2019. 03. 05

Rettegés, csápok, Lovecraft - The Sinking City elõzetes

Márciusban végre Lovecrafthoz méltó Cthulhu-horror érkezik?

H. P. Lovecraft, a huszadik század elején alkotta meg nagy hatású írásait, a horror egyik megteremtõje, és meghatározó alakja volt. Az általa teremtett mítoszvilág legismertebb alakja Cthulhu, a földet több millió éve uraló õsi szörnyistenségek egyike, aki nem távozott világunkból, és örökös álomba merülve várja ébredését, és társai visszatérését. A nehezen körülírható, természetfeletti rettegés és borzongás, mint központi elem uralja ezt a mitikus univerzumot, rávilágít az emberiség kozmikus léptékû jelentéktelenségére, és elvezet minket az emberi psziché mélységeibe is.

Talán nem csak a japánok értenek a csápokhoz


Az alapanyag tehát kellõ üzemanyaggal szolgál a különféle szórakoztató produktumok számára, erõs atmoszférát és hidegrázós történetet biztosíthat egy tehetséges alkotónak. Jellegzetességeibõl adódóan, legjobban a kalandjátékok mûfajával rezonál együtt, ám viszonylag kevés nagyobb kaliberû produkció született, ami több szempontból is megállta a helyét, és a mai napig is fennmaradt a köztudatban. Ilyen volt többek között az 1992-es Alone in the Dark, amire a Resident Evil elõfutáraként is tekinthetünk, de sokan máig emlegetik a Cthulhu: Dark Corners of the Earth belsõ nézetû nézetû horror-kalandját, ami paradox módon sikeresen ránt be minket sötét atmoszférájába, miközben minden téren igyekszik elvenni a játékos kedvét hibáktól hemzsegõ játékmenetével, és már a megjelenése pillanatában is gyengének számító grafikájával. Idõrõl idõre persze újra felbukkanak készítõk, akik kísérletet tesznek a Lovecraft féle hangulat, és az õsi istenségek megidézésére, ám rendre csõdöt mondanak a téma teljes értékû, és méltó feldolgozásában. Ilyen volt a Cyanide stúdiójának tavalyi próbálkozása, ami nemes egyszerûséggel csak Call of Cthulhu néven jelent meg, ám a végeredmény annyira középszerûre sikerült, hogy a hívásra nemhogy a mélyben szunnyadó, de még a játékosok közül is csak kevesen válaszoltak.


Az ingadozó minõségû próbálkozások sorát törheti meg a The Sinking City, amit tavaly a sajtó képviselõi közül néhányan, ki is próbálhattak. A beszámolók szerint, már ez a korai szakaszában járó produkció is kellemes élmény volt, már ha jellemezhetünk így egy sötét, durva, és masszívan 18+-os alkotást. A Frogwares egy újabb ukrán illetõségû csapat, aki igényes, egyjátékos kampányra épülõ alkotással próbál nevet szerezni magának a nemzetközi piacon, és talán évek óta elõször készíthet nagyobb kaliberû játékot a témában. Ha a csapat valóban sikerrel jár, játékuk könnyedén a Lovecraft öröksége elõtt tisztelgõ, indie- és retro játékok fölé emelkedhet.

Ki itt belépsz, mutasd a személyidet

Velence helyett


A kizárólag felnõttek számára készült alkotás célja egy sötét, kompromisszumoktól mentes horror élmény megteremtése, összhangban egy lassú tempójú és rendkívül részletgazdag, nyomozós kalandjátékkal. A történet kiégett fõhõse már önmagában is megalapozza a nyomasztó hangulatot, arca meggyötört lélekrõl árulkodik, múltja számos kínzó emléket rejt, és az õrület ösvénye sem ismeretlen számára. Az 1930-as években járunk, a cselekmény helyszínét adó amerikai kisvárost váratlanul árasztja el a tenger. Ez a lakosságot kétségbe ejtõ, természetellenes dagály, számunkra felfedi a helyieket érintõ borzalmas eseményeket, és a megoldásra váró baljós rejtélyeket. A TPS nézetes nyomozás, az L. A. Noire-t juttathatja eszünkbe, ahol a tágas nagyváros ellenére a cselekmény lineárisan haladt, esetünkben viszont jóval nagyobb szabadságot kapunk az ügyek felgöngyölítéséhez. A szokásos felállás szerint, a fõszál mellett mellékküldetések egész sorát teljesíthetjük, a nyomozás viszont valóban odafigyelést és logikát igényel majd. A feladataink megoldásához szükséges lépéseket tetszõleges sorrendben hajthatjuk végre, nem egy elõre meghatározott vonalon, vagy a készítõk által diktált tempóban kell haladnunk.

