fb pixel code
KATEGÓRIA KATEGÓRIA
Ajánló
2020. 02. 21
Arctic Freezer 7 X? Műszakváltás 15 év után
2020. 02. 20
Va bene
2020. 02. 20
Cyberpunk 2077 és GeForce Now? Megjelenéskor akár telefonról is játszhatunk
2020. 02. 19
Az Asus javítja a melegedő ROG STRIX Navikat
2020. 02. 19
Ipari forradalom? Ingyenes az Assassin's Creed Syndicate
2020. 02. 19
A NAGY PROCESSZOR TESZT! 21 Intel és AMD proci erejét mértük össze.
2020. 02. 18
Már a falak is okosak? Az MIT felturbózza a Wi-Fi-t
2020. 02. 18
Korai hozzáférés? Comet Lake-S processzorokat árult egy webáruház
2020. 02. 17
Váratlan gyorsulás? GDDR6 memóriát kaphat a GTX1650
2020. 02. 17
A Metro Exodus végre Steamen, most 40%-os leárazással
2020. 02. 17
Corsair A500 - 10 év után újra léghűtés a Corsairtől
2020. 02. 16
Mit tud egy 270 ezres konfig Ryzen 3600 GTX1660Ti összeállításban?
2020. 02. 14
Ezek magyarok? - Ingyenes a Kingdom Come: Deliverance
2020. 02. 13
Víruspánik? Először marad el a Mobile World Congress
2020. 02. 13
Az új Windows 10 frissítés megöli a hangot és az internetet
2020. 01. 15

Túl a 680 millión - sikeres évet zárt az Epic Games Store

A vitás indulást komoly siker követte, az Epic Games Store eredményes pénzügyi évet zárt, rengeteg új felhasználót szerzett, és nem hagy fel az exkluzív játékokkal sem, sőt, töretlenül halad tovább.

Az Epic Games alig több mint egy évvel ezelőtt, 2018 december 18-án indította el digitális áruházát, mely a Steam-hez hasonlóan, a weboldal mellett egy klienst/launchert is magában foglal. A cég üzletpolitikája a Steam egyeduralmának megtörése volt, így első sorban jobb értékesítési feltételeket kínált azoknak a cégeknek, akik játékaikat hajlandók kizárólag az ő felületükön áruba bocsátani. A Steam 30%-os jutalékával szemben, az Epic 12%-ot tart meg minden egyes eladásból, továbbá az általuk fejlesztett Unreal grafikus motor után járó 5%-os licence díjat is elengedik, mindezeket attól függetlenül, hogy az adott játék mennyire teljesít jól a kasszáknál.

A siker kulcsa? Még a Steam-et is megszorongatták

A közönség rosszul fogadta az újabb launcher érkezését, a játékosközösség feldarabolásától félt, és azóta is kritizálja a kliens hiányosságait, hiszen többek között nincs értékelési és komment lehetőség, vagy más olyan részletek, amit a Steam a 2004-es indulása óta beépített saját rendszerébe. A legtöbben azzal érveltek, hogy ha a végtelenül sikeres Fortnite Battle Royale nem kizárólag itt lenne elérhető, a platformnak esélye sem lenne. A népszerűség növelésére először két hetente, majd hetente, egy ingyenes játékot adtak, és adnak ingyen azóta is, korhatáros cím esetén kettőt. A siker végül nem maradt el, lássuk, hogy alakult az áruház sorsa az elmúlt évben.

A vezetőséget is meglepték a számok

A 108 millió vásárló, és a 680 millió dolláros bevétel, rácáfolt a bukást kiáltó hangokra. Az impozáns 680 milliós összegből, 251 millió a harmadik féltől, illetve külsős kiadóktól származó játékokból folyt be. Érdemes megemlíteni, hogy a bevétel tetemes része az exkluzív címekből származik, az új megjelenések 90%-a konkrétan exkluzív tartalom. Ez rámutat arra, hogy az elégedetlen felhasználók egy jó része beletörődött a helyzetbe, és a játékok bojkottálása helyett, végül a vásárlás mellett döntöttek.

