2022. 09. 30

Bezár a Google Stadia, visszaadják a pénzt

A Google hivatalosan is leállítja ambiciózus játékstreaming-projektjét, a Stadia-tA Google felszámolja a Stadia szolgáltatást.

Ezt Phil Harrison, a Stadia alelnöke és általános igazgatója csütörtökön közzétett blogbejegyzésében közölte. A bejelentés kevesebb mint három évvel a felhőalapú játékkonzol elindítása után érkezett. A Stadia 2023 januárjában fog leállni, Harrison pedig mindenkit igyekezett megnyugtatni, hogy azok a játékosok, akik Stadia hardvert és játékokat vásároltak, visszakapják a pénzüket. "Hálásak vagyunk az elkötelezett Stadia játékosoknak, akik a kezdetektől fogva velünk voltak" – mondta Harrison. "Visszatérítjük a Google Store-on keresztül vásárolt összes Stadia hardvert, valamint a Stadia áruházon keresztül vásárolt összes játékot és kiegészítő tartalmat.


A játékosok továbbra is hozzáférhetnek a játékkönyvtárukhoz és 2023. január 18-ig játszhatnak, hogy befejezhessék az utolsó játékmeneteiket. Várhatóan 2023. január közepéig a visszatérítések többségét befejezzük. A játékosok számára további részletek megtalálhatók erről a folyamatról a Súgóközpontunkban." Harrison hozzátette, hogy a Stadia-t működtető felhő-streaming technológia más Google-termékeket is működtethet, és hogy a Google továbbra is "mélyen elkötelezett a játékok iránt". "Egyértelmű lehetőségeket látunk arra, hogy ezt a technológiát a Google más részein, például a YouTube-on, a Google Play-en és a kiterjesztett valóságra (AR) irányuló erőfeszítéseinkben is alkalmazzuk – valamint elérhetővé tesszük iparági partnereink számára, ami összhangban van azzal, amerre a videojáték jövőjét látjuk" – mondta Harrison. "Továbbra is mélyen elkötelezettek maradunk a játékok mellett, és továbbra is olyan új eszközökbe, technológiákba és platformokba fogunk befektetni, amelyek a fejlesztők, az iparági partnerek, a felhőszolgáltató ügyfelek és az alkotók sikerét segítik."


A Google Stadia hivatalosan 2019 márciusában, az akkori Game Developers Conference-en mutatkozott be. A felhőalapú játékplatform még abban az évben novemberben el is iindult, de néhány olyan ambiciózus, beígért funkció nélkül, amelyek kezdetben vonzóvá tették a Stadia-t. A sajtó és a közönség nem is fogadta túl jól a dolgot, mivel az ajánlat vékonynak, viszont elég drágának tűnt. A Stadia 129 dolláros belépőárú videojáték-konzolként sokakat kiábrándított, az olyan fontos extra funkciók, mint a 4K és a HDR nem voltak teljeskörűen elérhetők, nem is beszélve a szolgáltatás számos olyan alapvető összetevőjéről, amelyek szintén nem álltak rendelkezésre az induláskor. A Stadia indulásakor a játékosoknak meg kellett vásárolni a "Founders Pack" csomagot, amely tartalmazott egy Chromecast Ultra-t, egy Stadia kontrollert és egy három hónapos Stadia Pro előfizetést. Az indulás napján a szolgáltatás 14 országban, mindössze tizenkét játékkal volt elérhető.


Bár az elképzelés, hogy nem kell csúcskategóriás PC a legújabb játékok élvezetéhez, ma már sokkal inkább a releváns jövőkép, mint azt korábban gondoltuk, azonban a Google megoldása a kezdetek óta nem teljesítette a játékosok elvárásait. 2020 áprilisában a Google enyhített a Stadia-játékok játszhatóságának feltételein, és bárki számára megnyitotta a szolgáltatást, aki Gmail-címmel rendelkezik, feltéve, hogy olyan országban él, ahol a Stadia elérhető. A felhasználóknak a Stadia saját áruházából kellett megvásárolniuk a játékokat, vagy havi 9.99 dollárért előfizetniük a Stadia Pro szolgáltatásra, hogy hozzáférjenek a játékok listájához. Miután 2021-ben a Google megerősítette, hogy bezárja a Stadia fejlesztésével foglalkozó belső játékstúdióit, és hogy a Stadia Games and Entertainment alelnöke, Jade Raymond elhagyja a vállalatot, ez a lépés csak idő kérdése volt.

A streaming azonban nem csak a filmezést, videózást, de a technológia fejlődésével a gaminget is leuralhatja. A játékokból már most is nagyon kevés fizikai változat készül és talál gazdára, ezzel pedig egyre inkább csak bérlők leszünk, mint tulajdonosok. Szerencsére az így megszerezhető élmények továbbra is mieink, és ezt a nagyvállalatok is tudják.

