Közleményben szólította meg ügyfeleit a Vodafone, és reagált a szolgáltatások érezhetően leromlott minősége miatt érkező panaszokra, melyekről több híroldal is beszámolt, ám a válasz nem biztos, hogy az, amit sokan várnának.
Ahogy azt legutóbbi cikkünkben mi is megírtuk, a Vodafone azóta küszködik az általuk kínált vezetékes szolgáltatások megfelelő teljesítésével, mióta a UPC Magyarországot hivatalosan is végleg beolvasztották. Az áprilisi egyesülést követően a UPC márkanév megszűnt, a műszaki jellegű problémák száma viszont megnőtt az ügyfélkör tapasztalatai szerint, mivel többen is egész napos leállásokat jelentettek, mások a szolgáltatás leromlott minőségéről, akadozó TV adásról, ingadozó netkapcsolatról számoltak be. A helyzetet csak súlyosbította a, hogy a vírus miatt otthonmaradt tömeg jóval nagyobb terhelést rótt a Vodafone-UPC hálózatra, mely láthatóan nem volt felkészülve a kialakult helyzetre, mivel az egyesülés óta még nem történt meg a műszaki háttér megfelelő átrendezése.
A helyzetre végül érkezett hivatalos reakció is, Dr. Budai J. Gergő, a Vodafone Magyarország igazgatóságának alelnöke adott ki egy közleményt, mely szerint a rengeteg panasz részben annak köszönhető, hogy az utóbbi időszakban sokkal többet használjuk a szolgáltatásokat, így többször, akár napközben is gyakran találkozunk kimaradásokkal, pedig állításuk szerint a felvásárlás óta valójában ritkábban szakad meg a szolgáltatás teljesítése.
Az elmúlt két hónapban a koronavírus miatt bevezetett otthonról történő munkavégzés és tanulás idején a hálózatunk folyamatos és eddig nem tapasztalt terhelésnek volt kitéve. Összességében elmondhatjuk, hogy a mobil és vezetékes hálózataink egyaránt kiállták ezt a próbát, hiszen az utóbbi esetében a felvásárlás előtti időszakhoz képest csökkentek a szolgáltatáskimaradások, de az ideális állapotig még sok a teendő Ügyfeleink ebben az időszakban érthető módon érzékenyebben reagáltak a nap közbeni, akár csak néhány percig tartó kimaradásokra, vagy harmadik fél által üzemeltetett applikációkban tapasztalt problémákra, így ügyfélszolgálatunknak is közel 50 százalékos extra terhelést kellett kezelnie. A jelentős nagyságrendű hálózatfejlesztés és a műszaki integrációs folyamat felgyorsítása mellett jelenleg is dolgozunk azon, hogy az ügyfélszolgálat kapacitásait is növelni tudjuk, hogy az ügyfelek a Vodafone-tól megszokott gyorsasággal és hatékonysággal kaphassanak segítséget egy esetleges hálózati kimaradás vagy egyéb probléma idején. – írta Dr. Budai J. Gergő.
Ez nagyjából egybevág a korábbi információkkal, tehát a Vodafone még dolgozik rajta, hogy a Liberty Global által üzemeltetett szervereket teljes mértékben saját irányítása alá vonja, a home office és távoktatás miatt megnövekedett felhasználói aktivitás pedig nem könnyíti meg az új techonlógiák bevezetését sem. Ugyanakkor érthető az ügyfelek felháborodása is, hiszen a Vodafone kommunikációja nem egészen rímel a tömeges mértékű panaszáradattal, ami azóta is megállás nélkül gyarapodik. A nyilatkozat sajnos csak nagyon ködösen beszél a jelentett problémák technikai hátteréről, és legfőképpen arról, hogy nagyjából mikorra várható az új infrastruktúrával kibővült rendszer stabilizálása. A folyamat részeként, elvileg az internethez és a tévéadásokhoz szükséges otthoni berendezések is leváltásra kerülnek az elkövetkezőő hónapok során, ez pedig a megváltozó, vagy teljesen új szolgáltatások miatt lesz szükséges. Ilyen lesz például a nagyjából egy éve beharangozott Vodafone TV, mely a korábban büszkén bevezetett Liberty Global-féle Horizont platform helyére érkezik majd, de a Telekomos hálózat segítségével, a nagy sávszélességű internetcsomagok az ország olyan pontjain is előrhetők lesznek, ahol korábban a UPC nem biztosíthatott szolgáltatást. Ehhez valószínűleg a UPC saját fejlesztésű modem-router dobozát, a Connect Boxot is lecserélik majd, ám hogy pontosan mire, azt még nem közölték.
A felhasználói reakciók egyelőre nem túl fényesek, hiszen a közlemény továbbra is inkább szól mentegetőzésről, illetve a vállalat által tervezett újdonságok népszerűsítésérről, mint a felhasználók érdemi tájékoztatásáról és megnyugtatásáról. Kitértek rá, hogy valóban jelentősen megnőtt az ügyfélszolgálatuk terheltséges is, tehát ez valószínűleg így is marad, amíg a problémák jelentős részét nem sikerül orvosolniuk. A Vodafone hangsúlyozza, hogy folyamatosan zajlanaka a megújulás munkálatai, és hamarosan minden szolgáltatásuk megfelelő minőségben jut majd el az előfozetőkhöz.