fb pixel code
KATEGÓRIA
Ajánló
2019. 10. 19
A merev konfig visszatér? - i9-9900K/RTX2080 számítógép teszt
2019. 10. 17
Ingyenes hétvége és nagy leárazás - The Division 2
2019. 10. 16
Fallout az űrben? Íme a The Outer Worlds első 20 perce
2019. 10. 15
A világ leggyorsabb gépszerelői.
2019. 10. 14
IT hírek 10.14. - 10. generációs i3, Kaby Lake, extrém NAVI, ingyen Marsutazás
2019. 10. 14
Ádám csövezik. Hogyan készül egy folyadékhűtéses számítógép merev csövekkel?
2019. 10. 11
Középkategóriás, mégis prémium? - Ryzen 7 2700/GTX1660Ti számítógép teszt
2019. 10. 08
Kúpósztó vagy egy átlagos Gamer számítógép? TUF cuccok, Ryzen 7, X470, 970 Pro, 1660Ti
2019. 10. 07
IT hírek 10.07. - Intel biztonság és gyorsabb hálózat, AIO RTX, Játékdömping
2019. 10. 07
Jól szellőző QHD-ra alkalmas konfiguráció 390 000 ft-ért! 2700/RTX2060 S/32GB RAM/NVMe SSD
2019. 10. 07
Számítógép az irodába és játékra 260 ezer Ft-ért. Ryzen5 3400G/GTX1650/16GB RAM/ SSD /HDD/FSP
2019. 10. 03
Ki az igazi G? Négy dudás egy stúdióban
2019. 10. 03
Vegyes házasság - Ryzen 7 2700X/RTX2060 SUPER számítógép
2019. 09. 30
Egy kissé merev, de így szeretjük - 9900K/RTX2080Ti merev csöves vízhűtéssel
2019. 09. 30
IT hírek 09.30. - Lekörözné a Wi-Fit az Amazon, AMD PRO CPU-k, Oculus Quest PC-n, Metro 2033 ingyen
2019. 03. 05

Rettegés, csápok, Lovecraft - The Sinking City előzetes

Márciusban végre Lovecrafthoz méltó Cthulhu-horror érkezik?

H. P. Lovecraft, a huszadik század elején alkotta meg nagy hatású írásait, a horror egyik megteremtője, és meghatározó alakja volt. Az általa teremtett mítoszvilág legismertebb alakja Cthulhu, a földet több millió éve uraló ősi szörnyistenségek egyike, aki nem távozott világunkból, és örökös álomba merülve várja ébredését, és társai visszatérését. A nehezen körülírható, természetfeletti rettegés és borzongás, mint központi elem uralja ezt a mitikus univerzumot, rávilágít az emberiség kozmikus léptékű jelentéktelenségére, és elvezet minket az emberi psziché mélységeibe is.

Talán nem csak a japánok értenek a csápokhoz


Az alapanyag tehát kellő üzemanyaggal szolgál a különféle szórakoztató produktumok számára, erős atmoszférát és hidegrázós történetet biztosíthat egy tehetséges alkotónak. Jellegzetességeiből adódóan, legjobban a kalandjátékok műfajával rezonál együtt, ám viszonylag kevés nagyobb kaliberű produkció született, ami több szempontból is megállta a helyét, és a mai napig is fennmaradt a köztudatban. Ilyen volt többek között az 1992-es Alone in the Dark, amire a Resident Evil előfutáraként is tekinthetünk, de sokan máig emlegetik a Cthulhu: Dark Corners of the Earth belső nézetű nézetű horror-kalandját, ami paradox módon sikeresen ránt be minket sötét atmoszférájába, miközben minden téren igyekszik elvenni a játékos kedvét hibáktól hemzsegő játékmenetével, és már a megjelenése pillanatában is gyengének számító grafikájával. Időről időre persze újra felbukkanak készítők, akik kísérletet tesznek a Lovecraft féle hangulat, és az ősi istenségek megidézésére, ám rendre csődöt mondanak a téma teljes értékű, és méltó feldolgozásában. Ilyen volt a Cyanide stúdiójának tavalyi próbálkozása, ami nemes egyszerűséggel csak Call of Cthulhu néven jelent meg, ám a végeredmény annyira középszerűre sikerült, hogy a hívásra nemhogy a mélyben szunnyadó, de még a játékosok közül is csak kevesen válaszoltak.


