fb pixel code
  • logo
    Kategóriák
    Kategóriák

DARKSIDERS 3


2018-végén elöntenek bennünket a Battle Royale játékok. Sosem látott népszerűségnek örvendő címek uralják a listákat, és néhány ismert játéksorozat is az éppen trendi játékmód beépítésével igyekszik beállni a sorba. De mi van azokkal, akik régimódi egyszemélyes akciójátékokra vágynak? A THQ Nordic és a Gunfire Games fejlesztői nem ülnek fel erre a vonatra, a profitmaximalizálás kényelmes megoldása helyett pedig azokra a játékosokra gondolnak, akiknek imponál egy régimódi, de jól átgondolt, egyszemélyes történetet nyújtó akció-kalandjáték.


A sorozat tagjairól elmondható, hogy a belefektetett energia és a nem túl vaskos költségvetés nagy része valóban a fejlesztésre ment el. Megjelenésüket nem kíséri elsöprő marketinghullám, epizódjai nem egyetlen rövidke év alatt készültek és az üzleti szándék nem az irreális eladási számokat célozta, egy széles tömegeket megszólító arculat kialakításával. Elérte, hogy bár témája és játékmenete nem tökéletesen egyedi, a megvalósítás és a következetes művészi dizájn együtt egy szerethető, egyéniséggel rendelkező sorozatot eredményez, mely ugyanakkor minden epizódjában rejt valamit, ami kissé visszafogja a lovasok vágtáját. Valljuk be, üdítő élmény, hogy egy olyan piacra is készülhet átgondolt és szeretettel készített játék, ahol előre sejthető, hogy a végeredmény nem mozgat majd hatalmas tömegeket, hiszen nem követi a trendeket. Persze, kérdezhetnénk, hogy talán hálálkodnunk kellene, amikor egy kiadó és egy fejlesztőcsapat hajlandó korrekt munkát végezni, valami felemás fércmunka összetákolása helyett? Azt talán nem, de ne tegyünk úgy, mintha nem érkeznének tonnaszámra az unalmas, félkésznek érződő, olcsó hatást keltő darabok, amik meg sem kísérelnek többet kínálni egy lélektelen bérmunkánál. Különösen nehéz kérdés ez akkor, ha egy folytatásos történetről van szó, ahol az adott darabnak meg kell őrizni az előd minden felismerhető elemét, ugyanakkor illik megújulnia, hogy ne váljon önismétlő, unalmas alkotássá.

Reméljük a negyedik lovasi is nyeregbe pattan majd


A Darksiders 2010-ben érkezett az akkori főbb platformokra a PC-vel bezárólag, stílusa pedig vérbeli hack and slash, ahol hősünk (vagy antihősünk) többnyire közelharcban apríthatja ellenfeleit. A történet szerint a földön tombol az apokalipszis, a menny és pokol lényei ellepik a földet, a démonok az angyalok szárnyait tépkedik, az égi harcosok pedig fénylő pallosukkal kaszabolják a tűzben edzett hordákat. Itt jönnek a képbe az általunk irányított apokalipszis lovasai, kiknek fontos szerep jut a megjövendölt apokaliptikus háborúban. Kétségtelenül izgalmas téma, és bár az első rész idejében se volt már újszerű, nyerő ötletnek bizonyult a misztikus figurák középpontba állítása. Központi alakok, és tényleg valahol középen helyezkednek el, szerepük nem egyértelmű a jó és rossz örök harcában. Ezzel már lehet dolgozni, és aki nem játszott az eredetivel, vagy az új generációs konzolok miatt pár éve felújított változatokkal, az jó ha tudja, hogy a fejlesztők egész jól átgondolták, hogy mit is szeretnének kihozni az alapötletből. Először a méretes kardot forgató, War-ral kaszabolhattunk, a játék pedig üdítően ötvözte a God of War-féle zúzós akciót a bibliai eredetű mitológiával. A közönség jól szórakozott és a kritikák is pozitívak voltak, így két év múlva már kaszát ragadhattunk, a folytatásban magát az elszabadult Halált szabadíthattuk rá a különböző fenevadakra. A második rész játékmenete sokat fejlődött az első részhez képest. Szinte duplázódott a játékidő is, a történet pedig jól felépített volt és a végéig fenntartotta az érdeklődésünket. Nem volt mentes technikai gondoktól és a kissé elavult grafika is rontotta az összképet, végül mégis kellemes csalódást nyújtott, vártuk a folytatást.

Patkódobogás a távolból

Bevallom, mikor a sok év hallgatás után kevéske életjel bukkant fel a készülő folytatásról, nem rengett meg a föld. Az elmúlt években nem kevés, figyelmünket elragadó produkció készült, az új Darksidersről pedig mindössze egy-két rövid anyag látott napvilágot. A videókban végre láthattuk az új karaktert működés közben, viszont összességében nem ígért sok fejlődést az elődökhöz képest. A visszafogott gameplay részletek láttán csak remélhettük, hogy megjelenéskor nem a harmadik lovas lesz az egyetlen újdonság. A játékstílus emlékezetes címe, a God of War is befutott időközben, újradefiniálva azt, amivel anno olyan hatásosan lett a műfaj egyik legütősebb darabja. Annál nagyobb volt a meglepetés, mikor végül rátehettem a kezem a játékra.


Ha az ember felületes és elkényelmesedik, ahogy múlnak az évek, hajlamos lehet átadni magát az előítéleteinek. Nem hittem, hogy egy nyolc éves koncepció képes lesz hosszú távon lekötni, egy fáradt és újrahasznosított játék képe lebegett a szemem előtt. Azt kell mondjam, hogy a Darksiders 3, nálam rácáfolt a prekoncepciókra. Nem, nem újítja meg a műfajt, nem tör a God of War babérjaira, és nem másolja szolgai módon az ott olyan ügyesen egységbe kovácsolt modernizált játékelemeket sem. Megmaradt annak ami, egy klasszikus zúzós akciójáték, ami nem merül ki az akciógombok heves nyomogatásában, és az ellenfelek hordáinak könnyed lemészárlásában. Sőt, a felkínált négy nehézségi fokozatból már a második is komoly kihívást intéz felénk. Bizony, nem lesz könnyű dolgunk, így aki kikapcsolt képernyővel is végigjátszható kihívásmentes élményre vágyik, az nehéz percek elé néz.

Akiérta harsona szól


Főhősünk ezúttal Fury, aki nevéhez hűen türelmetlenül várja, hogy féktelen dühét végre csatában élhesse ki, és társaihoz hasonlóan, vele is meg kell kísérelnünk felgöngyölíteni a mitikus világégés mögött álló rejtélyt. Küldetésül pedig a föld különböző pontjait egymás közt felosztó, hét főbűn legyőzését és begyűjtését kapja. Utóbbiak némelyike nagyon szórakoztató ellenfél lesz, de róluk kicsit később.


Dark Souls, te vagy az?


A valódi sikerélménynek ára van. Tagadhatatlanul merít a pokoli kihívást és összpontosítást igénylő Dark Souls sorozatból, számos ötletet emeltek át a sokak rémálmát megtestesítő alkotásból. Ez alapvetően jól sült el, amennyiben hasonló kihívásra vágyunk, ám nem mindenkinek fog tetszeni az új irány. Végeredményben nem egy omnipotens lényt irányítunk, ki a végzet ostorának egyetlen csapásával tömegeket töröl el a létezésből, helyette egy fürge de kissé törékeny hölgyet, akinek egója nagyobbnak bizonyul a harcok alatt tanúsított állóképességénél. Elmondható, hogy egy magányos ellenfél is komolyan megnehezítheti a dolgunkat. Ahogy haladunk előre, egyedi sebességű és harcstílusú lényekkel kell felvenni a harcot, és akárhányszor új kreatúrával találkozunk, nagyot inhalálunk majd, mert nem tudjuk mi következik. Ez az egyik legnagyobb erénye a játéknak, sokféle ellenfél, eltérő harcmodorral és gyorsasággal. Ám ami az egyik legüdítőbb és legszórakoztatóbb élményt nyújtja elsőre, az okozza a legbosszúsabb pillanatokat is, ami idővel erősen demotiváló módon hat a játékosokra. Egy teljesen átlagos, néhány csapással elintézhető szörny is pillanatok alatt lenyom bennünket, ha könnyelműek vagyunk. Ha elrontjuk a ritmust vagy csak rosszul jön ki a lépés, pillanatok alatt a legutóbbi mentési ponton találjuk magunkat, és a főellenségekről még szót sem ejtettünk.

Kösz haver, de nem dohányzom.

Még rosszabb a helyzet mikor többen vannak, pláne ha különböző típusú lények vegyesen rontanak ránk. Fel kell mérnünk az ellenfelek harcmodorát, alkalmazkodnunk kell a környezetünkhöz és oda kell figyelnünk, hogy a rendelkezésünkre álló fegyverzetből melyek ideálisak az adott helyzet lerendezéséhez. Durván túllőttek a célon, és ezt a kamerakezelés teszi végletesen frusztrálóvá. A különböző irányból ugráló, repkedő rémségek leverését nagyban megnehezíti, hogy gyakran olyan pozícióban ragad a kamera, ahonnan véletlenül sem lástunk semmit a pörgő eseményekből. Sokszor szitkozódunk majd, mert nem látjuk sem a támadások irányát, sem az esetleges kitérési útvonalakat, ha bekerítenek, akkor pedig jó eséllyel el is engedhetjük a kontrollerünket és készülhetünk az újrakezdésre. A lock system pedig olyan, mintha megmaradt volna egy ötlet szintjén, és még sose használták volna. Néha az istenért sem akar az ellenfélre fókuszálni, helyette egy rég halott figura irányához ragaszkodik, több ellenfél esetén pedig olyan szögeket eredményez, hogy egyből esélytelennek érezzük magunkat. Mindezt tetézi, hogy a játék igen szűkmarkúan bánik a mentési pontokkal. A quick save opció már rég a múlté, a multifunkciós checkpointok pedig annyira ritkák, hogy egyes területeknek garantáltan többször nekirugaszkodunk majd. Szerencsére azért nem leszünk teljesen védtelenek, mégis csak az apokalipszis egyik lovasával van dolgunk. A nehéz helyzetek megoldását harcrendszerbe épített dodge mechanika, vagyis a kitérés segíti majd. Az ellenfelek támadásaihoz igazodva, a megfelelő pillanatban kitérve belassul az idő, és lehetőségünk van bevinni egy nagy erejű ellencsapást. Azon túl hogy a mozdulat látványos, kielégítő mértékű extra sebzést okoz, amire szükségünk is lesz.

