A vitás indulást komoly siker követte, az Epic Games Store eredményes pénzügyi évet zárt, rengeteg új felhasználót szerzett, és nem hagy fel az exkluzív játékokkal sem, sőt, töretlenül halad tovább.
Az Epic Games alig több mint egy évvel ezelőtt, 2018 december 18-án indította el digitális áruházát, mely a Steam-hez hasonlóan, a weboldal mellett egy klienst/launchert is magában foglal. A cég üzletpolitikája a Steam egyeduralmának megtörése volt, így első sorban jobb értékesítési feltételeket kínált azoknak a cégeknek, akik játékaikat hajlandók kizárólag az ő felületükön áruba bocsátani. A Steam 30%-os jutalékával szemben, az Epic 12%-ot tart meg minden egyes eladásból, továbbá az általuk fejlesztett Unreal grafikus motor után járó 5%-os licence díjat is elengedik, mindezeket attól függetlenül, hogy az adott játék mennyire teljesít jól a kasszáknál.
A közönség rosszul fogadta az újabb launcher érkezését, a játékosközösség feldarabolásától félt, és azóta is kritizálja a kliens hiányosságait, hiszen többek között nincs értékelési és komment lehetőség, vagy más olyan részletek, amit a Steam a 2004-es indulása óta beépített saját rendszerébe. A legtöbben azzal érveltek, hogy ha a végtelenül sikeres Fortnite Battle Royale nem kizárólag itt lenne elérhető, a platformnak esélye sem lenne. A népszerűség növelésére először két hetente, majd hetente, egy ingyenes játékot adtak, és adnak ingyen azóta is, korhatáros cím esetén kettőt. A siker végül nem maradt el, lássuk, hogy alakult az áruház sorsa az elmúlt évben.
A 108 millió vásárló, és a 680 millió dolláros bevétel, rácáfolt a bukást kiáltó hangokra. Az impozáns 680 milliós összegből, 251 millió a harmadik féltől, illetve külsős kiadóktól származó játékokból folyt be. Érdemes megemlíteni, hogy a bevétel tetemes része az exkluzív címekből származik, az új megjelenések 90%-a konkrétan exkluzív tartalom. Ez rámutat arra, hogy az elégedetlen felhasználók egy jó része beletörődött a helyzetbe, és a játékok bojkottálása helyett, végül a vásárlás mellett döntöttek.
Az Epic vezérigazgatója, Tim Sweeney, és az EGS igazgatója, Steve Allison is nyilatkozott az elért eredményekről. Elmondták, hogy nem számítottak ilyen pozitív mérlegre, az áruház túlteljesítette az elvárásaikat. Kiemelték, hogy az előzetes szakértői becslésekhez képest, 60%-kal jobban teljesítettek azok a szoftverek, amiknek kiadója nem az Epic Games. A legnagyobb sikert persze az olyan exkluzív játékok hozták, mint a Control, a Borderlands 3, a Metro: Exodus, vagy éppen a The Outer Worlds. A listán szereplő címek egy része később Steamen is elérhető válik, amint a szerződésben meghatározott kizárólagosság lejár.
Nagy sikernek örvendtek az ingyenes játékok is. A 73 ingyenesen kínált játékra, összesen több mint 200 millióan csaptak le, és a kiadó gyorsan le is szögezte, hogy 2020-ban is egész évben számíthatunk, a hetenként váltakozó ajándék tartalmakra. Sajnos pontos nyereségről, és az aktív játékosok számáról nem közöltek részletes elemzéseket, de arról láthatunk egy diagramot, hogy mely országokban játszottak a legtöbben Epic Games Store-on keresztül. Több forrás valószínűsíti, hogy az első számú bevételek nagyban köszönhetőek az ingyenes, Fortnite Battle Royale-hoz köthető mikrotranzakcióknak, az aktív játékos bázis nagy részét pedig továbbra is az építkezős lövöldéhez kötik.
A helyi co-op lehetőséget is biztosító, stílusos grafikájú platform játék, a Sundered ma még ingyenes, január 16-tól pedig egy pixelgrafikás, retro hangulató ugrabugrát, a Horace-t zsákolhatjuk be. Aki izgalmasabb címekre vár, kísérje figyelemmel az áruház ajánlatait, az Epic egész évben biztosítja majd a hetenként esedékes meglepetést.