2019. 11. 06

A pokol kapujában – bemutatkozott a Diablo IV

Szemben a pokollal – bemutatkozott a Diablo IV

Nem egy mobiljáték - DIABLO 4


November elsõ hétvégéjén, ismét megrendezésre került a Blizzard saját rendezvénye a BlizzCon, ahol a vállalat az ütõs bejelentéseit prezentálja. Az aktuális újdonságok között talán a legérdekesebb, a korábban már híresztelt Diablo IV volt, melyrõl nem csak látványos elõzetest kaptunk, de betekintés nyertünk a játékmenetbe is. A sajtó egy ideje már hangos a vállalton belül végbement változásoktól, és a közösség is egyre intenzívebben ad hangot nemtetszésének, amiért az üzleti döntések rendre felülírják a tekintélyes rajongóbázis igényeit. A magát játékos központú cégnek hirdetõ Blizzard számos döntésével hergelte már a közönségét. Az egyik példaértékû eset a közelmúltból, a tavalyi show keretében leleplezett mobiljáték, a Diablo Immortal volt. A népszerû, de a széria gyökereitõl sok pontot eltávolodó Diablo 3 után, ez rendkívül kínos húzás volt, mely a helyszínen jelenlévõ fanatikus rajongókat hideg zuhanyként érte. Ezután sejthettük, hogy idén igyekeznek majd kiköszörülni a csorbát, de legalábbis megpróbálják elkerülni, a legutóbbihoz hasonló fiaskó megismétlését. Ahogy azt megszokhattuk, idén sem nem maradtunk fejlesztési pletykák és kiszivárgó részletek nélkül, az aktuális várományos pedig egy teljes értékû Diablo folytatás volt, mely végül igazolást is nyert.


A Diablo IV elõször is egy rendkívül látványos, és meglepõen horrorisztikus hangvételû animált elõzetest kapott, ami kétségtelenül célba talált. A stúdiótól megszokott látvány, ezúttal egy rendkívül véres, és dermesztõen sötét hangulatú jelenetsort keltett életre, ami elõre vetíti, hogy a vártnál színesebbre sikerült elõzõ rész után, ezúttal talán visszakanyarodunk az elsõ két epizód komorabb, realisztikusabb megközelítéséhez. A 9 perces rövidfilm önmagáért beszél, és akkor is érdemes lehet megtekinteni, ha nem vagyunk nagy „hack and slash” vagy épp akció-RPG rajongók.

Még páran úton vannak a tábor felé - Diablo 4


A Blizzard ezúttal ennél többel is készült az eseményre, így a bemutatott gameplay trailer után lehetõség volt a játék megtekintésére, a szerencsések pedig ki is próbálhatták, milyen a játék, ebben az erõsen korai szakaszában. Az idõlimites demó verzió, három játszható karakter felett engedi át az irányítást, mely a visszatérõ figurákkal, és a tábortüzes karakterválasztó képernyõvel kétséget sem hagyott afelõl, hogy visszakanyarodunk a 2000-ben megjelent második részhez. Annyi biztos, hogy a megjelenéskor 5 karakterosztályból választhatunk majd, és ezúttal is számíthatunk késõbb megjelenõ kiegészítõ tartalomra, mely újabb játszható kasztokat emelhet be a pakliba.

Két kéz, két balta  - Diablo 4


Természetesen Barbár nélkül nincs Diablo, így akár mindkét kezünkbe fegyvert ragadva, egy megállíthatatlan sereg erejével felérõ közelharci pusztítást végezhetünk. Faltörõ kos módjára rohamozhatunk, forgószél módjára, fegyverünkkel kaszálva pöröghetünk. A barbár karakterének a legnehezebb fegyverek forgatása sem jelent gondot, mi pedig ismét élvezettel vethetjük majd magunkat a démoni seregek közé.

Tûz, jég, villám  - Diablo 4


Ismét játszható a klasszikus Sorceress karakter, mely elementális képességei segítségével felváltva képes tûz, jég és villám alapú támadások bevetésére, melyek az egyszerû tûzlabdától kezdve egészen extrém pusztításra is képesek. A mágus szerepét betöltõ karakter fizikai ereje jóformán jelentéktelen, ám a varázslatokhoz szükséges Mana pontokból a legtöbbet birtokolja.

