A Vodafone reagált a felhasználói panaszokra

Közleményben szólította meg ügyfeleit a Vodafone, és reagált a szolgáltatások érezhetõen leromlott minõsége miatt érkezõ panaszokra, melyekrõl több híroldal is beszámolt, ám a válasz nem biztos, hogy az, amit sokan várnának. A UPC szép lassan végleg kikerül a képbõl

Az egyesülés után a UPC márkanévnek nem marad hely


Ahogy azt legutóbbi cikkünkben mi is megírtuk, a Vodafone azóta küszködik az általuk kínált vezetékes szolgáltatások megfelelõ teljesítésével, mióta a UPC Magyarországot hivatalosan is végleg beolvasztották. Az áprilisi egyesülést követõen a UPC márkanév megszûnt, a mûszaki jellegû problémák száma viszont megnõtt az ügyfélkör tapasztalatai szerint, mivel többen is egész napos leállásokat jelentettek, mások a szolgáltatás leromlott minõségérõl, akadozó TV adásról, ingadozó netkapcsolatról számoltak be. A helyzetet csak súlyosbította a, hogy a vírus miatt otthonmaradt tömeg jóval nagyobb terhelést rótt a Vodafone-UPC hálózatra, mely láthatóan nem volt felkészülve a kialakult helyzetre, mivel az egyesülés óta még nem történt meg a mûszaki háttér megfelelõ átrendezése.

Az egyesült erõ még némi felkészülési idõt kér


A helyzetre végül érkezett hivatalos reakció is, Dr. Budai J. Gergõ, a Vodafone Magyarország igazgatóságának alelnöke adott ki egy közleményt, mely szerint a rengeteg panasz részben annak köszönhetõ, hogy az utóbbi idõszakban sokkal többet használjuk a szolgáltatásokat, így többször, akár napközben is gyakran találkozunk kimaradásokkal, pedig állításuk szerint a felvásárlás óta valójában ritkábban szakad meg a szolgáltatás teljesítése.

Dr. Budai Gergõ és Amanda Nelson, magyarországi vezérigazgató


Az elmúlt két hónapban a koronavírus miatt bevezetett otthonról történõ munkavégzés és tanulás idején a hálózatunk folyamatos és eddig nem tapasztalt terhelésnek volt kitéve. Összességében elmondhatjuk, hogy a mobil és vezetékes hálózataink egyaránt kiállták ezt a próbát, hiszen az utóbbi esetében a felvásárlás elõtti idõszakhoz képest csökkentek a szolgáltatáskimaradások, de az ideális állapotig még sok a teendõ Ügyfeleink ebben az idõszakban érthetõ módon érzékenyebben reagáltak a nap közbeni, akár csak néhány percig tartó kimaradásokra, vagy harmadik fél által üzemeltetett applikációkban tapasztalt problémákra, így ügyfélszolgálatunknak is közel 50 százalékos extra terhelést kellett kezelnie. A jelentõs nagyságrendû hálózatfejlesztés és a mûszaki integrációs folyamat felgyorsítása mellett jelenleg is dolgozunk azon, hogy az ügyfélszolgálat kapacitásait is növelni tudjuk, hogy az ügyfelek a Vodafone-tól megszokott gyorsasággal és hatékonysággal kaphassanak segítséget egy esetleges hálózati kimaradás vagy egyéb probléma idején. – írta Dr. Budai J. Gergõ.

Vodafone médiabox


Ez nagyjából egybevág a korábbi információkkal, tehát a Vodafone még dolgozik rajta, hogy a Liberty Global által üzemeltetett szervereket teljes mértékben saját irányítása alá vonja, a home office és távoktatás miatt megnövekedett felhasználói aktivitás pedig nem könnyíti meg az új techonlógiák bevezetését sem. Ugyanakkor érthetõ az ügyfelek felháborodása is, hiszen a Vodafone kommunikációja nem egészen rímel a tömeges mértékû panaszáradattal, ami azóta is megállás nélkül gyarapodik. A nyilatkozat sajnos csak nagyon ködösen beszél a jelentett problémák technikai hátterérõl, és legfõképpen arról, hogy nagyjából mikorra várható az új infrastruktúrával kibõvült rendszer stabilizálása. A folyamat részeként, elvileg az internethez és a tévéadásokhoz szükséges otthoni berendezések is leváltásra kerülnek az elkövetkezõõ hónapok során, ez pedig a megváltozó, vagy teljesen új szolgáltatások miatt lesz szükséges. Ilyen lesz például a nagyjából egy éve beharangozott Vodafone TV, mely a korábban büszkén bevezetett Liberty Global-féle Horizont platform helyére érkezik majd, de a Telekomos hálózat segítségével, a nagy sávszélességû internetcsomagok az ország olyan pontjain is elõrhetõk lesznek, ahol korábban a UPC nem biztosíthatott szolgáltatást. Ehhez valószínûleg a UPC saját fejlesztésû modem-router dobozát, a Connect Boxot is lecserélik majd, ám hogy pontosan mire, azt még nem közölték.

A felhasználói reakciók egyelõre nem túl fényesek, hiszen a közlemény továbbra is inkább szól mentegetõzésrõl, illetve a vállalat által tervezett újdonságok népszerûsítésérrõl, mint a felhasználók érdemi tájékoztatásáról és megnyugtatásáról. Kitértek rá, hogy valóban jelentõsen megnõtt az ügyfélszolgálatuk terheltséges is, tehát ez valószínûleg így is marad, amíg a problémák jelentõs részét nem sikerül orvosolniuk. A Vodafone hangsúlyozza, hogy folyamatosan zajlanaka a megújulás munkálatai, és hamarosan minden szolgáltatásuk megfelelõ minõségben jut majd el az elõfozetõkhöz.