Na most akkorát kapsz, csak érjek földet...


Összességében nem tűnik jó ötletnek a sok frusztráló játékelem átemelése a Souls szériából. Nem illenek a műfajhoz a ritkás mentési pontok, és az állandó halálfélelem. Egy ennyire könnyen elhalálozó főkarakter kifejezetten csalódást keltő, és a nehezen elért sikerélmény nem feltétlenül kárpótolja majd azokat, akik nem erre számítottak. Pánikba ne essünk azért, a harc szórakoztató, a csapások hatásosak, a kombinálható támadások pedig kellő hatékonyságot biztosítanak az ellenfeleink ellen, már ha elég ügyesek vagyunk.


Nehéz elhinni, hogy ez Unreal.

Ami a külsőségeket illeti, megjelenéskor féltem, hogy a grafika nem üti majd meg az aktuális színvonalat de csak részben lett igazam. Megmaradt a kissé rajzfilmszerű stílus, a művészi dizájn megtartotta az egyéniségét, elragadó stílusát, a kissé avittas összkép ellenére. A helyszínek változatosak, és bár egyedinek csak mértékkel nevezhetők, mindenképpen hangulatosak. Én igazán szerettem volna jól belerúgni, felkészültem egy jó kis szidalmazásra, de az a helyzet, hogy nem szolgált rá. Valóban, sok lesz az ismétlődő pályaelem, de mindezeket igyekeztek kreatívan felhasználni, és sokat dobnak rajta az okos szerkezeti megoldások és trükkös fejtörők, melyek a továbbjutásunkat nehezítik. Bár az Unreal Engine 4 jóval többre is képes ennél, a pályadizájn összességében dicséretet érdemel. A lepusztult, növényzettel benőtt nagyvárosi romoktól indulva, bejárhatunk rozsdás őszi színekben pompázó templomkertet, ősi földalatti katakombarendszert, melyet folyóként hálóz be a hömpölygő láva, de akad vízalatti terület, a maga dús növényzetével, különös és halálos élővilágával. Ez utóbbi meglepően szórakoztató és hangualtos helyszín, pedig a legtöbb játékban a víz alatti részek inkább idegesítőek, mint élvezetesek. 

Az ítéletnapig várhatsz a metróra

Ezek meglehet, nem hangzanak túl eredetinek, viszont nem csak hangulati elemként szolgálnak, de szoros összefüggésben vannak utunk során bővülő különleges képességeinkkel is. Egyes helyszínekre képtelenség bejutni a szükséges erő nélkül, és találunk majd alternatív útvonalakat, melyeket később járhatunk be, új ellenfelek és begyűjthető tárgyak reményében. Itt fontos kitérni zseniális pályaszerkesztésre. Ez a Souls szériából is ismert megoldás viszont már egy igazán jó megközelítés. Nem beszélhetünk teljesen nyílt világról, helyette szektorokra osztott nagy bejárható területeket kapunk, meglepő útvonalakkal és később feloldható rövidítésekkel. Sokszor a kiindulópontról rálátunk egy platformra ami túl magasan van, vagy szinte előttünk, de átjáró híján mégsem érhetjük el. Átverekedve magunkat az akadályokon csodálkozni fogunk, mikor újra visszatértünk oda, ahonnan elindultunk, és immár átjárást biztosít egy híd, egy kinyíló ajtó, vagy az idő közben beszerzett új képességünk. Szót érdemel még a zene, melyről nem tudok hosszasan nyilatkozni, ugyanakkor többször is arra lettem figyelmes, hogy tetszik amit hallok. A dallamok jól egészíti ki a környezet által megteremtett atmoszférát, a baljóstól az epikusig terjedő skála méltó egy bibliai világégéshez.

Jóvágású, és semmiképp sem lélektelen kereskedő


Az egyik visszatérő figura Vulgrim, a démoni kereskedő. A felfedezett területek határpontjait jelző teleportkapuknál bukkan fel, automatikus mentést biztosítva. Mindig kész az üzletelésre, és mindig akad nála készleten néhány gúnyos vagy behízelgő megjegyzés, amiért nem számol fel különdíjat. Fejlődésünket is ő segíti elő, egyre növekvő étvágyát lelkekkel csillapíthatjuk, szintlépésért cserébe. A levágott ellenfelek után értékes lélekpontokat kapunk, de gyűjthetünk kristályokat is, melyeket eltörve kisebb-nagyobb lélekcsomagok szabadulnak fel. Találhatunk életünket töltő és képességeket erősítő tárgyakat is, ám ha nem használjuk őket, vagy nagyon felgyűlnek, bátran eladhatjuk őket. Felbukkan továbbá az ősöreg Ulthane is, aki amolyan mellékküldetést bíz ránk. Cserébe kalapácsával fegyvereink hatékonyságát igyekszik javítani, feltéve, hogy elegendő alapanyagot gyűjtöttünk ehhez, mielőtt felkerestük. A játék szerves része tehát a felvizezett RPG-s fejlődési rendszer, mely nincs túlbonyolítva, és ha ügyesen sakkozunk, egy-egy fegyverünk végül egészen effektív lehet. A látványos mozdulatokat azonban hiába fejlesztjük rendületlenül, ha nem tudjuk felhőtlenül élvezni őket. Ha az összecsapásokat az óvatos kimért harcmodor uralja, ám mégis gyakran elhalálozunk, akkor akorobatikus mozdulataink nem érik el céljukat, a játék pedig nem tudja kiteljesíteni eredeti önmagát. A féktelen pusztítási potenciál láncra verve várja, hogy néhány pillanatra eloldozzák, vagy magányos ellenfeleken élhesse ki magát, néhány csapás erejéig. Meg kell szoknunk, hogy ez nem egy Diablo, ahol néhány mozdulatunk után tucatszám hullanak a támadóink. Vegyünk nagy levegőt és koncentráljunk.

Jegyem? Hogyne volna!


Karakterünk alapvető fegyvere a korbács, mely jól passzol személyiségéhez. Csípős nyelvéhez hasonlóan pattog, hirtelen csap le és kíméletlen, akár a modora. A domina módjára csattogtatott ostoron túl azonban idővel egyre újabb fegyverekhez férünk hozzá, személyes kedvencem a villámokat szóró szigony, mivel komoly pusztítást végezhetünk. Thor módjára csaphatunk le vele, miközben elektromos forgószeleket is rászabadíthatunk ellenfeleinkre.

Ami szintén megoszthatja a közönséget, az maga Fury karaktere, és a hozzá tartozó szinkronhang. Először erős ellenérzéseim voltak, hogy ezt az irritáló nőt kell majd hallgatnom a játék végéig, ám a személye idővel más megvilágításba került. A fennhéjázó, feleslegesen keménykedő stílus élét, néha valóban humoros cinizmus és találó beszólások tompítják. Később teret kapott karakterünk mélyebb oldala is, mely nem mentes az elmélkedéstől és az önvizsgálat képességétől sem. A „kemény külső érző szívet takar” toposza rendkívül elcsépelt ugyan, de nem árt elfogadnunk, hogy itt nem pusztán egy archetípust kapunk, ki hű a nevéhez, hanem egy mesebeli hőst, akárhogy is nézzük. És ezzel máris előrébb van mint Kratos az első három kalandjában, vagy akár a Dante's Inferno örökké fafejű, tenyérbemászó kereszteslovagja.

Fejtörők és főbünök


A főellenségekkel vívott harcok legalább annyira emlékezetesek, mint amilyen frusztrálóak. Lesz olyan, akire rá kell tapadnunk, ha végezni akarunk vele, de van akitől nem tudunk majd elég távolságoat tartani, szinte mindenhol elér minket támadásával. Jobb ha nem remeg kezünk a gombok felett és az sem árt, ha csak ritkásan pislogunk. A bűnöket megszemélyesítő karakterekkel viszont talán végezhettek volna jobb munkát is, a mert bár a dizájnok jól sikerültek, a körítés esetükben lehetett volna valamivel epikusabb. A bűnök ábrázolása kissé felületes megközelítést kapott, ami nem megbocsáthatatlan, de az újrajátszási faktort csökkentheti. A szinkronokat is eltalálták, lesz olyan, akiről Mark Hamill féle Joker jut majd eszünkbe, de előfordult, hogy az egyik színész hanglejtésével olyan tökéletesen hozta az androgün lényt, hogy utána kellett néznem, milyen nemű az illető eredetileg.

ÓVatosan etesd a galambokat, mert ide juthatunk


Még pár szót érdemelnek a fejtörők, melyek az előrejutásunkat nehezítik és a játékmenetet színesítik. Én kifejezetten örömmel fogadtam, hogy továbbra sem csak az ellenfelek kíméletlen csépelését várja tőlünk a végítélet csikósainak kalandja, a környezeti interakciókra épülő puzzle elemekre pedig szükség is van, a vérgőzös és izzasztó küzdelmek között. Előbb-utóbb ráérzünk majd mit várnak tőlünk, hiszen a feladványok jellege hasonló, csak mindig csavarnak egy kicsit a dolgon. Ilyenkor egy kicsit leengedhetjük a fegyvert és érdemes jól megvizsgálni a környezetünket. Biztos vagyok benne, hogy lesz egy-két hosszúra nyúló pillanat, amikor törni fogjuk a fejünket, és a homlokunkba kapaszkodunk majd, mikor rájövünk a megoldásra.

Higgadj le egy kicsit. Ha folyton csapkodsz, itt sose jutsz át.


A teszthez a PC-s verziót próbáltuk ki 1080p, ULTRA beállításokkal, egy RX 580 támogatásával. Előfordult teljesítmény csökkenés, és néha-néha indokolatlanul megállt tölteni a játék, de összességében jól játszható volt. Ennél nagyobb problémákkal, játékmenetet komolyan befolyásoló hibákkal pedig szerencsénkre nem találkoztunk. A konzolos verziókról több panaszt hallani, de szerintem bízhatunk benne, hogy a hibák rövidesen javításra kerülnek a megszokott frissítések formájában.


Milyen lett a Darksiders 3? Összességében szerethető, hangulatos helyszínekkel, és nagyon kellemes zenei aláfestéssel. A fejtörők kellően megdolgoztatják az agyunkat, bár koncentráció tekintetében a harcok alatt sem fogunk pihenni. A négy féle látványos fegyver és harcmodor elegendő választékot nyújt, hogy megtaláljuk a hozzánk illőt, a harcokban rejlő kihívás, és a később felfedezhető területek pedig garantálják a kellemes játékidőt. Aki kihívásra vágyik, tét nélküli instant sikerélmény helyett, annak igazi élmény lesz felfedezni a Darksiders 3 apokaliptikus világát. Ragadjunk hát ostort, és csapjunk a lovak közé!

