fb pixel code
KATEGÓRIA KATEGÓRIA
2020. 07. 03
Szerencsejáték? A britek kiátkoznák a loot boxokat
A londoni parlament szerencsejátéknak minősítené a videojátékos zsákbamacskákat  A Lordok Házának szerencsejátékokkal foglalkozó bizottsága arra az álláspontra jutott, hogy a videojátékokban feloldható lootboxok tökéletesen beilleszthetők a szerencsejátékok kategóriájába, ezzel érvényesnek tekinthető rájuk a 2005 óta érvényes Gambling Act (szerencsejátékos törvény) – hozta le a hírt a BBC. A lootboxok a videojátékokban megszerezhető digitális zsákbamacskák, melyek tartalma kinyitásuk előtt ismeretlen, de az Eelectronic Arts például a jó öreg Kinder tojáshoz hasolította. Általában kozmetikai kiegészítőkről van szó, például egyedi festésről versenyautónk számára, vagy egy ritka öltözékről az általunk irányított hősöknek, mindenesetre bizonyos keretek között véletlenszerű, hogy mit is nyerhetünk. A meglepetés persze alapvetően egy pozitív dolog, ám amikor a tartalom tekintetében különféle esélyszámokat kapunk konkrétumok helyett (arany színű doboz, valami ritkább lesz benne), az 50 Ft-os bazári ajándék helyett pedig olykor százszor többet is kifizetünk valami ritka ajándék reményében, a helyzet valóban kevésbé tűnhet ártalma
Szkájvolker Lajos és a félmilliás droid tápos kiegészítéssel
5600XT VS 5700XT és az IGAZI Vágó István
Tudsz jobbat? Számítógép játékra 200 ezerért
Hyper Scape, a Ubisoft titokban fejlesztett battle royale játéka
Hamarosan futurisztikus online lövölde érkezik a Rainbow Six Siege fejlesztőitől A Ubisoft nem csak menetrendszerű Assassin’s Creed epizódjaival, és a végtelenségig facsart Far Cry szériával altatja a közönségét, hiszen az utóbbi években több multiplayer címmel is előállt, melyek némelyike egészen sikeres lett, és még most is kap friss tartalmakat. Most viszont úgy nézi ki, hogy elirigyelték a Respawn Enterainment és az Electronic Arts módszereit, így akárcsak az Apex Legends, úgy a franciák battle royale játéka is teljes titokban készült el. A vaskos szivárogtatás a Slasher fedőnéven is ismert Rod Breslau, e-sport újságíró és kommentátor műve volt, aki Twitteres bejegyzésében, az érdekes részletek mellet még a játék várható megjelenés idejét is megszellőztette. Egy gyors játékmenettel megáldott FPS-ről van szó, és ha a címe nem lenne elég beszédes, a korai hozzáféréssel megajándékozott streamerek közvetítéseiből kiderül, hogy ezúttal is sci-fi környezetben gyepálhatjuk egymást.  A Ubisoft Montréal alkotása Prisma Dimensions munkacímen készült, és egy tripla A kategóriás belső nézetű lövöldözős játék lett, mely végül Hyper Scape néven láthat napvilágot. Mint kiderült, a Call of Duty: Warzone-hoz és az Apex Legendshez hasonlóan, ez is „free to play” modell keretében lesz elérhető, és bár PC-n debütál, ha minden igaz, idővel a két nagyobb konzolon is tiszteletét teszi, méghozzá teljeskörű crosspaly támogatás kíséretében. Az újdonságot azonban nem csa
Rendhagyó Windows 10 frissítés érkezett
A Microsoft négy év után bukkant rá egy kritikus biztonsági problémára  Július elsején két frissen felfedezett biztonsági hibáról adott jelentést a Microsoft, mely az általános Windows 10 verziók mellett a Server kiadásban is megtalálható. Bár mélyreható elemzést nem közöltek, az kiderült, hogy a Microsoft Windows Codecs Library, vagyis a médiafájlok lejátszásához szükséges kodekcsomag a ludas, mely nem megfelelően kezeli a memóriában található objektumokat. A CVE-2020-1425 sebezhetőséggel a sikeres támadáshoz szükséges információkhoz férhetnek hozzá, a CVE-2020-1457 pedig kártékony kódok távoli futtatását-, konkrétabban egy