A pokol kapujában – bemutatkozott a Diablo IV

Szemben a pokollal – bemutatkozott a Diablo IV

Nem egy mobiljáték - DIABLO 4


November elsõ hétvégéjén, ismét megrendezésre került a Blizzard saját rendezvénye a BlizzCon, ahol a vállalat az ütõs bejelentéseit prezentálja. Az aktuális újdonságok között talán a legérdekesebb, a korábban már híresztelt Diablo IV volt, melyrõl nem csak látványos elõzetest kaptunk, de betekintés nyertünk a játékmenetbe is. A sajtó egy ideje már hangos a vállalton belül végbement változásoktól, és a közösség is egyre intenzívebben ad hangot nemtetszésének, amiért az üzleti döntések rendre felülírják a tekintélyes rajongóbázis igényeit. A magát játékos központú cégnek hirdetõ Blizzard számos döntésével hergelte már a közönségét. Az egyik példaértékû eset a közelmúltból, a tavalyi show keretében leleplezett mobiljáték, a Diablo Immortal volt. A népszerû, de a széria gyökereitõl sok pontot eltávolodó Diablo 3 után, ez rendkívül kínos húzás volt, mely a helyszínen jelenlévõ fanatikus rajongókat hideg zuhanyként érte. Ezután sejthettük, hogy idén igyekeznek majd kiköszörülni a csorbát, de legalábbis megpróbálják elkerülni, a legutóbbihoz hasonló fiaskó megismétlését. Ahogy azt megszokhattuk, idén sem nem maradtunk fejlesztési pletykák és kiszivárgó részletek nélkül, az aktuális várományos pedig egy teljes értékû Diablo folytatás volt, mely végül igazolást is nyert.


A Diablo IV elõször is egy rendkívül látványos, és meglepõen horrorisztikus hangvételû animált elõzetest kapott, ami kétségtelenül célba talált. A stúdiótól megszokott látvány, ezúttal egy rendkívül véres, és dermesztõen sötét hangulatú jelenetsort keltett életre, ami elõre vetíti, hogy a vártnál színesebbre sikerült elõzõ rész után, ezúttal talán visszakanyarodunk az elsõ két epizód komorabb, realisztikusabb megközelítéséhez. A 9 perces rövidfilm önmagáért beszél, és akkor is érdemes lehet megtekinteni, ha nem vagyunk nagy „hack and slash” vagy épp akció-RPG rajongók.

Még páran úton vannak a tábor felé - Diablo 4


A Blizzard ezúttal ennél többel is készült az eseményre, így a bemutatott gameplay trailer után lehetõség volt a játék megtekintésére, a szerencsések pedig ki is próbálhatták, milyen a játék, ebben az erõsen korai szakaszában. Az idõlimites demó verzió, három játszható karakter felett engedi át az irányítást, mely a visszatérõ figurákkal, és a tábortüzes karakterválasztó képernyõvel kétséget sem hagyott afelõl, hogy visszakanyarodunk a 2000-ben megjelent második részhez. Annyi biztos, hogy a megjelenéskor 5 karakterosztályból választhatunk majd, és ezúttal is számíthatunk késõbb megjelenõ kiegészítõ tartalomra, mely újabb játszható kasztokat emelhet be a pakliba.

Két kéz, két balta  - Diablo 4


Természetesen Barbár nélkül nincs Diablo, így akár mindkét kezünkbe fegyvert ragadva, egy megállíthatatlan sereg erejével felérõ közelharci pusztítást végezhetünk. Faltörõ kos módjára rohamozhatunk, forgószél módjára, fegyverünkkel kaszálva pöröghetünk. A barbár karakterének a legnehezebb fegyverek forgatása sem jelent gondot, mi pedig ismét élvezettel vethetjük majd magunkat a démoni seregek közé.

Tûz, jég, villám  - Diablo 4


Ismét játszható a klasszikus Sorceress karakter, mely elementális képességei segítségével felváltva képes tûz, jég és villám alapú támadások bevetésére, melyek az egyszerû tûzlabdától kezdve egészen extrém pusztításra is képesek. A mágus szerepét betöltõ karakter fizikai ereje jóformán jelentéktelen, ám a varázslatokhoz szükséges Mana pontokból a legtöbbet birtokolja.