2022. 09. 30

Mi a BIOS, a CMOS és hogyan érjük el őket?
Összefoglalónk az alaplapok és egyben a PC-k rejtélyes kezelőfelületétét mutatja be
Megvettem az első számítógépemet, csak a BIOS-szal ne kelljen vacakolnom. Egyáltalán mi az és mit kezdjek vele? Sok felhasználó gondol így első számítógépére, de még sokszor azok is, akik már egy ideje használják és nem most húzták le a fóliát frissen összeszerelt gépükről. A következő sorok arra tesznek kísérletet, hogy bemutassák, mi is az a BIOS, hogyan jutunk oda a különböző gyártók alaplapjain, és mit tehetünk, ha egyes beállítások miatt gondokat tapasztalunk.
A BIOS
A BIOS a Basic Input/Output System rövidítése és egy olyan beépített firmware, melyet minden számítógép esetében az alaplapon találunk és alapvetően a rendszerindításért felel. Egy olyan aprócska szoftver, mely felismeri, diagnosztizálja és kezeli egy számítógép legfontosabb alkatrészeit, tehát a processzort és a RAM-ot, melyek nélkül a gép el sem indulna, illetve a háttértárakat és az USB portokat melyek az operációs rendszer betöltéséhez, illetve a kezeléséhez szükséges eszközöket, perifériákat tartalmazhatják.
Bár a Windows és a Linux számos lehetőséget és módot kínál egyes beállítások elvégzésére, néhány változtatás csak a rendszer BIOS-án keresztül végezhető el. A BIOS segítségével ellenőrizhető, hogy a gép minden összetevője megfelelően működik-e, mielőtt a Windows rendszerbe bootolna. Ez tehát a gépünk első védvonala is egyben, hiszen már itt is számos dolgot módosíthatunk és a hibák elhárításában is fontos
Amit az alaplapokról tudni érdemes - 2. rész
Mi a VRM szerepe egy alaplapon, miben térnek el a lapkészletek, és milyen alaplapok közül választhatunk?
Cikkünk első fejezete az alaplapok szerepét tárgyalta, kitérve az alapvető felszereltségre, amelyek tekintetében többé-kevésbé minden lap ugyanazt kínálja. De mik azok a részletek, amelyek nagyobb mértékben is megkülönböztetik ezeket a hardvereket? A következőkben a feszültségszabályozást végző VRM, a chipsetek és az igényeink és pénztárcánk szerinti választási lehetőségek következnek.
A VRM
Az alaplapi VRM-ek meglepően fontos részei minden modern alaplapnak, de gyakran figyelmen kívül hagyják őket a marketing és a kritikák során is, vagy nem magyarázzák el megfelelően, ha egyáltalán megemlítik őket. Mik azok az alaplapi VRM-ek, miért említik őket együtt a túlhajtással, és milyen kulcsfontosságú specifikációkat kell megérteni ahhoz, hogy megalapozott döntést hozzunk vásárlás előtt?
A VRM a Voltage Regulator Module (feszültségszabályozó modul) rövidítése, és szerencsére ez a név eléggé magától értetődő. Minden alaplapon van egy feszültségszabályozó modul, amelyet a CPU közelében helyeznek el, hogy szabályozza a feszültséget, amely a tápegységtől és a tápkábelektől a CPU aljzatához jut. Annak ellenére, hogy a CPU önmagában is elég sok energiát képes fogyasztani, mégis szüksége van arra, hogy ezt az energiát kezeljék és szabályozzák, mielőtt a CPU rendelkezhetne vele.
Miért fontosak az alaplapi VRM-ek a túlhajtás szempontjából?
Mivel a tápegységből érkező
Amit az alaplapokról tudni érdemes - 1. rész
Az alaplap egy asztali számítógépben és amit még tudni érdemes
Jól tudjuk, hogy számítógépünk szívét és lelkét a processzor és a videokártya párosa adják, pláne, ha játékra vagy komolyabb grafikai munkára vásárlunk számítógépet. Azt azonban továbbra sem felejthetjük el, hogy a számunkra kiemelten fontos összetevők nem feltétlenül a legfontosabb összetevők. Minőségi tápegység nélkül gépünk egy instabil időzített bomba lehet, és talán még el sem indul, megfelelő alaplap nélkül pedig ugyan mibe pakolnánk az izmos CPU-t és méregdrága videokártyát? A következőkben az alaplap általános működését és funkcióit igyekszünk bemutatni, hogy megértsük, miért fontos egy PC-s felhasználó számára. A cikk folytatásában kitérünk a különböző árkategóriákra is, amelyek különböző minőséget és lehetőségeket kínálnak a felhasználóknak.
Mi is az alaplap?
Ha valaha is raktunk össze vagy szedtünk már szét számítógépet, akkor láthattuk azt az egyetlen alkatrészt, amely mindent összeköt – az alaplapot. Ahogy a neve is árulkodik róla, egy PC esetén ez lesz az alap, amire építkezni fogunk. Ez az a központi áramköri lap, amely mindazokat az alkatrészeket és csatlakozókat tartalmazza, amelyek lehetővé teszik, hogy a számítógép minden eleme áramot kapjon és kommunikáljon egymással. Jellemzően számos beépített funkcióval büszkélkedhetnek, és közvetlenül befolyásolják a számítógép képességeit és bővítési lehetőségeit. Természetesen az alaplap nem új találmány, hiszen már jóval a személyi szá
Értékelések
Az értékeléshez be kell jelentkezned. Belépés
PCX 2006-2024.
Kapcsolat: [email protected]
Cookie / süti kezelés Az oldalon cookie-kat használunk, melynek részleteit itt találod.