Kimaradt jelenetek egy Jacko klipforgatásból


A nyomok és információk feldolgozása sem feltétlenül egyetlen kijelölt helyszín felkutatásával történik, legtöbbször mi döntünk, merre induljunk tovább. Rajtunk áll, hogy a megszerzett információkhoz kapcsolódó lehetõségek közül melyekkel próbálkozunk, rendõrség, könyvtár, hullaház és sok más helyszín is közelebb hozhat minket a megoldáshoz. Élõ vagy akár holt szemtanúk egyaránt segítségünkre lehetnek majd, hiszen a beszélgetõs és olvasgatós részek mellett rengeteg szürreáls jelenést és pszichénket ostromló hallucinációt kell majd feldolgoznunk. A készítõk rendkívül büszkék a megalkotott rendszer összetettségére, mert minden apró részlet befolyásolhatja a cselekmény alakulását. Egy elszalasztott nyom, egy biztosnak vélt ítélet, vagy egy meg nem ejtett párbeszéd is hatással lehet a történésekre, így érdemes lesz körültekintõen és nagy odafigyeléssel játszani.

NAgyon hangulatos, reméljük nem lesz mindig víz alatt


Elmélyülésünket pedig természetesen az atmoszféra megteremtését szolgáló környezet és az irodalmi alaphoz hû összetevõk segítik. A Frogwares esküszik, hogy az író világát képviselõ komponensek hitelesen kerülnek megidézésre, a számos Sherlock Holmes féle nyomozós kalandjuk alapján pedig úgy tûnik, hogy tudják mire vállalkoztak. A tapasztalatok alapján, a horror ízére is könnyedén ráéreztek a srácok - a város helyszíneit és a nyomasztó jeleneteket figyelve -, láthatóan élvezik a rettegést keltõ hangulat megkomponálását. A tavaly rögzített gameplay részletek még a fejlesztés korai szakaszában készültek, ám a közelgõ megjelenéssel együtt jár némi természetes aggodalom, a végeredmény minõségére vonatkozóan. 


A pár napja kiadott rövidke trailer sok új részletet nem mutat, ám a szereplõk arca továbbra sem fest a legjobban, ami egy személyes interakciókra nagyban támaszkodó darab esetén elég kérdéses pont lehet. Hasonlóan égetõ kérdés az akciójelenetek minõsége, ugyanis a játék nem nélkülözi majd a lövöldözõs részeket sem. Bár az esetek többségében a rettegésen lesz a fókusz, néha szembekerülünk majd különféle rémségekkel is, amik vélhetõleg az õsi istenek aktuális lakhelyérõl származó lények lesznek. A tavalyi Vampyr-t kritizálták az akciórészek miatt, bár szerintem közel nem volt olyan rossz a helyzet, mint amilyennek leírták - és pláne nem annyira rossz, mint amit eddig a The Sinking City harcaiból láttunk. A karakter mozgásáról az egyetlen emlékem, hogy kissé darabos, a lövöldözés pedig sután fest és elavultnak hat. Ezek után azt reméljük, hogy nem csak egy jó történetet, de finomabb karaktermozgást és dinamikus fegyverhasználatot láthatunk a március 21-én megjelenõ The Sinking City-tõl.

Dani - PCX

2019. 03. 05

AMD vagy Intel processzor: Melyik éri meg jobban

AMD vagy Intel processzor: Melyik éri meg jobban?
Ha most állsz egy új számítógép vagy laptop vásárlás előtt, biztosan te is elakadtál már azon a kérdésen, hogy vajon az AMD vagy Intel processzor közül melyik éri meg jobban. Ez az örök vita, ami talán sosem fog teljesen eldőlni, hiszen mindkét gyártó rendelkezik erős előnyökkel és bizonyos kompromisszumokkal.
Ahhoz, hogy igazán jól tudj dönteni, fontos, hogy átfogó képet kapj a különbségekről, a technológiákról és arról, hogy milyen igényekhez melyik processzor passzol leginkább.
Ebben a cikkben olyan tapasztalatokra és szakmai ismeretekre támaszkodva segítek neked eligazodni az AMD vagy Intel processzor kérdésében, hogy ne csak a marketing szlogenekre, hanem a valódi teljesítményre és felhasználói élményre alapozd a választásodat.
A processzorok fejlődése és az iparági verseny
Teljesítmény: nem csak az órajel számít
Energiahatékonyság és hőtermelés
Ár-érték arány: hol kapsz többet a pénzedért?
Kompatibilitás és platform támogatás
Milyen felhasználóknak melyik processzor ajánlott?
Jövőállóság és technológiai újítások
Gyakran ismételt kérdések
Összegzés
A processzorok fejlődése és az iparági verseny
Az AMD és az Intel története több évtizedre nyúlik vissza, és mindkét cég rengeteget fejlődött az elmúlt években. Az Intel hosszú ideig szinte egyeduralkodó volt a processzorgyártásban, de az AMD az ut

