég ráadásul a saját hajába kapaszkodva igyekszik kiemelni magát a vízből, és talán nem is sikertelenül. A hírek szerint saját mobilprocesszorokat terveznek, Kínában pedig valószínűleg, nem lesz nehéz megfelelően felkészült gyártókat találni, akik vállaják az amerikai cégek által lepaszolt megrendelések teljesítését.

Még sincs minden veszve?


Ezzel a lendülettel új irányt is vehet a cég útja, de ha elő is tud állni megfelelő felszereltségű és minőségű eszközökkel, a szoftveres környezet várható népszerűsége erősen kérdéses. Az Andorid és az iOS mellett nehéz lesz labdába rúgni, de lehetséges, hogy a vállalat éppen történelmet ír, hiszen azt is rebesgetik, hogy az új OS az Androidos alkalmazásokat is gond nélkül támogatja majd. A mobil PC-k jövője már jóval kevésbé pozitív, hiszen ha elő is tudják teremteni a szükséges HiSilicon processzorokat, Microsoft szintű szoftveres támogatást képtelenek lesznek biztosítani. Szóba kerültek még a hálózati eszközeik is, ám erről a szegmensről egyelőre mélyen hallgat a Huawei. 

KD - PCX

2019. 05. 23

Creator 400M - igényes E-ATX torony az MSI-től
A tartalomgyártóknak készített ház nem csak ízléses és masszív, de tágas és csendes is egyszerre  Az MSI a derült égből ejtette rá a piacra új Creator 400M névre keresztelt gépházát, mellyel elsősorban azokat a felhasználókat célozzák meg, akik legalább hobbi szinten foglalkoznak tartalomgyártással, esetleg a jövőben munkaállomások építését tervezik. Ez az E-ATX lapokat szívesen fogadó torony rendkívül letisztult megjelenést, minőségi anyaghasználatot, megfelelő szellőztetési lehetőségeket és zajmentes működést kínál a vásárlóknak. Bár ez elsőnek egyszerű marketingfogásnak tűnik, a tervezéshez állítólag Leonardo da Vinci közismert Vitruvius-tanulmányszolgáltatta az ihletet, és ha a megfelelő szögből tekintünk a házra, valóban előtűnnek az aranymetszés arányai. Őszintén szólva hasonlót inkább a Fractal Designe-tól vártunk volna, de ez már legyen az ő bajuk. Az épület 550 x 235 x 503 mm-es méretei alapján sejthetjük, hogy a kihasználható belső tér nem állít majd elénk különösebb akadályokat, és az is valószínű, hogy viszonylag kevés micro-ATX, vagy Mini-ITX lapnak ad majd otthont, de természetesen a lehetőségünk megvan rá. Ehhez mérten akár 180 mm magas processzorhűtőt is választhatunk, videókártyából pedig nem túlzás a 450 mm hosszú szörnyeteg sem. A ház két szárnyra oszlik, így természetesen alulra ültethetjük a legfeljebb 180 mm-es tápegységet, és itt kapott helyet a kettő darab 3.5 hüvelykes meghajtót fogadó tálcás keret is. Ha inkább 2.5 colos méretben gondolkod
Szerencsejáték? A britek kiátkoznák a loot boxokat
A londoni parlament szerencsejátéknak minősítené a videojátékos zsákbamacskákat  A Lordok Házának szerencsejátékokkal foglalkozó bizottsága arra az álláspontra jutott, hogy a videojátékokban feloldható lootboxok tökéletesen beilleszthetők a szerencsejátékok kategóriájába, ezzel érvényesnek tekinthető rájuk a 2005 óta érvényes Gambling Act (szerencsejátékos törvény) – hozta le a hírt a BBC. A lootboxok a videojátékokban megszerezhető digitális zsákbamacskák, melyek tartalma kinyitásuk előtt ismeretlen, de az Eelectronic Arts például a jó öreg Kinder tojáshoz hasolította. Általában kozmetikai kiegészítőkről van szó, például egyedi festésről versenyautónk számára, vagy egy ritka öltözékről az általunk irányított hősöknek, mindenesetre bizonyos keretek között véletlenszerű, hogy mit is nyerhetünk. A meglepetés persze alapvetően egy pozitív dolog, ám amikor a tartalom tekintetében különféle esélyszámokat kapunk konkrétumok helyett (arany színű doboz, valami ritkább lesz benne), az 50 Ft-os bazári ajándék helyett pedig olykor százszor többet is kifizetünk valami ritka ajándék reményében, a helyzet valóban kevésbé tűnhet ártalmatlannak. A valódi probléma ott kezdődik, hogy nem csak a tetteik és pénztárcáik felett önállóan uralkodó nagykorú állampolgárok, de a jóval befolyásolhatóbb gyerekek is igen gyakran találkoznak vele, akiknek pláne nem kívánjuk, hogy már iskolás korukban egy félkarú rabló alternatívájával üssék el az idejüket, illetve gyakori esetben a szülők pé
Hyper Scape, a Ubisoft titokban fejlesztett battle royale játéka
Hamarosan futurisztikus online lövölde érkezik a Rainbow Six Siege fejlesztőitől A Ubisoft nem csak menetrendszerű Assassin’s Creed epizódjaival, és a végtelenségig facsart Far Cry szériával altatja a közönségét, hiszen az utóbbi években több multiplayer címmel is előállt, melyek némelyike egészen sikeres lett, és még most is kap friss tartalmakat. Most viszont úgy nézi ki, hogy elirigyelték a Respawn Enterainment és az Electronic Arts módszereit, így akárcsak az Apex Legends, úgy a franciák battle royale játéka is teljes titokban készült el. A vaskos szivárogtatás a Slasher fedőnéven is ismert Rod Breslau, e-sport újságíró és kommentátor műve volt, aki Twitteres bejegyzésében, az érdekes részletek mellet még a játék várható megjelenés idejét is megszellőztette. Egy gyors játékmenettel megáldott FPS-ről van szó, és ha a címe nem lenne elég beszédes, a korai hozzáféréssel megajándékozott streamerek közvetítéseiből kiderül, hogy ezúttal is sci-fi környezetben gyepálhatjuk egymást.  A Ubisoft Montréal alkotása Prisma Dimensions munkacímen készült, és egy tripla A kategóriás belső nézetű lövöldözős játék lett, mely végül Hyper Scape néven láthat napvilágot. Mint kiderült, a Call of Duty: Warzone-hoz és az Apex Legendshez hasonlóan, ez is „free to play” modell keretében lesz elérhető, és bár PC-n debütál, ha minden igaz, idővel a két nagyobb konzolon is tiszteletét teszi, méghozzá teljeskörű crosspaly támogatás kíséretében. Az újdonságot azonban nem csa
Értékelések
Az értékeléshez be kell jelentkezned. Belépés
PCX 2006-2020.
Kapcsolat: pcx@pcx.hu
Az oldal tetejére 0 Kedvenceim 0 Összehasonlítás 0 A kosár üres
Cookie / süti kezelés
Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk a Részedre. Tudj meg többet...