fb pixel code
KATEGÓRIA KATEGÓRIA
Ajánló
Creator 400M - igényes E-ATX torony az MSI-től
Szerencsejáték? A britek kiátkoznák a loot boxokat
Hyper Scape, a Ubisoft titokban fejlesztett battle royale játéka
Rendhagyó Windows 10 frissítés érkezett
Ősszel jön a szupergyors Samsung 980 Pro SSD
Adataink után kémkedik a TikTok, Indiában betiltották
Stílusos Z490 lap érkezik az NZXT-től
Szkájvolker Lajos és a félmilliás droid tápos kiegészítéssel
Lassan 2 milliárd játékos lesz világszerte
A Vodafone reagált a felhasználói panaszokra
Robot kapta egy hollywoodi film főszerepét
25 perces bemutatón az új Avengers játék
5600XT VS 5700XT és az IGAZI Vágó István
Hivatalos kutatás készült a fővárosi ivóvízről
Cyberpunk 2077 - új előzetes és játékmenet-bemutató
2018. 10. 04

Új fény a házban. Kingston HyperX Fury RGB SSD

Ha úgy döntünk, nem félünk attól, hogy a gép minden egyes része világítson, érdemes kipróbálni a Kingston HyperX Fury RGB meghajtót, ami a korábbi modellel ellentétben már fényárban úszik. Gépházi buli!

Úgy tűnik, a gamer PC-k semelyik komponense nem menekülhet az új trend elől, miszerint a gépházban mindennek világítania kell. Ez az új szokás, egy ideje már az SSD is villoghat, ha erre van igényünk – és hogy ne lenne rá igényünk? Abban a pillanatban, ahogy nem a dobozban látjuk a terméket, hanem látunk egy fotót a sötétben világító Kingston HyperX Fury RGB SSD-ről, biztosak vagyunk benne, hogy szükségünk van egy ilyenre. Szerelem első látásra. Még a teljesítményét se ismerjük, de a fények láttán már tudni lehet, hogy be lesz szerelve. Lássuk, mire képes mindaz, ami a Kingston lidércfényei alatt van!

Az eredeti HyperX Fury SSD 2014-ben jelent meg, és 20nm-es sík MLC NAND technológiával kombinált SandForce vezérlőt használt. Az új HyperX Fury RGB SSD pedig – a belsőt tekintve - szinte semmiben nem hasonlít a régi kiadásra, annak ellenére, hogy a nem villogó részeinek dizájnja nagyon hasonlít a régi modellre. A Fury RGB újgenerációs Toshiba/SanDisk 64-rétegű 3D TLC NAND technológiát és Marvell 88SS1074 vezérlőt használ.

A Fury RGB fényeit egy a SATA és adatkábelek melletti csatlakozón keresztül lehet irányítani. A Kingston USB micro-B csatlakozót alkalmazott, de elektromosan ez nem kompatibilis USB-vel. Ehelyett egy a dobozban mellékelt adapter kábelt kell használni, amivel az alaplap 4-pines 12V RGB csatolófelületére rákapcsoljuk. Ezáltal lehetővé válik, hogy a színeket csoportosan beállítsuk, bár a LED-ek egyesével nem menedzselhetőek. Ha a LED kábelt nem használjuk, a meghajtó a gyári alapbeállításnak megfelően a vörös LED-eket villantja fel és a SATA kábel 12V tápját használja, az eszköz többi része pedig 5V erőforrást használ, mint egy normál SATA SSD. A LED-ek önmagukban is elláthatóak és vezérelhetőek a LED kábelen keresztül, akkor is, ha a SATA tápkábel nem ad áramot.

A HyperX Fury 75 RGB LED belső modulokat használ, ezek ugyanarra a PCB-re vannak szerelve, mint a tárhellyel kapcsolatos komponensek. A LED-ek úgy oszlanak el, hogy megvilágítsák a HyperX logót, és a meghajtó éleit. A fény eloszlik egy fehér-átlátszó műanyag felületen, valamint egy perforált fém felületen, ami sajátos textúrát ad a fényhatásoknak. Ez a két réteg elég sok fényt ki is blokkol, ezért található ennyire sok LED a Fury RGB felületén.

A kivilágítás miatt persze a szokványosnál kicsit vaskosabb a HyperX Fury RGB, a legtöbb SATA SSD 7mm-e helyett 9.5mm vastag.

