DirectX 12 Ultimate és új VULKAN Ray Tracing!

Míg a szobafogságra kényszerült lakosság nagy része igyekszik a lehetõségekhez mérten jól érezni magát, a technológiai újdonságokért felelõs mérnökök és szakemberek továbbra sem untakoznak. A napokban lehullott a lepel a két rivális játékkonzol legfontosabb részleteirõl is, mely a PC-s közönség számára is tartogatott érdekes információkat.

Ahogy az elõzõ generációban, az újban is nagy szerep jut majd az AMD-nek, ugyanis a Sony PlayStation 5, és a Microsoft Xbox Series gépek egyaránt AMD RDNA 2 alalapokon nyugvó grafikus processzorral érkeznek. Mint kiderült, nem csak az új RX Radeon kártyák, de az egész RDNA2 architektúra hardveres szinten támogatja a Ray Tracing technológiát, melyet a közönség az Nvidia Turing alapú RTX kártyáival próbálhatott ki elõször. A kulcs a konzol és  az asztali hardverek közös pontjában keresendõ, mely a rendszerek közötti könnyebb átjárás számára nyit kapukat.


Alig, hogy a közönség megtekinthette az online tájékoztatókat, újabb hírek érkeztek, melyek a továbbfejlesztett alkalmazásprogramozási felületekrõl, vagyis API-król szóltak. A DirectX és Vulkan új verziói a jövõben komoly segítséget nyújtanak majd a játékok portolásához, így a fejlesztõknek kevesebb erõfeszítésébe kerül a játékok PC-s és konzolos változatainak összehozása. Mostantól sok feladat akár párhuzamosan végezhetõ a két felületen, rengeteg idõt és pénzt spórolva meg ezzel a cégnek, a végeredmény pedig egy jobban optimalizált játék lehet.

Fejlõdik a textúrák betöltése, javul a teljesítmény


A Microsoft természetesen a DirectX 12 Ultimate érkezésével büszkélkedett el, míg a Sony a Vulkan elõrelépésének örülhet. A Direct X 12 Ultimate rendelkezni fog az Nvidia által is alkalmazott Ray Tracing 1.1 támogatásával, de olyan érdekességet is magával hoz, mint a Variable Rate Shading, vagyis VRS. Ez utóbbi az emberi szem fókuszálási képességeit figyelembe véve, az érzékelésünk határain, vagyis a kép kevésbé lényeges szélein rontja az árnyékolás minõségét. A periférián megjelenített elemek árnyékolása valamivel rosszabb lesz, így nyerünk némi értékes teljesítményt, miközben észre sem vesszük, hogy trükközés zajlik.


A Mesh Shading is egy igen hasznos lépés, mellyel kizárólag a képen látható részleteket generálja le a rendszer, az ügyes rendereléssel pedig további szabad kapacitást nyerünk, ergo gyorsabban fut majd az adott játék. A Sampler Feedback is besegít, mely az árnyékolás és a textúrázás finomhangolásában játszik szerepet, a lényeg pedig az erõforrások optimális kihasználása lesz, a megfelelõ látvány elérése mellet. A Microsoft és az AMD szorosabb együttmûködése tehát a PC-s platformon is fényesebb jövõt ígér.

A legfontosabb a rugalmasság


A Sony oldalán a VULKAN dolgozhat majd, mely a Khronos Group által fejlesztett nyílt forráskódú API. A szabad hozzáférés igen lényeges tulajdonsága, hiszen megkönnyíti az optimalizációval járó munkát, az újabb API pedig nem titkoltan cross-platform megoldásnak készül. A csapat szeretné minél több felületen viszont látni munkáját, melynek szimpatikus tulajdonsága, hogy a Windows operációs rendszer mellett nemcsak a Linux, de a macOS is együttmûködik vele, mely több felhasználót segíthet hozzá a játékok élvezetéhez. A VULKAN legújabb változata az Nvidia RT, és az érkezõ RDNA2 sugárkövetésért felelõs magjait is támogatni fogja. A munkában amúgy az Intel és az Nvidia is részt vesz, így az újabb hardverek a szükséges kompatibilitással érkeznek majd, ráadásul már hallani kifejezetten Vulkanra kihegyezett ray-tracing VGA-k fejlesztésérõl is.

Vulkan, itt még sugárkövetés nélkül


A DirectX mellé felzárkózó technológia szépen halad elõre, az új Doom Eternal például dobta az OpenGL-t, és kizárólag VULKAN-t támogat, így az elõzõ epizódhoz hasonlóan meglepõen kellemes teljesítményt csal elõ videokártyánkból. Szóba került a sugárkövetés is, mely nem kizárt, hogy idõvel a Doom-ban is megjelenhet, de konkrét ígéretet ezzel kapcsolatban nem tettek.Végre az AMD is odaért

 

