Hangulatos platform játékkal mutatkoztak be a volt Ubisoftos fejlesztõk
A francia Magic Design Studios 2015-ben állt össze, az új csapatban pedig számos korábbi Ubisoft alkalmazottat találunk. Elsõ produkciójukkal nem is valami sosem látott újdonságot próbáltak létrehozni, inkább egy szerethetõ ügyességi platform játékot, a Rayman által kikövezett úton.
Ezt viszont nem is rójuk fel nekik, hiszen a Rayman a mai napig méltán népszerû, minden korosztály számára tartogat szórakoztató pillanatokat, és azon kevés játékok egyike, amit egymás mellett ülve is játszhatunk közösen. A co-op lehetõsége tehát itt is adott, ám ebben a tekintetben talán túlzásba is esik a játék, ugyanis a kihívás akkor kerül egyensúlyba, ha kihasználjuk a négy irányítható karakter nyújtotta lehetõséget. Bár a piacon végtelen mennyiségben találjuk meg a stílus képviselõit, a rakoncátlan hõsök kalandjával mégis érdemes lehet tenni egy próbát. A kalandozásunk hátteréül szolgáló univerzum elkészítéséhez a Nyugati utazás címû regény szolgált ihletként, a környezet, a hõsök és a felbukkanó karakterek tehát egyaránt a kínai mitológiára támaszkodnak, és ez talán a legerõsebb pontja a játéknak. A dizájn szemet gyönyörködtetõ, egy igényesen megrajzolt és hangulatos mesevilágba vezet minket.
A történet ehhez mérten egyszerû, de ahhoz elég, hogy tettre hívja a világ megmentéséhez szükséges hõsöket, akik eltérõ harcstílussal és néhány különbözõ, egyedi képességgel is bírnak. A játékmenet tehát nagyjából a szokásos, platformokon ugrálás, harc és logikai feladatok alkotják a csomagot, ami 29 pályán keresztül vezet végig minket a lineáris felépítésû interaktív mesén. Az irányítás alapvetõen könnyed, ám okozhat majd nehéz pillanatokat. A támadásaink animációját nem szakíthatjuk meg, a megcélzott platformok és megragadható felületek pedig kissé csalókán lettek elkészítve, többször is elõfordul majd, hogy eltévesztjük õket. Kellemes meglepetés, hogy a látványos harci technikákat nem csak a gépi ellenfelek ellen kamatoztathatjuk! Egymás ellen, vagy akár idegen játékosok ellen is harcolhatunk, a külön erre kihegyezett PVP módban, lokálisan és online egyaránt.
A kihívástól akkor se rettenjünk meg, ha kisebbek is vannak a csapatban, a halál a Raymanhez hasonlóan nem végleges, és a fõellenségekkel folytatott küzdelem kivételével, szinte azonnal visszatérhetünk a pályára. Az apróbb hibák ellenére tehát egy igazán kellemes élmény vár ránk, a pihent humor és az igényes animációk megnyerõek, a karakterek egyediek, a pályák pedig nagyon hangulatosak. Aki közösen játszható és családbarát játékot keres, nem nyúlhat mellé a Unruly Heroes-zal, ami a fõbb platformok mellett PC-re is elérhetõ és mindössze 20€-ért, vagyis nagyjából 6300 Ft-ért.
Nyáron érkezik a 3D Realms következõ retro FPS-e
A 3D Realms-nek olyan klasszikusokat köszönhetünk, mint a Duke Nukem 3D vagy a Shadow Warrior, de kiadóként is számos emlékezetes játékot jegyeznek, elég csak a Wolfenstein 3D-re, vagy az elsõ két Max Payne-re gondolni. A csapat hosszú ideje nem jelentkezett már teljesen önálló produkcióval, de idén új meglepetéssel szolgál.
Legutóbbi látogatásuk az FPS hõskorába, az Ion Maiden volt, ami a fent említett két klasszikus cím grafikai motorját, a Build Engine felújított változatát használva idézte meg korszak hangulatát. A kilencvenes évek belsõ nézetû akciójátékai iránt érzett romantika tehát nemhogy alább hagyott volna, de az évek múlásával talán csak egyre erõsebb lett. Ezt bizonyítja az Ion Maiden, vagy a Dusk pozitív fogadtatása is, ezúttal pedig egy újabb utazást tehetünk a múltba, miközben a fejlesztõk egy újabb lépést tesznek elõre.
Ezt a lépést pedig már teljesen 3D-ben, az eredeti Quake engine felhasználásával teszik, ami John Carmack- és az id Software munkájának köszönhetõen határozta meg a 90-es éveket, ám egészen máig nem sok információnk volt arról, hogy mivel is készülnek. A tavaly bemutatott nyúlfarknyi mozgóképen látható karakter, karján méretes pengével, egy rúnákkal díszített portálba lépve indult ismeretlen tájak felé. A fejlesztõk Twitter oldalán jelent meg hír a ma érkezõ leleplezésrõl, a kiadásért az 1C Entertainment felel, a Quake logójára kísértetiesen emlékeztetõ képpel pedig irányba állították az érdeklõdõket.
Le a Fejjel!
Végül március hetedikén, helyi idõ szerint délután egy körül befutott a várt trailer, és kiderült, hogy hová is vezet az a rejtélyes térkapu. Az alig másfél perces videóban pontosan a lényeg szerepel: a Wrath: Aeon of Ruin igazi nosztalgikus FPS lesz kastélyokkal, démoni szörnyekkel, kapcsolókkal és titkos járatokkal. Dinamikus mozgás, véres akció és zúzós metál zene, mindez klasszikus dark fantasy stílusban. A képsorokat látva biztosak lehetünk benne, hogy nem szenvedünk majd hiányt a különbözõ erejû és tûzsebességû fegyverekben, ráadásul a közelharcban sem leszünk védtelenek, köszönhetõen a karunkra rögzített méretes pengének. Igaz, a Doom óta minden játékban keresem a láncfûrészt, de a fejek lenyisszantása így is eredményesnek tûnik, ráadásul a penge több formáját is láthatjuk, így nem kizárt, hogy fejlesztés, vagy alternatív tüzelési mód is elérhetõ lesz. A technológia mellett tehát a hangulat is ismerõs, az ígéret szerint pedig „nem fogjuk túlélni”. A játék még ezen a nyáron megérkezik és szinte az összes aktuális platformon elérhetõ lesz, mi pedig természetesen írni fogunk róla.