fb pixel code
KATEGÓRIÁK KATEGÓRIÁK
2021. 06. 04

Nyárindító fagy? Ingyen Frostpunk az Epic Store-ban!

A This War of Mine fejlesztőinek különleges, és különösen nehéz játéka most ingyen lehet a miénkFagyos kalanddal indítja a nyarat az Epic Games!


A 11 bit Studios egy lengyel ivócimboráink által alapított játékfejlesztő cég, mely leginkább a nagy sikert befutó This War of Mine miatt lehet számunkra ismerős. Az oldalnézetes perspektívába ágyazott túlélő-stratégia eltért a legtöbb háborús tematikájú játéktól, hiszen harci egységek helyett civil túlélőket kellett életben tartanunk. Aki kedvelte azt a sötét tónusú, kifejezetten nehéz helyzetekkel és döntésekkel telepakolt alkotást, az talán találkozott a csapat következő játékával is, mely sem játékmenetében, sem hangvételében nem lett sokkal könnyedebb, mindössze feljebb emelkedett a kamerával, hogy egyetlen épület helyett már egy egész várost irányíthassunk.

Jágvarázs (Polish Edition)


Mindössze négy évre volt szüksége a független fejlesztőcsapatnak ahhoz, hogy a stílusos, de azért mobilokon is könnyedén megjeleníthető kétdimenziós kalandot, egy elképesztő 3D-s játszótérré növessze, mely már önmagában is hívogató lehet a stratégiai játékok kedvelőinek. A vadonatúj játékmotor segítségével egészen egy alternatív 1886-ig repülünk vissza, ahol az ipari forradalomnak, és az addig ismert földi életnek is gátat szab, a zömében vulkanikus eredetű jégkorszak. A készítők egyértelműen a Krakatau tűzhányó 1883-as, pusztító erejű kitörésének következményeit gondolták tovább, az esemény ugyanis valóban évekre lecsökkentette az átlaghőmérsékletet. Míg a mi társadalmaink végül fennmaradtak, a Frostpunk univerzum túlélőinek, az addig elért technológiai vívmányokra kell támaszkodniuk, hogy valahogy túléljék a masszívan fagypont alá zuhant klíma gyilkos kilátástalanságát. Egyetlen menedékünk és lehetőségünk egy elhagyott hőfejlesztő generátor, melyet téli tábortűzként körbeállva szépen lassan elkezdjük kiépíteni kolóniánkat.

Az erőmű nélkül nem húzzuk soká (az igát)!


A hábúrús tematikát ugyan elhagytuk, de a téma ezúttal szó szerint ridegre váltott, és csak rajtunk múlik, hogy meddig húzzuk. Az első lépéseink így nyersanyagokért vezetnek majd, a hőerőmű szén nélkül nem dolgozik sokáig, de fára és fémre is szükségünk lesz, hiszen az embereknek lakóhely és élelem kell, az elégséges melegről pedig mindenki számára gondoskodnunk kell. Ahogy az lenni szokott, ha valahol kibillenünk az ellensúlyunkból, jönnek a bajok, a játék pedig nem rejti véka alá, hogy számos módszert ismer, ami a pusztulásunkat okozhatja. Éhezés, betegség, fagyhalál, az elégedetlenség pedig nem csak a városlakók számára probléma, mivel a mi életünk végét is jelentheti, amennyiben a polgárság csőcselékké züllik és elkezdi lóbálni az akasztókötelet. Persze a lényeg az, hogy ne hagyjuk idáig fajulni a dolgokat, és inkább a telep várossá alakításával foglalkozzunk, benne kórházzal, kocsmával és persze ipari létesítményekkel, melyek a fejlődés elsőszámú eszközei. A gyűjtögetés, építkezés és fejlesztgetés hármasát olykor egy-egy váratlan esemény azonban meg fogja törni, így nem ússzuk meg azokat a fajsúlyos döntéseket, melyeket városvezetőként időnként meg kell hoznunk. Vallási kérdések, gyerekmunka, bandák, szabotőrakciók, és persze a törvénykezés, ami mindenki jövőjét befolyásolja. A politika, vagyis a közös ügyeink tehát itt is a mindennapok részét képezik majd, azzal a különbséggel, hogy esetünkben minden döntésnek valódi értéke és bőrünkön tapasztalható hatása lesz.