Processzor típusok: 5 különbség az Intel és AMD között

Processzor típusok: 5 különbség az Intel és AMD között
Ha érdekelnek a processzor típusok, akkor biztosan találkoztál már az Intel és az AMD nevekkel. Ezek a két nagy óriás gyakorlatilag uralja a piacot, és bármilyen számítógép összerakásánál vagy vásárlásánál alapvető kérdés, hogy melyik gyártó termékét válaszd. A különbségek sokszor nemcsak technikai részletekben rejlenek, hanem abban is, hogyan működnek, milyen felhasználói élményt nyújtanak, vagy mennyire passzolnak az igényeidhez.
Ebben a cikkben átvezetlek a legfontosabb tudnivalókon az Intel és az AMD processzor típusok között, hogy könnyebben eligazodj a világukban.
A processzorok alapvető szerepe és fejlődése
Intel és AMD: eltérő megközelítés a processzor típusok terén
Architektúra és technológiai újítások
Energiahatékonyság és hőtermelés
Ár-érték arány: melyik a jobb választás?
Kompatibilitás és platformok
Overclocking és tuning lehetőségek
Piaci pozíció és innovációk
Gyakran ismételt kérdések
Összegzés
A processzorok alapvető szerepe és fejlődése
Mielőtt belemennénk az Intel és AMD közti különbségekbe, érdemes megérteni, hogy mit is jelent egy processzor. A processzor, vagy más néven CPU (Central Processing Unit), az a számítógép agya, amely elvégzi az utasításokat, futtatja a programokat, és koordinálja a gép működését. Az elmúlt évtizedekben mindkét gyártó hatalmas fejlőd�

Processzor sebesség: 5 tényező, ami valóban befolyásolja a teljesítményt

Processzor sebesség: 5 tényező, ami valóban befolyásolja a teljesítményt
A processzor sebesség az egyik legfontosabb mérőszám, amit akkor nézünk, amikor új számítógépet vagy laptopot választunk. De ha őszinték vagyunk, nem mindig olyan egyszerű, mint azt elsőre gondolnánk. Sokszor hallod, hogy minél magasabb a GHz, annál gyorsabb a gép, pedig ennél sokkal több minden befolyásolja a valós teljesítményt.
Ha tényleg meg szeretnéd érteni, mitől gyors vagy lassú a processzorod, akkor ebben a cikkben szeretnék neked segíteni egy igazán átfogó képet adni.
Mi is pontosan a processzor sebesség?
Az architektúra jelentősége
Magok száma és párhuzamos feldolgozás
Cache memória szerepe a sebességben
Az órajel és a teljesítmény kapcsolata
Hőmérséklet és hűtés hatása
RAM és egyéb komponensek szerepe
Szoftveres tényezők és optimalizáció
Gyakran ismételt kérdések
Összegzés
Mi is pontosan a processzor sebesség?
A processzor sebesség általában a CPU órajelét jelenti, amit gigahertzekben (GHz) mérnek. Ez az érték azt mutatja meg, hogy a processzor másodpercenként hány ciklust tud végrehajtani. Minél magasabb ez a szám, elvileg annál több műveletet képes elvégezni egy másodperc alatt. Viszont ez az egyszerű magyarázat nem fedi le a teljes valóságot, hiszen a modern processzorokban sokkal több tényező is közrejátszik a teljesítményben, mint pusztán az órajel.
Emellett fontos megérte
Értékelések
Az értékeléshez be kell jelentkezned. Belépés
PCX 2006-2025.
Kapcsolat: [email protected]
Cookie / süti kezelés Az oldalon cookie-kat használunk, melynek részleteit itt találod.