Farkasember? Rozsomák? Ugyan! - Diablo IV


Visszatér sokak kedvence, a Diablo 2 kiegészítõ csomagjával bemutatkozott Druida is. A karakter alapvetõen a Barbárok egyik törzséhez tartozott, ám egy harcosnál sokkal különlegesebb képességek birtokában van. A Sorceresshez hasonlóan, szintén képes a természeti erõk irányítására, ám igazi különlegességét a vadállatok ereje jelenti. A felvételen két farkassal az oldalán halad elõre, ám maga is egy medve, vagy farkas alakját felöltve csaphat szét ellenfelei között.

Lovon vágtathatunk az ellenség sorai közé - Diablo IV


A játék igen kezdeti állapotban van, ám már most látszik, hogy a fejlesztõk a színes, kissé rajzfilmes látványvilág helyett ismét a klasszikusabb, realisztikus stílust vették elõ. A megjelenésig még sok minden változhat, ám már most megismerhettünk néhány részletet, ami meghatározza az új epizódot. Bár a fejlesztõk egy pillanatra sem mondták ki konkrétan, de az új megoldások miatt sokan mégis MMO-RPG-t kiáltottak. A mûfaji meghatározás nyilván nem fedi a valóságot, viszont valóban egy teljesen nyílt világot járhatunk majd be, melyet öt különbözõ terület alkot, mindezt pedig alkalmanként megoszthatjuk majd más játékosokkal is.

Ismét ritka ereklyékért ölhetjük halomra a fõellenfeleket - Diablo IV


Az MMO-s felhangért, illetve a multiplayer elemekért a véletlenszerûen aktiválódó közösségi események; a kizárólag együttes erõvel legyõzhetõ bossok; és a PvP, vagy épp kereskedelmi területek felelnek majd. A hatalmas terület magával hozza a hátasok bevezetését is, így ezúttal akár lóháton is átszelhetjük a földi poklot. Paripánk megjelenéséhez egyedi harci mozdulatok is fûzõdnek, hiszen karakterünk a nyeregbõl elõre vetõdve, kasztjához illõ egyedi támadásokat mutathat be. A pálya felépítését korábban véletlenszerûen generált területekkel variálták, és ez a megoldás most is visszaköszön, így a labirintus szerû barlangrendszerek egész biztosan szolgálnak majd meglepetésekkel.

A hangulattal talán nem lesz baj - Diablo IV


A felvételek alapján a harc sokban hasonlít a Diablo 3-ban látottakhoz, ám ha minden igaz, a világot már egy teljesen új grafikai motor mozgatja. Felszerelésünk ezúttal kevesebb darabból állhat, viszont visszatérnek a rúnák, melyek különleges extrákkal vértezhetnek fel bennünket. A játékmenetet bemutató felvételek ígéretesek, azonban a stúdió nem közölt megjelenési dátumot, és leszögezte, hogy még a fejlesztés elején járnak, így akár két-három évig is várnunk kell.

Karakterlap kezdeti formájában - Diablo IV


Amit itt láttunk érdekes, de nem árt megjegyezni, hogy a Diablo 3 elsõ bemutatója után a kész játék rendesen megváltozott. Bízunk benne, hogy a Blizzard ezúttal betartja ígéreteit, megtalálja az egyensúlyt, és odafigyel a rajongókra is. Ha minden jól alakul, az új epizód képes lesz egyszerre hordozni a klasszikus epizódok erényeit, javítani a 3 problémás pontjait, és az újdonságokat is képes lesz a játékmenethez igazítania, hogy egyszerre kapjunk klasszikus erényeket és mégis újszerû élményt, mellyel a sorozat képes lesz elõre haladni.

2019. 11. 06

SSD hiba jelei: 10 tipp, hogyan ismerheted fel időben

SSD hiba jelei: 10 tipp, hogyan ismerheted fel időben
Az SSD hiba jelei sokszor apró, kezdetben észrevétlen dolgokban bújnak meg, de ha nem figyelsz rájuk, könnyen komoly adatvesztéshez vezethetnek. Mivel az SSD-k évek óta a számítógépek és laptopok meghatározó adattároló eszközei, fontos, hogy tudd, mikor kell cselekedni.
Ebben a cikkben részletesen áttekintjük, mire figyelj, hogy időben észrevedd a problémát, és megelőzd a kellemetlen helyzeteket.
Lassuló rendszerindítás és programbetöltés
Gyakori rendszerösszeomlások és lefagyások
Adatvesztés és fájlok hibás működése
Szokatlan zajok és hőmérséklet-emelkedés
SMART adatok ellenőrzése
Furcsa hibakódok és rendszerüzenetek
Hirtelen eltűnő tárhely
Figyelmeztető szoftverek használata
Gyakran ismételt kérdések
Összegzés
Lassuló rendszerindítás és programbetöltés
Az egyik leggyakoribb SSD hiba jelei közé tartozik, amikor a számítógéped lassabban indul, vagy a programok betöltése szokatlanul hosszú időt vesz igénybe. Az SSD-k általában villámgyorsak, így ha észreveszed, hogy egyre többet vársz az indításra, érdemes komolyan venni a jeleket. Ez a lassulás gyakran a memóriacellák kopására vagy a vezérlő chip problémáira utalhat, amelyek előre jelzik a komolyabb hibát.
Gyakori rendszerösszeomlások és lefagyások
Ha az operációs rendszer váratlanul összeomlik, vagy gyakran lefagy, az is lehet az SSD hiba jelei egyik megn

