Unruly Heroes ajánló, Wrath: Aeon of Ruin - retro FPS a 3D Realmstõl

Hangulatos platform játékkal mutatkoztak be a volt Ubisoftos fejlesztõk

A francia Magic Design Studios 2015-ben állt össze, az új csapatban pedig számos korábbi Ubisoft alkalmazottat találunk. Elsõ produkciójukkal nem is valami sosem látott újdonságot próbáltak létrehozni, inkább egy szerethetõ ügyességi platform játékot, a Rayman által kikövezett úton.

Négyen, rémekre készen


Ezt viszont nem is rójuk fel nekik, hiszen a Rayman a mai napig méltán népszerû, minden korosztály számára tartogat szórakoztató pillanatokat, és azon kevés játékok egyike, amit egymás mellett ülve is játszhatunk közösen. A co-op lehetõsége tehát itt is adott, ám ebben a tekintetben talán túlzásba is esik a játék, ugyanis a kihívás akkor kerül egyensúlyba, ha kihasználjuk a négy irányítható karakter nyújtotta lehetõséget. Bár a piacon végtelen mennyiségben találjuk meg a stílus képviselõit, a rakoncátlan hõsök kalandjával mégis érdemes lehet tenni egy próbát. A kalandozásunk hátteréül szolgáló univerzum elkészítéséhez a Nyugati utazás címû regény szolgált ihletként, a környezet, a hõsök és a felbukkanó karakterek tehát egyaránt a kínai mitológiára támaszkodnak, és ez talán a legerõsebb pontja a játéknak. A dizájn szemet gyönyörködtetõ, egy igényesen megrajzolt és hangulatos mesevilágba vezet minket.


A történet ehhez mérten egyszerû, de ahhoz elég, hogy tettre hívja a világ megmentéséhez szükséges hõsöket, akik eltérõ harcstílussal és néhány különbözõ, egyedi képességgel is bírnak. A játékmenet tehát nagyjából a szokásos, platformokon ugrálás, harc és logikai feladatok alkotják a csomagot, ami 29 pályán keresztül vezet végig minket a lineáris felépítésû interaktív mesén. Az irányítás alapvetõen könnyed, ám okozhat majd nehéz pillanatokat. A támadásaink animációját nem szakíthatjuk meg, a megcélzott platformok és megragadható felületek pedig kissé csalókán lettek elkészítve, többször is elõfordul majd, hogy eltévesztjük õket. Kellemes meglepetés, hogy a látványos harci technikákat nem csak a gépi ellenfelek ellen kamatoztathatjuk! Egymás ellen, vagy akár idegen játékosok ellen is harcolhatunk, a külön erre kihegyezett PVP módban, lokálisan és online egyaránt.

Majompofa a krokodil ellen


A kihívástól akkor se rettenjünk meg, ha kisebbek is vannak a csapatban, a halál a Raymanhez hasonlóan nem végleges, és a fõellenségekkel folytatott küzdelem kivételével, szinte azonnal visszatérhetünk a pályára. Az apróbb hibák ellenére tehát egy igazán kellemes élmény vár ránk, a pihent humor és az igényes animációk megnyerõek, a karakterek egyediek, a pályák pedig nagyon hangulatosak. Aki közösen játszható és családbarát játékot keres, nem nyúlhat mellé a Unruly Heroes-zal, ami a fõbb platformok mellett PC-re is elérhetõ és mindössze 20€-ért, vagyis nagyjából 6300 Ft-ért.


Nyáron érkezik a 3D Realms következõ retro FPS-e


A 3D Realms-nek olyan klasszikusokat köszönhetünk, mint a Duke Nukem 3D vagy a Shadow Warrior, de kiadóként is számos emlékezetes játékot jegyeznek, elég csak a Wolfenstein 3D-re, vagy az elsõ két Max Payne-re gondolni. A csapat hosszú ideje nem jelentkezett már teljesen önálló produkcióval, de idén új meglepetéssel szolgál.