Dani - PCX

Hozzászólás

Ha hozzászólnál, kérjük jelentkezz be és tartsd be a kommunikációs normákat.
Befutottak az első árak, az új lapkészlet tényleg nem lett filléres árucik A hamarosan érkező Ryzen 3000 processzorok nem csak fejlettségükkel, de relatíve barátságos árukkal is meglepetést okoztak. Az sem titok, hogy a maximális hatékonysághoz szükséges X570-es lapkészlet viszont magasabb árszintet üt meg elődeinél. Értékelhető adatok híján, erről kevesebbet harsognak a híroldalak, most viszont úgy tűnik, beigazolódnak a híresztelések. A pánik azért sem indokolt, mert az Intellel ellentétben, az AMD jóval távolabbra engedi nyújtózni a felhasználóit, és bizonyos mértékig biztosítja a visszafelé kompatibilitást. Az X470 és B450 lapok biztosan befogadják majd az új CPU-kat, grafikus chippel ellátott APU-k pedig még az X370, B350 és A320 lapokkal is együttműködnek. Utóbbi három esetén a Ryzen 3000 támogatottsága változó lesz, így ha az adott eszköz megkapja a szükséges BIOS frissítést, azt a gyártói oldalról letöltve, felkészíthetjük lapunkat az új processzor befogadására. Az X570 lapkészlet természetesen bővíti a lehetőségeket, és kiszolgálja a processzorban rejlő erőtöbbletet, amit leginkább a PCI Express 4.0-val promotált az AMD. Az adatátviteli sebesség tekintélyes növekedése mellett jóval több szálat is kapnak a csatlakozók. Minimum nyolc USB 3.2 Gen2 és négy USB 2.0 csatlakozót az előírt, de az AMD által megszabott értékeken túl a gyártók szabadon gazdálkodhatnak a lehetőségekkel, így az NVME, PCI-E 4.0 és a SATA portok aránya is termékcsaládonként eltérő lehet.
2019. 06. 17
Pörgősebb, kegyetlenebb és még idén megjelenik: Doom Eternal A 2016-os Doom kisebb csodát művelt a műfajteremtő klasszikus újraélesztésével, ez E3-on kiderült részletek alapján pedig a folytatásban sem kell csalódnunk. Kíméletlen, kegyetlen, zúzós, véres, laza, szórakoztató. Három évvel ezelőtt az FPS rajongók pont úgy szórták az elcsépelt dícsérő jelzőket, ahogy Doom Guy a muníciót, és míg mi hitetlenkedve fürödtünk a pozitív benyomásokban, addig hősünk ugyanezt tette a démoni belsőségekben. Az id Software 12 évvel a Doom 3 ijesztgetős horrorja után visszatért az alapokhoz, és újra felpörgette az eseményeket, tette mindezt dinamikus arénaharcokkal és adrenalinszintünket az egekig pumpáló zenei aláfestéssel. A sokat méltatott reboot látványos volt, és pont annyi modern elemet csempészett az eredeti formulába, ami nem akasztotta meg a lendületet, és nem fullasztotta felesleges részletekbe a lecsupaszított játékmenetet. Az egyértelmű siker után a folytatás ténye szinte borítékolható volt, így tavaly ilyenkor be is jelentették a második részt, a Doom Eternalt. Az idei Quake Con egy élő bemutató keretében lerántotta a leplet a játékmenetről, a most véget ért E3 pedig még több részletettel és egy megjelenési dátummal is szolgált. Lássuk, hogy mire számíthatunk az idén novemberben érkező folytatástól. Fegyverek, képességek, mozgásrendszer, sérülésmodell, pályastruktúra, környezeti elemek, ellenféltípusok, kihívás, multiplayer. A Doom azon szerencsés projektek egyike, ahol a
2019. 06. 14
Kell ez nekünk? Atari VCS néven érkezik a multifunkciós retro konzol Tényleg csak egy retro konzolt kapunk közel 100 000 Ft-ért? A Nintendo ügyesen lovagolta meg a retrohullámot, és egy húzással két Mini konzolt is sikerre vitt. Az aprócska gyűjtői konzolok népszerűségén több cég is felbuzdult, ám az üzlet még a Sony-nak sem sikerült maradéktalanul a Playstation Classic-kal, ami elsősorban a mellékelt játékfelhozatalnak tudható be. Az egykor prominens Atari viszont nagyobbat álmodott annál, hogy megelégedjen mondjuk a klasszikus 2600-as gépük miniatürizált változatával, és 2017-ben kickstarteres gyűjtést indított. A cél egy nagyobb teljesítményű eszköz elkészítése volt, ami sokáig csak Ataribox néven volt ismeretes. Az indulás persze nem volt zökkenőmentes, ám végül a tavalyi GDC-n bejelentették, hogy a gép végül Atari Video Computer System vagyis VCS néven jelenik meg. A termék várható sikerét és létjogosultságát sokan megkérdőjelezték, tekintve, hogy teljesértékű konzolnak gyenge, retro konzolnak viszont túl drága. Végül megérkeztek a lényeges adatok, nézzük, mit tud a fura masina. Az erősebb hardver, a töbször elhalasztott megjelenés hozadéka, de ezzel végül csak jól járnak a vásárlók. A VCS szíve egy 14nm-es Ryzen APU (Raven Ridge 2), egyenesen két Zen CPU maggal és természetesen Vega grafikus vezérlővel. Az AMD új chipjei a korábbinál sokkal hatékonyabbak, akár hűtésről, akár teljesítményről van szó, így az impozáns vérfrissítéssel egy egészen jól használható es
2019. 06. 13
Elmarad a forradalom? AMD RX5700 és RX5700XT Elérkezett hát az E3, és a nap, amikor az AMD végre bevezette az új Navi GPU-val hajtott videokártyáit. A Computexen már promózott szériát két példánnyal indítják útjára, ám azt az előrelépést amit a Ryzen széria hozott, a Navi egyelőre nem tudja megismételni. A bejelentést hatalmas várakozások előzték meg, hiszen az AMD a Ryzen processzorokkal nem csak árazásban, de hatékonyságban is képes az Intel fölé kerekedni, ezzel hosszú évek után nehezen megkérdőjelezhető választássá válhat a játékosok számára is. De mi a helyzet a videokártyákkal? A komolyabb igényű felhasználók számára édeskevés egy-egy jól sikerült APU, mikor az asztali videokártyák felső kategóriájában régóta nem látni izgalmas kihívót, ami új irányt mutatna az Nvidiának. Az új Radeon RX 5700 és RX 5700XT szintén nem erre hivatott, inkább az RTX széria beugró, illetve középső szintjével helyezkedik szembe. A bemutatott kártyák az RDNA architektúrát használó, Navi 10 kódnevű GPU-ra épülnek, képességeikkel pedig az RTX 2060 és RTX 2070 kártyákat szorongatják. Az ígéretes híresztelések, és a Ryzenek által igazolt barátságos árképzés után tehát némileg csalódnunk kellett, de panaszkodni talán nincs okunk. Ráadásul a FidelityFX és a Radeon Anti-Lag képében szoftveres fejlesztéseket is kapunk a friss hardver mellé, melyek segítenek kiaknázni a kártyákban rejlő lehetőségeket. Kezdjük az erősebb testvérrel. A Navi 10 legizmosabb változata 40 darab CU-t (Compute U
2019. 06. 12
Mégis befutott a 16 magos Ryzen processzor Az E3 konferenciát játékosok milliói követik figyelemmel évről-évre, ám a rendezvény nem csak a szoftveres újdonságok miatt érdekes. A Next Horizon Gaming Tech Day ugyanis a releváns technológiák napja, és ahogyan azt sokan várták, a Computex után maradt még puskapor az AMD ágyúiban. A cég ráadásul nem csak az újgenerációs videokártyáit mutatta be, de végül a korábban megszellőztetett 16 magos Ryzen processzort is bedobta a műsorba, és még tovább is ment ennél. Ryzen 9 3950X A nagy Ryzen leleplezés legütősebb darabja a 12 magos Ryzen 9 3900X volt, és sokan azt gondolták, akkora lendületet vett a gyártó, hogy a korábban kiszivárgott 16 magos processzort talán még ki sem adják, inkább várnak még az alkalmas pillanatra. Az E3 rácáfolt a találgatásokra, az AMD pedig ismét tarolt. A Ryzen 9 3950X 16 fizikai maggal, és 32 szálon dolgozik, tekintélyes méretű 72MB cache-sel. Alap órajele 3.5GHz, míg aktív Boost mellett már 4.7Ghz, ami önmagában sem gyenge érték. Az igazi meglepetést természetesen az ár, és a komoly tuningolási képesség takarta. A bemutató alkalmával mindjárt rekordokat is döntött az AMD. A 16 magos csúcsprocesszor ugyanis mind a 16 magján képes egyidejűleg tartani a stabil 5Ghz-es órajelet, ezzel máris világelső, az asztali felhasználású processzorok között. A rekordban három Intel processzor érintett. A Cinebench R15-ben az i9 9960X-et, a Cinebench R20-ban és Geekbench 4-ben, az i9 7960X pontszámait utasította maga
2019. 06. 11
"Látásod csak akkor válik tisztává, ha a saját szívedbe nézel. Aki kifelé tekint, álmodik; aki befelé tekint, felébred." Carl Gustav Jung A független fejlesztésű Layers of Fear, 2016-ban elsők között vállalt szerepet a walking simulatorok hullámának felgerjesztésében. A lengyel Bloober Team fejlesztői egy pszichológiai megközelítésű horrorban gondolkodtak, amit Hideo Kojima, botrányba fulladt P.T. projektje inspirált. Három évvel a tragikus sorsú festő drámája után, idén ismét egy művész alkotói válságát, és személyes pokoljárását asszisztálhatjuk végig. Az alig három órás kaland egy Viktoriánius rezidencia falai között indult, ám hamar ráébredtünk, hogy bolyongásunk nagyrészt elménk folyosóin zajlik. Az alapfelvetés lehet, hogy nem a legeredetibb, hiszen sérült személyiségek sötét múltját kibontó történetekből kismilliót láttunk már, viszont a kreatív vizuális megoldások képesek voltak egyedivé varázsolni az ismerős felállást. A folyamatosan váltakozó környezet garantálta a nyomasztó kiszámíthatatlanságot, az egyre szürreálisabb események, pedig az őrület lépcsőin vezettek egyre mélyebbre, elbarikádozott emlékezetünk sötét pincéjébe. A játékmenet megtartotta az elődre jellemző egyszerűséget és lineáris felépítést. Metaforáktól hemzsegő tortúránk helyszíne ezúttal egy óceánjáró, mi pedig egy elismert színészt terelgetünk végig önismereti vesszőfutásán. Az eredeti koncepció csak árnyalataiban változott, a rejtély, mint központi elem, viszont sokkal hangsúlyosabb