SSD lassulás: 5 gyakori ok, ami lelassítja a meghajtót

SSD lassulás: 5 gyakori ok, ami lelassítja a meghajtót
Az SSD lassulás egy olyan jelenség, amivel szinte mindenki találkozik idővel, aki használja ezt a gyors, modern tárolót. Az SSD-k sebessége legendás, de nem mindig marad az, és sokszor érezheted azt, hogy a géped régi, lassú merevlemezhez hasonlóan kezd működni.
Ne aggódj, ez nem ritka, és a háttérben több ok is állhat, amit érdemes ismerni, ha szeretnéd fenntartani a maximális teljesítményt.
Az írási ciklusok és a NAND memória hatása
A TRIM parancs hiánya vagy nem megfelelő működése
Telítettség: amikor kevés a szabad hely
Fragmentáció az SSD-n – valóban gondot jelent?
Firmware és illesztőprogramok elavulása
Hőmérséklet és túlmelegedés
A háttérben futó folyamatok és rendszerterhelés
SSD karbantartás és hosszú távú teljesítmény
Gyakran ismételt kérdések
Összegzés
Az írási ciklusok és a NAND memória hatása
Az SSD-k NAND flash memóriát használnak, ami gyors, de nem végtelenül tartós. Minden írási művelet egy bizonyos számú ciklust fogyaszt, és hosszú távon a memória cellái kopnak. Ezért ha gyakran írsz és törölsz adatot, az SSD lassulás fokozatosan jelentkezhet. Ez nem azt jelenti, hogy azonnal tönkremegy a meghajtó, de a teljesítmény csökkenhet, főleg amikor sok adatot mozgat a rendszer.
A TRIM parancs hiánya vagy nem megfelelő működése
A TRIM egy olyan technológia, ami segít az SSD-nek tisztán tartani

SSD meghajtó élettartama: 5 tény, amit kevesen ismernek

SSD meghajtó élettartama: 5 tény, amit kevesen ismernek
Az SSD meghajtó élettartama sok felhasználó számára titokzatosnak tűnik, pedig a modern meghajtók élettartamával kapcsolatban számos tény létezik, amit érdemes ismerned, ha hosszú távon szeretnéd megbízhatóan használni az eszközödet.
Sokan azt hiszik, hogy az SSD-k gyorsan tönkremennek, vagy hogy a merevlemezekhez képest sokkal kényesebbek, pedig a valóság ennél árnyaltabb.
Hogyan mérhető az SSD élettartama?
Miért más az SSD, mint a hagyományos HDD?
Hőmérséklet és környezet hatása
Használat és írási szokások
TRIM és más karbantartási mechanizmusok
Firmware és szoftverfrissítések szerepe
Mi történik, ha túlhasználod az SSD-t?
Hosszú távú használat és megbízhatóság
Gyakran ismételt kérdések
Összegzés
Hogyan mérhető az SSD élettartama?
Amikor az SSD meghajtó élettartamáról beszélünk, több szempontot is figyelembe kell venni. A gyártók általában TBW (Total Bytes Written) vagy DWPD (Drive Writes Per Day) értéket adnak meg. A TBW azt mutatja meg, mennyi adatot lehet összesen ráírni az eszközre, míg a DWPD napi szintű használat mellett ad iránymutatást. Fontos, hogy ezek az értékek nem jelentenek konkrét időtartamot, hanem statisztikai átlagokat, így mindig egy kis biztonsági tartalékot is számíts bele.
Miért más az SSD, mint a hagyományos HDD?
A hagyományos merevlemezekben forgó lemezek és mechanikus fej mozo
Értékelések
Az értékeléshez be kell jelentkezned.

Légy naprakész!
PCX 2006-2025.
Kapcsolat: [email protected]
Cookie / süti kezelés Az oldalon cookie-kat használunk, melynek részleteit itt találod.