Farkasember? Rozsomák? Ugyan! - Diablo IV


Visszatér sokak kedvence, a Diablo 2 kiegészítõ csomagjával bemutatkozott Druida is. A karakter alapvetõen a Barbárok egyik törzséhez tartozott, ám egy harcosnál sokkal különlegesebb képességek birtokában van. A Sorceresshez hasonlóan, szintén képes a természeti erõk irányítására, ám igazi különlegességét a vadállatok ereje jelenti. A felvételen két farkassal az oldalán halad elõre, ám maga is egy medve, vagy farkas alakját felöltve csaphat szét ellenfelei között.

Lovon vágtathatunk az ellenség sorai közé - Diablo IV


A játék igen kezdeti állapotban van, ám már most látszik, hogy a fejlesztõk a színes, kissé rajzfilmes látványvilág helyett ismét a klasszikusabb, realisztikus stílust vették elõ. A megjelenésig még sok minden változhat, ám már most megismerhettünk néhány részletet, ami meghatározza az új epizódot. Bár a fejlesztõk egy pillanatra sem mondták ki konkrétan, de az új megoldások miatt sokan mégis MMO-RPG-t kiáltottak. A mûfaji meghatározás nyilván nem fedi a valóságot, viszont valóban egy teljesen nyílt világot járhatunk majd be, melyet öt különbözõ terület alkot, mindezt pedig alkalmanként megoszthatjuk majd más játékosokkal is.

Ismét ritka ereklyékért ölhetjük halomra a fõellenfeleket - Diablo IV


Az MMO-s felhangért, illetve a multiplayer elemekért a véletlenszerûen aktiválódó közösségi események; a kizárólag együttes erõvel legyõzhetõ bossok; és a PvP, vagy épp kereskedelmi területek felelnek majd. A hatalmas terület magával hozza a hátasok bevezetését is, így ezúttal akár lóháton is átszelhetjük a földi poklot. Paripánk megjelenéséhez egyedi harci mozdulatok is fûzõdnek, hiszen karakterünk a nyeregbõl elõre vetõdve, kasztjához illõ egyedi támadásokat mutathat be. A pálya felépítését korábban véletlenszerûen generált területekkel variálták, és ez a megoldás most is visszaköszön, így a labirintus szerû barlangrendszerek egész biztosan szolgálnak majd meglepetésekkel.

A hangulattal talán nem lesz baj - Diablo IV


A felvételek alapján a harc sokban hasonlít a Diablo 3-ban látottakhoz, ám ha minden igaz, a világot már egy teljesen új grafikai motor mozgatja. Felszerelésünk ezúttal kevesebb darabból állhat, viszont visszatérnek a rúnák, melyek különleges extrákkal vértezhetnek fel bennünket. A játékmenetet bemutató felvételek ígéretesek, azonban a stúdió nem közölt megjelenési dátumot, és leszögezte, hogy még a fejlesztés elején járnak, így akár két-három évig is várnunk kell.

Karakterlap kezdeti formájában - Diablo IV


Amit itt láttunk érdekes, de nem árt megjegyezni, hogy a Diablo 3 elsõ bemutatója után a kész játék rendesen megváltozott. Bízunk benne, hogy a Blizzard ezúttal betartja ígéreteit, megtalálja az egyensúlyt, és odafigyel a rajongókra is. Ha minden jól alakul, az új epizód képes lesz egyszerre hordozni a klasszikus epizódok erényeit, javítani a 3 problémás pontjait, és az újdonságokat is képes lesz a játékmenethez igazítania, hogy egyszerre kapjunk klasszikus erényeket és mégis újszerû élményt, mellyel a sorozat képes lesz elõre haladni.

2019. 11. 06

AMD vagy Intel processzor: Melyik éri meg jobban

AMD vagy Intel processzor: Melyik éri meg jobban?
Ha most állsz egy új számítógép vagy laptop vásárlás előtt, biztosan te is elakadtál már azon a kérdésen, hogy vajon az AMD vagy Intel processzor közül melyik éri meg jobban. Ez az örök vita, ami talán sosem fog teljesen eldőlni, hiszen mindkét gyártó rendelkezik erős előnyökkel és bizonyos kompromisszumokkal.
Ahhoz, hogy igazán jól tudj dönteni, fontos, hogy átfogó képet kapj a különbségekről, a technológiákról és arról, hogy milyen igényekhez melyik processzor passzol leginkább.
Ebben a cikkben olyan tapasztalatokra és szakmai ismeretekre támaszkodva segítek neked eligazodni az AMD vagy Intel processzor kérdésében, hogy ne csak a marketing szlogenekre, hanem a valódi teljesítményre és felhasználói élményre alapozd a választásodat.
A processzorok fejlődése és az iparági verseny
Teljesítmény: nem csak az órajel számít
Energiahatékonyság és hőtermelés
Ár-érték arány: hol kapsz többet a pénzedért?
Kompatibilitás és platform támogatás
Milyen felhasználóknak melyik processzor ajánlott?
Jövőállóság és technológiai újítások
Gyakran ismételt kérdések
Összegzés
A processzorok fejlődése és az iparági verseny
Az AMD és az Intel története több évtizedre nyúlik vissza, és mindkét cég rengeteget fejlődött az elmúlt években. Az Intel hosszú ideig szinte egyeduralkodó volt a processzorgyártásban, de az AMD az ut