2019. 06. 06
Ezúttal egy furcsa elnevezésű gépházat mutatunk be, ami majdnem Mátrix, csak két X-szel a végén, és leginkább tükörsima üveg felületeiről fogunk rá emlékezni. Ebben a gépházban a tápegység helye is üveg borítást kapott, ami furcsa megoldás, de kétségkívül látványos. A DeepCool Matrexx 70 közepes torony ára a szokványosnál némileg magasabb, de ez éppen a méltán népszerű üvegfelületek miatt alakult így.A gépház E-ATX, ATX, Micro-ATX és Mini-ITX formátumú alaplapok befogadására alkalmas. 3,5 és 2,5"-os meghajtókat egyaránt szerelhetünk bele, van hely több videokártyának (egyenként 380mm hosszúsággal), vagy egy vertikális elhelyezésű videokártyának legfeljebb 360mm magasságig (ami nem foglal több mint két bővítőhelyet). Processzorhűtő 170mm magasságig szerelhető be, valamint legfeljebb 200mm mély tápegységet kaphat a konfiguráció. A gépház elejébe három darab 120mm-es ventilátor szerelhető, illetve egy a hátoldalra fények nélkül. Emellett a fedlapra rögzíthetünk legfeljebb három 120/140mm-es ventilátort. A hátoldalon 30mm helyünk van a kábelek elvezetéséhez, valamint több oldalon is mágneses porszűrőt láthatunk. Az I/O panelen két USB 3.0 és egy USB 2.0 port található.CsomagolásA hatalmas kartondobozban érkező gépházat hungarocell panelek védik a sérüléstől és nejlonzacskó a kisebb karcoktól.Kicsomagolás után máris láthatjuk az edzett üveg paneleket, az oldalsó és az elülső lap is ilyet kapott.Az elülső panelen szellőzőrácsok láthatók, ami elég nagy légáramlásra ad lehetőséget, m
2019. 06. 06
Mégis Ti változatot kaphat az Nvidia RTX 2070 Nem maradunk videokártyás pletykák nélkül, ezúttal az RTX trió középső tagjának Titanium változatáról hallani részleteket Az AMD már nagyban készül a 7nm-es Navi széria megjelenésére, az Nvidia viszont egyelőre nem szolgált komolyabb bejelentéssel az asztali eszközök felsőbb kategóriáját illetően, inkább a laptopokra és a professzionális szegmensre fókuszál. A pletykák még tavaly kezdődtek meg, aminek egyik állomása egy gyanús hirdetés volt, ám ezt a Gigabyte (a szóbeszéd felelőse) el is folytotta. A félresikerült promóciós banneren valójában egy 2080-ról volt szó, és mindössze többszörös elírás történt. Az első valódi életjelet áprilisban adta magáról a feltételezett Ti. Az ismeretlen kártya a UserBenchmark-on jelent meg, 3D-s mérési eredményeivel pedig a 2070-es, és a 2080-as RTX-ek között foglalt helyet, kisebb testvéréhez képest nagyjából 8%-os többletteljesítménnyel. A napokban új technikai adatok kezdtek el keringeni, a forrás pedig egy rövidke Twitter megosztás volt, egy hardveres előrejelzéseket megosztó fiók jóvoltából. A megkérdőjelezhető hitelességű posztban vázolt 2560 CUDA mag, 1770 MHz-es Boost órajel, és 14 Gbps-os VRAM hitelesnek tűnik, legalábbis a rejtélyes mérési adatokhoz, és a két piacon lévő kártyához viszonyítva. A hiányzó láncszem egylőre a fedélzeti memória mérete, ám az valószínűleg se nem nő, se nem csökken alap RTX 2070-hez képest. Összehasonlítás gyanánt, az alapváltozat 2304 CUDA magot ta
2019. 06. 05
Mindent bevet az Activison az új Call of Duty sikeréért Mitől vált megkerülhetetlen klasszikussá a Call of Duty? Erre próbál választ adni az októberben érkező Modern Warfare. Hogy klasszikus lett, azt kár lenne vitatni, akárhogy is viszonyuljunk a sorozathoz, és azt, hogy nem elég egyetlen jól eltalált komponens, arra minden évben számos példát szolgáltatnak az aktuális megjelenések. Legutóbb pont a Rage 2 mutatta meg, hogy egy csokor szórakoztató szuperképességgel felöntött dinamikus lövöldözés, nem képes elfedni a fantáziátlanságot, ürességet, és nem kárpótol az érdemi tartalom hiányáért sem.  A COD széria számos epizóddal bizonyította, hogy többet is tud annál, mint összekötni két lövöldözős szakaszt, szkriptekbe ágyazott mozifilmes klisékkel, és elnyújtott robbanásokkal. Gondoljunk csak a „No Russian” küldetésre, ami kellően provokatív, és persze kétségtelenül ügyes marketing húzás volt. Ugyanakkor pont a Black Ops 4 bizonyította, hogy a hosszú ideje lapos kampányokat és ötlettelen játékmenetet nem ignorálni kell, hanem kidolgozni. Pusztán a multiplayer pedig nem elég a korábbi sikerek megismétléséhez, Battle Royale mód ide, vagy oda. Az új epizód, az ígéretek szerint minden fontos elemében igyekszik megidézni, hogy miért játszottunk szívesen a kedvenc részeinkkel, így a WWII történelmi kitérője után visszatérünk a modern hadviseléshez, méghozzá egy reboot formájában. A rebootok és remakek rendületlenül zajló reneszánsza a Call of Duty-t is utólér
2019. 05. 31
Alább két eltérő stílusú, ám teljesítményében nagyon hasonló konfigurációt mutatunk be, ami elérhető áron igen jó játékélményt ad, és külsőségeit tekintve is annyira helyén van, hogy büszkén mutogathatjuk. Sokventilátoros és RGB csoda, fekete és fehér, kicsiknek és nagyoknak. PCX Ryzen N988 2600/GTX1660Ti számítógép: GIGABYTE B450 GAMING X alaplap, AMD Ryzen 5 2600 YD2600BBAFBOX processzor, Kingston 2x8GB DDR4 3200MHz HyperX Fury Black HX432C18FB2K2/16 memória, MSI GTX1660 6GB GDDR5 VENTUS XS 6G OC videokártya, Kingston 120GB SA400S37/120G SSD meghajtó, Seagate 1TB SATA3 64MB ST1000DM010 merevlemez, FSP 600W Hydro Bronze HD600 tápegység, Genesis NPC-0852 Titan 660 Plus Fekete Midi számítógépház PCX Ryzen N989 2600/GTX1070 számítógép: Asrock B450M-HDV alaplap, AMD Ryzen 5 2600 YD2600BBAFBOX processzor, Kingston 16GB DDR4 3000MHz HyperX Predator XMP HX430C15PB3/16 memória, Asus GTX 1070 Expedition EX-GTX1070-O8G OC 8GB videokártya, Toshiba 1TB 32MB SATA3 DT01ACA100 merevlemez, Kolink Observatory RGB fehér edzett üveg ablakos számítógép ház Az első konfiguráció egy Genesis Titan 660 Plus gépházban került összeállításra. Ez egy közepes fekete torony, szilárd megjelenést nyújtó dizájnnal, kiváló szellőzéssel és a megfelelő hangcsillapítást elősegítő kialakítással. ATX formátumú alaplapot támogat. Gyárilag négy 120mm-es rendszerhűtő van benne, emellett a gépház kialakítása további 5 (!) ventilátor beszerelését teszi lehetővé. A felső panelen található vezérlővel szabályozhatju
2019. 05. 31
Csendes erőmű egymillióért Mire elég ma egymillió forint? A kérdés persze csak félig komoly, hiszen elég lehet akár egy autóra, de egy új konyha berendezésére is, viszont van aki egy nyaralás első napján több költőpénzt szór el. Annyi biztos, hogy aki ma csúcskategóriás számítógépet szeretne, annak a határ a csillagos ég, hiszen gépházból, billentyűzetből és már perifériákból is rengeteg, prémium kategóriás, és ehhez mérten költséges darab verseng a nagyigényű vásárlók kegyeiért. Ha a fent említett összeg befektetése nem akadály, akkor könnyedén összeállíthatunk olyan gépet, ami még hosszú évekig megeszi reggelire a legújabb videójátékokat, és ha adott esetben munkaeszköznek is használnánk, akkor sem lehet komoly panasz a teljesítményre. Igaz, hogy az AMD nemrég bejelentett új generációs termékei nagyot fordíthatnak az Intel viszonylagos egyeduralmán, ám az itt felsorakozó hardverelemek garantálják a prémium minőségű felhasználói élményt, és még akkor sem kell szégyenkezniük, ha időközben befut a 16 magos Ryzen processzor, vagy egy szupererős Navi GPU. A videós formátum szimpatikusabb? Youtube csatornánkon megnézheted, hogy lett az alkatrészekből legyűrhetetlen erőmű! COOLER MASTER MASTERCASE H500P MESH  A választott ATX mid-tower garantáltan hű lesz a nevéhez. A Cooler Master Mastercase H500P Mesh pedig inkább egy futurisztikus irodaépület mint ház, így gond nélkül beleköltöztethetjük a legterebélyesebbre alkatrészeket is. CPU hűtővel 190 mm-ig, GPU-val pedig 412 m
2019. 05. 30
Könnyed séta a parkban? Korántsem. A The Surge, három éve sci-fi köntösbe burkolta a Dark Souls-ból ismerős játékmenetet, most pedig megnézhetjük, hogyan fest a készülő második rész A Deck 13 nem először öntötte formába, a From Software által sikerre vitt játékstílus iránti vonzalmát, hiszen a 2014-es Lords of The Fallen is hasonló úton járt. A fejlesztők mindkét esetben megkapták a maguk kritikáját, amiért a legendás német precizitás újfent háttérbe szorította a légkör, és a hangulat megteremtéséhez oly fontos részleteket. Ez az érv sajnos valóban jogosnak bizonyult, hiszen a The Surge, mint akció-rpg alapvetően nem sikerült rosszul, azonban a saját képére formált játékmenet mellé nem sikerült emlékezetes környezetet, említésre méltó történetet, vagy igazán izgalmas univerzumot kreálni, ami kiemelné a középszerűségből. A taktikus harcra, koncentrációra és többrétegű fejlődésre épülő játékmenet viszont egészen jól megállta a helyét, és a sokadik fantasy világba ágyazott kaszabolás után, izgalmas volt egy modern technológiával megtöltött kaland ígérete. Visszatértek az eltérő módon támadó, és egyedi taktikát igénylő ellenfelek, ismét jobbra-balra vetődhettünk a hirtelen támadások elől, néhány találat még mindig könnyen a vesztünket okozta, a szerelőállomások pedig a bonfire szerepét is megtartották, így fejleszthettünk, erősödhettünk, cserébe az összes addig levágott ellenfelünk újra a mechanikus lábain találta magát. Támadóink ugyanis legnagyobb részt robotizált humánok,
