Az AMD inkább kihagyná a botrányt és felkészül az új hardverek indulására
A PC-s közönség és a hardverrajongók átestek az Nvidia nagy Ampere bemutatóján, majd a két csúcskategóriás RTX 3000 modell piaci startján is, mely sajnos egy méretes hasraeséshez volt hasonlítható. A gyártók látványosan alulméretezett készletekkel kezdték meg az új grafikus kártyák értékesítését, ám ez nem csak a hagyományos üzletekben volt tapasztalható. Sajnos a webshopok, sõt, a referencia modelleket kínáló Nvidia online felületén is vékony volt a kínálat, ezeket pedig a bothadsereggel támadó scalperek összesített tûzereje intézte el, pillanatok alatt halászva el a termékeket az átlag vásárlók elõl. Most, hogy az AMD újdonságai is egyre közelebb kerülnek a megjelenéshez, a gyártó megpróbálja elejét venni egy hasonló fiaskónak.
Úgy tûnik, hogy az AMD elkerülné az Nvidia és az RTX kártyák aktuális helyzetét, és igyekszik elébe menni a jó eséllyel bekövetkezõ botránynak, és teszi ezt többek között a gyártópartnerek és viszonteladók felkészítésével. A számítógépes és tech-elemzésekkel foglalkozó Moore's Law Is Dead csatorna Twitter fiókja, a hasonló vonalon utazó RedGamingTech, de többek között a videocardz.com is foglalkozott azzal az elcsípett belsõ levéllel, amit szinte teljes bizonyossággal egy bizalmas körlveél, melyet az AMD terjeszt a gyártópartnerei között. Ahogy a dokumentumról kiszivárgott fotón az jól látható, a vezérigazgató-helyettes, illetve a vállalati alelnök aláírásával hitelesített dokumentumon különféle, alapvetõen egyszerû instrukciók olvashatók arra vonatkozóan, hogy az RX 6000 és Ryzen 5000 indulása miként lehetne zökkenõmentesebb. A levél elején olvasható bevezetõ, tulajdonképpen egy tipikus, diplomatikusan megfogalmazott promóciós szöveg, ahol az AMD kinyilvánítja elkötelezettségét a vásárlók, illetve a vásárlói elégedettség irányába, és elsõ számú céljaként az ügyfelek akadályoktól mentes kiszolgálását és a termékek problémamentes eljuttatását nevezi meg. A vastagon szedett bekezdésben látványosan kiemelték nem csak az RX 6000 sorozatú videokártyákat, de a Ryzen 5000 címen érkezõ Zen 3 processzorokat is, ami azt sugallhatja az olvasóknak, hogy talán egyik termékcsoport esetében sem a rendelkezésre álló készletek jelentik majd a szûk keresztmetszetet, sokkal inkább az online értékesítés során fellépõ nehézségek. Mint potenciális probléma, megnevezik a közelmúltban tapasztalt tömeges felvásárlást, illetve a másodkézbõl származó kártyák emelt áron történõ utólagos értékesítését is, de szó esik a tömeges érdeklõdés és a bothadjárat miatt összeomló weboldalak problémájáról is. A lényeg persze a hét fõ pontot felsorakoztató lista, ami elsõsorban iránymutatásokat rejt, és nem szigorú szabályozásként értelmezendõ.
Az elsõ a botok felismerése és kezelése, melyhez valós idejû detektálási megoldások alkalmazását ajánlják, az oldal forgalmának szûrésére, és a kártékony botok kizárására, de lényegében ehhez kapcsolódik a CAPTCHA ellenõrzés beépítése is, ami megnehezíti, hogy pár tovább és elfogadom feliratra kattintással megússzuk. A kártyákból rendelhetõ mennyiséget nemes egyszerûséggel egy darabra limitálják felhasználónként, így például azonos adatokkal egy bizonyos ideig nem végezhetünk ugyanabból a termékbõl több megrendelést. Bevezetnek továbbá egy bevált megoldást, az érkezési sorrendet az EVGA ugyanis már viszonylagos sikerrel alkalmazta. A rendszer várhatóan nem díjazza majd a folyamatos oldalfrissítéssel próbálkozókat, továbbá hiány esetén megjegyzi a vásárlási szándék idejét, és érkezési sorrend alapján értesíti a felhasználót az elérhetõvé vált termékrõl, amennyiben erre igényt tart. Kiemelten fontos, hogy az AMD azt javasolja, hogy az automatizált rendszert minden partner tegye félre a megjelenést követõ idõszakra, és ha lehet, inkább manuálisan dolgozza fel a beérkezõ megrendeléseket, így biztosítva, hogy valódi felhasználó kapja meg a terméket. A sor végén az is látható, hogy a viszonteladókat legalább három hétig illene kihagyni a dologból, így a legtöbb érdeklõdõ a hivatalos, elsõszámú forrásból hozzájuthatna a rendeléséhez. Ezzel együtt a bizonytalankodó vásárlókat is megnevelnék egy kicsit, mivel a rendelés tárgya csak egy bizonyos ideig maradna a kosarunkban, panasszal pedig csak azok élhetnének, akik véglegesített megrendeléssel rendelkeznek.
Minimum érdekfeszítõ ez a kis olvasmány, melyrõl ugyanakkor nem jelenthetõ ki kizárólagosan, hogy nem szándékosan, a reklámkampány részeként került a szemünk elé. Mindenesetre, amennyiben fedezet is van mögötte, és az év vége elõtt megkezdõdõ startkor képesek biztosítani az elegendõ termékmennyiséget, azzal az AMD bizonyíthatja, hogy képes tanulni az elmúlt évek tapasztalataiból, hiszen nem csak az Intelt vagy az Nvidia-t jellemzik a gyengén levezetett termékindítások, az alacsony gyártókapacitás és a hosszasan fennálló készlethiány.