DirectX 12 Ultimate és új VULKAN Ray Tracing!

Míg a szobafogságra kényszerült lakosság nagy része igyekszik a lehetõségekhez mérten jól érezni magát, a technológiai újdonságokért felelõs mérnökök és szakemberek továbbra sem untakoznak. A napokban lehullott a lepel a két rivális játékkonzol legfontosabb részleteirõl is, mely a PC-s közönség számára is tartogatott érdekes információkat.

Ahogy az elõzõ generációban, az újban is nagy szerep jut majd az AMD-nek, ugyanis a Sony PlayStation 5, és a Microsoft Xbox Series gépek egyaránt AMD RDNA 2 alalapokon nyugvó grafikus processzorral érkeznek. Mint kiderült, nem csak az új RX Radeon kártyák, de az egész RDNA2 architektúra hardveres szinten támogatja a Ray Tracing technológiát, melyet a közönség az Nvidia Turing alapú RTX kártyáival próbálhatott ki elõször. A kulcs a konzol és  az asztali hardverek közös pontjában keresendõ, mely a rendszerek közötti könnyebb átjárás számára nyit kapukat.


Alig, hogy a közönség megtekinthette az online tájékoztatókat, újabb hírek érkeztek, melyek a továbbfejlesztett alkalmazásprogramozási felületekrõl, vagyis API-król szóltak. A DirectX és Vulkan új verziói a jövõben komoly segítséget nyújtanak majd a játékok portolásához, így a fejlesztõknek kevesebb erõfeszítésébe kerül a játékok PC-s és konzolos változatainak összehozása. Mostantól sok feladat akár párhuzamosan végezhetõ a két felületen, rengeteg idõt és pénzt spórolva meg ezzel a cégnek, a végeredmény pedig egy jobban optimalizált játék lehet.

Fejlõdik a textúrák betöltése, javul a teljesítmény


A Microsoft természetesen a DirectX 12 Ultimate érkezésével büszkélkedett el, míg a Sony a Vulkan elõrelépésének örülhet. A Direct X 12 Ultimate rendelkezni fog az Nvidia által is alkalmazott Ray Tracing 1.1 támogatásával, de olyan érdekességet is magával hoz, mint a Variable Rate Shading, vagyis VRS. Ez utóbbi az emberi szem fókuszálási képességeit figyelembe véve, az érzékelésünk határain, vagyis a kép kevésbé lényeges szélein rontja az árnyékolás minõségét. A periférián megjelenített elemek árnyékolása valamivel rosszabb lesz, így nyerünk némi értékes teljesítményt, miközben észre sem vesszük, hogy trükközés zajlik.


A Mesh Shading is egy igen hasznos lépés, mellyel kizárólag a képen látható részleteket generálja le a rendszer, az ügyes rendereléssel pedig további szabad kapacitást nyerünk, ergo gyorsabban fut majd az adott játék. A Sampler Feedback is besegít, mely az árnyékolás és a textúrázás finomhangolásában játszik szerepet, a lényeg pedig az erõforrások optimális kihasználása lesz, a megfelelõ látvány elérése mellet. A Microsoft és az AMD szorosabb együttmûködése tehát a PC-s platformon is fényesebb jövõt ígér.

A legfontosabb a rugalmasság


A Sony oldalán a VULKAN dolgozhat majd, mely a Khronos Group által fejlesztett nyílt forráskódú API. A szabad hozzáférés igen lényeges tulajdonsága, hiszen megkönnyíti az optimalizációval járó munkát, az újabb API pedig nem titkoltan cross-platform megoldásnak készül. A csapat szeretné minél több felületen viszont látni munkáját, melynek szimpatikus tulajdonsága, hogy a Windows operációs rendszer mellett nemcsak a Linux, de a macOS is együttmûködik vele, mely több felhasználót segíthet hozzá a játékok élvezetéhez. A VULKAN legújabb változata az Nvidia RT, és az érkezõ RDNA2 sugárkövetésért felelõs magjait is támogatni fogja. A munkában amúgy az Intel és az Nvidia is részt vesz, így az újabb hardverek a szükséges kompatibilitással érkeznek majd, ráadásul már hallani kifejezetten Vulkanra kihegyezett ray-tracing VGA-k fejlesztésérõl is.

Vulkan, itt még sugárkövetés nélkül


A DirectX mellé felzárkózó technológia szépen halad elõre, az új Doom Eternal például dobta az OpenGL-t, és kizárólag VULKAN-t támogat, így az elõzõ epizódhoz hasonlóan meglepõen kellemes teljesítményt csal elõ videokártyánkból. Szóba került a sugárkövetés is, mely nem kizárt, hogy idõvel a Doom-ban is megjelenhet, de konkrét ígéretet ezzel kapcsolatban nem tettek.Végre az AMD is odaért

 