Az ingadozó minőségű próbálkozások sorát törheti meg a The Sinking City, amit tavaly a sajtó képviselői közül néhányan, ki is próbálhattak. A beszámolók szerint, már ez a korai szakaszában járó produkció is kellemes élmény volt, már ha jellemezhetünk így egy sötét, durva, és masszívan 18+-os alkotást. A Frogwares egy újabb ukrán illetőségű csapat, aki igényes, egyjátékos kampányra épülő alkotással próbál nevet szerezni magának a nemzetközi piacon, és talán évek óta először készíthet nagyobb kaliberű játékot a témában. Ha a csapat valóban sikerrel jár, játékuk könnyedén a Lovecraft öröksége előtt tisztelgő, indie- és retro játékok fölé emelkedhet.

Ki itt belépsz, mutasd a személyidet

Velence helyett


A kizárólag felnőttek számára készült alkotás célja egy sötét, kompromisszumoktól mentes horror élmény megteremtése, összhangban egy lassú tempójú és rendkívül részletgazdag, nyomozós kalandjátékkal. A történet kiégett főhőse már önmagában is megalapozza a nyomasztó hangulatot, arca meggyötört lélekről árulkodik, múltja számos kínzó emléket rejt, és az őrület ösvénye sem ismeretlen számára. Az 1930-as években járunk, a cselekmény helyszínét adó amerikai kisvárost váratlanul árasztja el a tenger. Ez a lakosságot kétségbe ejtő, természetellenes dagály, számunkra felfedi a helyieket érintő borzalmas eseményeket, és a megoldásra váró baljós rejtélyeket. A TPS nézetes nyomozás, az L. A. Noire-t juttathatja eszünkbe, ahol a tágas nagyváros ellenére a cselekmény lineárisan haladt, esetünkben viszont jóval nagyobb szabadságot kapunk az ügyek felgöngyölítéséhez. A szokásos felállás szerint, a főszál mellett mellékküldetések egész sorát teljesíthetjük, a nyomozás viszont valóban odafigyelést és logikát igényel majd. A feladataink megoldásához szükséges lépéseket tetszőleges sorrendben hajthatjuk végre, nem egy előre meghatározott vonalon, vagy a készítők által diktált tempóban kell haladnunk.

Kimaradt jelenetek egy Jacko klipforgatásból


A nyomok és információk feldolgozása sem feltétlenül egyetlen kijelölt helyszín felkutatásával történik, legtöbbször mi döntünk, merre induljunk tovább. Rajtunk áll, hogy a megszerzett információkhoz kapcsolódó lehetőségek közül melyekkel próbálkozunk, rendőrség, könyvtár, hullaház és sok más helyszín is közelebb hozhat minket a megoldáshoz. Élő vagy akár holt szemtanúk egyaránt segítségünkre lehetnek majd, hiszen a beszélgetős és olvasgatós részek mellett rengeteg szürreáls jelenést és pszichénket ostromló hallucinációt kell majd feldolgoznunk. A készítők rendkívül büszkék a megalkotott rendszer összetettségére, mert minden apró részlet befolyásolhatja a cselekmény alakulását. Egy elszalasztott nyom, egy biztosnak vélt ítélet, vagy egy meg nem ejtett párbeszéd is hatással lehet a történésekre, így érdemes lesz körültekintően és nagy odafigyeléssel játszani.