2019. 05. 29
A Corsair mutatja az utat - az SSD-k új generációja júniusban érkezik Az extrém sebesség elérését a PCI Express 4.0 csatoló teszi lehetővé A Computexen sok izgalmas fejlesztés mutatkozott be, köztük az AMD által bemutatott X570-es lapkészlet, ami támogatja a PCI Expressz 4.0 technológiát. Természetesen érkeznek a 4.0-ás sávokat kihasználó kütyük is, az új Navi alapú videokártyákon túl mindjárt itt vannak a következő generációs SSD-k, amik az új rendszert építő felhasználók számára hatalmas előnyt nyújtanak majd. A Corsair adott némi tájékoztatást, az AMD által bevezetett szabvány kihasználásával elérhető sebességről, ám néhány fontosabb részleten kívül, viszonylag kevés adatot ismertettek. Az új MP600-as SSD-k a Force széria tagjai lesznek, és M.2 2280-as formátumot használnak. A hűtésről sem feledkeztek meg, hiszen köztudott, hogy a nagy teljesítményű, NVME vagy PCI-E protokollt használó SSD-k hajlamosak a melegedésre. A korábbi tapasztalatok alapján, ezek a meghajtók akár 60-80 Celsius környékére is felmelegedhetnek, a hőértékek visszafogásáért itt egy masszív hűtőborda felel majd, ez a megoldás pedig más gyártóknál is elterjedhet majd.  Az MP600-as alapja, az idei CES-en bemutatott Phison E16-os vezérlő, mely mostanáig az egyetlen, ami PCI Express 4.0 4x csatolófelülettel dolgozik. A vezérlő egyelőre csak a Toshiba BiCS4 TLC NAND Flash memóriáját támogatja, ám ez valószínűleg még nem végleges, így a közeljövőben bekerülnek a képbe a Micron, vagy az Intel á
2019. 05. 28
RTX Studio név alatt jönnek a hordozható munkaállomások Bár a Computex igazi újdonságait az AMD mutatta be, az Nvidia is előállt néhány érdekességgel Ezek közé tartoznak a Quadro RTX termékek kicsinyített változatai, melyekkel a professzionális célhardverek mostantól mobilprocesszorok formájában is elérhetők lesznek. Bár az asztali változatok között, a Quadro RTX 5000 nem a legerősebb darab, a laptopra vágyó felhasználók számára így is új távlatokat nyit. A hordozható változattal szerelt laptopok állítólag hétszer jobb teljesítményt nyújtanak majd, mint az AMD Pro Vega 20 GPU-val és 32GB RAM-mal felvértezett MacBook Pro. A laptopoktól szokatlan teljesítményért 3072 CUDA, 48 RT és 384 Tensor mag felel, 16GB GDDR6 fedélzeti memória segítségével. A Turing architektúrával kiegészült Quadroból, két kisebb mobil változat is érkezik, az RTX 4000 már 2560 CUDA magot, a legkisebb RTX 3000 pedig 2304 CUDA magot tartalmaz, mindkét esetben 8GB GDDR6 memóriával. A sor itt még nem áll meg, az Nvidia ugyanis egy új márkajelzést is bevezet. Az RTX Studio valójában egy sor előre meghatározott specifikációt takar, melyeknek teljesítésével, az adott gyártók használhatják az új megnevezést. A hardveres feltételek között olyanokat találunk, mint a minimum 512GB SSD, és 16GB RAM, legalább Core i7 H processzor, Max-Q hűtés, Full HD vagy 4K felbontású megjelenítő 100% RGB lefedettséggel és 300 nit fényerővel. RTX Studio név alatt, játékra optimalizált kiadásokat is piacra dobnak majd, így
2019. 05. 28
Beindult a Computex, és vele együtt az AMD Az öt Ryzen processzor mellett az új Radon is elfért az étlapon EPYC bevezetés A show persze nem a tömegeket lázban tartó újdonságok leleplezésével kezdődött, de azért a felvezetés sem volt épp jelentéktelen. Ahogy arról már korábban többször is szó esett, először a szervereket érintő újdonságokról hallhattunk, így megtudhattuk, hogy 2021-ben elkészül a Frontier, ami nemes egyszerűséggel az eddigi legerősebb szuperszámítógép lesz. A konstrukció alapját természetesen a EPYC processzorok, illetve a Radeon Instinct gyorsítók egyedi változatai alkotják majd. Az első erőfitogtatásra is sor került, amiből kiderült, hogy a Rome szerverplatform teljesítménye, egyenesen a duplája az Intel Xeon Platinum 8280 konfigurációnak. Az EPYC szériára továbbra is a harmadik negyedévben számíthatunk. NAVI előétel A bemelegítés után az új Radeonokkal hergelték tovább a közönséget. A teljes értékű bemutatót ugyan az E3-on tartják, de azért szántak időt az új Navi-k bejelentésére. Az következő Radeon sorozat nem más mint az RX 5000, az elnevezés pedig az idén 50 éves AMD-re utal. A sort az RX 5700 család tagjai nyitják majd, és számos újdonságot kínálnak. Ezzel megérkeznek a piacra az első PCI Expressz 4.0-t használó kártyák, amik a korábbinál kétszer több sávszélességgel bírnak, a memória GDDR6-os lesz, a GCN architektúrát pedig leváltja az új, RDNA (Radeon DNA). Az újraalkotott multiprocesszor 25%-kal képes túlteljesíteni a Vega-t, fogyasztásban pe
2019. 05. 27
A varázslatos hangulatú kaland most egy hétig ingyenesen beszerehető A Rime azon játékok sorát bővíti, ami hosszú éveken át készült, egyik szponzortól a másikig pattogott, míg végül a Sony is megvált tőle. Szerencsére mégis megérte a premiert, ráadásul multiplatform címként. A Tequila Works túl van néhány kellemes alkotáson, de ennyi időt egész biztosan nem öltek egyetlen munkájukba sem. Ennek tudatában a Rime már csak ezért is megérne egy próbát, ám ha vetünk rá egy pillantást, ennél azért több okot is találunk. Műfaját tekintve egy puzzle-platformerről van szó, párhuzamokat pedig olyan címekkel találhatunk mint a hasonlóan nehezen elkészült The Last Guardian, de nem kell messzire mennünk, hogy a Zeldába, illetve a The Witnessbe ütközzünk. Hamar kiderül, hogy azon művészi megközelítést alkalamzó alkotások sorát bővíti, ami szavak nélkül kommunikál a játékossal, sőt, feliratok tengerével sem terheli a befogadót. A narrációt teljes egészében az audiovizuális élményre hagyja, és az egyértelműen erős hangulat mellett a játékosra bízza, mennyit tud megfejteni a végigjátszás alatt. Ez a módszer alapvetően szerethető megoldás, ám a készítők nem találták meg a tökéletes egyensúlyt, így hiába szolgál végül üzenettel, vagy tanulsággal a játék, az utunk során ebből jóval kevesebbet tud átadni, mint azt lehetne. Csüggedni így sem kell, aki kedveli az erős atmoszférával megáldott, kedves hangualtú játékokat, vagy csak egy kis kiapcsolódásra vágyik, az bátran belevághat a hajótörött f
2019. 05. 24
Előzetest kapott a legendás Oddworld széria legújabb darabja Az Oddworld Soulstorm fejlesztését három éve jelentették be, és végre itt az első kedvcsináló Az Oddworld igazi klasszikus. Az eredeti Abe's Oddysee, platform és puzzle elemek mellett, egyedire formált, kissé groteszk történettel és szerethető karakterekkel is gazdagította a játékosokat, ám a folytatásokat elérte az oly gyakran bekövetkező kiüresedés és bukás. A Oddworld: New 'n' Tasty azonban bizonyította, hogy a közösség nagyon is vevő a lázadó mudokonok kalandjára, a HD remake pozitív fogadtatása után megindulhatott az egyenes folytatás fejlesztése, amit 2017-ben egy aprócska videóval vezettek fel. Lorne Lanning, az Oddworld Inhabitants társalapítója szerint, a Soulstorm még az eredetinél is sötétebb hangulattal bír majd, és a felemás folytatásoknál összehasonlíthatatlanul mélyebb történettel rendelkezik. A játék tehát figyelmen kívül hagyja az első rész után készült epizódokat, és új irányba tereli az eseményeket, ezzel a főhős Abe sorsát is. Az új, kissé kaotikus teaser ugyan szintén nem sok mindent árul el, ám a játékmenetből már tartalmaz részleteket. A történetről nagyjából annyit tudhatunk, hogy hősünk népének maradékát egy újabb faj szeretné fogyasztási cikké konvertálni, így ezúttal 301 megmentésre váró karakter életéért küzdhetünk meg, számos pihent poén, elborult jelenet és ötletes fejtörő társaságában. Megjelenési dátumot továbbra sem közöltek, ám annyi biztos, hogy megéri várni, mivel ig
2019. 05. 23
