fb pixel code
KATEGÓRIA
Ajánló
2019. 11. 14
Szoftveres Ray Tracing? Letölthető a Crytek új benchmarkja
2019. 11. 13
Harc WQHD felbontáson - RTX 2060 SUPER vs. RX 5700 számítógép teszt
2019. 11. 12
Poszt-apokaliptikus futárszolgálat - Előrendelhető PC-re a Death Stranding
2019. 11. 12
Warcraft III Reforged - visszatér a legendás stratégia, már játszható a béta
2019. 11. 11
Lebukott a 64 magos AMD processzor - közeleg a TR 3990X
2019. 11. 08
Van élet odakint? - The Outer Worlds bemutató
2019. 11. 08
AMD vagy Nvidia? Radeon RX5700 vagy RTX2060 Super?
2019. 11. 07
Év végi AMD bejelentés! - Ryzen 9 3950X és 3. generációs Threadripper processzorok
2019. 11. 06
A pokol kapujában – bemutatkozott a Diablo IV
2019. 11. 06
Miért füstöl az AMD-s konfig? Ryzen 3600, Radeon 5700XT és egy hihetetlen szerelés.
2019. 11. 04
A legerősebb Intel? 8 x 5GHz? Itt az i9-9900KS processzor
2019. 10. 31
Hogyan épül a merev csöves számítógép? Most elmondjuk és megmutatjuk.
2019. 10. 30
GTX 1650 és 1660 SUPER - újra lecsapott az Nvidia
2019. 10. 29
Kit érdekel, hogy neked mennyire jó szerelni? Az 1,1 gurigás számítógép.
2019. 10. 28
Fejlettebb AMD BIOS, gyorsul a Ryzen, 3nm-en a TSMC, ingyen Layers of Fear es QUBE 2
2019. 07. 09

Ha az AMD beindul - Jól teljesít a Radeon RX 5700 és 5700XT

Elszabadult az AMD – Ryzen és Navi megjelenés

Megtört végre a csend, és megérkeztek az első független tesztek az AMD új 7nm-es hardvereiről. A Zen 2 processzorok és a Navi GPU-ra épülő RX5700-as sorozat tagjai már megjárták első útjukat a tesztelőknél, az embargó lejártával pedig nyilvánosságra kerültek az eredmények. A látottak alapján az AMD nem okozott csalódást az érdeklődőknek, hiszen évekre előre feladta a leckét az Intel-nek, az Nvidiának pedig végre újra valódi ellenfele akad, igaz, egyelőre csak a középső kategóriában. Lássuk hát, hogy mire számíthatunk a középkategóriát támadó Radeon RX 5700 és Radeon 5700 XT videokártyáktól.

Radeon RX 5700 és RX 5700 XT

Bevetés előtt vizsgálódhatunk egy kicsit

Az elmúlt hetekben rendületlenül, és teljes csendben zajlottak a tesztek, és egy időben akár tíz videokártya képességei is összevetésre kerültek, hogy a megjelenés napján releváns adatokhoz jusssanak az érdeklődők. Ahogy azt korábban már bejelentették, az Nvidia is lépéseket tett, hogy megőrizze versenyképességét a felső-középkategóriás VGA-k piacán, így még az AMD előtt útjára indította a fantáziadús, RTX SUPER névre keresztelt kártyáit. Az alig 8 hónapja piacon lévő RTX széria frissített változatai, beindították a várt versenyt a két vállalat között, hiszen az AMD, válasz gyanánt még a megjelenés előt csökkentette az RX 5700 és RX 5700XT kezdőárait. Az Nvidia húzása sok vásárlónak kellemetlen pillanatokat okozhat, hiszen a tuningolt Turingok leváltják fiatal elődeiket a boltok polcain, viszont azokkal azonos áron lesznek kaphatók. A két Navi áresése viszont kellemes meglepetés, hiszen az RX 5700 XT átszámítva nettó 116 000 Ft-ról indul, míg vetélytársa, az RTX 2070 SUPER 145 000 Ft-ról. Még jobb a helyzet az RX 5700 esetén, hiszen a durván 100 000 Ft-os alapára, nagyjából 15 000 Ft-tal kedvezőbb a vele szemben álló RTX 2060 SUPER-nél.

Na, vajon melyik lehet az XT változat?


