fb pixel code
KATEGÓRIA KATEGÓRIA
Ajánló
Rendhagyó Windows 10 frissítés érkezett
Ősszel jön a szupergyors Samsung 980 Pro SSD
Adataink után kémkedik a TikTok, Indiában betiltották
Stílusos Z490 lap érkezik az NZXT-től
Szkájvolker Lajos és a félmilliás droid tápos kiegészítéssel
Lassan 2 milliárd játékos lesz világszerte
A Vodafone reagált a felhasználói panaszokra
Robot kapta egy hollywoodi film főszerepét
25 perces bemutatón az új Avengers játék
5600XT VS 5700XT és az IGAZI Vágó István
Hivatalos kutatás készült a fővárosi ivóvízről
Cyberpunk 2077 - új előzetes és játékmenet-bemutató
Nem készül több Olympus fényképezőgép
Visszaél 95%-os németországi fölényével a Facebook
Biztonság és pénzbírság? Így teljesítenek a víruskövető-appok
2019. 03. 06

7th Sector az Inside nyomdokain, új Xbox One S érkezik és elmarad a Ubisoft felvásárlása

Cyberpunk puzzle az Inside nyomdokain?

A Playdead stúdió játékai nem csak a játékosokra voltak nagy hatással. Megjelenésük óta számos játékfejlesztő, és több stúdió is ihletet merített a Limbo nyomasztó, és az Inside elgondolkodtató kalandjaiból.

Az ember itt csak díszlet


Nagy csendben érkezett a független orosz fejlesztő, Sergey Noskov alkotása, mely egy cyberpunk jövőbe ágyazott ügyességi puzzle játék. Akik kedvelték az Inside titokzatos és borús disztópiáját, azoknak a 7th Sector robotokkal és neon reklámokkal tömött világát is érdemes lehet meglátogatniuk. A stílus több képviselőjéhez hasonlóan, ezúttal sem egy elavult humanoid útját kell egyengetnünk, helyette egy öntudattal rendelkező digitális szikrát vezethetünk keresztül a gépesített jövő egyre növekvő kihívásain.


A Playdead játékához hasonlóan, itt is fontos szerepet kap az irányítás pszichológiája, ám ezúttal élő személyek helyett elektromos szerkezetek felett vehetjük át az uralmat, és rendszerek feltörésével gyakorolhatunk kontrollt mások felett. Az egészen egyszerű, ártalmatlan eszközök mellett komoly harci gépezeteket is megszállhatunk, így a logikai feladatok mellett még a lövöldözős részeket sem nélkülözi a játék. A trailerben változatos helyszíneket és hangulatos művészi dizájnt látunk, amiért így elöljáróban is jár a dícséret, a magányos fejlesztőnek. Utunk során az emberi tényező háttérbe szorul majd, és talán éppen a mesterséges intelligencia lázadási kísérletét próbálhatjuk meg sikerre vinni. Nem kizárt, hogy később átfogóbb cikk is készül ebből az ígéretes egyszemélyes projektből, de addig is mindeképp ajánljuk az egyedi megközelítésű csemegék kedvelőinek, mely a STEAM felületén beszerezhető, ára pedig nagyjából 3400 Ft.


Májusban új Xbox One S érkezik

A csökkentett méret sokak számára vonzóvá teheti


A pletyka, miszerint a Microsoft új Xbox One változatok kiadását tervezi, két hónapon belül valósággá válik. Az óriáscég rendkívül rosszul menedzselte szerepét a jelenlegi konzolgenerációban, mely készülékük 2013-as megjelenése óta tart. A rivális Sony konzoljából több mint dupla annyi fogyott, a PS4 már tavaly átlépte a 80 milliós eladási számot, és ezt a tetemes különbséget az erősebb hardverrel szerelt, 4K-s játékélményre képes Xbox One X sem tudta érdemben lefaragni. Miközben a Nintendo Swtich alig két év alatt átlépte a 30 millió eladott példányt, az Xbox még az ünnepi szezonban sem túl kelendő. A Microsoft már szinte kísérletet sem tesz a közönség számára vonzó, exkluzív játékok kiadására - hátrányát inkább az online szolgáltatások erősítésével próbálja csökkenteni.

