Szemben a pokollal – bemutatkozott a Diablo IV
November első hétvégéjén, ismét megrendezésre került a Blizzard saját rendezvénye a BlizzCon, ahol a vállalat az ütős bejelentéseit prezentálja. Az aktuális újdonságok között talán a legérdekesebb, a korábban már híresztelt Diablo IV volt, melyről nem csak látványos előzetest kaptunk, de betekintés nyertünk a játékmenetbe is. A sajtó egy ideje már hangos a vállalton belül végbement változásoktól, és a közösség is egyre intenzívebben ad hangot nemtetszésének, amiért az üzleti döntések rendre felülírják a tekintélyes rajongóbázis igényeit. A magát játékos központú cégnek hirdető Blizzard számos döntésével hergelte már a közönségét. Az egyik példaértékű eset a közelmúltból, a tavalyi show keretében leleplezett mobiljáték, a Diablo Immortal volt. A népszerű, de a széria gyökereitől sok pontot eltávolodó Diablo 3 után, ez rendkívül kínos húzás volt, mely a helyszínen jelenlévő fanatikus rajongókat hideg zuhanyként érte. Ezután sejthettük, hogy idén igyekeznek majd kiköszörülni a csorbát, de legalábbis megpróbálják elkerülni, a legutóbbihoz hasonló fiaskó megismétlését. Ahogy azt megszokhattuk, idén sem nem maradtunk fejlesztési pletykák és kiszivárgó részletek nélkül, az aktuális várományos pedig egy teljes értékű Diablo folytatás volt, mely végül igazolást is nyert.
A Diablo IV először is egy rendkívül látványos, és meglepően horrorisztikus hangvételű animált előzetest kapott, ami kétségtelenül célba talált. A stúdiótól megszokott látvány, ezúttal egy rendkívül véres, és dermesztően sötét hangulatú jelenetsort keltett életre, ami előre vetíti, hogy a vártnál színesebbre sikerült előző rész után, ezúttal talán visszakanyarodunk az első két epizód komorabb, realisztikusabb megközelítéséhez. A 9 perces rövidfilm önmagáért beszél, és akkor is érdemes lehet megtekinteni, ha nem vagyunk nagy „hack and slash” vagy épp akció-RPG rajongók.
A Blizzard ezúttal ennél többel is készült az eseményre, így a bemutatott gameplay trailer után lehetőség volt a játék megtekintésére, a szerencsések pedig ki is próbálhatták, milyen a játék, ebben az erősen korai szakaszában. Az időlimites demó verzió, három játszható karakter felett engedi át az irányítást, mely a visszatérő figurákkal, és a tábortüzes karakterválasztó képernyővel kétséget sem hagyott afelől, hogy visszakanyarodunk a 2000-ben megjelent második részhez. Annyi biztos, hogy a megjelenéskor 5 karakterosztályból választhatunk majd, és ezúttal is számíthatunk később megjelenő kiegészítő tartalomra, mely újabb játszható kasztokat emelhet be a pakliba.
Természetesen Barbár nélkül nincs Diablo, így akár mindkét kezünkbe fegyvert ragadva, egy megállíthatatlan sereg erejével felérő közelharci pusztítást végezhetünk. Faltörő kos módjára rohamozhatunk, forgószél módjára, fegyverünkkel kaszálva pöröghetünk. A barbár karakterének a legnehezebb fegyverek forgatása sem jelent gondot, mi pedig ismét élvezettel vethetjük majd magunkat a démoni seregek közé.
Ismét játszható a klasszikus Sorceress karakter, mely elementális képességei segítségével felváltva képes tűz, jég és villám alapú támadások bevetésére, melyek az egyszerű tűzlabdától kezdve egészen extrém pusztításra is képesek. A mágus szerepét betöltő karakter fizikai ereje jóformán jelentéktelen, ám a varázslatokhoz szükséges Mana pontokból a legtöbbet birtokolja.
Visszatér sokak kedvence, a Diablo 2 kiegészítő csomagjával bemutatkozott Druida is. A karakter alapvetően a Barbárok egyik törzséhez tartozott, ám egy harcosnál sokkal különlegesebb képességek birtokában van. A Sorceresshez hasonlóan, szintén képes a természeti erők irányítására, ám igazi különlegességét a vadállatok ereje jelenti. A felvételen két farkassal az oldalán halad előre, ám maga is egy medve, vagy farkas alakját felöltve csaphat szét ellenfelei között.
A játék igen kezdeti állapotban van, ám már most látszik, hogy a fejlesztők a színes, kissé rajzfilmes látványvilág helyett ismét a klasszikusabb, realisztikus stílust vették elő. A megjelenésig még sok minden változhat, ám már most megismerhettünk néhány részletet, ami meghatározza az új epizódot. Bár a fejlesztők egy pillanatra sem mondták ki konkrétan, de az új megoldások miatt sokan mégis MMO-RPG-t kiáltottak. A műfaji meghatározás nyilván nem fedi a valóságot, viszont valóban egy teljesen nyílt világot járhatunk majd be, melyet öt különböző terület alkot, mindezt pedig alkalmanként megoszthatjuk majd más játékosokkal is.
Az MMO-s felhangért, illetve a multiplayer elemekért a véletlenszerűen aktiválódó közösségi események; a kizárólag együttes erővel legyőzhető bossok; és a PvP, vagy épp kereskedelmi területek felelnek majd. A hatalmas terület magával hozza a hátasok bevezetését is, így ezúttal akár lóháton is átszelhetjük a földi poklot. Paripánk megjelenéséhez egyedi harci mozdulatok is fűződnek, hiszen karakterünk a nyeregből előre vetődve, kasztjához illő egyedi támadásokat mutathat be. A pálya felépítését korábban véletlenszerűen generált területekkel variálták, és ez a megoldás most is visszaköszön, így a labirintus szerű barlangrendszerek egész biztosan szolgálnak majd meglepetésekkel.
A felvételek alapján a harc sokban hasonlít a Diablo 3-ban látottakhoz, ám ha minden igaz, a világot már egy teljesen új grafikai motor mozgatja. Felszerelésünk ezúttal kevesebb darabból állhat, viszont visszatérnek a rúnák, melyek különleges extrákkal vértezhetnek fel bennünket. A játékmenetet bemutató felvételek ígéretesek, azonban a stúdió nem közölt megjelenési dátumot, és leszögezte, hogy még a fejlesztés elején járnak, így akár két-három évig is várnunk kell.
Amit itt láttunk érdekes, de nem árt megjegyezni, hogy a Diablo 3 első bemutatója után a kész játék rendesen megváltozott. Bízunk benne, hogy a Blizzard ezúttal betartja ígéreteit, megtalálja az egyensúlyt, és odafigyel a rajongókra is. Ha minden jól alakul, az új epizód képes lesz egyszerre hordozni a klasszikus epizódok erényeit, javítani a 3 problémás pontjait, és az újdonságokat is képes lesz a játékmenethez igazítania, hogy egyszerre kapjunk klasszikus erényeket és mégis újszerű élményt, mellyel a sorozat képes lesz előre haladni.