Az ARM eltűnésével súlyos veszélybe kerülhetnek a Huawei hardveres fejlesztései Úgy néz ki lavinává dagad az USA-ból becsapódott hógolyó. Az Egyesült Államok telekommunikációs hálózatok védelméről szóló rendelete nem csak kizárta a kínai gyártót az országból, de az amerikai illetőségű cégek számára is megtiltja, hogy együttműködjön, illetve kereskedjen a Huawei-jel. A határozat ellenére a Huawei igyekezett magabiztosnak mutatkozni, és úgy tűnt az Android-ot és a Google-t érintő szoftveres korlátozások nem gátolják majd az új eszközök megjelenését, ám az ARM lépése végleg veszélybe sodorhatja a cég hardveres fejlesztéseit. Az esemény persze nem feltétlenül meglepő, hiszen a kilépők sorában olyan nevek szerepelnek mint az Intel, a Microsoft, a Qualcomm vagy a Western Digital. Ahogy az kiderült, a legtöbb esetben, a már forgalomban lévő termékek támogatása, vagy megkezdett gyártása folytatódik, ám új megrendeléseket nem teljesítenek. Ez már így is elég nagy érvágásnak minősül, hiszen a teljes termékpalettát érintő alkatrészekről van szó, melyekhez igen nehéz lehet új forrásokat találni, ugyanakkor az USA gazdaságának is hiányozhat az a 10 milliárd dollárt meghaladó összesített éves bevétel, ami ezekből az együttműködésekből folyt be a kasszába. A cégek listája persze nem teljes, ám lehetséges, hogy az utolsó szöget végül az ARM ütheti be, a Huawei egyre jobban körvonalazódó koporsójába. Jelenleg jóformán minden mobilprocesszorhoz, az ARM által tervezett technológiák biz
2019. 05. 23
Napok óta felkapott téma a Huaweit érintő korlátozás, ami első sorban a jövőben érkező okoseszközöket érinthetiJóformán bombaként robbant Donald Trump bejelentése, miszerint aláírta a kínai gyártót kereskedelmi tiltólistára helyező rendeletet. De hogyan érinti mindez az okostelefonokat, és mit jelent az európai felhasználók számára? A rendelet értelmében, a listán szereplők számára, az amerikai vállalatok engedély nélkül semmilyen terméket nem értékesíthetnek, és ebbe beletartoznak a digitális szolgáltatások is. A hír természetesen nagy port kavart, ám a jogi részletek útvesztőlyéből időbe kerül kikeveredni, és sokan már előre temetni kezdték a neves gyártó népszerű, Androidos telefonjait. Az ébredő pánikot a Google reakciója is táplálta, mikor megtette az első lépést és felfüggesztette üzleti viszonyát a Huawei-jel. A katasztrófa valójában felhasználói szempontból közel sem olyan hatalmas, mivel a félreértés alapját az Android, illetve a Google szolgáltatások támogatása okozta. A népszerű mobil operációs rendszer nyílt forráskódú, tehát bárki számára szabadon hozzáférhető, így egyetlen korlátozás alá eső gyártónak sem feltétlenül szükséges megválnia tőle, ugyanakkor a hivatalos szolgáltatások akadálytalan biztosítása problémát jelenthet. A folyamatos fríssítések és a szoftveres támogatás, elsősorban a Google-lel lapcsolatban sarkalatos kérdésesek, hiszen az olyan népszerű szolgáltatások mint a Gmail, vagy a Google Play, nem tartoznak az Android korlátozás nélkül elérhető
2019. 05. 22
Codemasters – új GRID érkezik A Race Driver: Grid, a Toca sorozat oldottabb hangulatú oldalága volt, melynek színvonalát és népszerűségét a két utód már nem tudta megismételni. Úgy néz ki, hogy tizenegy év után, egyenes folytatás helyett reboot érkezik. A 2008-as Grid, a különböző versenytípusok szórakoztató ötvözete volt, és ügyesen találta meg az egyensúlyt a szimulátorok részletessége, és az arcade játékok könnyedebb hangvétele között. A két folytatás már nem igazán tudta emelni a tétet, és sok, korábban jól sikerült elemet rontott el (vezetési élmény), vagy akár nélkülözött teljes egészében (autók belső nézete). A Codemasters öt év után újabb Grid címet jelentett be, méghozzá nem egy számozott folytatást. Ha minden igaz, az idén szeptemberre ígért következő rész, a sorozat rebootjának lesz tekinthető, erre utal a sallangmentes cím is. Az ígéretek természetesen már most hatalmasak. A sorozat negyedik darabjában négy kontinens ikonikus helyszínein autózhatunk, és legalább 70 járművet vezethetünk majd. A sokféle választható versenytípus között pedig visszatérnek a kötött pályás futamok és utca versenyek, de izomautós derbikre is számíthatunk. A hangvétel továbbra is az arcade vonalon marad, de realisztikusnak szánt sérülésmodell is beépítésre kerül, ami hatással lesz járműveink kezelhetőségére, a mesterséges intelligencia pedig hozzánk igazodik, így fokozva a gépi ellenfelek által nyújtott kihívást. Említésre került a tuningolás és a feloldható kozmetikai ele
2019. 05. 22
A Cooler Master, tápegység gyártásban is nagy múlttal rendelkezik, méghozzá több szegmensben is. A mostani cikkben egy erős középkategóriás Gold minősítésű, moduláris táppal fogunk foglalkozni. Név szerint az MWE termékcsalád 650 Wattos változatával. A gyártó itt sem arra törekedett, hogy ki fosszon minket, tehát nem kell világbanki hitelt fel vennünk vagy eladnunk az egyik vesénket, hogy ki tudjunk perkálni egy ilyen tápegységet. A 650 Wattos változat nálunk jelenleg mindössze 26.603.- HUF. A sorozat egyébként még rendelkezik egy kis és egy nagy testvérrel is. Az az létezik ebből 550 Wattos és 750 Wattos verzió is. Amikor kézbe vesszük már első pillantásra is tudhatjuk, hogy jól döntöttünk. A dobozon ugyanis fel van tüntetve elölről az 5 év garancia, a gold minősítés, hátulról a tápegységben megbújó ventilátor ami egy Silencio FP 120, lapos kábelek melyek megkönnyítik a cable management-et még akkor is, ha szűk lenne a hely, valamint pár grafikon a ventilátor sebessége és a tápegység igénybevételének arányosságáról. Az egyik oldalán egy rövid specifikációval találkozunk, melyről bővebben a gyártói oldalon olvashatunk. Kicsomagolás Igényes csomagolással találkozunk, a doboz tartalma: -maga a tápegység, -1db 24 pin ATX -1db 4/8 pin EPS 12V -2db 2x6/8 pin PCI-E-2db 4x SATA -1db 3x MOLEX -1db 3x MOLEX + FLOPPY -4db M6-os csavar a rögzítéshez Őszinte legyek, picit elmosolyodtam magamban mikor megláttam, hogy még floppy táp csatlakozó is van az egyik molex kábe
2019. 05. 22
Az elkövetkező sorokban jobban beleássuk magunkat a ma ismert memóriák összességébe. Megismerjük hogyan is kell kiszámolni egy memória sebességét, milyen összefüggésben áll a memória az AMD és Intel processzorokkal, és milyen darabok találhatóak meg kínálatunkban. Kezdjük is talán a legfontosabb kérdéssel, azaz hogyan számolható ki az általunk kiválasztott memória sebessége? Erre egy első ránézésre talán nehézkesnek tűnő képlet lesz a segítségünkre, amit a példa megfejtése után szerintem már mindenki érteni fog. A képlet a következő: 1000 / (a memória órajele / 2) = „X”, „X” * „a memória időzítése” = „Y” „Y” = A memória sebessége nanoszekundumban, jelzése „ns”.   Vegyünk példának egy 3000 Mhz-s órajelű memóriát CL16-s időzítéssel: 1000 / (3000 /2) = 0,66 0,66 * 16 = 10,66 ns Mit is jelent ez számunkra? Ez a memória 10,66 nanoszekundum alatt képes válaszolni a processzor által kiadott parancsokra. Persze jobban belegondolva ez a szám iszonyatosan kicsinek tűnik, azonban az adatok kezelésénél rengeteget jelenthet akár 1-2 tizednyi nanoszekundum eltérés is. Milyen processzornál fontosabb odafigyelni a memória kiválasztásánál? Egyértelmű hogy az AMD processzorok (ZEN architektúra, Ryzen termékcsalád) Infinity Fabric-ra épülő darabjainál a legfontosabb kiválasztani a megfelelő memóriákat. Az Infinity Fabric összefoglalva a processzorban található magok közti kommunikációt szolgálja, és
2019. 05. 16
Lerántották a leplet a következő Ghost Recon-ról – érkezik a Breakpoint Szinte már megszoktuk, hogy az újdonságok bejelentése előtt mindig kiszivárog valami, a hivatalos bejelentés hamar meg is érkezett, és már az újdonságokat rejtő játékmenetet is megvizsgálhatjuk Azt az évek alatt megtapasztalhattuk, hogy Tom Clancy nevével sok mindent el lehet adni, amiben a téma valamilyen fegyveres konfliktus, vagy háborús krízis, a főszerepben legalább egy képzett ügynökkel. Ebbe a sorba illeszkedik a számos részt megélt Ghost Recon franchise is, amelyben a titkos Ghost alakulat tagjait irányíthatjuk. Legutóbb a 2017-es Wildlandsben ragadhattunk fegyvert, és legfeljebb három játékostársunk kíséretében számolhattuk fel, Bolívia legveszélyesebb kokainterjesztő szervezetét. Szinte még ki sem hűlt a márciusban megjelent The Division 2 aranylemeze, a Ubisoft pár napja bemutatta a Ghost Recon Breakpoint-ot. Aki része volt a a Ubisoft által büszkén híresztelt 15 millió aktív játékosnak, az a Wildlandsben már találkozhatott árulkodó jelekkel, hiszen az Operation Oracle kiegészítőcsomagjában felbukkant a Breakpoint antagonistája Cole D. Walker, aki egykor maga is alakulatunk tagja volt, ám nem fért a bőrébe, és inkább farkasbundát öltött. A helyszín Dél-Amerika helyett, egy Aurora nevű sziget a Csendes-óceánon, ahová ezúttal sem turistaként érkezünk. A sorozattól már megszokhattuk, hogy nagy szerepet kap benne a modern hadviselés és a katonai felhasználású technológia, ám ezúttal ez
2019. 05. 14