Aki szeret lemezeket csereberélni, az jobban jár a hagyományos S változattal


Ennek lesz következő lépcsőfoka az "Xbox Maverick" fantázianéven készülő új változat, ami végül "Xbox One S All-Digital Edition" néven láthat napvilágot, a windowscentral.com információi szerint. A koncepció lényege, hogy az új kiadás kizárólag a digitálisan értékesített, illetve letöltött tartalmak elérését teszi lehetővé. A cégvezetők észjárását nehéz lenne megérteni, hiszen nem biztos, hogy a lemezolvasó elhagyása annyival csökkenti majd a gép árát, hogy megérje a vásárlóknak azt választani a hagyományos változat helyett. Ezzel a döntéssel nem csak dobozos játékok lehetőségétől vágják el a felhasználókat, hiszen az Xbox One az egyetlen olyan játékkonzol, melynek optikai meghajtója alkalmas 4K-s Bluray filmek lejátszására is. A cég jó ideje elöl jár a digitális átállásban, így nem lenne meglepő, ha döntésükkel a néhány éven belül érkező, új generációs készülékek fogadtatását szeretnék monitorozni. Ha a kizárólag digitális tartalmakkal dolgozó gép pozitív fogadtatásra lel, nem kizárt, hogy a Microsoft már a közeljövőben teljesen leáll a lemezes tartalmak értékesítésével. A felhasználók reakciói egyelőre elég vegyesek, hiszen a játékosok számára kedves visszafelé kompatibilitást is megnehezíti majd az eszköz. Eddig az egyre bővülő listán szereplő Xbox Classic vagy 360 lemezeket elég volt a gépbe helyezni, és a frissített változat letöltésével játszhatóvá is váltak. A régi DVD-k letöltő kódra cserélése viszont kissé körülményesnek hangzik, a gyűjtők pedig nem szívesen válnak meg szeretett kedvenceiktől. Az "Xbox One S All-Digital Edition" várhatóan áprilistól lesz előrendelhető, és májusban kezdődhet meg az értékesítése. A One X frissített verziójáról, illetve a várható árakról egyelőre nincsenek információk.


Megúszta a felvásárlást a Ubisoft

Megúsztuk


A francia Ubisoft 1986-ban kezdte meg kiadói tevékenységét, néhány évvel később belekezdett a játékfejlesztésbe is, és 1996-ban vált részvénytársasággá. Ekkor még biztosan nem sejtették, hogy a Rayman vagy Assasin's Creed szériákkal világsikert érnek el, ahogy azt sem, hogy egyszer hadakozniuk kell egy gigantikus médiavállalattal. A szintén francia Vivendi számára már nem volt idegen a videojátékipar, hiszen a szintén hatalmasra nőtt Activision-Blizzard csoportosulás, 2013-ben vásárolta meg 8.2 milliárd dolláros függetlenségét.

Marad a gazda


Alig két évre rá újabb hírek jelentek meg a konglomerátum felvásárlási kísérletéről. Az első információk szerint ekkor 161 millió dollár értékben tettek szert Ubisoft részesedésre, ezzel a lendülettel 6.6%-ot harapva ki a cégből. A tempón ugyan lassítottak az évek alatt, de a befolyásuk fokozatosan nőtt, míg 2018-ban egy kínai nagyvállalat - a több sikeres kiadót és brandet magáének tudó Tencent - segített véget vetni a huzavonának. A leggazdagabb kínai férfi irányítása alatt álló társaság szigorú feltételek mellett kötött megállapodást a Ubisofttal, hogy a közös üzletből származó pénzből a kiadó végevethessen a részvényei bekebelezésének. Ekkor a Vivendi viszakozott, és az utóbbi évek egyik legügyesebb trükkjével, kétszer annyi pénzt zsebelt be az eladott részvényekkel, mint amennyit eredetileg elköltött.

Mindig van egy nagyobb hal


A történet Március 5-én ért véget, mikor a Reuters tájékoztatása alapján a Vivendi a maradék értékpapírjaitól is megszabadult. A felvásárlás kezdeményezéséhez eredetileg 30%-os többségi tulajdonnal kellett volna rendelkeznie, ám erre végül nem került sor, a tetőpont 27.3% volt. Az utolsó hadmozdulattal 429 millió €-t zsebelt be, 5.9%-os tulajdonrész értékesítésével. A nyilatkozatuk szerint az óriásvállalat minden részvénytől megvált, és legalább öt évig tartózkodik az Ubisoft részvények legkisebb mértékű megszerzésétől, ugyanakkor továbbra is igyekszik megtartani jelenlétét a jétkiparban.

