A Take-Two Interactive vezérigazgatója és elnöke, Straus Zelnick megosztott néhány gondolatot a következõ Grand Theft Auto részrõl
A Take-Two tegnap tette közzé a 2023-as pénzügyi év elsõ negyedévére vonatkozó pénzügyi eredményeit, amelyekbõl kiderült, hogy a legutóbbi GTA-játék, a GTA V a 2013-as nemzetközi megjelenése óta közel 170 millió példányban kelt el az összes érintett platformon. Bár a játék még két konzolgenerációval korábban, a PS3 és Xbox 360 érában debütált, ez ettõl még nem éppen kis teljesítmény. Nem csoda, hogy 2020-ban még az Epic Games is bevásárolt belõle nagy tételben, hogy tömegek számára osztogassa el saját játékplatformján teljesen ingyen.
Mivel a GTA V közel egy évtizede döntögeti már a rekordokat, bõven megérdemelne egy megfelelõ folytatást a jelenlegi generációs platformokon. Bár egy ideje már tudjuk, hogy a Rockstar elkezdte a játék fejlesztését, néhány hangzatos pletykán kívül még nem láttunk semmit, amit akár csak távolról is hivatalos információnak tekinthetnénk. Hogyan áll a fejlesztés, mikor jelenik meg, és mit szeretne a Rockstar elérni a legjobban teljesítõ szellemi tulajdonuk következõ fokozatával? Sajnos a megjelenés várható idejét még mindig nem osztották meg, de a Take-Two vezérigazgatója végre friss információkkal szolgált a játék fejlesztésérõl, amely állítólag már túl van a felkészülés idõszakán és jelenleg is teljes gõzzel készül.
"A fejlesztés már javában zajlik"
"A Grand Theft Auto sorozat következõ részének fejlesztése már javában zajlik – árulta el a Rockstar vezérigazgatója. "A Rockstar Games csapata eltökélt abban, hogy ismét kreatív mércét állítson fel a sorozat, az iparágunk és az egész szórakoztatóipar számára, ahogyan a kiadó ezt eddig is tette minden egyes élvonalbeli megjelenésével". A mondatban használt "benchmark" kifejezés használata sem véletlen szófordulat, hiszen a GTA V PC-n még ma is az egyik elsõszámú játék, ha egy rendszer képességeinek bemutatásáról van szó, nem is beszélve az új konzolokban rejlõ tartalékokról, melyet a Rockstar várhatóan alaposan kiaknáz majd. A vállalat tehát hosszú évekig fejte legértékesebb tehenét, de végre hivatalosan is belefogott egy új etalon felállításába, mely remélhetõleg nem csak technológiai értelemben, de a játékmenet tekintetében is szolgál majd kellemes meglepetésekkel. Például a sokat rebesgetett nõi fõszereplõvel, melyrõl még július végén a Bloomberg mesélt egy meglehetõsen terjedelmes összefoglalóban. A fejlesztést állítólag jól ismerõ forrásaik szerint, a sorozat történetének elsõ játszható nõi fõhõse egy latin származású karakter lesz, szerepét pedig a klasszikus Bonnie és Clyde történet inspirálta. Utóbbi a történetre is nagy hatást gyakorolt, ezen felül viszont marad a többszereplõs felállás, melyet a GTA V-bõl már jól ismerhetünk.
Korábbi pletykák szerint a GTA 6 nagyjából 500 órás lesz, és szinte az egész világot megnyitja majd a játékosok számára. Más tippek szerint pedig az egybefüggõ, szabadon bejárható térkép a Red Dead Redemption 2 méreteivel vetekszik majd, melyhez a játék cselekményének egy pontján hozzákötnek majd különálló területeket. Pl. egy szigeten fekvõ térképet, vagy akár a világ távolabbi pontjait, melyeken új küldetések várják a játékosokat. "Az én értelmezésem szerint ez egészen biztosan a Vice City, San Andreas, Liberty City (tehát a GTA III), Európa, illetve London egyfajta keveréke lesz" – utóbbit még Michael Pachter elemzõ mondta el az év elején egy videóüzenetben. "Bárhová eljuthatsz majd ezeken a kontinenseken, és lesznek küldetések, amelyek mindezekre a helyekre visznek" – hangzott a bizakodó, de nem feltétlenül megalapozott jóslat. "Valószínûleg szó szerint négy-ötszáz órás játék lesz, mire kijönnek vele. Ezt csinálják most is, ezt csinálták a GTA VI-ból. Értem én, mert azt mondják, hogy 60 dolcsit kérünk, aztán adunk egy online élményt, és drogot kell majd szállítanod Londonból Los Angelesbe, át kell majd menned a miami kikötõn. Mindezeket a nagyon menõ dolgokat fogják csinálni".
Nem kapunk majd teljesértékû játékot?
Ezekkel némileg szemben áll a Bloomberg által közölt információ, miszerint az eredeti tervekben szereplõ "Project Americas" kódnevû cím minden eddigi Grand Theft Auto játéknál hatalmasabb lett volna. A korai tervek szerint a terveket ismerõ személyek szerint Észak- és Dél-Amerika nagy területeit modellezték volna, a vállalat azonban visszavett ezekbõl az ambíciókból, és a fõ térképet Miami városnak és környékének fiktív változatára csökkentette. A jelenlegi cél állítólag a játék folyamatos bõvítése és frissítése, nem csak új küldetésekkel, de újabb bejárható városokkal, ráadásul sokkal több belsõ helyszín készül majd, mely növeli majd a játékosok szabadságérzetét. A munkatempót viszont némileg visszafoghatják a Rockstar-on belül végzett átalakítások, melyek többek között az alkalmazottak számára kényelmesebb munkakörülmények biztosítását szolgálják, de állítólag ezekhez köthetõ a nõi fõszereplõ beemelése a történetbe. Bizonyos változásokkal kapcsolatban azonban kritikus hangok is megjelentek, miszerint a stúdió túlságosan nagy hangsúlyt fektet arra, hogy senkit se sértsen meg, mely nem csak a dolgozók közérzetére, de a GTA széria jellegzetesen kíméletlen hangvételére is hatást gyakorolhat. Egyes szöveges tartalmakat például a Bloomberg szerint már ki is vágtak a GTA V-bõl, mert azok sérthettek egyes csoportokat.
Az iparági elemzõk arra számítanak, hogy a következõ Grand Theft Auto valamikor a Take-Two 2024-es pénzügyi évében jelenik meg, amely 2023 áprilisától 2024 márciusáig tart, de a fejlesztõk szkeptikusak. Az év elején a tervezõk egy csoportja kilépett a Rockstar edinburgh-i irodájából, kollégáiknak pedig azt mondták, hogy elegük van a haladás hiányából.