Az NZXT Kraken termékcsoportjához olyan All In One hűtő rendszerek tartoznak, melyek a legkülönfélébb méretű gamer PC-k hűvösen tartására lettek tervezve. Legkevesebb 1, legfeljebb 3 ventilátor és RGB színkavalkád kíséri a Kraken hűtési megoldásait, szem előtt tartva az elérhető árakat és a kisebb gépházak helytakarékosságát. Az alábbi összehasonlítás alapján könnyedén eldönthetjük, melyik vízi szörny a legalkamasabb az óvatosan összeválogatott gamer konfiguráció hűtésére. Az első és legkisebb alternatíva a Kraken M22, ami egy 120mm-es alumínium radiátorral rendelkezik és RGB fényekkel van ellátva. Az M22 dobozában cserélhető beépítőkeretet mellékel a gyártó, így a legtöbb Intel és AMD foglalatot támogatja, kivéve az AMD legnagyobb, Threadripper platformját. A hűtés része egy 120mm-es, 2000 RPM sebességű NZXT Aer P120 ventilátor, sajnos ehhez viszont nem tartozik RGB világítás. Vízhűtés kisformátumú gépekbe Az M22 egy Mini-USB-B 9-pines átalakítóval csatlakozik az alaplap belső USB 2.0 csatolófelületéhez, így az NZXT CAM szoftverén keresztül vezérelhető a megvilágítás. Ez egy olyan felhasználói felület, ahonnan más komponensek is - többek közt a tárhelyek, videokártyák és memória – vezérelhetőek, de a pumpa sebességét nem irányítja. A CAM szoftver egyúttal továbbítja is a működési adatokat az NZXT szervereire, de amennyiben ez zavarja a felhasználót, nyugodtan ki lehet hagyni a szoftver telepítését, mert ez nem előfeltétele az M22 beüzemelésének. A CAM nem irányítja
2019. 05. 14
Ebben a cikkben a Cooler Master Hyper 212 vonalának legújabb tagjával fogunk közelebbről megismerkedni. Remek ár/érték aránya miatt sokaknak lehet jó megoldás akik utángyártott hűtőt keresnek nagyobb teljesítményű processzorukra. Ami még említésre méltó mindjárt így az elején, az a kompatibilitás. Rengeteg tokozásra jó a 212 Black. A méreteket pedig úgy tervezték, hogy akár mind a 4, vagy mind a 8 alaplapi memória slot-unkat ki tudjuk használni, függetlenül a RAM borda magasságától, hiszen kiváló hűtő teljesítménye ellenére nem túl széles hűtőről beszélünk. Magasság tekintetében sem kell aggódnunk, a maga 158,8 mm-es magasságával a legtöbb gamer házikóba kényelmesen bele cuppan. Mindemellett attól sem kell tartanunk, hogy bekapcsoláskor úgy kell érezzük magunkat mint Gagarin elvtárs és a gép egy holdra szállást kísérel meg mellettünk, szó sincs ilyesmiről, a csendességet egy Silencio FP120 garantálja nekünk. Az árak pedig jelenleg úgy festenek, hogy a nem RGB 9625.- HUF, az RGB-s változat pedig 12587.- HUF. Specifikációk: -Hűtő lamellák anyaga: Aluminium-Hűtő csövek anyaga: Réz-Bevonat anyaga: Fekete nikkel (hőleadást nem befolyásolja)-Csomagban kapott ventilátor : 1x Silencio FP120-Ventilátor méretei: 120 x 120 x 25mm-Ventilátor sebessége: 650 – 2,000 RPM ± 10% PWM-Ventilátor zajszintje: 6.5 – 26 dBa-Ventilátor csatlakozója: 4-Pin (PWM)-Garancia: 24 hónap-Intel foglalat kompatibilitási lista: Intel LGA 2066, 2011-v3, 2011, 1151, 1150, 1155, 1156, 1366-
2019. 05. 10
A rendszermemória napjainkban, azaz a RAM-ok világa. Sokakban felmerülhet az a kérdés, hogy mi is az a RAM, azaz "random acces memory" magyarul, a közvetlen hozzáférésű memória. Napjainkban rengeteg félével és fajtával találkozhatunk foglalattól, órajelen át, a memória méretéig, gyártók soraival kell szembenéznünk. Mitől jobb egy memória a másiknál? Milyen processzorokhoz milyen memória passzol? Mire érdemes odafigyelni memóriák vásárlásánál? Ez a cikksorozat arra hivatott hogy megpróbáljuk összefoglalni ezekre a kérdésekre a választ.  Kezdjük talán az alapoknál, mi az a RAM, és milyen feladatot lát el? A RAM a számítógépünk elsődleges memóriája, ez tárolja az összes olyan adatot és programot amit a processzornak végre kell hajtania, azonban csak addig képes eltárolni őket, amíg feszültség alatt van a számítógép, áramtalanításakor az összes adat elveszik belőle. A neve abból ered, hogy bármelyik memóriachip részében is helyezkedik el a keresett adat, ugyanannyi idő alatt lekérhető függetlenül az elhelyezkedéstől. A RAM mellett még egy rendszermemória megtalálható, mégpedig a processzornál, ez pedig a "cache" azaz a gyorsítótár. A memória alapja egy NYÁK-lap. Ezek külső burkolatokkal, érintkezőkkel vannak ellátva, amik lehetnek DIMM, SIMM vagy SO DIMM típusúak. A SIMM a 80-s évek elején jelent meg a piacon, és egészen a 90-s évek végéig jelen volt, azonban a DIMM modulok megjelenésével elvesztette jelentőségét. Mi a különbség a kettő között? A SIMM ( = "single in
2019. 05. 10
A kompakt asztali gépházak világában gyakran kell túl nagy áldozatot hozni a helytakarékosság érdekében. Az esetek többségében a kisebb hely nagyobb hővel jár, emellett romlik a hozzáférhetőség és kisebb a választási lehetőség a beszerelhető komponensek esetében. Nem ez a helyzet a Cooler Master MasterBox Q500L ATX gépházával, ebbe mindent beszerelhetünk, amire egy költséghatékony gamer rendszerben szükség lehet. A Cooler Master MasterBox Q500L 386 x 230 x 381mm mérete mellett mindössze 3.81kg súlyú, kívül-belül fekete acél- és műanyag konstrukció, hat oldalából három szellőzőnyílásokkal rendelkezik. A fedlap egészét egy perforált fém panel borítja, ezen mágneses szűrőfelület található és rögzítőfelületet képez két 120mm-es vagy 140mm-es ventilátor számára. Az elő- és hátlap egyaránt ehhez a felülethez hasonlatos. A szabadon pozicionálható I/O panel két USB 3.0 porttal, fejhallgató és mikrofon csatlakozóval rendelkezik, emellett itt található a merevlemez aktivitását jelző LED-es indikátor, valamint ki-be kapcsoló és reset gomb. Ez a panel felhasználói igényektől függően több helyre is átszerelhető (fent, oldalt és legalul). Az áttetsző oldallapot fém hüvelykszorítók tartják. A másik oldal fémlapját gumiborítású fém hüvelykszorítókkal rögzítették, ezeknek olyan szerepe is van, hogy a gépház nem csak toronyként, de fekvő pozícióban is használható, ekkor ezek a rögzítők funkcionálnak csúszásgátló gumitalpként. A 120mm-es hátulsó elszívóventilátort szintén olyan nyílásra
2019. 05. 09
Végre privát szervereket indíthatunk a Battlefield V-ben Kétségtelen, hogy a Battlefield sorozat szénája nem áll olyan jól, mint a korai években, ám hamarosan visszatér a játékba egy régen elhagyott, ám annál fontosabb lehetőség A Battlefield V fogadtatása nem volt egyöntetűen pozitív, ám a sorozatos bukdácsolás és az EA üzleti döntéseinek ellenére, továbbra is meg van az a stabil rajongói bázis, amely még nem ábrándult ki a DICE háborús alkotásaiból. A Firestorm néven érkező battel royale mód fel is kavarta az állóvizet, és összességében jól is működött együtt a Battlefield játékmenetével, még hanem is taszította le a dobogóról, a stílus népszerűbb képviselőit. Alig hogy elült az ingyenes frissítést követő hullám, a készítők újabb izgalmas hírekkel szolgáltak: visszatérnek a privát szerverek. Néhány évvel ezelőtt még elképzelhetetlen volt, hogy mennyire meg lesz kötve a kezünk, ha a kedvenc játékainkról, és a közösségi szórakozásról van szó, hiszen a felhasználói szokásokkal együtt változott meg a tartalomszolgáltatás, és ezzel együtt deformálódtak a sokat megélt játékszériák is. Mostanság a legtöbb új címmel még akkor sem játszhatnánk helyi hálózatban, ha vennénk a fáradtságot kényelmes otthoni fotelünk elhagyására, és átcipelnénk felszerelésünket egy közös helyszínre. Egy ideje már saját netes mérkőzést se nagyon indíthatunk az általunk megszabott feltételekkel, ráadásul számos kiadó megszüntette a bérelhető szerverek lehetőségét is. Ezen a korlátoltságon és kiszolgál
2019. 05. 08
Beépített szenzorokkal, de csökkentett képfrissítéssel érkezik az Oculus Rift S A Facebook a csúcskategóriás eszközök fejlesztése helyett, jól láthatóan inkább a szélesebb közönség, és az új belépők megnyerésére koncentrál. Az Oculus Quest megjelenésével hordozható formában, és végre vezetékektől szabadon tapasztalható meg a virtuális valóság. Az élmény persze nem vetekszik a csúcskategóriás eszközökkel, cserébe nem is kérik el érte egy 8K-s megjelenítő árát, és nincs szükségünk hozzá számítógépre, vagy külső szenzorokra. A marketinghadjárat is hatásosan kezdődik, az F8 konferencián például az összes résztvevő ingyen megkapta az új hordozható kütyüt, a szerencsések pedig minden bizonnyal, szívesen vállalnak majd némi önkéntes reklámot. Szerencsére azért mégsem minden a Quest-ről szólt, hiszen bemutatták az Oculus Rift S-t is, amitől valószínűleg mindenki többet várt egy kicsit, pláne a számos ponton ígéretes Valve Index tükrében. A Rift S tehát semmiképp sem a következő lépés, és a fejlesztők jelezték is, hogy nem ezzel az eszközzel kívánják elhozni a jövő technológiáját. A megjelenést inkább az indokolta, hogy az Oculus Rift már három éves, és az eltelt idő alatt kirajzolódott, hogy mi hátráltatja azokat, akik szimpatizálnak a VR eszközökkel, de mégsem szánták rá magukat a vásárlásra. A Quest alternatív megközelítése mellett tehát egy frissített csomagot is kapunk, ám a szimpatikus újdonságok sajnos együtt járnak néhány visszalépést jelentő módosítással is. Szignifi
2019. 05. 07