2020. 03. 23

Hangfal zúgás megszüntetése: 10 ok, ami a háttérben állhat

Hangfal zúgás megszüntetése: 10 ok, ami a háttérben állhat
A hangfal zúgás az egyik legidegesítőbb probléma, amivel találkozhatsz otthon vagy a stúdióban. Nemcsak a zene élvezetét rontja el, hanem komoly frusztrációt is okozhat, ha nem tudod pontosan, miért jelentkezik. Szerencsére a zúgás hátterében gyakran egyszerű okok állnak, és a megfelelő lépésekkel könnyen orvosolható.
Ebben a cikkben áttekintjük a tíz leggyakoribb okot, ami miatt a hangfalad zúg, és adunk tippeket a hangfal zúgás megszüntetése érdekében.
Aktív hangfal alapzaj, amikor a készülék maga zajforrás
Csatlakozási hibák és rossz kábelek
Földhurok megszüntetése: a hálózati problémák árnyékában
Interferenciák és külső zavarok
Hangerő és érzékenység beállítása
Hangkártya és számítógépes rendszerek
Környezeti zaj és akusztika
Elektronikai alkatrészek kopása
A rendszer összhangja és a beállítások optimalizálása
Gyakran ismételt kérdések
Összegzés
Aktív hangfal alapzaj, amikor a készülék maga zajforrás
Sok esetben a zúgás nem kívülről, hanem a hangfalból magából ered. Az aktív hangfal alapzaját sokszor nem lehet teljesen kiküszöbölni, hiszen a beépített erősítő és az elektronika mindig hordoz magában egy kis háttérzajt. Ez különösen hallható csendes pillanatokban vagy nagy érzékenységű beállításoknál. Ha a zúgás itt jelentkezik, érdemes ellenőrizni, hogy a hangfal csatlakoz

Hangfal választás: 10 tipikus hiba, amit érdemes elkerülni

Hangfal választás: 10 tipikus hiba, amit érdemes elkerülni
A hangfal választás izgalmas, de sokszor bonyolult folyamat, és könnyen beleeshetsz olyan hibákba, amik hosszú távon bosszantóak lehetnek.
Ebben a cikkben végigvezetlek a leggyakoribb bakikon, amiket a vásárlás során érdemes elkerülni, és segítek, hogy a döntésed megalapozott legyen, legyen szó akár otthoni zenehallgatásról, akár komolyabb házimoziról.
1. Nem gondolsz a szoba adottságaira
2. A wattok és teljesítmény félreértése
3. Nem döntöd el, aktív vagy passzív
4. Csak a kinézet számít
5. A tesztelés hiánya
6. Nem mérlegelted a zenehallgatási szokásaidat
7. A kiegészítők figyelmen kívül hagyása
8. Túl magas elvárások reális keret nélkül
9. Ár és érték eltorzítása
10. Hosszú távú karbantartás figyelmen kívül hagyása
Gyakran ismételt kérdések
Összegzés
1. Nem gondolsz a szoba adottságaira
Az egyik leggyakoribb hiba, amikor valaki a hangfalakat pusztán az ár vagy a dizájn alapján választja, és nem veszi figyelembe, hogy mekkora vagy milyen akusztikájú helyiségbe kerülnek. Egy nagyobb, nyitott térben más típusú hangfalra lesz szükséged, mint egy kisebb szobában. Ha nem figyelsz erre, könnyen előfordulhat, hogy a hangzás tompa vagy torz lesz, hiába választottad a legjobb hangfal modellt. A szoba mérete, a falak anyaga, a bútorok elhelyezése mind hatással van a hangfal teljesítményére. Érdemes akár mérőmi

Hangfal tuning: 8 módszer, hogy jobb hangzást érj el otthon

Hangfal tuning: 8 módszer, hogy jobb hangzást érj el otthon
A hangfal tuning az a téma, amibe előbb vagy utóbb minden zenerajongó és házimozi tulajdonos belefut, amikor érzi, hogy a rendszerében több van annál, mint amit hall. Sokszor nem az a gond, hogy rossz a hangfalad, hanem az, hogy nincs kihozva belőle az, amire valójában képes.
Ebben a cikkben végigvezetlek azokon a területeken, ahol a legnagyobb javulást lehet elérni, különösebb varázslat vagy drága eszközök nélkül, tapasztalatra és akusztikai alapelvekre támaszkodva.
A hangfalak elhelyezése mint alap
Szobaakusztika és visszaverődések kezelése
Stabil alátámasztás és rezgéscsillapítás
A hangfal belső világa és a komponensek szerepe
Kábelezés és jelút tisztasága
Elektronika és meghajtás összhangja
Finomhangolás hallgatással és türelemmel
Hangfal tuning házilag és hosszú távú szemlélet
Gyakran ismételt kérdések
A hangfalak elhelyezése mint alap
A jó hangzás ott kezdődik, ahol a hangfal áll. Meglepően sok rendszer szól tompán vagy aránytalanul csak azért, mert a doboz túl közel van a falhoz, sarokba van szorítva, vagy nem a hallgatási pontra van irányítva. A térben való elhelyezés hatással van a basszus mennyiségére, a sztereó képre és arra is, mennyire érzed természetesnek a hangot. Érdemes időt szánni arra, hogy centiről centire kipróbáld a pozíciókat, mert ez az a terület, ahol a legtöbbet nyerhetsz pusztán fi
Értékelések
Az értékeléshez be kell jelentkezned.

Légy naprakész!
PCX 2006-2025.
Kapcsolat: [email protected]
Cookie / süti kezelés Az oldalon cookie-kat használunk, melynek részleteit itt találod.