A minénk a világ! Vagy legalábbis ez a kráter.


Igazán pozitív, hogy a játékmenetet és a mechanikákat nem bonyolították túl, így nem kell minden aprósággal órákat pepecselnünk, cserébe lesz olyasmi, amire kiemelt figyelmet kell fordítanunk, tehát a játékmenet csak segít, hogy elviselhető szinten tartsuk a frusztrációnkat. Szerencsére a Frostpunk gondoskodik róla, hogy a cselekményt ne temesse maga alá az egyhangúság lavinája, így időről időre újabb feladatok és kihívások érkeznek, mi pedig felfedezőket küldhetünk ki a jeges külvilágba, hogy adott esetben hasznos új technológiával térjenek vissza. Aki pedig nem bírja a meleget, az nyáron elmenekülhet ebbe a hóval övezett becsapódási kráterbe, ahol még a melegebb napok is alulról karcolják a zéró fokot. Mindezt pedig már a sokat dicsért Liquid Engine által megteremtett gyönyörű és stílusos környezetben tehetjük meg, ami tökéletesen kiszolgálja a fejlesztők és a játékosok igényeit is. A 2018-as játék még ma is gyönyörű, ezt pedig részben az elképesztően aprólékos kidolgozottságnak, a részletgazdag és stílusos építészetnek, illetve a különleges, steampunk hangulatra támaszkodó atmoszférának köszönheti, melybe évszaktól függetlenül mindig különleges élmény lesz belemerülni. A készítők láthatóan kiválóan ismerik a határaikat, így a motorjukból mindent kihoztak, ami egy kis iparvárosnyi túlélő és környezetük megvalósításához szükséges.

A döntés a miénk, de a lehetőségeink korlátozottak.


Aki eddig nem ismerte, de meggyőzték a látottak, esetleg hallott már róla, de eddig valamiért kihagyta, annak ezúttal is egy hete van arra, hogy utolérje az Epic Games Store akcióját. Az ingyenes Frostpunkra június 10-ig, egészen délután öt óráig csaphatunk le, ha IDE kattintunk.