A PCB tárhely részét tekintve elmondható, hogy a HyperX Fury tipikus SATA SSD komponenseket használ. A Kingston megadja a szekvenciális Input/Output adatokat, melyek SATA esetében szokványos csúcsteljesítményt mutatnak, de nem mondanak semmit arról, hogyan skálázódik a meghajtó teljesítménye a kapacitással, vagy hogyan alakulnak a dolgok, amikor az SLC írás gyorsítótár megtelik. A fogyasztásról megadott adatok látszólag arra az állapotra utalnak, amikor a meghajtót LED-ek nélkül működtetjük, és ez a 2.5W helytállónak bizonyul egy modern, alacsony fogyasztású 3D NAND SSD számára. A HyperX Fury RGB 0.46 DWPD mellett 3 év gyártói garanciával rendelkezik, ez némileg kevesebb, mint a 0.3 DWPD mellett 5 éves garancia, amivel a legtöbb SATA SSD érkezik.

A Fury RGB azonban nem úgy támadta be a piacot, mint egy szokványos SATA SSD 3 év garanciával, hanem mint egy belépő vagy közép kategóriás NVMe SSD. A Kingston saját low-end NVMe SSD-je, az A1000 ennél jóval olcsóbban kapható ennél, így a HyperX Fury RGB-t kifejezetten azok számára tervezték, akik az esztétikai élményért hajlandók némileg többet fizetni és kisebb engedményeket tenni a teljesítmény terén.

A Toshiba/SanDisk BiCS3 64-rétegű 3D TLC NAND flash memóriája került alkalmazásra a HyperX Fury RGB-ben. Azt nehéz lenne eldönteni, leginkább milyen más SSD-t hasonlítsunk ehhez az RGB csodához, mert az SSD-k többsége eleve nem rendelkezik LED-es kivilágítással. De ha lehunyjuk a szemünket és nem látjuk, hogy világít a Kingston SSD, akkor leginkább a Toshiba TR200 és Plextor M8V SATA-meghajtókat lehetne említeni, mint ugyanezen NAND technológiát, de más típusú vezérlőket használó meghajtókat. Említhetjük még a Crucial MX500 és Intel 545s gyártmányokat, ezek szintén mainstream meghajtók, melyek Intel/Micron 64-rétegű TLC-vel működnek.

A LED-es kivilágítás bizonyos többletköltséget jelent a Fury RGB számára, ezzel árkategóriát tekintve egy szintre hozza azt néhány olcsóbb NVMe SSD-vel. A Kingston saját A1000 modellje egy belépő szintű NVMe SSD, ami Phison E8 vezérlőt használ, és lényegesen olcsóbb, mint a Fury RGB MSRP-je. Eközben az ADATA XPG SX8000 a jobban teljesítő Micron 64L 3D TLC és SM2262 vezérlő kombinációját használja, és ugyanannyiba kerül, mint a nagyobb kapacitású Fury RGB.

A fogyasztást tekintve elmondható, hogy amikor a Fury RGB teljes fényerővel világít és SATA tápkábel látja el, 2.24W-al üzemel, ez sajnos bőven elegendő ahhoz, hogy melegen tartsa a meghajtót akkor is, ha nincs nagy terhelés alatt. Ha mindhárom fénycsatorna aktív, a LED fogyasztása meghaladja a 4W-ot, dehát azért vettük, hogy világítson, nem azért, hogy spóroljunk rajta. Amúgy a szépsége mellett azt is érdemes megemlíteni, hogy 240GB és 480GB kiszerelésben kapható nálunk - mindkét modell esetében 480MB/s az adatírási, és 550MB/s az adatolvasási sebesség.

