Belépõ kategóriás Radeon a láthatáron - Felbukkant a Navi 14?

Az új videokártyát a belépõ- és a középkategória környékére várják

A 7 nm-es gyártástechnológiára alapozó RX5700 és RX5700 XT egészen a felsõ kategória pereméig nyújtózik, és korrekt áron kínál korrekt teljesítményt, így az AMD versenyképessé vált, és kiállhat az Nvidia RTX szériájával szemben. Korábban már megindultak a pletykák, miszerint a Navi széria nem ebben a két kártyában merül majd ki, és esetleg egy bitang erõs flagship modellre is számíthatunk, melynek felbukkanását az AMD tudatosan idõzíti késõbbre. A pletykák elindítója az a AMD régi partnere, a Sapphire volt, aki az új Radeonok megjelenése elõtt számos RX kezdetû nevet levédetett, amibõl sokan arra következtettek, hogy a két cég jól lebukott, és hamarosan egy egész rakás új kártyára számíthatunk. Sajnos hamar kiderült, hogy errõl szó sincs, az intézkedés biztonsági szempontokból történt, hogy a potenciálisan használható kártyanevek ne kerüljenek illetéktelen fennhatóság alá. A rajongók ugyanakkor továbbra is bizakodnak, hiszen ha esély sem lenne az erõsebb kártyák érkezésére, akkor a két Navi vajon miért nem RX5800 és 5900 néven látott napvilágot?

Fekszik neki a játék


Az utóbbi idõben megszaporodtak a kétes eredetû pletykák és szivárogtatások, ám ahogy korábban a Ryzen processzorokkal megesett, most valószínûleg egy új Navi GPU is bukkant. Az adatok a Compubench adatbázisából kerültek elõ, és ezek alapján arra következtetnek, hogy a chip nem az RX5700-as kártyákat is hajtó Navi 10, hanem a valamivel lejjebb pozicionált terméknek szánt Navi 14. Ennek valószínûségét az is erõsíti, hogy a Navi 14 már korábban felbukkant egy linuxos grafikai meghajtó sorai között. A lépés nem tûnik irreálisnak, hiszen az Nvidia az átalakított Turing GPU-ra már felépítette a GTX16-os szériát, míg az AMD ebben a kategóriában még többnyire az RX580-ast, illetve azok testévreit versenyezteti, a Polaris architektúra pedig nem nevezhetõ fiatal szereplõnek. A széria leváltása több mint idõszerû, hiszen aki modernebb lehetõségeket kínáló, jobb fogyasztású eszközre vágyik, annak jelenleg a GTX 1660 csábítóbb választás lehet. A Navi 14-re épülõ kártya márpedig ezek mellé érkezhet a piacra.

Újabb

A mérési eredményekbõl annyi derül ki biztosan, hogy a titokzatos kártya 1536 stream processzort tartalmaz, szemben az RX 5700-ban található 2304, és a Radeon RX 5700 XT-ben lévõ 2560-nal. A 24 számítási egység mellé, 1900 MHz-es maximum GPU órajel, és 4 GB mennyiségû VRAM társulhat. A hír tehát szárnyra kapott, és már mindenhol a GTX 1660 lehetséges vetélytársaként szerepel, ám a számok arra utalnak, hogy sokkal inkább a jóval gyengébb GTX 1650-nel lehet hasonló szinten. Nem utolsó sorban pedig, már egy ideje tudunk a Navi 12-re keresztelt GPU-ról is, így a mérési számok alapján sokkal inkább egy RX 5500-lehet a dologból, ha pedig érkezik az RX5600, lehetséges hogy ott már bevetik a középen várakozó Navi 12-t, legalább 8GB fedélzeti memória társaságában.