Újra mozgásban a Quake Engine


Legutóbbi látogatásuk az FPS hõskorába, az Ion Maiden volt, ami a fent említett két klasszikus cím grafikai motorját, a Build Engine felújított változatát használva idézte meg korszak hangulatát. A kilencvenes évek belsõ nézetû akciójátékai iránt érzett romantika tehát nemhogy alább hagyott volna, de az évek múlásával talán csak egyre erõsebb lett. Ezt bizonyítja az Ion Maiden, vagy a Dusk pozitív fogadtatása is, ezúttal pedig egy újabb utazást tehetünk a múltba, miközben a fejlesztõk egy újabb lépést tesznek elõre.

A Super Shotgun kötelezõ kellék


Ezt a lépést pedig már teljesen 3D-ben, az eredeti Quake engine felhasználásával teszik, ami John Carmack- és az id Software munkájának köszönhetõen határozta meg a 90-es éveket, ám egészen máig nem sok információnk volt arról, hogy mivel is készülnek. A tavaly bemutatott nyúlfarknyi mozgóképen látható karakter, karján méretes pengével, egy rúnákkal díszített portálba lépve indult ismeretlen tájak felé. A fejlesztõk Twitter oldalán jelent meg hír a ma érkezõ leleplezésrõl, a kiadásért az 1C Entertainment felel, a Quake logójára kísértetiesen emlékeztetõ képpel pedig irányba állították az érdeklõdõket.


Le a Fejjel!



Végül március hetedikén, helyi idõ szerint délután egy körül befutott a várt trailer, és kiderült, hogy hová is vezet az a rejtélyes térkapu. Az alig másfél perces videóban pontosan a lényeg szerepel: a Wrath: Aeon of Ruin igazi nosztalgikus FPS lesz kastélyokkal, démoni szörnyekkel, kapcsolókkal és titkos járatokkal. Dinamikus mozgás, véres akció és zúzós metál zene, mindez klasszikus dark fantasy stílusban. A képsorokat látva biztosak lehetünk benne, hogy nem szenvedünk majd hiányt a különbözõ erejû és tû
zsebességû fegyverekben, ráadásul a közelharcban sem leszünk védtelenek, köszönhetõen a karunkra rögzített méretes pengének. Igaz, a Doom óta minden játékban keresem a láncfûrészt, de a fejek lenyisszantása így is eredményesnek tûnik, ráadásul a penge több formáját is láthatjuk, így nem kizárt, hogy fejlesztés, vagy alternatív tüzelési mód is elérhetõ lesz. A technológia mellett tehát a hangulat is ismerõs, az ígéret szerint pedig „nem fogjuk túlélni”. A játék még ezen a nyáron megérkezik és szinte az összes aktuális platformon elérhetõ lesz, mi pedig természetesen írni fogunk róla.


2019. 03. 07

Hangfal zúgás megszüntetése: 10 ok, ami a háttérben állhat

Hangfal zúgás megszüntetése: 10 ok, ami a háttérben állhat
A hangfal zúgás az egyik legidegesítőbb probléma, amivel találkozhatsz otthon vagy a stúdióban. Nemcsak a zene élvezetét rontja el, hanem komoly frusztrációt is okozhat, ha nem tudod pontosan, miért jelentkezik. Szerencsére a zúgás hátterében gyakran egyszerű okok állnak, és a megfelelő lépésekkel könnyen orvosolható.
Ebben a cikkben áttekintjük a tíz leggyakoribb okot, ami miatt a hangfalad zúg, és adunk tippeket a hangfal zúgás megszüntetése érdekében.
Aktív hangfal alapzaj, amikor a készülék maga zajforrás
Csatlakozási hibák és rossz kábelek
Földhurok megszüntetése: a hálózati problémák árnyékában
Interferenciák és külső zavarok
Hangerő és érzékenység beállítása
Hangkártya és számítógépes rendszerek
Környezeti zaj és akusztika
Elektronikai alkatrészek kopása
A rendszer összhangja és a beállítások optimalizálása
Gyakran ismételt kérdések
Összegzés
Aktív hangfal alapzaj, amikor a készülék maga zajforrás
Sok esetben a zúgás nem kívülről, hanem a hangfalból magából ered. Az aktív hangfal alapzaját sokszor nem lehet teljesen kiküszöbölni, hiszen a beépített erősítő és az elektronika mindig hordoz magában egy kis háttérzajt. Ez különösen hallható csendes pillanatokban vagy nagy érzékenységű beállításoknál. Ha a zúgás itt jelentkezik, érdemes ellenőrizni, hogy a hangfal csatlakoz

