Az ikonikus sci-fi széria kizárólag PC-re készülő stratégia formájában tér vissza
1994 és 1997. Ez a két dátum jelzi az egykor tömegek által rajongott, mára pedig kultikus státuszba emelkedett sci-fi univerzum két sarokpontját. Az első a hivatalos mozifilm, a második pedig az egyenes folytatásként útjára indult televíziós sorozat bemutatásának éve, mely utóbbi aztán 10 teljes évadot, két kiegészítő filmet, és két testvérsorozatot is kapott – melyekből az Atlantis a méltatlan befejezésével, a Universe pedig a két nem túl acélos szezonjával vált emlékezetessé. Az egykori rajongók, és persze azok a nézők, akik évekkel később kaptak rá a kaland ízére, azóta is várják, hogy a stúdió újraélessze a Csillagkapu projektet, azt pedig fájlalják, hogy ennyi mozgóképes tartalom mellett nem fért el, egyetlen teljesértékű videojátékos adaptáció sem.
27 éve, hogy először nyitottunk átjárót az univerzum egy másik szegletébe, és azóta rendre érvényesül az az íratlan szabály, miszerint minél sikeresebb valami a tévében, annál kevésbé működik a számítógépek képernyőjén. Pár korai konzolos próbálkozástól és kevésbé emlékezetes mobiljátéktól eltekintve, a Stargate sosem kapott még egy közepes költségvetésű, de legalább teljesértékűnek nevezhető játékot sem, melyet a fejlesztők odaadása és a rajongók szeretete átsegíthetett volna az esetleges hiányosságokon. A teljesség igénye nélkül talán a szomorú sorsra jutott Stargate SG-1: The Alliance-t érdemes megemlíteni, mely bejelentése után felkorbácsolta a várakozásokat, hogy aztán örökre maga alá temesse a háttérben zajló jogi csatározás.
A jogokat birtokló MGM nem túl bölcsen egy huszadrangú Perception nevű médiacégre bízta a munkát, akik két sikertelen arcade játék mellett ma a félbehagyott Csillagkapu FPS játékot írhatják be önéletrajzukba. Talán a legszomorúbb az egészben, hogy a kategóriákkal nevesebb JoWooD is velük dolgozott, akik megpróbálták befejezni és saját nevük alatt kiadni a szoftvert, ám két éves jogi huzavona után a bíróság meghagyta, hogy a jogok nem őket illetik, de a Perception sajnos sem elég képzett, sem elég elhivatott nem volt, hogy befejezhessék, amit elkezdtek.
A rajongói bázis elhivatottságát jól jelzi, hogy a 2010-ben megjelent, és mindössze egyetlen évet élt Stargate: Resistance ma, házilag indított szerverek segítségével újra játszhatóvá vált. Ez amúgy egy online TPS akciójáték, mely a maga idejében egy igazi rajongói csemege volt, de a teljes vételáron túl bevezetett havi szerverköltség már akkor sem volt túl népszerű üzleti modell, így a földi harcosok és Jaffák küzdelme hamar véget ért. Mivel a közösséget a filmstúdió és az egykori alkotók folyamatosan egy élőszereplős folytatás lehetőségével kecsegtetik, nem kizárt, hogy a most hivatalosan bejelentett Stargate: Timekeepers valami még nagyobb dolognak az előfutára lehet. A SlitherineGames portfólióját böngészve egyelőre nem vagyunk elragadtatva, az viszont minimum egy csettintést megérdemel, hogy valaki 2021-ben egy valós idejű stratégiát jelent be, a Csillagkapus körítés pedig már csak hab a tortán. A készítők azért tapasztalatlannak nem nevezhetők, hiszen dolgoztak a Warhammer 40K és a Battlestar Galactica világában játszódó darabokon is, igaz utóbbi videojátékos fronton csak egy leheletnyivel erősebb, mint a Stargate.
Sajnos a bejelentés még nem sok érdemi részletet tartalmaz, de legalább az kiderült, hogy az eredeti sorozat 7. évadánál kapcsolódunk majd be, az emlékezetes antarktiszi csata idején. Állítólag ezek után számos ismert és még sosem látott területre látogathatunk el CSK csapatunk társaságában, ahol a fénylő szemű rendszerurakkal és seregeikkel kell majd elbánnunk. Bár a magam részéről ezt a rövid bejelentő előzetest inkább nem mutogatnám, a klasszikus főcímzene még ezt az egy perc tömény költséghatékonyságot is képes ellensúlyozni. Reméljük, hogy az ígérgetést nem egy újabb elsüllyedt projekt híre, hanem egy kész játék követi majd, melyben ellenfeleink „Kree!” felkiáltásokkal igyekeznek majd az idegeinkre menni.