Az RX 5700 és RX 5700XT bizonyítja, hogy az AMD végre valóban játékra optimalizált hardverekkel igyekszik megtörni az Intel egyeduralmát, hiszen ár/érték arányban több mint versenyképes termékekről beszélhetünk. A vizsgált kategóriába vitathatatlanul a 2560x1440-es, vagyis WQHD felbontás az optimális terep játékok alatt, a kártyákban rejlő potenciál tehát itt mutatkozik meg igazán, bár adott esetben még a 4K sem indokolatlan magasság. A tesztek alapján jól látható, hogy az RX 5700XT a legtöbb esetben kérdés nélkül maga alá gyűri az RTX 2070-et, az RTX 2070 SUPER viszont elég közel áll az RTX 2080-hoz, így többnyire sikerül lehagynia az erősebb Navit. Az eredmények még így is tartogatnak meglepetéseket, ugyanis a megfelelően optimalizált játékok alatt, az 5700 XT még az RTX 2080-nál is képes volt jobb számokat teljesíteni. Ez persze nem általánosságban nem jellemző, és ebben a szegmensben nem is elvárható, mégis pozitív fényt vet a széria, illetve az RX 5700 XT jövőjére nézve.

A meleg levegő ugyan nem jut be a házba, a kártya viszont jobban melegszik mint egy nyitott, több ventilátoros hűtővel.

Az RX 5700-nak sincs oka szégyenkezni, hiszen egy kiválóan árazott kártyáról beszélünk, mely Full Hd, és WQHD felbontás mellett is számos esetben le tudta előzni az RTX 2060 SUPERT, máskor alig néhány képkockányi lemaradással követte. Az RTX 2060 többnyire alulmaradt a versenyben, mivel az 5700 a legrosszabb esetben is azonos FPS-számot produkált vele. Érdekesség gyanánt, a Vega 56 és Vega 64 kártyák, a legtöbb esetben a lista végén, az RTX 2060-nal osztoztak az utolsó három helyen. Bár az erőviszonyokat erősen befolyásolják a választott játékok is, a két RX erősen tartja a pozícióját a versenyben. Az egyöntetűen pozitív beszámolók ellenére, a vásárlás előtt néhány tényezőt mindenképpen érdemes figyelembe venni, hiszen a kártyák órajele, ára, fogyasztása és a GPU-k melegedése nem elhanyagolható szempontok.

Gigabyte kártya gyári hűtővel

Le kell szögezni, hogy a 7nm-es gyártástechnológia egyértelmű előnyt jelent az AMD számára, akár a GPU-kból kipréselhető maximális órajeléről, akár a fogyasztásról és a párhuzamosan fellépő hőtermelésről van szó, melyek egy videokártya teljesítményére, és élettartamára is komoly hatást gyakorolnak. Ahogy arról már korábban szó esett, az AMD a klasszikus gyári hűtéssel, vagyis az egy ventilátoros, zárt "blower" rendszerrel indítja útjára a két Navi-t. A döntés nehezen indokolható, hiszen már az Nvidia is rájött, hogy egy hagyományos nyitott kialakítású, legalább két ventilátoros hűtéssel sokkal jobb eredményeket ér el egy kártya, nem beszélve a várható élettartamról. Azt is fontos kiemelni, hogy aki várta az RX szériát és meggyőzik a teljesítményadatok, semmiképp se vesse rá magát az első elérhető példányokra, inkább várja meg a gyártópartnerek egyéni, optimalizált hűtéssel ellátott változatait. A mérések szerint a 7nm-es Navi chipekkel valóban visszafogott fogyasztással számolhatunk, és a két Navi kártya az átlag, és a terhelés alatti maximum értékekben is jobban teljesít, mint bármelyik ellenfelük az RTX száriából. Egyedül az alap RTX 2060 átlagfogyasztása volt képes nagyjából 13W-tal visszafogottabb értékre, mint az RX 5700. Viszont nem ilyen impozáns a helyzet, ha a melegedésről van szó, az egyik tesztben a gyári hűtővel szerelt RX 5700, alig 2 Celsius-fokkal volt hűvösebb az RTX 2080-nál. Az 5700 XT pedig az összes kártyánál forróbb volt, ebben az esetben 84 Celsius-fok. Nagyobb melegedés pedig hosszú távon egyenlő a rosszabb átlagteljesítménnyel. Már korábban is láthattuk, hogy az RX kártyák (első sorban az XT) képesek akár a 2000MHz-ces órajel meghaladására is. A fent vázolt tesztben az 5700 XT 1950Mhz-en tetőzött, a kisebb testvér pedig 1744Mhz-ig jutott. Egy megfelelő és hatékony hűtés elég alacsonyan tartja a hőértékeket, így a kártya stabilabban képes a magasabb órajelek megtartására, a gyári hűtő tehát nem csak az élettartamot, de az általános teljesítményt is visszavetheti. Sajnos a tapasztalatok is azt mutatják, hogy a türelmetlen felhasználók, 1-2 év használat után, sok esetben kártyájuk korai halálával számolhatnak. Kíváncsian várjuk, hogy az augusztusban megjelenő változatok miként dolgoznak hűvösebb környezetben.