speciális kialakítású képfájlt futtató program alkalmazását teszi lehetővé. A helyzet több szempontból is szoaktlan, ugyanis a probléma a 1709-es verziószámú őszi frissítés óta minden Windows 10 kiadásban megtalálható, melybe a 32-bites, 64-bites és ARM verziók mellett a Windows Server 2019 és 2004 változatok is beletartoznak. A kritikus besorolású biztonsági rést tehát bő három év után sikerült felfedezni és orvosolni. Ami viszont valóban rendhagyó, hogy a frissen kiadott javítócsomagot nem a Windows frissítéskezelő szolgáltatásán keresztül érhetjük el, ehelyett a Microsoft Áruház (Microsoft Store) telepíti nekünk. Az ígéretek szerint a rendszer automatikusan végrehajtja a frissítést, de ha nem szeretnénk várni, az Áruházon belül a Letöltések és frissítések menüpont alatt kattintsunk a Frissítések beszerzése gombra. Igencsak furcsán kezeli
Ősszel jön a szupergyors Samsung 980 Pro SSD
Idén ősszel végre megérkezhet a Samsung felső kategóriás NVME SSD-je, mely a gyártó első PCIe 4.0 megoldása lesz Ha az otthoni felhasználásra szánt termékek piacán nézelődünk, láthatjuk, hogy már válogathatunk is a PCI-Express 4.0 csatoló képességeit kihasználó SSD-kből, ugyanakkor a Samsung nevét sehol sem találjuk. A neves gyártó valóban nem sietett el semmit, ám erre nem is volt szüksége, hiszen mostanáig egyedül az AMD X570-es lapkészlete biztosított PCI-E 4.0 támogatást, és a legújabb B550 lapok is csak alig néhány hete jelentek meg. Azt persze sejtettük, hogy a Samsung nem holmi visszafogott belépővel érkezik meg az M.2 meghajtók csúcskategóriájába, a bizonyítékot pedig már az év elején megkaptuk, mikor felbukkant a 980 Pro modell, mely időn ősszel végre valóban megérkezhet. Először június közepén bukkant fel a pletyka, mikor tech-világhoz köthető előrejelzésekről ismert Ice Universe Twitteren mindenféle feltételes módot nélkülözve közölte, hogy hamarosan megtudhatjuk milyen egy igazi PCIe 4.0 SSD teljesítménye, a 980 Pro ugyanis két hónap múlva bemutatkozik. Végül a Techpowerup.com tegnap pontot tett a mondat végére, ugyanis lehozta a hírt, hogy a koreai hatóságok jóváhagyták a 980 Pro szériát, így megkezdődhet az új NVMe M.2 SSD-k tömeggyártása. A széria egyelőre háromféle tárhelyopciót kínál majd, konkrétan a 250 GB (MZ-V8P250), 500 GB (MZ-V8P50), illetve 1TB (MZ-V8P1T0) modellek között válogathatunk majd. A gyártó egyelőre nem osztott meg részletekbe menő t
Adataink után kémkedik a TikTok, Indiában betiltották
Az utóbbi időszak legnépszerűbb alkalmazása továbbra is kétes adathalászatot folytat, Indiában pedig már be is tiltották A 2017-ben debütált TikTok rövid idő alatt tett szert hihetetlen népszerűségre, ám míg a hírek a látványos sikerről és a tavaly elért egymilliárdos letöltésszámról szóltak, egymás után érkeztek a kémkedésről és jogosulatlan adathalászatról szóló cikkek is. A kínai ByteDance által kiadott mobilos alkalmazás, rövid hangos videóklipek összeállítását teszi lehetővé, mely már nem csak Ázsiában, de Amerikában és az egész világon közkedveltnek számít, tavaly konkrétan a harmadik legnépszerűbb mobilos app volt. Éppen ezért aggasztó, hogy folyamatosan lebukik agresszív adathalászat miatt, most az iOS 14 rendszer egyik új funkciója mutatta meg, hogy a TikTok a háttérben megállás nélkül jegyzetel. A múlt heti leleplezés Jeremy Burge-höz, az Emojipedia alapítójához köthető, aki Twitteres bejegyzései mellé egy rövid, de beszédes felvételt is megosztott a jelenségről. A felfedezés egy új iOS funkciónak köszönhető, mely figyelmezteti a felhasználót, ha valamelyik alkalmazás megpróbál hozzáférni a vágólapon szereplő tartalomhoz. Nos, a TikTok minden harmadik lenyomott betű után leolvasta a vágólapot, így konkrétan engedély nélkül férhetett hozzá akár jelszavakhoz, vagy más kényes adathoz. Ez különösen annak tükrében zavaró, hogy a kiadó már sokadik alkalommal bukik le, ám minden ígéretet egy másik, olykor még komolyabb szabályszegés követett. A ByteDance ezúttal is eg