2020. 06. 29

SSD hiba jelei: 10 tipp, hogyan ismerheted fel időben

SSD hiba jelei: 10 tipp, hogyan ismerheted fel időben
Az SSD hiba jelei sokszor apró, kezdetben észrevétlen dolgokban bújnak meg, de ha nem figyelsz rájuk, könnyen komoly adatvesztéshez vezethetnek. Mivel az SSD-k évek óta a számítógépek és laptopok meghatározó adattároló eszközei, fontos, hogy tudd, mikor kell cselekedni.
Ebben a cikkben részletesen áttekintjük, mire figyelj, hogy időben észrevedd a problémát, és megelőzd a kellemetlen helyzeteket.
Lassuló rendszerindítás és programbetöltés
Gyakori rendszerösszeomlások és lefagyások
Adatvesztés és fájlok hibás működése
Szokatlan zajok és hőmérséklet-emelkedés
SMART adatok ellenőrzése
Furcsa hibakódok és rendszerüzenetek
Hirtelen eltűnő tárhely
Figyelmeztető szoftverek használata
Gyakran ismételt kérdések
Összegzés
Lassuló rendszerindítás és programbetöltés
Az egyik leggyakoribb SSD hiba jelei közé tartozik, amikor a számítógéped lassabban indul, vagy a programok betöltése szokatlanul hosszú időt vesz igénybe. Az SSD-k általában villámgyorsak, így ha észreveszed, hogy egyre többet vársz az indításra, érdemes komolyan venni a jeleket. Ez a lassulás gyakran a memóriacellák kopására vagy a vezérlő chip problémáira utalhat, amelyek előre jelzik a komolyabb hibát.
Gyakori rendszerösszeomlások és lefagyások
Ha az operációs rendszer váratlanul összeomlik, vagy gyakran lefagy, az is lehet az SSD hiba jelei egyik megn

SSD lassulás: 5 gyakori ok, ami lelassítja a meghajtót

SSD lassulás: 5 gyakori ok, ami lelassítja a meghajtót
Az SSD lassulás egy olyan jelenség, amivel szinte mindenki találkozik idővel, aki használja ezt a gyors, modern tárolót. Az SSD-k sebessége legendás, de nem mindig marad az, és sokszor érezheted azt, hogy a géped régi, lassú merevlemezhez hasonlóan kezd működni.
Ne aggódj, ez nem ritka, és a háttérben több ok is állhat, amit érdemes ismerni, ha szeretnéd fenntartani a maximális teljesítményt.
Az írási ciklusok és a NAND memória hatása
A TRIM parancs hiánya vagy nem megfelelő működése
Telítettség: amikor kevés a szabad hely
Fragmentáció az SSD-n – valóban gondot jelent?
Firmware és illesztőprogramok elavulása
Hőmérséklet és túlmelegedés
A háttérben futó folyamatok és rendszerterhelés
SSD karbantartás és hosszú távú teljesítmény
Gyakran ismételt kérdések
Összegzés
Az írási ciklusok és a NAND memória hatása
Az SSD-k NAND flash memóriát használnak, ami gyors, de nem végtelenül tartós. Minden írási művelet egy bizonyos számú ciklust fogyaszt, és hosszú távon a memória cellái kopnak. Ezért ha gyakran írsz és törölsz adatot, az SSD lassulás fokozatosan jelentkezhet. Ez nem azt jelenti, hogy azonnal tönkremegy a meghajtó, de a teljesítmény csökkenhet, főleg amikor sok adatot mozgat a rendszer.
A TRIM parancs hiánya vagy nem megfelelő működése
A TRIM egy olyan technológia, ami segít az SSD-nek tisztán tartani

SSD meghajtó élettartama: 5 tény, amit kevesen ismernek

SSD meghajtó élettartama: 5 tény, amit kevesen ismernek
Az SSD meghajtó élettartama sok felhasználó számára titokzatosnak tűnik, pedig a modern meghajtók élettartamával kapcsolatban számos tény létezik, amit érdemes ismerned, ha hosszú távon szeretnéd megbízhatóan használni az eszközödet.
Sokan azt hiszik, hogy az SSD-k gyorsan tönkremennek, vagy hogy a merevlemezekhez képest sokkal kényesebbek, pedig a valóság ennél árnyaltabb.
Hogyan mérhető az SSD élettartama?
Miért más az SSD, mint a hagyományos HDD?
Hőmérséklet és környezet hatása
Használat és írási szokások
TRIM és más karbantartási mechanizmusok
Firmware és szoftverfrissítések szerepe
Mi történik, ha túlhasználod az SSD-t?
Hosszú távú használat és megbízhatóság
Gyakran ismételt kérdések
Összegzés
Hogyan mérhető az SSD élettartama?
Amikor az SSD meghajtó élettartamáról beszélünk, több szempontot is figyelembe kell venni. A gyártók általában TBW (Total Bytes Written) vagy DWPD (Drive Writes Per Day) értéket adnak meg. A TBW azt mutatja meg, mennyi adatot lehet összesen ráírni az eszközre, míg a DWPD napi szintű használat mellett ad iránymutatást. Fontos, hogy ezek az értékek nem jelentenek konkrét időtartamot, hanem statisztikai átlagokat, így mindig egy kis biztonsági tartalékot is számíts bele.
Miért más az SSD, mint a hagyományos HDD?
A hagyományos merevlemezekben forgó lemezek és mechanikus fej mozo
Értékelések
Az értékeléshez be kell jelentkezned.

Légy naprakész!
PCX 2006-2025.
Kapcsolat: [email protected]
Cookie / süti kezelés Az oldalon cookie-kat használunk, melynek részleteit itt találod.