Egy új, elektromos modellel támad fel a legendás autómárka, mely összesen hét évet élt
Van néhány autó, melyet talán még azoknak sem kell bemutatni, akiket sosem vonzott igazán a jármûvek világa. Ilyen lehet a Knight Rider sorozat óta legendás fekete Pontiac Firebird Trans Am, de hasonló popkulturális karriert futott be mindenki kedvenc négykerekû idõgépe is, az egyszeri és megismételhetetlen DeLorean. A gyár ugyan rendkívül rövid ideig létezett, ám úgy tûnik, hogy az elektromos autók hajnalával új esély adódott a folytatásra: érkezik az Alpha 5.
A DeLorean friss részleteket és képeket adott ki az Alpha 5 EV-rõl, mely természetesen a kor követelményeinek adózva elektromos jármû lesz, ám a sirályszárnyas ajtókat semmi pénzért nem cserélné le, az ikonikus felnyíló elemek tehát visszatérnek. A cég tulajdonosainak reményei szerint ez feltámasztja a régóta megszûnt márkát, és esetleg még irányt is mutat majd a további elektromos modellek számára.
A hamvaiból feltámadó vállalat és az elsõ elektromos járgányának igazi, nagy nyilvános pillanata csak a nyár folyamán érkezik el. Az augusztusban esedékes Monterey Car Week nevû rendezvényen viszont számos gyártó mellett végre õk is élõben leplezhetik le újdonságukat. Persze a márka tulajdonosai szeretnének tõkét kovácsolni az elektromos autók iránti érdeklõdésbõl, és nem bánnának egy kis extra figyelmet sem, így az esemény elõtt olyan képeket és adatokat tettek közzé, amelyekbõl kiderül, hogy az Alpha 5 megtartja a "Vissza a jövõbe" trilógia által emlékezetünkbe vésett sirályszárnyas, kétajtós vázat, ezt viszont már egy ívesebb, karcsúbb sziluettel és négy utasnak való férõhellyel kínálja. Utóbbi valószínûleg a lekerekített élek ellenére is szúrja majd a rajongók szemét, fõleg azok után, hogy még a Tesla és a Cyber Truck is inspirálódott az eredeti modell hõn szeretett szögletesebb formavilágából.
Egyelõre nem egészen világosak a vállalat szándékai a DeLorean márka hosszú szünet utáni újjáélesztésére – ahogyan az sem, hogy hogyan és hol fogja finanszírozni és megépíteni az Alpha 5-öt. A DeLorean vezérigazgatója és a Karma Automotive korábbi vezetõje, Joost de Vries, aki decemberben csatlakozott a vállalathoz, a tervek szerint pénteken a kaliforniai Long Beachen megrendezésre kerülõ Electrify Expo EV fesztiválon tart lényeges érdekességeket ígérõ elõadást. A várakozások szerint de Vries nem csak az új modell promóciójára készül, de állítólag több információt fog megosztani a vállalat jövõjére vonatkozó tervrõl, melynek a szélesebb körû villamosítási törekvésük is központi eleme.
A DeLorean kedden közölte, hogy az Alpha 5 sportkocsi a teljesítmény-elektromos autókra jellemzõ adatokat fog produkálni, és alig három másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára, miközben 155 km/órás végsebességet érhet el. A vállalat becslése szerint az autó 100 kWh-s akkumulátora teljes feltöltéssel több mint 300 mérföldet képes majd megtenni. Az eredeti DeLorean Motor Company-t, az 1980-as években a "Vissza a jövõbe" címû sorozatban fõszerepet játszó DMC-12-es idõutazót 1975-ben alapította Detroitban John DeLorean, a GTO és a Firebird mögött álló Pontiac tervezõje. A korszak azonban nem volt felkészülve a dologra, a DMC-12 pedig már akkor is megkapta a maga kritikáit, miszerint a kategóriájában vannak sokkal gyorsabb és jobb motorral szerelt megoldások, melyeket nem drágít meg például a híres rozsdamentes acél karosszéria, így sajnos a cég hét évvel késõbb megszûnt.
Az újjáélesztett DeLorean Motor Company, amely az Alpha 5-öt tervezte, egy texasi székhelyû DeLorean-restaurátor tulajdonában van, amely 1995-ben vásárolta meg a márka jogait, és úgy tûnik, hogy az elektromos modellekre összpontosít. Az új autójukat az Italdesign tervezte, amely az eredeti DMC-12 négy évtizeddel ezelõtti megformálásában is közremûködött.
A kiadott képeket elnézve az Alpha 5 egy pár infotainment képernyõt és egy csomagtartót már biztosan kap, fluxuskondenzátort viszont nem érdemes keresni benne.