2019. 07. 17

Szimulátor cockpit építés: 8 lépés a tökéletes versenyélményhez otthon

Szimulátor cockpit építés: 8 lépés a tökéletes versenyélményhez otthon
A szimulátor cockpit építés igazi álomprojekt minden autóverseny-rajongónak. Amikor a nappali sarkában felbőg a motor a képernyőn, a kezedben rezdül a kormány, és a testedet is átjárja a sebesség érzése, hirtelen minden versenypálya a tiéd lehet. De hogy lesz ebből a látványos élményből valóban valósághű vezetés?
Ebben a cikkben végigvezetlek azon a nyolc kulcslépésen, amivel otthon is profi szintű cockpitot építhetsz, akár kezdő, akár tapasztalt szimulátoros vagy.
Szimulátor cockpit építés lépései
Szimulátor cockpit építés lépései
1. A cél meghatározása, mit szeretnél elérni a szimulátoroddal?
2. Stabil alap: a váz és a szerkezet megtervezése
3. Az ülés, a komfort és a valósághűség központja
4. Kormány és pedálok, a realisztikus visszajelzés lelke
5. Képernyő vagy VR, a látvány megtervezése
6. Hangrendszer és rezgés, amikor a tested is érzi a pályát
7. Ergonomikus elrendezés és kábelmenedzsment
8. Finomhangolás és karbantartás, az igazi élmény titka
Gyakran ismételt kérdések
Összegzés
1. A cél meghatározása, mit szeretnél elérni a szimulátoroddal?
Mielőtt bármibe belekezdenél, érdemes átgondolni, mi a célod a szimulátorral. Más megoldás kell, ha alkalmi játékhoz keresel kényelmes beállítást, és megint más, ha versenyzésre, fejlesztésre vagy edzésre szánod. A szimul�

Milyen gamer széket vegyek? 10 szempont, amit mindenképp nézz meg

Milyen gamer széket vegyek? 10 szempont, amit mindenképp nézz meg vásárlás előtt
Ha te is azon gondolkodsz, milyen gamer széket vegyél, akkor valószínűleg már megtapasztaltad, hogy a számítógép előtt töltött órák milyen komoly terhet róhatnak a hátadra, nyakadra és a koncentrációdra. Egy jól megválasztott gamer szék nemcsak kényelmet ad, hanem hozzájárul a teljesítményedhez is, akár játékosként, akár irodai munkában használod.
Mivel a kínálat hatalmas és az ígéretek gyakran túloznak, most részletesen végigvesszük, mire érdemes figyelned, ha valóban a legjobb döntést szeretnéd meghozni.
Milyen gamer széket vegyek?
Milyen gamer széket vegyek?
1. A megfelelő testtartás fontossága
2. Anyaghasználat és tartósság
3. Állíthatóság: nem luxus, hanem alap
4. Kényelem és habminőség
5. Méret és testalkat
6. Stabilitás és teherbírás
7. Dizájn és funkcionalitás
8. Ár-érték arány és garancia
Gyakran ismételt kérdések
Összegzés
1. A megfelelő testtartás fontossága
A gamer szék kiválasztásánál az első és legfontosabb szempont a testtartás. Egy jó szék megtámasztja a gerincedet, különösen a derék és a nyak területén, hiszen ezek a pontok terhelődnek a leginkább, ha hosszabb ideig ülsz. Amikor azt kérdezed, milyen gamer széket vegyek, gondolj arra, hogy ez nem csak egy kényelmi eszköz, hanem a tested egészségét is befolyásolja. A rossz szék hosszú távon fájdalm

Milyen a jó gamer szék? 10 tény, amit minden vásárlónak tudnia kellene

Milyen a jó gamer szék? 10 tény, amit minden vásárlónak tudnia kellene
Milyen a jó gamer szék? Ez az egyik leggyakoribb kérdés, amit a játékosok feltesznek maguknak, amikor a hosszú órák alatt kényelmes, egészséges és tartós ülőhelyet keresnek.
Ha te is azok közé tartozol, akik szeretnék maximalizálni a játékélményt, miközben odafigyelnek a testükre, akkor érdemes végiggondolni néhány fontos szempontot, amit a tapasztalt IT szakértők és profi gamer közösségek is kiemelnek.
Ebben a cikkben mindenről beszélünk, amit tudnod kell, hogy megalapozott döntést hozhass.
Milyen a jó gamer szék?
Milyen a jó gamer szék?
Ergonomikus kialakítás: az alap minden gamer székben
Anyag és tartósság: ne spórolj a minőségen
Állíthatóság: minden testre szabható legyen
Deréktámasz és nyakpárna: apró részletek, nagy különbség
Kerekek és mobilitás: könnyen mozdítható, de stabil legyen
Légáteresztés és hőszabályozás: a komfort titka
Méret és testalkat: nem minden szék jó mindenkinek
Ár-érték arány: ne csak a márkanév számítson
Összegzés
Ergonomikus kialakítás: az alap minden gamer székben
Az első és talán legfontosabb dolog, amit figyelembe kell venni, az a szék ergonomikus kialakítása. Egy jó gamer szék támogatja a gerinc természetes görbületét, a deréktámasz pedig elengedhetetlen a hosszú játékórák során. Nem véletlen, hogy a profi játékosok és e-sportolók is komoly
Értékelések
Az értékeléshez be kell jelentkezned.

Légy naprakész!
PCX 2006-2025.
Kapcsolat: [email protected]
Cookie / süti kezelés Az oldalon cookie-kat használunk, melynek részleteit itt találod.