2020. 06. 29

A Vodafone reagált a felhasználói panaszokra

Közleményben szólította meg ügyfeleit a Vodafone, és reagált a szolgáltatások érezhetõen leromlott minõsége miatt érkezõ panaszokra, melyekrõl több híroldal is beszámolt, ám a válasz nem biztos, hogy az, amit sokan várnának. A UPC szép lassan végleg kikerül a képbõl

Az egyesülés után a UPC márkanévnek nem marad hely


Ahogy azt legutóbbi cikkünkben mi is megírtuk, a Vodafone azóta küszködik az általuk kínált vezetékes szolgáltatások megfelelõ teljesítésével, mióta a UPC Magyarországot hivatalosan is végleg beolvasztották. Az áprilisi egyesülést követõen a UPC márkanév megszûnt, a mûszaki jellegû problémák száma viszont megnõtt az ügyfélkör tapasztalatai szerint, mivel többen is egész napos leállásokat jelentettek, mások a szolgáltatás leromlott minõségérõl, akadozó TV adásról, ingadozó netkapcsolatról számoltak be. A helyzetet csak súlyosbította a, hogy a vírus miatt otthonmaradt tömeg jóval nagyobb terhelést rótt a Vodafone-UPC hálózatra, mely láthatóan nem volt felkészülve a kialakult helyzetre, mivel az egyesülés óta még nem történt meg a mûszaki háttér megfelelõ átrendezése.

Az egyesült erõ még némi felkészülési idõt kér


A helyzetre végül érkezett hivatalos reakció is, Dr. Budai J. Gergõ, a Vodafone Magyarország igazgatóságának alelnöke adott ki egy közleményt, mely szerint a rengeteg panasz részben annak köszönhetõ, hogy az utóbbi idõszakban sokkal többet használjuk a szolgáltatásokat, így többször, akár napközben is gyakran találkozunk kimaradásokkal, pedig állításuk szerint a felvásárlás óta valójában ritkábban szakad meg a szolgáltatás teljesítése.

Dr. Budai Gergõ és Amanda Nelson, magyarországi vezérigazgató


Az elmúlt két hónapban a koronavírus miatt bevezetett otthonról történõ munkavégzés és tanulás idején a hálózatunk folyamatos és eddig nem tapasztalt terhelésnek volt kitéve. Összességében elmondhatjuk, hogy a mobil és vezetékes hálózataink egyaránt kiállták ezt a próbát, hiszen az utóbbi esetében a felvásárlás elõtti idõszakhoz képest csökkentek a szolgáltatáskimaradások, de az ideális állapotig még sok a teendõ Ügyfeleink ebben az idõszakban érthetõ módon érzékenyebben reagáltak a nap közbeni, akár csak néhány percig tartó kimaradásokra, vagy harmadik fél által üzemeltetett applikációkban tapasztalt problémákra, így ügyfélszolgálatunknak is közel 50 százalékos extra terhelést kellett kezelnie. A jelentõs nagyságrendû hálózatfejlesztés és a mûszaki integrációs folyamat felgyorsítása mellett jelenleg is dolgozunk azon, hogy az ügyfélszolgálat kapacitásait is növelni tudjuk, hogy az ügyfelek a Vodafone-tól megszokott gyorsasággal és hatékonysággal kaphassanak segítséget egy esetleges hálózati kimaradás vagy egyéb probléma idején. – írta Dr. Budai J. Gergõ.

Vodafone médiabox


Ez nagyjából egybevág a korábbi információkkal, tehát a Vodafone még dolgozik rajta, hogy a Liberty Global által üzemeltetett szervereket teljes mértékben saját irányítása alá vonja, a home office és távoktatás miatt megnövekedett felhasználói aktivitás pedig nem könnyíti meg az új techonlógiák bevezetését sem. Ugyanakkor érthetõ az ügyfelek felháborodása is, hiszen a Vodafone kommunikációja nem egészen rímel a tömeges mértékû panaszáradattal, ami azóta is megállás nélkül gyarapodik. A nyilatkozat sajnos csak nagyon ködösen beszél a jelentett problémák technikai hátterérõl, és legfõképpen arról, hogy nagyjából mikorra várható az új infrastruktúrával kibõvült rendszer stabilizálása. A folyamat részeként, elvileg az internethez és a tévéadásokhoz szükséges otthoni berendezések is leváltásra kerülnek az elkövetkezõõ hónapok során, ez pedig a megváltozó, vagy teljesen új szolgáltatások miatt lesz szükséges. Ilyen lesz például a nagyjából egy éve beharangozott Vodafone TV, mely a korábban büszkén bevezetett Liberty Global-féle Horizont platform helyére érkezik majd, de a Telekomos hálózat segítségével, a nagy sávszélességû internetcsomagok az ország olyan pontjain is elõrhetõk lesznek, ahol korábban a UPC nem biztosíthatott szolgáltatást. Ehhez valószínûleg a UPC saját fejlesztésû modem-router dobozát, a Connect Boxot is lecserélik majd, ám hogy pontosan mire, azt még nem közölték.

A felhasználói reakciók egyelõre nem túl fényesek, hiszen a közlemény továbbra is inkább szól mentegetõzésrõl, illetve a vállalat által tervezett újdonságok népszerûsítésérrõl, mint a felhasználók érdemi tájékoztatásáról és megnyugtatásáról. Kitértek rá, hogy valóban jelentõsen megnõtt az ügyfélszolgálatuk terheltséges is, tehát ez valószínûleg így is marad, amíg a problémák jelentõs részét nem sikerül orvosolniuk. A Vodafone hangsúlyozza, hogy folyamatosan zajlanaka a megújulás munkálatai, és hamarosan minden szolgáltatásuk megfelelõ minõségben jut majd el az elõfozetõkhöz.