Hangfal választás: 10 tipikus hiba, amit érdemes elkerülni

Hangfal választás: 10 tipikus hiba, amit érdemes elkerülni
A hangfal választás izgalmas, de sokszor bonyolult folyamat, és könnyen beleeshetsz olyan hibákba, amik hosszú távon bosszantóak lehetnek.
Ebben a cikkben végigvezetlek a leggyakoribb bakikon, amiket a vásárlás során érdemes elkerülni, és segítek, hogy a döntésed megalapozott legyen, legyen szó akár otthoni zenehallgatásról, akár komolyabb házimoziról.
1. Nem gondolsz a szoba adottságaira
2. A wattok és teljesítmény félreértése
3. Nem döntöd el, aktív vagy passzív
4. Csak a kinézet számít
5. A tesztelés hiánya
6. Nem mérlegelted a zenehallgatási szokásaidat
7. A kiegészítők figyelmen kívül hagyása
8. Túl magas elvárások reális keret nélkül
9. Ár és érték eltorzítása
10. Hosszú távú karbantartás figyelmen kívül hagyása
Gyakran ismételt kérdések
Összegzés
1. Nem gondolsz a szoba adottságaira
Az egyik leggyakoribb hiba, amikor valaki a hangfalakat pusztán az ár vagy a dizájn alapján választja, és nem veszi figyelembe, hogy mekkora vagy milyen akusztikájú helyiségbe kerülnek. Egy nagyobb, nyitott térben más típusú hangfalra lesz szükséged, mint egy kisebb szobában. Ha nem figyelsz erre, könnyen előfordulhat, hogy a hangzás tompa vagy torz lesz, hiába választottad a legjobb hangfal modellt. A szoba mérete, a falak anyaga, a bútorok elhelyezése mind hatással van a hangfal teljesítményére. Érdemes akár mérőmi

Hangfal tuning: 8 módszer, hogy jobb hangzást érj el otthon

Hangfal tuning: 8 módszer, hogy jobb hangzást érj el otthon
A hangfal tuning az a téma, amibe előbb vagy utóbb minden zenerajongó és házimozi tulajdonos belefut, amikor érzi, hogy a rendszerében több van annál, mint amit hall. Sokszor nem az a gond, hogy rossz a hangfalad, hanem az, hogy nincs kihozva belőle az, amire valójában képes.
Ebben a cikkben végigvezetlek azokon a területeken, ahol a legnagyobb javulást lehet elérni, különösebb varázslat vagy drága eszközök nélkül, tapasztalatra és akusztikai alapelvekre támaszkodva.
A hangfalak elhelyezése mint alap
Szobaakusztika és visszaverődések kezelése
Stabil alátámasztás és rezgéscsillapítás
A hangfal belső világa és a komponensek szerepe
Kábelezés és jelút tisztasága
Elektronika és meghajtás összhangja
Finomhangolás hallgatással és türelemmel
Hangfal tuning házilag és hosszú távú szemlélet
Gyakran ismételt kérdések
A hangfalak elhelyezése mint alap
A jó hangzás ott kezdődik, ahol a hangfal áll. Meglepően sok rendszer szól tompán vagy aránytalanul csak azért, mert a doboz túl közel van a falhoz, sarokba van szorítva, vagy nem a hallgatási pontra van irányítva. A térben való elhelyezés hatással van a basszus mennyiségére, a sztereó képre és arra is, mennyire érzed természetesnek a hangot. Érdemes időt szánni arra, hogy centiről centire kipróbáld a pozíciókat, mert ez az a terület, ahol a legtöbbet nyerhetsz pusztán fi
Értékelések
Az értékeléshez be kell jelentkezned.

Légy naprakész!
PCX 2006-2025.
Kapcsolat: [email protected]
Cookie / süti kezelés Az oldalon cookie-kat használunk, melynek részleteit itt találod.