Cyberpunk puzzle az Inside nyomdokain?
A Playdead stúdió játékai nem csak a játékosokra voltak nagy hatással. Megjelenésük óta számos játékfejlesztõ, és több stúdió is ihletet merített a Limbo nyomasztó, és az Inside elgondolkodtató kalandjaiból.
Nagy csendben érkezett a független orosz fejlesztõ, Sergey Noskov alkotása, mely egy cyberpunk jövõbe ágyazott ügyességi puzzle játék. Akik kedvelték az Inside titokzatos és borús disztópiáját, azoknak a 7th Sector robotokkal és neon reklámokkal tömött világát is érdemes lehet meglátogatniuk. A stílus több képviselõjéhez hasonlóan, ezúttal sem egy elavult humanoid útját kell egyengetnünk, helyette egy öntudattal rendelkezõ digitális szikrát vezethetünk keresztül a gépesített jövõ egyre növekvõ kihívásain.
A Playdead játékához hasonlóan, itt is fontos szerepet kap az irányítás pszichológiája, ám ezúttal élõ személyek helyett elektromos szerkezetek felett vehetjük át az uralmat, és rendszerek feltörésével gyakorolhatunk kontrollt mások felett. Az egészen egyszerû, ártalmatlan eszközök mellett komoly harci gépezeteket is megszállhatunk, így a logikai feladatok mellett még a lövöldözõs részeket sem nélkülözi a játék. A trailerben változatos helyszíneket és hangulatos mûvészi dizájnt látunk, amiért így elöljáróban is jár a dícséret, a magányos fejlesztõnek. Utunk során az emberi tényezõ háttérbe szorul majd, és talán éppen a mesterséges intelligencia lázadási kísérletét próbálhatjuk meg sikerre vinni. Nem kizárt, hogy késõbb átfogóbb cikk is készül ebbõl az ígéretes egyszemélyes projektbõl, de addig is mindeképp ajánljuk az egyedi megközelítésû csemegék kedvelõinek, mely a STEAM felületén beszerezhetõ, ára pedig nagyjából 3400 Ft.
Májusban új Xbox One S érkezik
A pletyka, miszerint a Microsoft új Xbox One változatok kiadását tervezi, két hónapon belül valósággá válik. Az óriáscég rendkívül rosszul menedzselte szerepét a jelenlegi konzolgenerációban, mely készülékük 2013-as megjelenése óta tart. A rivális Sony konzoljából több mint dupla annyi fogyott, a PS4 már tavaly átlépte a 80 milliós eladási számot, és ezt a tetemes különbséget az erõsebb hardverrel szerelt, 4K-s játékélményre képes Xbox One X sem tudta érdemben lefaragni. Miközben a Nintendo Swtich alig két év alatt átlépte a 30 millió eladott példányt, az Xbox még az ünnepi szezonban sem túl kelendõ. A Microsoft már szinte kísérletet sem tesz a közönség számára vonzó, exkluzív játékok kiadására - hátrányát inkább az online szolgáltatások erõsítésével próbálja csökkenteni.
Ennek lesz következõ lépcsõfoka az "Xbox Maverick" fantázianéven készülõ új változat, ami végül "Xbox One S All-Digital Edition" néven láthat napvilágot, a windowscentral.com információi szerint. A koncepció lényege, hogy az új kiadás kizárólag a digitálisan értékesített, illetve letöltött tartalmak elérését teszi lehetõvé. A cégvezetõk észjárását nehéz lenne megérteni, hiszen nem biztos, hogy a lemezolvasó elhagyása annyival csökkenti majd a gép árát, hogy megérje a vásárlóknak azt választani a hagyományos változat helyett. Ezzel a döntéssel nem csak dobozos játékok lehetõségétõl vágják el a felhasználókat, hiszen az Xbox One az egyetlen olyan játékkonzol, melynek optikai meghajtója alkalmas 4K-s Bluray filmek lejátszására is. A cég jó ideje elöl jár a digitális átállásban, így nem lenne meglepõ, ha döntésükkel a néhány éven belül érkezõ, új generációs készülékek fogadtatását szeretnék monitorozni. Ha a kizárólag digitális tartalmakkal dolgozó gép pozitív fogadtatásra lel, nem kizárt, hogy a Microsoft már a közeljövõben teljesen leáll a lemezes tartalmak értékesítésével. A felhasználók reakciói egyelõre elég vegyesek, hiszen a játékosok számára kedves visszafelé kompatibilitást is megnehezíti majd az eszköz. Eddig az egyre bõvülõ listán szereplõ Xbox Classic vagy 360 lemezeket elég volt a gépbe helyezni, és a frissített változat letöltésével játszhatóvá is váltak. A régi DVD-k letöltõ kódra cserélése viszont kissé körülményesnek hangzik, a gyûjtõk pedig nem szívesen válnak meg szeretett kedvenceiktõl. Az "Xbox One S All-Digital Edition" várhatóan áprilistól lesz elõrendelhetõ, és májusban kezdõdhet meg az értékesítése. A One X frissített verziójáról, illetve a várható árakról egyelõre nincsenek információk.
Megúszta a felvásárlást a Ubisoft
A francia Ubisoft 1986-ban kezdte meg kiadói tevékenységét, néhány évvel késõbb belekezdett a játékfejlesztésbe is, és 1996-ban vált részvénytársasággá. Ekkor még biztosan nem sejtették, hogy a Rayman vagy Assasin's Creed szériákkal világsikert érnek el, ahogy azt sem, hogy egyszer hadakozniuk kell egy gigantikus médiavállalattal. A szintén francia Vivendi számára már nem volt idegen a videojátékipar, hiszen a szintén hatalmasra nõtt Activision-Blizzard csoportosulás, 2013-ben vásárolta meg 8.2 milliárd dolláros függetlenségét.
Alig két évre rá újabb hírek jelentek meg a konglomerátum felvásárlási kísérletérõl. Az elsõ információk szerint ekkor 161 millió dollár értékben tettek szert Ubisoft részesedésre, ezzel a lendülettel 6.6%-ot harapva ki a cégbõl. A tempón ugyan lassítottak az évek alatt, de a befolyásuk fokozatosan nõtt, míg 2018-ban egy kínai nagyvállalat - a több sikeres kiadót és brandet magáének tudó Tencent - segített véget vetni a huzavonának. A leggazdagabb kínai férfi irányítása alatt álló társaság szigorú feltételek mellett kötött megállapodást a Ubisofttal, hogy a közös üzletbõl származó pénzbõl a kiadó végevethessen a részvényei bekebelezésének. Ekkor a Vivendi viszakozott, és az utóbbi évek egyik legügyesebb trükkjével, kétszer annyi pénzt zsebelt be az eladott részvényekkel, mint amennyit eredetileg elköltött.
A történet Március 5-én ért véget, mikor a Reuters tájékoztatása alapján a Vivendi a maradék értékpapírjaitól is megszabadult. A felvásárlás kezdeményezéséhez eredetileg 30%-os többségi tulajdonnal kellett volna rendelkeznie, ám erre végül nem került sor, a tetõpont 27.3% volt. Az utolsó hadmozdulattal 429 millió €-t zsebelt be, 5.9%-os tulajdonrész értékesítésével. A nyilatkozatuk szerint az óriásvállalat minden részvénytõl megvált, és legalább öt évig tartózkodik az Ubisoft részvények legkisebb mértékû megszerzésétõl, ugyanakkor továbbra is igyekszik megtartani jelenlétét a jétkiparban.