Stílusos Z490 lap érkezik az NZXT-től
A neves amerikai gyártó is készít alaplapot a 10. generációs Intel processzorok mellé  Az NZXT nevét látva mindenkinek a minőségi gépházak, esetleg a hűtési megoldások jutnak eszébe, de azt is tudjuk, hogy többek között jó ideje utaznak videokártyában is. Azt viszont biztosan kevesen tudják, hogy az amerikai hardvergyártó 2018-óta már alaplapokkal is foglalkozik, akkor vezette be ugyanis az N7-es termékcsaládot, melyet az Intel processzorokhoz tervezett, az ECS (Elitegroup Computer Systems) közreműködésével. Nincs ez másképp idén sem, ugyanis az új Intel Comet Lake processzorok meghajtásához érkeznek az N7 Z490 lapok, melyek korábbról az Asus Sabertooth szériát, a közelmúltból pedig leginkább a Gigabyte VISION D sorozatát juttathatják eszünkbe. A kiszivárgott adatok alapján újabb ATX lapra számíthatunk, mely külsőségeivel egyből megragadja az ember tekintetét, ugyanis a változatlanul minimalista megközelítésű lap, erősen kilóg a tömegből. A Z370 és 390 lapokhoz hasonlóan most is a fekete-fehér kombináció dominál, lapos és csiszolt felületekkel, és máshol ritkán látott burkolati elemekkel. A Z490 lapkészlet mellé természetesen LGA1200 foglalat tartozik, tehát kizárólag a 10. generációs Intel processzorokat fogadja. A visszafogott, mégis prémium érzetet sugalló alaplapon, 12 fázisos VRM és 8+4 tűs EPS csatlakozó található, ami a tuningolók számára kifejezetten ígéretes indítás. Memóriák számára négy DIMM foglalat használható, mely legfeljebb 4133 MHz-es frekvenciá
Lassan 2 milliárd játékos lesz világszerte
Látványosan emelkedik azok száma, akik valamilyen platformon rendszeresen játszanak videojátékokkal, a piac értéke ehhez mérten rendkívül nagy, és megállás nélkül növekszik is tovább  A Newzoo nevű piackutató cég több mint tíz éve foglalkozik a videojátékpiac adatainak begyűjtésével és elemzésével, és többek között olyan cégekkel áll partneri kapcsolatban, mint a Google, a Microsoft, vagy éppen a Warner Bros. filmstúdió, így általánosságban véve az egyik legmegbízhatóbb forrásnak számít, ha a játékiparban zajló eseményekről van szó. Tőlük származik az a friss elemzés is, mely nem csak megmutatja, hogy 2020-ra hányan váltak valamilyen formában játékossá, de a következő három év növekedésének mértékét is előre jelzi. Lenyűgöző számokat láthatunk a globális játékpiacról, melyet az idei év számaival érdemes kezdeni. A többéves előrejelzés előtt ugyanis meghatározták, hogy 2020-ban a teljes emberiség 39%-a játszani fog, ami nem kevesebb mint 2.69 milliárd főt jelent, aki szereti videojátékkal elütni az idejét. Ez természetesen a rengeteg okostelefonnak, és a megszámlálhatatlan mennyiségben elérhető mobiljátéknak köszönhető, és bár ezt a szegmenst sokan nem hajlandók komolyan venni, a játékosok száma ettől függetlenül is egyre nő, pont úgy, ahogy az ebből származó piaci bevétel. A demográfiai változásoknak köszönhetően ez a folyamat egyre intenzívebb, hiszen a legtöbb fiatal már játékosnak tekinthető. Ha tehát egy kalap alá veszünk minden játékost, az ágazat összesített
PCX 2006-2020.
Kapcsolat: pcx@pcx.hu
Az oldal tetejére 0 Kedvenceim 0 Összehasonlítás 0 A kosár üres
Cookie / süti kezelés
Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk a Részedre. Tudj meg többet...