NAgyon hangulatos, reméljük nem lesz mindig víz alatt


Elmélyülésünket pedig természetesen az atmoszféra megteremtését szolgáló környezet és az irodalmi alaphoz hű összetevők segítik. A Frogwares esküszik, hogy az író világát képviselő komponensek hitelesen kerülnek megidézésre, a számos Sherlock Holmes féle nyomozós kalandjuk alapján pedig úgy tűnik, hogy tudják mire vállalkoztak. A tapasztalatok alapján, a horror ízére is könnyedén ráéreztek a srácok - a város helyszíneit és a nyomasztó jeleneteket figyelve -, láthatóan élvezik a rettegést keltő hangulat megkomponálását. A tavaly rögzített gameplay részletek még a fejlesztés korai szakaszában készültek, ám a közelgő megjelenéssel együtt jár némi természetes aggodalom, a végeredmény minőségére vonatkozóan. 


A pár napja kiadott rövidke trailer sok új részletet nem mutat, ám a szereplők arca továbbra sem fest a legjobban, ami egy személyes interakciókra nagyban támaszkodó darab esetén elég kérdéses pont lehet. Hasonlóan égető kérdés az akciójelenetek minősége, ugyanis a játék nem nélkülözi majd a lövöldözős részeket sem. Bár az esetek többségében a rettegésen lesz a fókusz, néha szembekerülünk majd különféle rémségekkel is, amik vélhetőleg az ősi istenek aktuális lakhelyéről származó lények lesznek. A tavalyi Vampyr-t kritizálták az akciórészek miatt, bár szerintem közel nem volt olyan rossz a helyzet, mint amilyennek leírták - és pláne nem annyira rossz, mint amit eddig a The Sinking City harcaiból láttunk. A karakter mozgásáról az egyetlen emlékem, hogy kissé darabos, a lövöldözés pedig sután fest és elavultnak hat. Ezek után azt reméljük, hogy nem csak egy jó történetet, de finomabb karaktermozgást és dinamikus fegyverhasználatot láthatunk a március 21-én megjelenő The Sinking City-től.