Processzor típusok: 5 különbség az Intel és AMD között

Processzor típusok: 5 különbség az Intel és AMD között
Ha érdekelnek a processzor típusok, akkor biztosan találkoztál már az Intel és az AMD nevekkel. Ezek a két nagy óriás gyakorlatilag uralja a piacot, és bármilyen számítógép összerakásánál vagy vásárlásánál alapvető kérdés, hogy melyik gyártó termékét válaszd. A különbségek sokszor nemcsak technikai részletekben rejlenek, hanem abban is, hogyan működnek, milyen felhasználói élményt nyújtanak, vagy mennyire passzolnak az igényeidhez.
Ebben a cikkben átvezetlek a legfontosabb tudnivalókon az Intel és az AMD processzor típusok között, hogy könnyebben eligazodj a világukban.
A processzorok alapvető szerepe és fejlődése
Intel és AMD: eltérő megközelítés a processzor típusok terén
Architektúra és technológiai újítások
Energiahatékonyság és hőtermelés
Ár-érték arány: melyik a jobb választás?
Kompatibilitás és platformok
Overclocking és tuning lehetőségek
Piaci pozíció és innovációk
Gyakran ismételt kérdések
Összegzés
A processzorok alapvető szerepe és fejlődése
Mielőtt belemennénk az Intel és AMD közti különbségekbe, érdemes megérteni, hogy mit is jelent egy processzor. A processzor, vagy más néven CPU (Central Processing Unit), az a számítógép agya, amely elvégzi az utasításokat, futtatja a programokat, és koordinálja a gép működését. Az elmúlt évtizedekben mindkét gyártó hatalmas fejlőd�

Processzor sebesség: 5 tényező, ami valóban befolyásolja a teljesítményt

Processzor sebesség: 5 tényező, ami valóban befolyásolja a teljesítményt
A processzor sebesség az egyik legfontosabb mérőszám, amit akkor nézünk, amikor új számítógépet vagy laptopot választunk. De ha őszinték vagyunk, nem mindig olyan egyszerű, mint azt elsőre gondolnánk. Sokszor hallod, hogy minél magasabb a GHz, annál gyorsabb a gép, pedig ennél sokkal több minden befolyásolja a valós teljesítményt.
Ha tényleg meg szeretnéd érteni, mitől gyors vagy lassú a processzorod, akkor ebben a cikkben szeretnék neked segíteni egy igazán átfogó képet adni.
Mi is pontosan a processzor sebesség?
Az architektúra jelentősége
Magok száma és párhuzamos feldolgozás
Cache memória szerepe a sebességben
Az órajel és a teljesítmény kapcsolata
Hőmérséklet és hűtés hatása
RAM és egyéb komponensek szerepe
Szoftveres tényezők és optimalizáció
Gyakran ismételt kérdések
Összegzés
Mi is pontosan a processzor sebesség?
A processzor sebesség általában a CPU órajelét jelenti, amit gigahertzekben (GHz) mérnek. Ez az érték azt mutatja meg, hogy a processzor másodpercenként hány ciklust tud végrehajtani. Minél magasabb ez a szám, elvileg annál több műveletet képes elvégezni egy másodperc alatt. Viszont ez az egyszerű magyarázat nem fedi le a teljes valóságot, hiszen a modern processzorokban sokkal több tényező is közrejátszik a teljesítményben, mint pusztán az órajel.
Emellett fontos megérte
Értékelések
Az értékeléshez be kell jelentkezned. Belépés
PCX 2006-2025.
Kapcsolat: [email protected]
Cookie / süti kezelés Az oldalon cookie-kat használunk, melynek részleteit itt találod.