2019. 03. 06

Rendhagyó Windows 10 frissítés érkezett
A Microsoft négy év után bukkant rá egy kritikus biztonsági problémára  Július elsején két frissen felfedezett biztonsági hibáról adott jelentést a Microsoft, mely az általános Windows 10 verziók mellett a Server kiadásban is megtalálható. Bár mélyreható elemzést nem közöltek, az kiderült, hogy a Microsoft Windows Codecs Library, vagyis a médiafájlok lejátszásához szükséges kodekcsomag a ludas, mely nem megfelelően kezeli a memóriában található objektumokat. A CVE-2020-1425 sebezhetőséggel a sikeres támadáshoz szükséges információkhoz férhetnek hozzá, a CVE-2020-1457 pedig kártékony kódok távoli futtatását-, konkrétabban egy speciális kialakítású képfájlt futtató program alkalmazását teszi lehetővé. A helyzet több szempontból is szoaktlan, ugyanis a probléma a 1709-es verziószámú őszi frissítés óta minden Windows 10 kiadásban megtalálható, melybe a 32-bites, 64-bites és ARM verziók mellett a Windows Server 2019 és 2004 változatok is beletartoznak. A kritikus besorolású biztonsági rést tehát bő három év után sikerült felfedezni és orvosolni. Ami viszont valóban rendhagyó, hogy a frissen kiadott javítócsomagot nem a Windows frissítéskezelő szolgáltatásán keresztül érhetjük el, ehelyett a Microsoft Áruház (Microsoft Store) telepíti nekünk. Az ígéretek szerint a rendszer automatikusan végrehajtja a frissítést, de ha nem szeretnénk várni, az Áruházon belül a Letöltések és frissítések menüpont alatt kattintsunk a Frissítések beszerzése gombra. Igencsak furcsán kezeli
Ősszel jön a szupergyors Samsung 980 Pro SSD
Idén ősszel végre megérkezhet a Samsung felső kategóriás NVME SSD-je, mely a gyártó első PCIe 4.0 megoldása lesz Ha az otthoni felhasználásra szánt termékek piacán nézelődünk, láthatjuk, hogy már válogathatunk is a PCI-Express 4.0 csatoló képességeit kihasználó SSD-kből, ugyanakkor a Samsung nevét sehol sem találjuk. A neves gyártó valóban nem sietett el semmit, ám erre nem is volt szüksége, hiszen mostanáig egyedül az AMD X570-es lapkészlete biztosított PCI-E 4.0 támogatást, és a legújabb B550 lapok is csak alig néhány hete jelentek meg. Azt persze sejtettük, hogy a Samsung nem holmi visszafogott belépővel érkezik meg az M.2 meghajtók csúcskategóriájába, a bizonyítékot pedig már az év elején megkaptuk, mikor felbukkant a 980 Pro modell, mely időn ősszel végre valóban megérkezhet. Először június közepén bukkant fel a pletyka, mikor tech-világhoz köthető előrejelzésekről ismert Ice Universe Twitteren mindenféle feltételes módot nélkülözve közölte, hogy hamarosan megtudhatjuk milyen egy igazi PCIe 4.0 SSD teljesítménye, a 980 Pro ugyanis két hónap múlva bemutatkozik. Végül a Techpowerup.com tegnap pontot tett a mondat végére, ugyanis lehozta a hírt, hogy a koreai hatóságok jóváhagyták a 980 Pro szériát, így megkezdődhet az új NVMe M.2 SSD-k tömeggyártása. A széria egyelőre háromféle tárhelyopciót kínál majd, konkrétan a 250 GB (MZ-V8P250), 500 GB (MZ-V8P50), illetve 1TB (MZ-V8P1T0) modellek között válogathatunk majd. A gyártó egyelőre nem osztott meg részletekbe menő t
Adataink után kémkedik a TikTok, Indiában betiltották
Az utóbbi időszak legnépszerűbb alkalmazása továbbra is kétes adathalászatot folytat, Indiában pedig már be is tiltották A 2017-ben debütált TikTok rövid idő alatt tett szert hihetetlen népszerűségre, ám míg a hírek a látványos sikerről és a tavaly elért egymilliárdos letöltésszámról szóltak, egymás után érkeztek a kémkedésről és jogosulatlan adathalászatról szóló cikkek is. A kínai ByteDance által kiadott mobilos alkalmazás, rövid hangos videóklipek összeállítását teszi lehetővé, mely már nem csak Ázsiában, de Amerikában és az egész világon közkedveltnek számít, tavaly konkrétan a harmadik legnépszerűbb mobilos app volt. Éppen ezért aggasztó, hogy folyamatosan lebukik agresszív adathalászat miatt, most az iOS 14 rendszer egyik új funkciója mutatta meg, hogy a TikTok a háttérben megállás nélkül jegyzetel. A múlt heti leleplezés Jeremy Burge-höz, az Emojipedia alapítójához köthető, aki Twitteres bejegyzései mellé egy rövid, de beszédes felvételt is megosztott a jelenségről. A felfedezés egy új iOS funkciónak köszönhető, mely figyelmezteti a felhasználót, ha valamelyik alkalmazás megpróbál hozzáférni a vágólapon szereplő tartalomhoz. Nos, a TikTok minden harmadik lenyomott betű után leolvasta a vágólapot, így konkrétan engedély nélkül férhetett hozzá akár jelszavakhoz, vagy más kényes adathoz. Ez különösen annak tükrében zavaró, hogy a kiadó már sokadik alkalommal bukik le, ám minden ígéretet egy másik, olykor még komolyabb szabályszegés követett. A ByteDance ezúttal is eg
Értékelések
Az értékeléshez be kell jelentkezned. Belépés
PCX 2006-2020.
Kapcsolat: pcx@pcx.hu
Az oldal tetejére 0 Kedvenceim 0 Összehasonlítás 0 A kosár üres
Cookie / süti kezelés
Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk a Részedre. Tudj meg többet...