2020. 03. 23

Számítógépház vásárlás: 10 lépés, hogy megtaláld a tökéletes gépházat

Számítógépház vásárlás: 10 lépés, hogy megtaláld a tökéletes gépházat
A számítógépház vásárlás az egyik legizgalmasabb, de egyben legbonyolultabb része is a PC építésének.
Sokan hajlamosak alábecsülni a jelentőségét, pedig a gépház nemcsak a külső megjelenésről szól. Meghatározza a hűtést, a bővíthetőséget, a zajszintet és a szerelhetőség kényelmét is. Ha jól választasz, éveken át örömöd leled majd a gépedben, ha viszont rosszul döntesz, egyetlen alkatrészcsere is bosszantó kihívássá válhat.
Nézzük lépésről lépésre, hogyan érdemes hozzáállni a számítógépház vásárláshoz, és mit érdemes mérlegelned, mielőtt döntést hozol.
1. Gondold át, mire fogod használni a gépet
2. Válaszd ki a megfelelő méretet
3. Figyelj a légáramlásra és a hűtésre
4. Anyagminőség és szerkezeti stabilitás
5. Kábelmenedzsment és szerelhetőség
6. Portok, bővítőhelyek és jövőbiztosság
7. Zajszint és rezgéscsillapítás
8. Dizájn, világítás és személyes preferenciák
Gyakran ismételt kérdések
Összegzés
1. Gondold át, mire fogod használni a gépet
A számítógépház vásárlás első és legfontosabb lépése, hogy tisztában legyél a céloddal. Egy játékra szánt gép más igényeket támaszt, mint egy irodai, szerver vagy grafikai munkaállomás. Ha komoly hűtésre lesz szükséged – például nagy teljesítményű processzor vagy videokártya miatt –, olyan ház

Számítógép ventilátor tisztítása: 8 tipp a pormentes és hatékony működéshez

Számítógép ventilátor tisztítása: 8 tipp a pormentes és hatékony működéshez
A számítógép ventilátor tisztítása az egyik legegyszerűbb, mégis legfontosabb karbantartási feladat, amit időről időre érdemes elvégezni. A legtöbb PC-tulajdonos csak akkor gondol a porra, amikor a gép hangosodni kezd, vagy hirtelen túlmelegszik, pedig a megelőző tisztítás rengeteget számít a teljesítmény és az élettartam szempontjából.
Ha szeretnéd, hogy a számítógéped halkabban, gyorsabban és hosszabb ideig működjön, akkor érdemes alaposan megérteni, miért és hogyan érdemes nekilátni ennek a feladatnak.
1. Miért fontos a rendszeres számítógép ventilátor tisztítása?
2. Mikor érdemes megtisztítani a ventilátort?
3. Hogyan készülj fel a tisztításra?
4. A helyes tisztítási módszer
5. Laptop ventilátor tisztítása
6. Mi történik, ha nem tisztítod meg időben?
7. Hogyan őrizd meg a tisztaságot hosszú távon?
8. Mikor érdemes szakemberhez fordulni?
Gyakran ismételt kérdések
Összegzés
1. Miért fontos a rendszeres számítógép ventilátor tisztítása?
A számítógép belsejében lévő ventilátorok felelősek azért, hogy a hő megfelelően távozzon az alkatrészekről. A por és szennyeződések azonban idővel lerakódnak a lapátokon és a hűtőbordákon, ezzel csökkentve a levegőáramlást. Ez a teljesítmény romlásához, zajosabb működéshez és akár komolyabb túlmelegedéshez is vezethet. Egy e

Számítógép hűtés: 10 tipp a géped optimális hőmérsékletének megtartásához

Számítógép hűtés: 10 tipp a géped optimális hőmérsékletének megtartásához
A számítógép hűtés az egyik legfontosabb tényező, ha hosszú távon szeretnéd megőrizni a géped teljesítményét és élettartamát.
Sok felhasználó nem is gondol bele, mennyire kritikus, hogy a hardver megfelelő hőmérsékleten működjön. Ha túlmelegszik a processzor vagy a videokártya, az lassuláshoz, instabil működéshez vagy akár komolyabb hardverkárokhoz is vezethet. Ebben a cikkben megmutatom neked a leghatékonyabb módokat, hogy a számítógéped mindig hűvösen és biztonságosan működjön.
Miért fontos a számítógép hűtés?
A hűtőrendszer alapjai
Szellőzés és a gépház szerepe
Ventilátorok és fordulatszámuk optimalizálása
Hővezető paszta és alkatrészkontaktus
Hőmérséklet-figyelés szoftverekkel
Por és tisztítás
Külső tényezők és környezet
Hűtési megoldások kombinálása
Gyakran ismételt kérdések
Összegzés
Miért fontos a számítógép hűtés?
Ha soha nem figyelsz rá, hogy a géped hőmérséklete optimális legyen, az komoly problémákat okozhat. A túlmelegedés miatt a processzor automatikusan visszaveszi a teljesítményét, ami lassabb működést eredményez. A hosszú távú túlmelegedés pedig akár az alaplap, a videokártya vagy a merevlemezek élettartamát is csökkentheti. Egy jól hűtött gép nemcsak gyorsabb, de stabilabb is, és kevésbé kell aggódnod a váratlan leállások miatt.
Értékelések
Az értékeléshez be kell jelentkezned.

Légy naprakész!
PCX 2006-2025.
Kapcsolat: [email protected]
Cookie / süti kezelés Az oldalon cookie-kat használunk, melynek részleteit itt találod.