Nvidia RTX 2060 a világ ellen

A kártyák teljesítménye százalékban, az RTX 2060-hoz viszonyítva


A mérési eredmények átlagolásával megkapjuk a döntéshez szükséges viszonytási alapot, melyhez az RTX 2060-at hívtuk segítségül. 1440p-s felbontás mellett az RX 5700 nagyjából 15%-kal, az RX 5700 XT pedig jó 28%-kal magasodik a legkisebb RTX fölé, 1080p estén pedig nagyjából még 2%-kal nő ez az előny. A Radeon 
RX 5700 és RX 5700XT tehát teljesíti az ígéreteket és nagyjából megfelel az előzetes eredményeknek is, így az 5700 átlagban erősebb mint az RTX 2060, az 5700XT pedig könnyedén megfogja az RTX 2070-et. Az Nvidia, az alig 8 hónapos RTX szériát frissítette, eközben az AMD a beígért nettó árakhoz képest, átlagban 10-15 000 Ft-tal olcsóbban kínálja legújabb kártyáit. A SUPER széria nagyjából a Ti-jal egyenértékű, ám míg SUPER kártyák némelyike leváltja elődját, az RTX 2080Ti mint legerősebb Turing, továbbra is a kategória tetejét képviselheti. Az AMD természetesen hardveres sugárkövetést nem kínál, ám azt már nekünk kell eldöntenünk, hogy mekkora hangsúlyt fektetünk az Nvidia által kínált lehetőségre. Az AMD mellett a kiegyensúlyozott teljesítmény, a jövőbiztos architektúra, a várhatóan magas órajelek, a gyártási technológiából adódó kedvező fogyasztás, és nem utolsó sorban a versenyképes árszabás szólnak. Az AMD új termékei még nem vették be az európai boltokat, de hamarosan meg kell érkezniük, azonban mindazok, akik nem tervezik a gyári hűtést azonnal vízhűtő rendszerre cserélni, inkább várják meg a megbízhatóbb, egyedi léghűtéssel ellátott változatok megjelenését.