Dani - PCX

2019. 03. 05

Ingyenes hétvége és nagy leárazás - The Division 2
A csapat a lelke mindennek A francia Ubisoft, több egymáshoz hasonló szériát is üzemeltet, melyek alapját első sorban, a nagy bejárható területen zajló lövöldözés adja. Míg az egyjátékos kalandokért főként a Far Cry és az Assassin's Creed epizódok felelnek, a multiplayer élményt, jelenleg a Tom Clancy nevével fémjelzett Ghost Recon, és The Division játékok adják. Utóbbi 2008-ban mutatkozott be, ám nem egészen felelt meg a megjelenést megelőzően felgerjesztett elvárásoknak. A be nem tartott ígéretek és a hiányzó technikai kunsztok ellenére, rengetegen töltötték idejüket a csatatérré változott New York utcáin. És ez még csak a jéghegy csúcsa, hiszen számos céges rekord megdöntése után, végül 330 millió dolláros világszintű bevételt produkált, a kiegészítő tartalmakat és a mikrotranzakciókat pedig még nem is számoltuk. Borítékolható volt tehát a folytatás, mely a hiányosságok pótlásával, és a hibák kijavításával kecsegtette a játékosbázist. Idén márciusban meg is jelent a folytatás, melyet most vasárnapig ingyenesen kipróbálhatunk. Műfaját tekintve, egy kizárólag online játszható, külső nézetű akció-szerepjáték, melynek keretében, a rejtélyes vírus által letarolt New York-ban kell felszámolnunk az elszabadult bűnözést. Az idő nagy részében gép ellenfeleken kell átverekednünk magunkat, így tisztítva meg a várost a fegyveres csoportoktól. A játék egyik tartópillére a szerepjátékos rendszer, így nem csak mi léphetünk szintet, de ellenfeleink is különböző nehézségi fokot képvi
Fallout az űrben? Íme a The Outer Worlds első 20 perce
Kellemesnek ígérkezik a The Outer Worlds Emlékszünk a Fallout 76-ra? Ha kedveljük a szériát, akkor egészen biztosan előttünk van az a csúfos kudarc, és a pofátlanul elbagatelizált marketinghazugság, amit a Bethesda hányt a széria rajongói, és a játékosközösség elé. Nagyon úgy tűnik, hogy idén októberben, szó szerint betölti a majd az űrt az Obsidian Entertainment csapata, ugyanis új játékuk már csak pár hipertér ugrásra van tőlünk. A fejlesztők olyan referencákkal a hátuk mögött kezdtek a fejlesztésbe, mint a legendás Star Wars: The Knights of The Old Republic második része, a Neverwinter Nights 2, a Pillars of Eternity, vagy épp a Fallout: New Vegas, mely egyaránt a széria, és a stílus közkedvelt darabja. Aki tehát régóta vár egy stílusos akció-RPG-t, az most dörzsölheti a tenyerét, és még az első 20 percet is megnézheti. Aki esetleg figyelemmel kísérte a játék fejlesztését, az talán aggódott a különböző hibák, hiányosságok miatt, ám ez alapján bizakodhatunk, hogy a szemmel látható gondokat sikeresen orvosolták, már csak bíznunk kell abban, hogy legalább egy átlagos, a 3D-s érából származó Fallout epizód szintjét hozza majd, és akkor nem sokat panaszkodhatunk. A felvételen jól látható, hogy az atmoszférával nem lesz gond, a retro-futurisztius dizájn, stílusos formáival és színeivel egyszerre idézi meg a Bioshock féle art déco-t, és a Fallout alternatív történelmi hangulatát. Az előzetesekből már sejthető volt, hogy a pihent humor legalább akkora jelentőséget kap majd
IT hírek 10.14. - 10. generációs i3, Kaby Lake, extrém NAVI, ingyen Marsutazás
i3 lesz az i7-ből Nagyot fordult a kocka az IT piacon, mikor az AMD bemutatta tovább fejlesztett Ryzen processzorait. A harmadik generációs Zen CPU-k megjelenésével több magot és több logikai szálat kapunk a pénzünkért, a megnövekedett magonkénti teljesítményt viszont már az Intel sem hagyhatta figyelmen kívül. A kérdése tehát, hogy milyen választ ad a kék gyártó, a soron követező, 10. generációs asztali processzoraival. A legfrissebb hírmorzsák szerint, újragondolják a Core i szériát, és a belépő kategóriában is bevezetik, a többszálas munkavégzést. 2020-tól tehát az i3 processzorok is rendelkeznek majd Hyperthreading funkcióval, vagyis 4 maggal és 8 szállal dolgoznak majd. No nem új fejlesztésről van szó, egészen konkrétan a 2017-es i7 lesz az i3-as kupak alatt. A kissé esetlenül hangzó i3-10100, a SiSoftware adatbázisában bukkant fel, és twitteren tette közszemlére, egy TUM_APISAK nevű felhasználó. A leírás szerint, a processzor négy magos, nyolc szálas, alap órajele pedig 3.6GHz. A pletyka szerint, a Comet Lake processzorok mindegyike Hyperthreading képes lesz, vagyis az i5 hat maggal és tizenkét szállal, az i7 nyolc maggal és tizenhat szállal, az i9 pedig tíz maggal és húsz szállal támad majd. Valódi újdonságokról persze továbbra sem beszélhetünk, ugyanis a 2020-ban érkező Comet Lake, továbbra is a Sky Lake architektúrára épül majd. Viszlát Kaby Lake Eközben az Intel bejelentette, hogy hamarosan végleg búcsút int azon asztali processzorainak, melyek a Kaby
PCX 2006-2019.
Kapcsolat: pcx@pcx.hu
Az oldal tetejére 0 Kedvenceim 0 Összehasonlítás 0 A kosár üres