Egészen jól fogytak az exkluzív címek, az Epic Games továbbra is él az időszakos kizárólagossággal

Az Epic vezérigazgatója, Tim Sweeney, és az EGS igazgatója, Steve Allison is nyilatkozott az elért eredményekről. Elmondták, hogy nem számítottak ilyen pozitív mérlegre, az áruház túlteljesítette az elvárásaikat. Kiemelték, hogy az előzetes szakértői becslésekhez képest, 60%-kal jobban teljesítettek azok a szoftverek, amiknek kiadója nem az Epic Games. A legnagyobb sikert persze az olyan exkluzív játékok hozták, mint a Control, a Borderlands 3, a Metro: Exodus, vagy éppen a The Outer Worlds. A listán szereplő címek egy része később Steamen is elérhető válik, amint a szerződésben meghatározott kizárólagosság lejár.

U.S.A, Oroszország és Kína. Nahát.

Nagy sikernek örvendtek az ingyenes játékok is. A 73 ingyenesen kínált játékra, összesen több mint 200 millióan csaptak le, és a kiadó gyorsan le is szögezte, hogy 2020-ban is egész évben számíthatunk, a hetenként váltakozó ajándék tartalmakra. Sajnos pontos nyereségről, és az aktív játékosok számáról nem közöltek részletes elemzéseket, de arról láthatunk egy diagramot, hogy mely országokban játszottak a legtöbben Epic Games Store-on keresztül. Több forrás valószínűsíti, hogy az első számú bevételek nagyban köszönhetőek az ingyenes, Fortnite Battle Royale-hoz köthető mikrotranzakcióknak, az aktív játékos bázis nagy részét pedig továbbra is az építkezős lövöldéhez kötik.

Kézzel rajzolt dizájn, local co-op. Ma még ingyenes!

A helyi co-op lehetőséget is biztosító, stílusos grafikájú platform játék, a Sundered ma még ingyenes, január 16-tól pedig egy pixelgrafikás, retro hangulató ugrabugrát, a Horace-t zsákolhatjuk be. Aki izgalmasabb címekre vár, kísérje figyelemmel az áruház ajánlatait, az Epic egész évben biztosítja majd a hetenként esedékes meglepetést.

