Az AMD inkább kihagyná a botrányt és felkészül az új hardverek indulására
A PC-s közönség és a hardverrajongók átestek az Nvidia nagy Ampere bemutatóján, majd a két csúcskategóriás RTX 3000 modell piaci startján is, mely sajnos egy méretes hasraeséshez volt hasonlítható. A gyártók látványosan alulméretezett készletekkel kezdték meg az új grafikus kártyák értékesítését, ám ez nem csak a hagyományos üzletekben volt tapasztalható. Sajnos a webshopok, sőt, a referencia modelleket kínáló Nvidia online felületén is vékony volt a kínálat, ezeket pedig a bothadsereggel támadó scalperek összesített tűzereje intézte el, pillanatok alatt halászva el a termékeket az átlag vásárlók elől. Most, hogy az AMD újdonságai is egyre közelebb kerülnek a megjelenéshez, a gyártó megpróbálja elejét venni egy hasonló fiaskónak.
Úgy tűnik, hogy az AMD elkerülné az Nvidia és az RTX kártyák aktuális helyzetét, és igyekszik elébe menni a jó eséllyel bekövetkező botránynak, és teszi ezt többek között a gyártópartnerek és viszonteladók felkészítésével. A számítógépes és tech-elemzésekkel foglalkozó Moore's Law Is Dead csatorna Twitter fiókja, a hasonló vonalon utazó RedGamingTech, de többek között a videocardz.com is foglalkozott azzal az elcsípett belső levéllel, amit szinte teljes bizonyossággal egy bizalmas körlveél, melyet az AMD terjeszt a gyártópartnerei között. Ahogy a dokumentumról kiszivárgott fotón az jól látható, a vezérigazgató-helyettes, illetve a vállalati alelnök aláírásával hitelesített dokumentumon különféle, alapvetően egyszerű instrukciók olvashatók arra vonatkozóan, hogy az RX 6000 és Ryzen 5000 indulása miként lehetne zökkenőmentesebb. A levél elején olvasható bevezető, tulajdonképpen egy tipikus, diplomatikusan megfogalmazott promóciós szöveg, ahol az AMD kinyilvánítja elkötelezettségét a vásárlók, illetve a vásárlói elégedettség irányába, és első számú céljaként az ügyfelek akadályoktól mentes kiszolgálását és a termékek problémamentes eljuttatását nevezi meg. A vastagon szedett bekezdésben látványosan kiemelték nem csak az RX 6000 sorozatú videokártyákat, de a Ryzen 5000 címen érkező Zen 3 processzorokat is, ami azt sugallhatja az olvasóknak, hogy talán egyik termékcsoport esetében sem a rendelkezésre álló készletek jelentik majd a szűk keresztmetszetet, sokkal inkább az online értékesítés során fellépő nehézségek. Mint potenciális probléma, megnevezik a közelmúltban tapasztalt tömeges felvásárlást, illetve a másodkézből származó kártyák emelt áron történő utólagos értékesítését is, de szó esik a tömeges érdeklődés és a bothadjárat miatt összeomló weboldalak problémájáról is. A lényeg persze a hét fő pontot felsorakoztató lista, ami elsősorban iránymutatásokat rejt, és nem szigorú szabályozásként értelmezendő.
Az első a botok felismerése és kezelése, melyhez valós idejű detektálási megoldások alkalmazását ajánlják, az oldal forgalmának szűrésére, és a kártékony botok kizárására, de lényegében ehhez kapcsolódik a CAPTCHA ellenőrzés beépítése is, ami megnehezíti, hogy pár tovább és elfogadom feliratra kattintással megússzuk. A kártyákból rendelhető mennyiséget nemes egyszerűséggel egy darabra limitálják felhasználónként, így például azonos adatokkal egy bizonyos ideig nem végezhetünk ugyanabból a termékből több megrendelést. Bevezetnek továbbá egy bevált megoldást, az érkezési sorrendet az EVGA ugyanis már viszonylagos sikerrel alkalmazta. A rendszer várhatóan nem díjazza majd a folyamatos oldalfrissítéssel próbálkozókat, továbbá hiány esetén megjegyzi a vásárlási szándék idejét, és érkezési sorrend alapján értesíti a felhasználót az elérhetővé vált termékről, amennyiben erre igényt tart. Kiemelten fontos, hogy az AMD azt javasolja, hogy az automatizált rendszert minden partner tegye félre a megjelenést követő időszakra, és ha lehet, inkább manuálisan dolgozza fel a beérkező megrendeléseket, így biztosítva, hogy valódi felhasználó kapja meg a terméket. A sor végén az is látható, hogy a viszonteladókat legalább három hétig illene kihagyni a dologból, így a legtöbb érdeklődő a hivatalos, elsőszámú forrásból hozzájuthatna a rendeléséhez. Ezzel együtt a bizonytalankodó vásárlókat is megnevelnék egy kicsit, mivel a rendelés tárgya csak egy bizonyos ideig maradna a kosarunkban, panasszal pedig csak azok élhetnének, akik véglegesített megrendeléssel rendelkeznek.
Minimum érdekfeszítő ez a kis olvasmány, melyről ugyanakkor nem jelenthető ki kizárólagosan, hogy nem szándékosan, a reklámkampány részeként került a szemünk elé. Mindenesetre, amennyiben fedezet is van mögötte, és az év vége előtt megkezdődő startkor képesek biztosítani az elegendő termékmennyiséget, azzal az AMD bizonyíthatja, hogy képes tanulni az elmúlt évek tapasztalataiból, hiszen nem csak az Intelt vagy az Nvidia-t jellemzik a gyengén levezetett termékindítások, az alacsony gyártókapacitás és a hosszasan fennálló készlethiány.