Az Intel szerint az Arc GPU-k hasonló vagy még jobb Ray Tracinget kínálnak, mint az NVIDIA RTX, és az árak is versenyképesek lesznek
Az Intel azt állítja, hogy az Arc GPU-k ára nagyon versenyképes lesz a konkurenciával szemben, és még jobb ray tracing teljesítményt is nyújtanak majd. A vállalat ráadásul az Alchemist után következõ generációs Arc GPU-kkal kapcsolatos terveit és az útiterv iránti elkötelezettségét is elárulta. A PCGamer vezetõ hardverszerkesztõje, Jacob Ridley Berlinbe utazott, ahol meglátogatta az IFA 2022 rendezvényt. Ott leült az Intel két marketinggurujával, Tom Petersonnal és Ryan Shrout-tal, akik elárultak néhány húsba vágó információt az Arc GPU-kkal kapcsolatban. Sok mindenrõl szó volt, de többek között elárultak néhány részletet az Intel sugárkövetésre tervezett RTU-járól (Ray Tracing Unit) és annak teljesítményérõl, arról, hogy mire számíthatunk az Intel Arc GPU-k árazásától, illetve arról, hogy merre tart az Arc a jövõben.
Ismét úgy tûnik, hogy az Intel inkább az NVIDIA-t tartja szem elõtt, mint az AMD-t. Az Intel az árképzési stratégiájukról beszélve elmondta, hogy az Arc GPU-ik nagyon versenyképesen lesznek pozícionálva a riválisokkal szemben. A vállalat már megmutatta 50 játék benchmarkját az Arc A750 grafikus kártyájáról, amely átlagosan körülbelül 5%-kal teljesít feljebb, az NVIDIA GeForce RTX 3060-hoz képest. Az Intel korábban már azt is tisztázta, hogy egyelõre fõleg DX12 és Vulkan teljesítményt kínálnak majd, míg a DX11 és a régebbi címek esetén kis túlzással a szerencsére kell hagyatkoznunk. Persze emuláció formájában a DX9-támogatást is hozzáadják a D3D9on12 API-n keresztül, amelyet az Intel kérésére a Microsoft kezel. Az Intel igyekszik egyenesen fogalmazni, hiszen azt is elmondja, hogy az Alchemist termékeknek nem lesz olyan energiahatékonyságuk, mint az NVIDIA kártyáinak, cserébe az áraik ennek megfelelõen sokkal alacsonyabbak lesznek.
Korábbi beszámolók alapján arra számítunk, hogy az árazás a fenti táblázatot követi majd. Az árképzési stratégia mellett az Intel az Arc RTU, azaz Ray Tracing Unit kiváló Ray Tracing képességeire is rámutatott, és ami meglepõ lehet, hogy szerintük az Arc RTU jobb Ray Tracinget kínál, mint a piacvezetõ NVIDIA RTX. Ahogy Tom Peterson állítja, az RTU nagyon is képes "valódi" Ray Tracing teljesítményt nyújtani, és hogy ezen a téren az Arc A770 és Arc A750 nagyon jól fog szerepelni az NVIDIA RTX 3060 grafikus kártyájával szemben. Azt is állítja, hogy a Ray Tracing implementációjuk versenyképes vagy jobb lesz, mint az NVIDIA RTX technológiája. Ne feledjük, hogy az RTX a 2. generációjánál tart, a 3. generációs RT mag pedig már közeleg, de izgalmasan hangzik, hogy az Intel elsõ próbálkozása egyenrangú lehet az RTX-szel. Ezt az állítást mindenképpen ellenõriznünk kell majd a saját tesztjeinkben is, addigis, a bemutatott teljesítményadatok versenyképességrõl árulkodnak, engedélyezett ray tracing és a XeSS képjavító technológiával együtt.
Az Intel az Arc GPU útitervére térve azt is megerõsítették, hogy az Intel Arc GPU-k nem mennek sehova, és az Alchemist csak a kezdete egy sokkal nagyobb és hosszabb útnak. A múlt hónapban Raja Koduri eloszlatta a világhálón keringõ pletykákat, miszerint az Arc márka megszûnik, és úgy néz ki, hogy az Intel tervezõcsapatai valójában már a következõ generációs Battlemage DG3 és Celestial GPU-kon dolgoznak. Terveik szerint elõször a mainstream és a tömegpiacot célozza meg az Arc Alchemist GPU-kkal, majd a nagy teljesítményû és a prémium szegmens felé veszi az irányt az Arc Battlemage GPU-kkal és azon túl.
Természetesen elõször meg kell várnunk és látnunk kell az Arc 7 sorozatot mûködés közben, mielõtt a next-gen megoldásokról beszélhetnénk, de a játékosok és a tartalomkészítés szempontjából izgalmas, hogy az Intel olyan termékcsaláddal rendelkezik, amely nagyobb versenyt kíván teremteni a grafikus piacon.