A vállalat egyre sikeresebb, és világviszonylatban is nagyot lépett előre
A Xiaomi 11 évvel ezelőtti indulása óta elképesztő menetelést hajtott végre, és míg a mobilpiacot többször is megreformáló LG végleg feladta a próbálkozást, a fiatal kínai cég folyamatosan lépkedett feljebb a ranglétrán és eközben számos új brandet is életre hívott. Sikerüket alapvetően a jó minőségükhöz képest kedvező áron kínált termékeikkel alapozták meg, és ugyan számos egyéb elektronikai eszközt kínálnak, legnagyobb kincsüknek továbbra is az okostelefon-részleg számít, mely a közelmúltban lehagyta európai riválisait, és az első helyre ugrott.
A Xiaomi az elmúlt években mindent megtett, hogy nevét egy lapon említsék az olyan veterán iparvállalatokkal, mint például a Samsung, tavaly például ők mutathatták be az első átlátszó paneles okostévét, mely kereskedelmi forgalomban is elérhető lett. Bár egy rövid ideig felmerült a lehetőség, hogy az Egyesült Államok őket is a Huawei sorsára juttatja, de miután sikerrel perelték ki magukat a befektetői tiltólistáról, semmi sem gátolta meg őket, hogy tovább folytassák a látványos növekedésüket. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint a Strategy Analytics piackutató intézet aktuális jelentése, mely szerint a kínai tech-cég több ponton is rálicitált legnagyobb ellenfeleire. Mint kiderült, 2021 második negyedévében nem kisebb nevet hagyott maga mögött, mint a 45 éve kiemelt szerepet betöltő Apple-t, a világ második számú okostelefon-gyártójaként.
Nem titok, hogy a pandémia alatt jelentősen növekedett a vásárlói kedv, több elektronikai eszköz, számítógép, és ezekkel együtt jóval több mobiltelefon is fogyott, mely alaposan megtolta a Xiaomi eladásait is, komoly előnyhöz juttatva őket az európai régióban. A kimutatások szerint a második negyedévben mintegy 12.7 millió darab okostelefont szállítottak le, így piaci részesedésük 25,3 százalékra nőtt. Aktuális eredményük már elég volt ahhoz, hogy megelőzzék a szintén impozáns, 12 milliós példányszámot produkáló Samsungot, ezzel tehát bezsebelték, Európa legnépszerűbb mobilcégének járó elismerést is. Bár a mért időszak alatt a Samsung 7 százalékos csökkenést könyvelt el, világelsőként betöltött pozíciójuk távolról sincs veszélyben, az Európában elért 24 százalékos részesedésük azonban már csak egy szoros második helyre elég.
Míg a Samsung egy kicsit hátra lépett és nagyjából 7 százalék gyengült, addig a Xiaomi éves viszonylatban 67.1 százalékkal teljesített jobban az európai piacon, így jelenleg elkönyvelt eredményük ugyan valóban szoros verseny eredménye, de egyáltalán nem kizárt, hogy az elkövetkező hónap során a két vállalat közti olló még nagyobbra nyílik. Érdekesség, hogy az elemzők szerint a Samsung volt az egyetlen, aki a releváns gyártók között kevesebb eladással büszkélkedhet. Ott van például a megkerülhetetlen Apple, aki Európában 9.6 millió telefont adott el a mért negyedévben, és nem kis részben dicséri az iPhone 12 széria sikereit. Ez egy szintén szép, 15.7 százalékos növekedéssel jár együtt, ami ahhoz is bőven elég, hogy magabiztosan uralják a harmadik helyet. Szintén elképesztő népszerűségre tett szert mobiltelefonjaival az Oppo, mely 16 éve tevékenykedik, errefelé azonban csak az utóbbi években törtek fel igazán, 2020-hoz képest pedig 180 százalékos növekedést hoztak össze, ami a negyedik helyre volt elég. Mögöttük még 1.9 millió eladással a Realme fért be a legjobb ötbe, 3.8 százalékos negyedéves fejlődéssel. Az 1800 százalékos éves növekedésük pedig egészen abszurd is lehetne, azt viszont érdemes figyelembe venni, hogy mindössze 3 éve indultak, így feltörekvő cégnek számítanak.
"A Xiaomi nagy sikert aratott többek között Oroszországban, Ukrajnában, Spanyolországban és Olaszországban, és a vásárlók szívesen vásárolták a Mi és Redmi sorozatú, funkciógazdag, értékálló okostelefonokat" – adott reklámszövegnek is beillő összefoglalót Boris Metodiev, a Strategy Analytics társigazgatója egy sajtóközleményben. Tény, hogy a Xiaomi már a csúcskategóriában is megerősödött, a több mint 3 millió példányban értékesített Mi 11 például nemzetközi viszonylatban is jó ajánlat, tekintve, hogy kevesebbe kerül, mint a 799 dolláros Galaxy S21, miközben sok tekintetben beéri az S21 Ultra modellt, mely már az 1200 dolláros kategóriában játszik. Sokak szerint most, hogy a Huawei olyan hatalmas űrt hagyott maga után, a Xiaomi hamarosan megpróbálkozhat az amerikai piac meghódításával is.