Vezeték nélkül, önállóan működik az Oculus Quest  A Valve hamarabb érkezett az Index bejelentésével, viszont az Oculus két különálló verziót is készített, ráadásul már ebben a hónapban megkezdik a rendelések teljesítését. Bár a VR nem hódít olyan intenzív tempóban, ahogy azt sokan megjósolták, a vészmadarak által vizionált süllyesztő sincs látótávolságban. A technológia fejlődik, egyre kiforrottabbá válik, és rövid időn belül talán nem lesz sokkal extrémebb kiegészítője egy háztartásnak, mint egy nagyképernyős TV. Ezt az is bizonyítja, hogy a bejelentéseket követően mindkét cég termékei elfogytak már előrendelésben, így aki nem volt az elsők között, számíthat rá, hogy csak később jut hozzá a csomagjához. A Facebook egyszerre két célcsoportot igyekszik megszólítani, a komolyabb gépigényű játékokra vágyóknak ott az Oculus Rift S-t, míg az Oculus Quest minden értelemben a könnyedebb irányt célozza meg. A Quest úgynevezett ultrahordozható eszköz, melynek teljesítménye ehhez mérten elmarad a komolyabb VR eszközöktől, viszont cserébe teljesen nélkülözi a vezetékeket és nincs szükség hozzá asztali számítógépre. A mozgásunk szabadságát, és ezáltal a játékélményt nem korlátozzák többé a béklyóként ráncigált vezetékek, amit az Oculus Insight-nak nevezett technológiának köszönhetünk. A beépített szenzorok feltérképezik a környezetünket, a begyűjtött adatokat pedig meg is jegyzi az eszköz. Úgynevezett pontfelhőből többet is el tud tárolni a headset, így nem számít, hogy otthon,
2019. 05. 06
A Valve bejelentése egy lépéssel beelőzte a Facebookot, ilyen lesz a Valve Index Új lendületet kap virtuális valóságot kínáló ekszözök piaca, korrekt árat és közelgő megjelenési dátumot kapott a Valve Index  A Facebook két napos F8 konferenciáján nem csak a közösségi oldallal kapcsolatos újdonságok kerültek bemutatásra, hiszen Mark Zuckerbeg óriásvállalata számos más területen is megvetette a lábát. Ilyen lépés volt a VR technológiában utazó Oculus Rift felvásárlása is, amikor az öt évvel ezelőtt végbement üzletben, két milliárd dolláros ajánlatukkal kerekedtek a közösségi finanszírozásból létrejött cég potenciális felvásárlói fölé. A Facebook döntése már ekkor sem tűnt elhamarkodottnak, hiszen az Oculushoz olyan nevek is átigazoltak, mint az id Software-t alapító programozózseni John carmack, vagy Atman Binstock, aki a Valve-nél látta el a VR fejlesztések vezetését. No persze a Steam-mel gigavállalattá vált Valve-et ez nem törte meg, így ők maguk is belekezdtek a saját VR eszközük fejlesztésébe, ráadásul most úgy kínálnak verenyképes, és kifejezetten előremutató fejlesztéseket, hogy az árakat eközben egy józan értéken belül tartják. Sőt, még viszonylagos kompatibilitás is biztosítanak a konkurencia termékeivel, ami felhasználói szempontból rendkívül szimpatikus húzás. A két cég pár napja rukkolt elő a végleges adatokkal, a korábban már beharangozott Valve Index bejelentését ráadásul sikerült az új Oculus-ok bemutatója elé időzíteni. A Valve Index egy fejre szerelhe
2019. 05. 03
Megújul a közösségi oldal és változik a Messenger Az asztali számítógépeken is külön alkalmazást kap a Messenger, a mobilos változat pedig komoly átalakítás elé néz Az F8 rendezvény a Facebook évenként jelentkező konferenciája, ahol a közösségi oldalhoz köthető terveket és újdonságokat szemléltetik a nagyérdeművel. Ezúttal a Messenger szolgáltatáson volt a legnagyobb hangsúly, ugyanis nem csak a mobilos app esik át komolyabb ráncfelvarráson, de a népszerű üzenetküldő rendszer nemsokára PC-ken is önálló alkalmazásba költözik. Az okostelefonokon nemrég már tapasztalhattunk változásokat, az elküldött üzenetek például utólagosan törölhetővé váltak, és a dizájnváltás mellett éjszakai mód is érkezett. A leginkább üdvözlendő változás a mobilos alkalmazást, illetve annak telepítés utáni méretét érinti majd, ami a betöltési időre is jótékony hatással lesz. Az évek alatt szép lassan indokolatlanul hatalmasra hízott a program, ezt hivatott orvosolni a LightSpeed Project néven emlegetett fejlesztés, ami a jelenlegi 100-130 megabájt körüli méretet, egy jóval korrektebb 30 megabájtra redukálná. Az ígéretek szerint ez nem jár majd a már bevezetett, vagy jól megszokott funkciók eltűnésével, ehelyett rendesen átírják a program motorját, így a vállalható tárhelyigény mellett, egy barátságos, nagyjából két másodperces betöltési idővel számolhatunk. Természetesen új funkciók is érkeznek, így nemsokára saját külön helyet kaphatnak a családtagok és közeli ismerősök, így könnyebben e
2019. 05. 03
Pörgősebb is, zúzósabb is, de hamisítatlan élményt nyújt a Borderlands 3 Május 1-én több órányi Borderlands 3 tartalmat kaptunk, aki pedig lemaradt az élő közvetítésről, egy kattintással most visszanézheti A  Gearbox Software és a 2K Games jóvoltából Los Angelesben megtartott showműsor, csak és kizárólag a Borderlands jegyében telt. A sajtó képviselőin és a meghívott streamereken túl, a játék rajongóinak is lehetősége volt helyben kipróbálni a játékot. A látottak alapján nagyon úgy tűnik, hogy a folytatás pontosan azt nyújtja majd, amit elvárunk tőle: eredeti, részletesen kidolgozott kooperatív szórakozásra építő Borderlands élményt, csiszolt játékmenettel, őrült fegyverekkel, ellenfelekkel és számos új bejárható helyszínnel. A lövöldözés, robbantgatás és speciális képességek nyomán repkedő szikrák mellett azért jutott idő újdonságok bemutatására is. Így többek között, a négy irányítható Vault Hunter-ből kettőt ismerhettünk meg közelebbről, és bepillantást nyerhettünk egyedi skilljeikbe és a képességfájukba is. A választható főhősök közül egyelőre még részletesebb bemutatásra vár Moze the Gunner és FL4K the Beastmaster, viszont mozgásba lendült Amara the Siren és Zane the Operative. Kettejük képességfái immár teljesen nyilvánosak, a fejlesztők pedig további részletekkel szolgáltak a fejlődési rendszert illetően, így megtudhattuk, hogy ha a 4 fős csapatban többen is ugyanazzal a Hunterrel szimpatizálnak, akkor azt nem csak megtehetik, de a rengeteg lehetség
2019. 05. 02
Alul tapad, felül csúszós, vízálló és világít a széle, a mi az?  Egy játékos számára nagyon fontos, hogy milyen egérpadot használ. Hiszen lehet bármilyen jó egy egér, ha a nem megfelelő felület miatt kezelhetetlen. Az MP750 a Cooler Master legújabb üdvöskéje. Háromféle méretben érhetők el: M, L, XL. Mindhárom változat RGB-s, mert hát nem is lenne gamer, ha nem világítana. Természetesen ők is elérhetők webáruházunkban. Hozzám az M-es méret érkezett tesztre. Az XL-es verzió egyébként akkora, hogy a billentyűzet is elfér rajta, így az bal kezünknek is nyújt a puhaság élményéből. A felület tehát nagyon kényelmes, finom puha, emellett jól csúszik, nagyon jól irányítható rajta az egér. Ha például hirtelen felindulásból kell “headshot-ot” adni, akkor ez az egérpad bizony megfelelő társ ebben. Próbálkoztam ezelőtt más gyártók hasonló egérpadjával, más anyagból. A fém egérpad hideg, a bakelit kopik, így már sikerült lenulláznom egy Razer Fly-t, ami egyébként még drágább is. Nyilván megesett már mindannyiunkkal, hogy kilöttyentettünk egy kis vizet vagy üdítőt, miközben a csata hevében próbáltunk folyadékhoz jutni, a konyha pedig túl messze van ilyenkor. Aggodalomra semmi ok, az MP750 ugyanis vízálló. Újabb ékes bizonyíték, hogy Cooler Master-ék gondolnak mindenre is. Az alsó rész nagyon kellemes gumi, nem csúszik, még ha izomból toljuk, akkor sem. Az RGB világítás egy rugalmas, hajlítható szalaggal van megoldva, mely az egérpad széléhez van körbe varrva. Pont
2019. 05. 02
Minőségi anyaghasználat és kiterjedt testreszabhatóság? Még ennél is többet tud a Cooler Master új gamer egere Az MM830 a Cooler Master legújabb csúcskategóriás egere, mely elérhető a webáruházunkban. Nem egy olcsó egér, jelenleg 20.449.- magyar forintot kell leszurkolnunk érte, ám ha figyelembe vesszük, hogy mit kapunk érte, akkor egyáltalán nem vészes. Ott van például az érzékenység, ami ennél a modellnél akár 24000 dpi is lehet, ez nagyon jó tud lenni, főleg magas felbontásnál és/vagy több kijelző esetén. Akkor ott van még a “rejtett” D-pad vezérlés, és ami manapság egy vérbeli gamer egérről sem maradhat le, az RGB világítás. Itt 4 különböző egységet tudunk 16,8 millió színben pompáztatni, és akinek még ez sem lenne elég, a cooler master megspékelte ezt még egy egyedi OLED kijelzővel, amin meg tudunk jeleníteni szinte bármit. Hát nem menő? Nézzük hát meg közelebbről. Formavilág és jellemzők A dizájn nagyon jól sikerült, egy kifejezetten vonzó egér lett. Kialakítás tekintetében sem csalódás, a domborított marokrész nemcsak jól néz ki, de maximálisan ergonomikus is. A bal és a jobb egér gomb közötti rész végei le vannak vágva, amitől úgy fest, akár egy kés vagy kard. A görgő gumirozása az egyik legigényesebb a sok egér közül, ami valaha a kezemben volt. A bal oldalsó rész is kapott a gumirozásból, és itt is gondoltak a külcsínre is, ez a rész egy “poligonos” dizájnt kapott. Lássuk mi lapul a burkolat alatt. Az MM830 egy Pixart PMW3360 optikai
2019. 05. 02
 
PCX 2006-2019. Kapcsolat: pcx@pcx.hu Minden jog fenntartva
Cookie / süti kezelés
Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk a Részedre. Tudj meg többet...