NTG - PCX

2018. 10. 04

Creator 400M - igényes E-ATX torony az MSI-től
A tartalomgyártóknak készített ház nem csak ízléses és masszív, de tágas és csendes is egyszerre  Az MSI a derült égből ejtette rá a piacra új Creator 400M névre keresztelt gépházát, mellyel elsősorban azokat a felhasználókat célozzák meg, akik legalább hobbi szinten foglalkoznak tartalomgyártással, esetleg a jövőben munkaállomások építését tervezik. Ez az E-ATX lapokat szívesen fogadó torony rendkívül letisztult megjelenést, minőségi anyaghasználatot, megfelelő szellőztetési lehetőségeket és zajmentes működést kínál a vásárlóknak. Bár ez elsőnek egyszerű marketingfogásnak tűnik, a tervezéshez állítólag Leonardo da Vinci közismert Vitruvius-tanulmányszolgáltatta az ihletet, és ha a megfelelő szögből tekintünk a házra, valóban előtűnnek az aranymetszés arányai. Őszintén szólva hasonlót inkább a Fractal Designe-tól vártunk volna, de ez már legyen az ő bajuk. Az épület 550 x 235 x 503 mm-es méretei alapján sejthetjük, hogy a kihasználható belső tér nem állít majd elénk különösebb akadályokat, és az is valószínű, hogy viszonylag kevés micro-ATX, vagy Mini-ITX lapnak ad majd otthont, de természetesen a lehetőségünk megvan rá. Ehhez mérten akár 180 mm magas processzorhűtőt is választhatunk, videókártyából pedig nem túlzás a 450 mm hosszú szörnyeteg sem. A ház két szárnyra oszlik, így természetesen alulra ültethetjük a legfeljebb 180 mm-es tápegységet, és itt kapott helyet a kettő darab 3.5 hüvelykes meghajtót fogadó tálcás keret is. Ha inkább 2.5 colos méretben gondolkod
Szerencsejáték? A britek kiátkoznák a loot boxokat
A londoni parlament szerencsejátéknak minősítené a videojátékos zsákbamacskákat  A Lordok Házának szerencsejátékokkal foglalkozó bizottsága arra az álláspontra jutott, hogy a videojátékokban feloldható lootboxok tökéletesen beilleszthetők a szerencsejátékok kategóriájába, ezzel érvényesnek tekinthető rájuk a 2005 óta érvényes Gambling Act (szerencsejátékos törvény) – hozta le a hírt a BBC. A lootboxok a videojátékokban megszerezhető digitális zsákbamacskák, melyek tartalma kinyitásuk előtt ismeretlen, de az Eelectronic Arts például a jó öreg Kinder tojáshoz hasolította. Általában kozmetikai kiegészítőkről van szó, például egyedi festésről versenyautónk számára, vagy egy ritka öltözékről az általunk irányított hősöknek, mindenesetre bizonyos keretek között véletlenszerű, hogy mit is nyerhetünk. A meglepetés persze alapvetően egy pozitív dolog, ám amikor a tartalom tekintetében különféle esélyszámokat kapunk konkrétumok helyett (arany színű doboz, valami ritkább lesz benne), az 50 Ft-os bazári ajándék helyett pedig olykor százszor többet is kifizetünk valami ritka ajándék reményében, a helyzet valóban kevésbé tűnhet ártalmatlannak. A valódi probléma ott kezdődik, hogy nem csak a tetteik és pénztárcáik felett önállóan uralkodó nagykorú állampolgárok, de a jóval befolyásolhatóbb gyerekek is igen gyakran találkoznak vele, akiknek pláne nem kívánjuk, hogy már iskolás korukban egy félkarú rabló alternatívájával üssék el az idejüket, illetve gyakori esetben a szülők pé
Hyper Scape, a Ubisoft titokban fejlesztett battle royale játéka
Hamarosan futurisztikus online lövölde érkezik a Rainbow Six Siege fejlesztőitől A Ubisoft nem csak menetrendszerű Assassin’s Creed epizódjaival, és a végtelenségig facsart Far Cry szériával altatja a közönségét, hiszen az utóbbi években több multiplayer címmel is előállt, melyek némelyike egészen sikeres lett, és még most is kap friss tartalmakat. Most viszont úgy nézi ki, hogy elirigyelték a Respawn Enterainment és az Electronic Arts módszereit, így akárcsak az Apex Legends, úgy a franciák battle royale játéka is teljes titokban készült el. A vaskos szivárogtatás a Slasher fedőnéven is ismert Rod Breslau, e-sport újságíró és kommentátor műve volt, aki Twitteres bejegyzésében, az érdekes részletek mellet még a játék várható megjelenés idejét is megszellőztette. Egy gyors játékmenettel megáldott FPS-ről van szó, és ha a címe nem lenne elég beszédes, a korai hozzáféréssel megajándékozott streamerek közvetítéseiből kiderül, hogy ezúttal is sci-fi környezetben gyepálhatjuk egymást.  A Ubisoft Montréal alkotása Prisma Dimensions munkacímen készült, és egy tripla A kategóriás belső nézetű lövöldözős játék lett, mely végül Hyper Scape néven láthat napvilágot. Mint kiderült, a Call of Duty: Warzone-hoz és az Apex Legendshez hasonlóan, ez is „free to play” modell keretében lesz elérhető, és bár PC-n debütál, ha minden igaz, idővel a két nagyobb konzolon is tiszteletét teszi, méghozzá teljeskörű crosspaly támogatás kíséretében. Az újdonságot azonban nem csa
Értékelések
Az értékeléshez be kell jelentkezned. Belépés
Réthalmi Dávid
Nem ajánlanám senkinek sem. :) Az RGB ledek miatt konkrétan a használhatatlanságig throttlingol tesztek alapján ez az SSD :/ A Kingstonnál quality test garantáltan nem volt!
2019-04-30 18:38:25
PCX 2006-2020.
Kapcsolat: pcx@pcx.hu
Az oldal tetejére 0 Kedvenceim 0 Összehasonlítás 0 A kosár üres
Cookie / süti kezelés
Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk a Részedre. Tudj meg többet...