2020. 06. 29

Tápegység ventilátor hangos: Miért zúg annyira?

Tápegység ventilátor hangos: Miért zúg annyira, és hogyan szabadulhatsz meg tőle?
Ha a számítógéped tápegység ventilátor hangos, az nemcsak idegesítő lehet, hanem arra is utalhat, hogy valami nincs rendben a géped egyik fontos alkatrészével. A tápegység felelős azért, hogy stabil áramellátást biztosítson a komponenseknek, és közben a ventilátorának is kulcsszerepe van a hűtésben.
Amikor ez a ventilátor elkezd zajosan működni, akkor mindenképp érdemes odafigyelni, mert komolyabb problémák előjele lehet.
Hogyan működik a tápegység ventilátor, és miért hallható?
Por és kosz, az első számú ellenség
Kopott vagy sérült csapágyak
Nem megfelelő légáramlás vagy túlterhelés
Életkor és anyagminőség, a tápegység ventilátor hangos lesz az idő múlásával
Mechanikai sérülés vagy idegen tárgy
Elektronikai problémák és túlmelegedés
A tápegység ventilátor hangos, hogyan előzd meg?
Gyakran ismételt kérdések
Összegzés
Hogyan működik a tápegység ventilátor, és miért hallható?
A tápegység ventilátor a benn lévő alkatrészek hűtésére szolgál, mert a tápegység belsejében áram folyik, ami hőt termel. Ez a ventilátor folyamatosan forog, hogy a meleg levegőt kifújja, és friss levegőt engedjen be. Amikor a ventilátor működése zökkenőmentes, akkor alig hallod, vagy egyáltalán nem.
Ha viszont hangos, akkor a forgó alkatrészek valamilyen ok miatt nem működnek megfelelően.

Tápegység hiba jelei: 5 gyakori jel, hogy ideje cserélni a tápot

Tápegység hiba jelei: 5 gyakori jel, hogy ideje cserélni a tápot
Ha valaha is összeomlott a géped látszólag ok nélkül, vagy váratlanul újraindult, akkor már találkozhattál a jelenséggel: ezek lehetnek a tápegység hiba jelei. Sokan hajlamosak figyelmen kívül hagyni a tápegységet, mint a rendszer egyik kulcsfontosságú elemét, pedig az egész gép megbízhatósága, stabilitása és élettartama múlik rajta.
Egy hibás táp nemcsak bosszantó hibákhoz vezet, hanem komoly károkat is okozhat a hardveredben. A tápegység nem a leglátványosabb, de az egyik legfontosabb komponens.
Ebben a cikkben segítek felismerni a jeleket, megérteni a háttérfolyamatokat, és tanácsokat adok, hogyan reagálj időben.
Miért annyira fontos a tápegység?
A rendszeres újraindulások mögött is táp állhat
A gép nem kapcsol be, vagy csak második próbálkozásra
Furcsa zajok a házból, zúgás, kattogás, sípolás
A tápegység hiba jelei nem mindig egyértelműek
Az égés szaga mindig vészjelzés
Milyen élettartammal lehet számolni?
Hogyan előzheted meg a problémákat?
Gyakran ismételt kérdések
Összegzés
Miért annyira fontos a tápegység?
A tápegység (PSU – Power Supply Unit) feladata az, hogy a hálózati áramot átalakítsa a számítógép komponensei számára megfelelő feszültségű és stabil árammá. Ha ez a folyamat nem működik megfelelően, az olyan, mintha egy szív hibásan pumpálná a vért a testben. A processzor, a

PC tápegység feszültségek: 6 tipp a pontos méréshez otthon

PC tápegység feszültségek: 6 tipp a pontos méréshez otthon
Ha PC tápegység feszültségek pontos mérésére vállalkozol otthon, máris egy alapvető és nagyon fontos lépést teszel meg a számítógéped stabil és biztonságos működése érdekében. A tápegység az egyik legkritikusabb komponens egy PC-ben, hiszen innen kap minden alkatrész áramot, és ha a feszültségek nem stabilak vagy eltérnek a szabványtól, az komoly problémákhoz vezethet, akár hardverhibához is.
Ebben a cikkben nemcsak azt mutatom meg, hogyan mérd meg ezeket a feszültségeket, hanem azt is, hogy milyen szempontokra figyelj, hogy tényleg megbízható eredményt kapj.
Miért fontos a PC tápegység feszültségek ellenőrzése?
Hogyan mérj otthon? Ne félj a műszerektől!
A megfelelő mérési pontok kiválasztása
Mire figyelj a mérési eredmények értékelésekor?
A tápegység terhelése és a mérés pontossága
Biztonsági szabályok és óvintézkedések
A mérés dokumentálása és következtetések levonása
Mikor érdemes szakemberhez fordulni?
Gyakran ismételt kérdések
Összegzés
Miért fontos a PC tápegység feszültségek ellenőrzése?
Elsőként értsük meg, miért olyan lényeges a pontos mérés. Egy rossz vagy gyenge tápegység nem csak instabil működést okozhat, hanem rövidzárlatot vagy akár teljes hardverkárosodást is. A számítógép alkatrészei, processzor, alaplap, videokártya, merevlemezek – nagyon érzékenyek a feszültsé
Értékelések
Az értékeléshez be kell jelentkezned. Belépés
PCX 2006-2025.
Kapcsolat: [email protected]
Cookie / süti kezelés Az oldalon cookie-kat használunk, melynek részleteit itt találod.