2020. 01. 15

Arctic Freezer 7 X? Műszakváltás 15 év után
Az Arctic megfizehető hűtője, kategóriájának egyik legjobban sikerült darabja volt, de a sok becsületesen ledolgozott év után végre kiérdemelte a nyugdíjazást. A Freezer 7 Pro hamarosan hátralép, hogy átadja helyét az új generációnak, ugyanis elkészült a Freezer 7 X. Ha egy termék képes tizenöt éven át megőrizni népszerűségét, az több mint elegendő bizonyíték arra, hogy valamit nagyon jól csinál. Az Arctic 7 máig az egyik legkedveltebb processzorhűtő, mely megjelenése óta mindössze a kompatibilis foglalatok számával bővült, és egy optimalizált Pro revíziót kapott, ugyanis se a gyártó, se a közönség nem érezte úgy, hogy megérett volna a leváltásra. Persze semmi sem tart örökké, a svájci vállalat pedig enged az új idők szavának, így végül újratervezte a nagy múltú modellt. A hatékonyságot szem előtt tartva, a hűtőbordák és a hőcsövek dizájnja is átalakult. Utóbbi esetében három helyett már csak kettő végzi a hőszállítást, viszont közvetlenül érintkeznek a processzorral, majd ahelyett, hogy szorosan egymás mellett haladnának, két felé ágaznak a jobb hőeloszlás érdekében. A 0.4mm-es alumínium bordázat 44 rétegből áll, melyet a 92mm-es ventilátor hűt, belül hidrodinamiks csapágyakkal, kívül stílusos, lamellákra fekvő kerettel. A légterelő nem csak külsőleg változott, hiszen a korábbi 2500 helyett, ezúttal maximum 2000 RPM fordulatszámot produkál, mely halkabb, összességében mégis hatékonyabb elődjénél. Az 7 Pro esetén a fülünk számára már korrekt 0.8 Sone értéket kaptunk, eh
Cyberpunk 2077 és GeForce Now? Megjelenéskor akár telefonról is játszhatunk
A GeForce Now már a megjelenés napján támogatni fogja a játékot, és elvileg a Ray Tracing opció is gond nélkül működni fog. A Cyberpunk 2077 szeptemberre halasztott startja nem csak a jobb optimalizációra adott lehetőséget, ugyanis az Nvidia-féle Ray Tracing funkció mellett GeForce Now támogatás is érkezik, az újdonságról korábbi cikkünkben már mi is hírt adtunk. Az Nvidia hivatalos közleményben osztotta meg a részleteket, miszerint a Steames változat az új szolgáltatáson keresztül is játszható lesz, már a megjelenés napján. Az ígéret szerint a Founder tagsággal bíró felhasználók RTX támogatással együtt fedezhetik fel Night City-t, és tökéletes optimalizáció mellett, akár egy Macbookon is élvezhetik azt. Ha esetleg a kiadó CD Projekt saját felületén, a GOG.com-on keresztül szereznénk be a játékot, a DRM mentes telepítőcsomag megvásárlása esetén a teljes bevétel a Lengyel stúdiót illeti, így viszont a felhő alapú játékról le kell mondanunk. Korábban a hasonló opciót kínáló Google Stadia is szóba került, ám erről csak annyit tudunk, hogy a 2077 idővel azon a platformon is elérhető lesz, viszont ott nem használhatjuk saját Steam fiókunkat. A játékokat minden esetben a Stadia rendszerén belül kell megvásárolnunk és csak ott érhejtük el őket, ebből a szempontból az Nvidia megoldása jóval rugalmasabb.  Akit elkapott a Cyberpunk láz, de nincs játékra alkalmas eszköze, tegyen egy próbát a GeForce Now időlimites ingyenes opciójával. Ha elégedettek vagyunk, talán érdem
Az Asus javítja a melegedő ROG STRIX Navikat
Amikor azt hittük, hogy az egyedi megoldások megjelenésével többé nem lesz gond az RX5700 széria hűtésével, az Asus ROG Strix megoldásai új bekezdést indítottak. A rossz tapasztalatok egyre csak gyűltek, az Asus azonban kiderítette a problémát és megoldást is ajánl. A ROG Strix a felső kategóriás termékekről és tuningra kihegyezett komponensekről szól, ám a gyártó ezúttal rendesen elnézett valamit. A vásárlók alig várták, hogy egy izmos hűtéssel felszerelt strapabíró kártyát kapjanak, ám a megjelenést hamarosan panaszos vásárlói bejelentések követték, a kártyák ugyanis indokolatlanul komoly melegedést produkáltak. Bár a gyártó az AMD-re mutogat, az a helyzet, hogy a problémáért mindkét fél felelős.  Jobb később mint soha, mondhatnák, ugyanis utólagos tesztek kiderítették, hogy az AMD téves információkkal látta el partnerét a hűtés rögzítéséhez szükséges nyomás mértékéről. Az elvégzett mérések során 50 és 70 PSI között értek el optimális teljesítményt, ezzel szemben az AMD eredetileg 30 és 40 PSI körül határozta meg, a megfelelő hőtovábbításhoz szükséges értéket. Bár az AMD valóban tévedett, a felelősség áthárítása nem túl elegáns, hiszen tökéletesen látszik, hogy az Asus egyáltalán nem tesztelte megfelelő alapossággal a szériát, mielőtt útjára bocsátotta a vásárlók felé. A helyzet megoldása a hűtést rögzítő csavarokban rejlik, a ROG kártyákon alkalmazott darabok egyszerűen nem elég szorosak a szükséges nyomás eléréséhez. A helyzet orvoslására sokan alátétekkel,
PCX 2006-2020.
Az oldal tetejére 0 Kedvenceim 0 Összehasonlítás 0 A kosár üres