2021. 06. 04

Az MSI is előásta a 7 éves GT730 videokártyát
Egyre több cég teszi elérhetővé a hét éve megjelent GT730 videokártyát
Olyan időket élünk, amikor még a processzorokba integrált grafikus chipek is aranyat érnek, és még az olyan dedikált megoldások is érdeklődést kelthetnek, melyek nem sokkal képesek többre annál, hogy képet varázsoljanak a monitorunkra. Márpedig a globális chiphiány egyre abszurdabb következményeket von maga után, például egyre nagyobb számban és egyre meglepőbb árakon férhetünk hozzá az öreg GT730 videokártyához.
Nemrég volt szerencsénk kipróbálni és bemutatni egy olyan összeállítást, mely az NVIDIA által 2016-ban, nagyjából néma csendben kiadott GT710 videokártyát kapta meg, abból is az acélosabb 2GB DDR3 memóriával felvértezett szörnyeteget. Ez a tenyérnyi kis VGA már akkor is szült némi értetlenséget, ám arra valóban a mai napig alkalmas, hogy egy 1080p-s monitoron irodai munkát végezzünk, már ha nem vágyunk 60 Hz-nél magasabb képfrissítésre. Úgy tűnik, hogy ezek a gyártás szempontjából igencsak filléres chipek kiváló alkalmat nyújtanak a gyártóknak, hogy ismét több készletre való videokártyával lássák el a piacot. Ráadásul megtalálták azt a piaci rést, ami egy fokkal versenyképesebb teljesítményt kínál, mondjuk az AMD féle integrált Vega chipekkel szemben, viszont a gyártási költséghez, de még a reális bolti értékéhez képest is sokszoros áron lehet értékesíteni: köszöntsük a GT730-at, mely egyenesen 2014-ből integet felénk.
Ahogy azt több sajtóorgánum is leplezetlen csodálattal és némi
Ingyenes a Control az Epic Games Store-ban
Ezúttal egy igazán erős darabot kínálnak fel nekünk, továbbra is teljesen ingyen
Hozzászokhattunk, hogy az Epic Games minden héten egy, vagy akár több ajándék játékkal jelentkezik, mellyel nem titkolt céljuk, hogy saját platformjukhoz édesgessék a játékosokat. Ezt a hagyományt eddig még sosem törték meg, az viszont előfordult már, hogy a heti ingyen cím nem elégítette ki kellőképpen a GTA V-ökkel elkényeztetett közönség étvágyát. Ha a filléres pixelcsodák, vagy a kisebb független címek miatt egy kattintást is sajnálnánk, akkor a Max Payne és az Alan Wake alkotóinak legutóbbi őrülete talán elérheti az ingerküszöbünket.
Félreértés ne essék, a Control is egy rétegjáték, de az eladási mutatók alapján egy egészen széles rétegé, akik közt épp úgy megtalálhatók a fejlesztésért felelős Remedy stúdió elhivatott követői, mint azok, akik a köretként felkínált látvány mellé végre laktató főételt is szívesen látnának a tányérjukon. Nos, a finn fejlesztőkről sok mindent elmondhatunk, de azt semmiképpen sem, hogy nem szívvel és lélekkel dolgoznak, és ez legalább annyira meglátszik a műveiket meghajtó technológián, mint játékaik tartalmi szerkezetén, mely összetevőket az esetek többségében üdítő igényességgel forrasztják kerek egésszé. Csalódtunk a CD Projektben? Bátran fordítsuk a fejünket a Remedy csapata felé, akik a kezdetek óta alázattal fordulnak a munkájuk, és szerénységgel a közönségük, vagyis a játékosok felé. Márpedig aligha költöttek milliárdokat a reklámkampányra és a k
Feltörték az EA szervereit, vitték a FIFA forráskódját is
Közel egy terabájt adatot zsákmányoltak az EA-t feltörő hackerek
„Mindennapra egy betörés” – akár így is hangozhatna a hackerek jelmondata, ha nem tudnánk, hogy ennél valójában jóval több támadási kísérlet indul és jár sikerrel minden egyes nap. Ráadásul az egyik illegális akciónak most az egyik legnagyobb játékkiadó, az Electronic Arts esett áldozatul, melytől kifejezetten értékes adatokat emeltek el.
Ismeretlen tettesek sikerrel törték fel az EA, avagy Eletronic Arts néven közismertté vált játékkiadó rendszerét – derült ki a Vice online magazin tech-rovatának, a Motherboard szerkesztőinek beszámolójából, akik elsőként értesültek az esetről. A közel negyven éves óriásvállalat, mára a videojáték-ipar egyik legbefolyásosabb szereplőjévé nőtte ki magát, és számos saját, illetve út közben felvásárolt fejlesztőstúdiót üzemeltet az Egyesült Államokban és pár európai országban is. Többek között olyan címek segítségével tört előre, mint az egykor tömegeket vonzó Command and Conquer vagy SimCity sorozatok, a The Sims, vagy a szebb napokat megélt Medal of Honor és Need for Speed, a nemrég felújított Mass Effect trilógia, rengeteg egyéb sportjáték, de természetesen ők felelősek a Battlefield széria frissen bejelentett epizódjáért is. Úgy tűnik, hogy a háborús sorozat részben érintetté is vált a betörésben, ugyanis a látványos Frostbite grafikus motor forráskódja is illetéktelen kezekbe került, mely 2008 óta szolgáltatja a Battlefieldek technikai alapjai
Értékelések
Az értékeléshez be kell jelentkezned. Belépés
PCX 2006-2021.
Kapcsolat: [email protected]
Az oldal tetejére 0 Kedvenceim 0 Összehasonlítás 0 A kosár üres
Cookie / süti kezelés
Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk a Részedre. Tudj meg többet...