KD - PCX

2019. 07. 09

Szoftveres Ray Tracing? Letölthető a Crytek új benchmarkja
Szoftveres Ray Tracing? Letölthető a Crytek saját benchmarkjaRTX nélkül működik, és meglepően gyors a Crytek megoldása Az RTX videokártyákkal a nagyközönség számára is elérhetővé vált a sugárkövetés, azonban a kevés támogatott játék, és a bekapcsolás után tapasztalt teljesítménycsökkenés miatt, sokan már előre temetni kezdték. Bár egyre több játékstúdió épít az NVIDIA módszerére, azóta több fejlesztő is saját, célhardvertől független megoldás fejelsztésébe kezdett. A legendásan gépigényes Crysis alkotói, márciusban már bemutatták saját készítésű eljárásukat, mely nem igényli a Turing kártyákban található RT magok használatát, de független a DirectX Raytracing-től is, melyet a Microsoft fejleszt. A projekt tömör lényege, hogy leküzdje a technológia alkalmazását megnehezítő hardveres és szoftveres akadályokat. A csapat néhány éve, már sikereket ért el a SVOTI (sparse voxel total illumination) technikával, ami PC-re is elhozta a régóta várt globális megvilágítást. Erre épül és ezt fejleszti tovább az új módszer, mellyel valósághű tükröződés szimulálható, valós időben. A lehetőségek száma szinte végtelen, az árnyékoktól elkezdve rengeteg dolog kiszámítható vele, ám egyelőre a tárgyak visszatükrözésére fókuszálnak. A demót elindítva mi is kipróbálhatjuk, hogyan birkózik meg gépünk, a játékoknak látványos vizuális ugrást jelentő feladattal. A Neon Noir című benchmark mostantól mindenki számára elérhető, a letöltéshez csak egy Crytek Marketplace regisztrációra lesz szüksé
Poszt-apokaliptikus futárszolgálat - Előrendelhető PC-re a Death Stranding
Az év legmegosztóbb sci-fi kalandja előrendelhető PC-re PlayStation 4-en már játszható a Death Stranding, 2020-tól azonban véget ér a konzolos exkluzivitás Hideo Kojima neve az utóbbi években kevés gamer figyelmét kerülhette el, hiszen a különc művész státuszt maximumra járató fejlesztő mindent elkövetett, hogy önálló projektje figyelmet kapjon. A 2016-ban bejelentett játék elkészült, megjelent, és végre kiderülhet, mit is takar a végletekig feszített titokzatoskodás, és a következetesen levezényelt reklámhadjárat. Bár a játék fejlesztése szoros együttműködésben zajlott a Sony-val, jövőre a PC-s közönség is kiveheti a részét az egyedi megközelítésű kalandjátékból, ugyanis a megjelenéssel egyidőben megnyílt az előrendelés lehetősége is. Aki rendelkezik a PS4-es változattal, az bizonyára örömmel fogadta a teljes körű magyar fordítást, így reméljük, hogy a feliratozás a PC-s változatot sem kerüli majd el. Az előzetes félelmekkel ellentétben, nem csak az Epic Games Store kínálatában lesz elérhető, tehát Steamen is megtaláljuk, egységesen 60€-ért, vagyis nagyjából 20 000 Ft-ért. Az alkotó nevével egybeforrtak az olyan fogalmak, mint a rétegelt történet, az elvont megközelítés, és a rendhagyó játékmenet, a konzolos kiadásról készült tesztek pedig már fellelhetők, és sok ponton igazolják az előzetes sejtéseket. A sci-fi és természetfeletti elemeket házasító világ megismeréséhez, egy aprólékos, türelmet igénylő kalandon át vezet az út. Igazi rétegjátékról van tehát szó,
Warcraft III Reforged - visszatér a legendás stratégia, már játszható a béta
Visszatér a világ egyik legsikeresebb stratégiai játéka Bár nem új epizódról van szó, bizonyára sokan várják a klasszikus Warcraft III felújított változatát is A Blizzard tavaly bejelentette, most október végén pedig elindította a zárt bétát. A 2002-es játék felújított változata Reforged névre hallgat, és a Frozen Throne néven megjelent nagysikerű kiegészítőcsomagot is magában foglalja majd. A zárt kapuk mögött zajló próbaidőszakban, elsőként a Spoils of War kiadás előrendelői vehetnek részt, akik jelenleg a többjátékos módot tesztelhetik. A limitált változatban gyelőre csak a Human és Orc fajok elérhetők, és 1v1 vagy 2v2 módok játszhatók. Idővel az alapváltozat előrendelői is bekapcsolódhatnak a tesztelésbe, és minden bizonnyal játszhatóvá válnak az Elfek is, egyéb játékmódok kíséretében. A Blizzard néhány kiválasztott játékosnak már október elejént megadta a lehetőséget, hogy elsőként vegyenek részt a bétában, így néhány kiszivárgó kép után, végre mozgásban is megmutatkozik a játék. A rögzített multiplayer meccseken keresztül láthatjuk, mekkora törődést kapott a vizualitás, idő közben pedig egyéb részletekre is fény derült. Nem rebootról, de nem is remakeről van szó, a remaster keretében viszont alaposan csiszoltak a modelleken, a felhasználói felületet, a menüt és a pályát pedig a jelenleg divatos képernyőfelbontásokhoz igazították. Aki tehát egyfajta ultrarealisztikus újragondolásra várt, az rossz helyen keresgél. A Blizzard ezúttal a Warcraft III időtáll
PCX 2006-2019.
Kapcsolat: pcx@pcx.hu
Az oldal tetejére 0 Kedvenceim 0 Összehasonlítás 0 A kosár üres