fb pixel code
KATEGÓRIA KATEGÓRIA
Ajánló
MSI RTX 3080 VS RTX2080Ti / RTX3080 kártyát nyerhetsz!!!
Instabil pár RTX 3080, csere helyett szoftverfrissítés jött
Végleg Linux alapokra kerülhet a Windows
NO HACK - Oroszország megállapodna az USA-val
Kínában már az utakon járnak a sőfőrmentes robottaxik
Jól kiegyensúlyozott AMD konfig kisebb hiányosságokkal
Az RTX 3090 startja sem sikerült, viszont a tuning rekord igen
Szupergyors vezeték nélküli perifériákkal támad a Razer
Bemutatkozott az új Samsung 980 PRO PCIe 4.0 SSD
Az új Pure Loop, a Be Quiet! új kompakt vízhűtése
Megszűnhet az európai Instagram és Facebook
Félmillió Activision fiókot lophattak el, de a cég tagadja
A Microsoft megvette a Bethesdát, és még vagy 7 stúdiót
Az új Oculus Quest 2 a Rift helyébe lép
RTX 3060, RTX 3080 20GB és blower hűtős RTX 3090
2020. 01. 15

Túl a 680 millión - sikeres évet zárt az Epic Games Store

A vitás indulást komoly siker követte, az Epic Games Store eredményes pénzügyi évet zárt, rengeteg új felhasználót szerzett, és nem hagy fel az exkluzív játékokkal sem, sőt, töretlenül halad tovább.

Az Epic Games alig több mint egy évvel ezelőtt, 2018 december 18-án indította el digitális áruházát, mely a Steam-hez hasonlóan, a weboldal mellett egy klienst/launchert is magában foglal. A cég üzletpolitikája a Steam egyeduralmának megtörése volt, így első sorban jobb értékesítési feltételeket kínált azoknak a cégeknek, akik játékaikat hajlandók kizárólag az ő felületükön áruba bocsátani. A Steam 30%-os jutalékával szemben, az Epic 12%-ot tart meg minden egyes eladásból, továbbá az általuk fejlesztett Unreal grafikus motor után járó 5%-os licence díjat is elengedik, mindezeket attól függetlenül, hogy az adott játék mennyire teljesít jól a kasszáknál.

A siker kulcsa? Még a Steam-et is megszorongatták

A közönség rosszul fogadta az újabb launcher érkezését, a játékosközösség feldarabolásától félt, és azóta is kritizálja a kliens hiányosságait, hiszen többek között nincs értékelési és komment lehetőség, vagy más olyan részletek, amit a Steam a 2004-es indulása óta beépített saját rendszerébe. A legtöbben azzal érveltek, hogy ha a végtelenül sikeres Fortnite Battle Royale nem kizárólag itt lenne elérhető, a platformnak esélye sem lenne. A népszerűség növelésére először két hetente, majd hetente, egy ingyenes játékot adtak, és adnak ingyen azóta is, korhatáros cím esetén kettőt. A siker végül nem maradt el, lássuk, hogy alakult az áruház sorsa az elmúlt évben.

A vezetőséget is meglepték a számok

A 108 millió vásárló, és a 680 millió dolláros bevétel, rácáfolt a bukást kiáltó hangokra. Az impozáns 680 milliós összegből, 251 millió a harmadik féltől, illetve külsős kiadóktól származó játékokból folyt be. Érdemes megemlíteni, hogy a bevétel tetemes része az exkluzív címekből származik, az új megjelenések 90%-a konkrétan exkluzív tartalom. Ez rámutat arra, hogy az elégedetlen felhasználók egy jó része beletörődött a helyzetbe, és a játékok bojkottálása helyett, végül a vásárlás mellett döntöttek.

Egészen jól fogytak az exkluzív címek, az Epic Games továbbra is él az időszakos kizárólagossággal

Az Epic vezérigazgatója, Tim Sweeney, és az EGS igazgatója, Steve Allison is nyilatkozott az elért eredményekről. Elmondták, hogy nem számítottak ilyen pozitív mérlegre, az áruház túlteljesítette az elvárásaikat. Kiemelték, hogy az előzetes szakértői becslésekhez képest, 60%-kal jobban teljesítettek azok a szoftverek, amiknek kiadója nem az Epic Games. A legnagyobb sikert persze az olyan exkluzív játékok hozták, mint a Control, a Borderlands 3, a Metro: Exodus, vagy éppen a The Outer Worlds. A listán szereplő címek egy része később Steamen is elérhető válik, amint a szerződésben meghatározott kizárólagosság lejár.

U.S.A, Oroszország és Kína. Nahát.

Nagy sikernek örvendtek az ingyenes játékok is. A 73 ingyenesen kínált játékra, összesen több mint 200 millióan csaptak le, és a kiadó gyorsan le is szögezte, hogy 2020-ban is egész évben számíthatunk, a hetenként váltakozó ajándék tartalmakra. Sajnos pontos nyereségről, és az aktív játékosok számáról nem közöltek részletes elemzéseket, de arról láthatunk egy diagramot, hogy mely országokban játszottak a legtöbben Epic Games Store-on keresztül. Több forrás valószínűsíti, hogy az első számú bevételek nagyban köszönhetőek az ingyenes, Fortnite Battle Royale-hoz köthető mikrotranzakcióknak, az aktív játékos bázis nagy részét pedig továbbra is az építkezős lövöldéhez kötik.

Kézzel rajzolt dizájn, local co-op. Ma még ingyenes!

A helyi co-op lehetőséget is biztosító, stílusos grafikájú platform játék, a Sundered ma még ingyenes, január 16-tól pedig egy pixelgrafikás, retro hangulató ugrabugrát, a Horace-t zsákolhatjuk be. Aki izgalmasabb címekre vár, kísérje figyelemmel az áruház ajánlatait, az Epic egész évben biztosítja majd a hetenként esedékes meglepetést.

2020. 01. 15

Instabil pár RTX 3080, csere helyett szoftverfrissítés jött
Az ág is húzza az új RTX 3080 kártyát, akinek jutott, annak gondja lehet vele Amilyen hangzatos volt az NVIDIA nagy Amper leleplezése, az új videokártyák indulása már sokkal inkább idézi a régi idők nehézkes termékstartjait, ahol a félig-meddig teljesített gyártói ígéretek mellett az alacsony árukészletek, az őrült felvásárlóhadjárat, és végül az új hardverek esetében előforduló gyártási hibák is bekerülnek a képletbe. Márpedig kiderült, hogy bizony az új RTX-ek sem mentesek ezektől, így néhány sikertelenül járt érdeklődő még hálás is lehet azoknak az úgynevezett scalpereknek, akik botok sokaságával szinte a teljes nyitókészlet felvásárolták a két forgalomba hozott Ampere kártyából. A sikeres vásárlók egy része azonban joggal lehet bosszús, mivel az első tesztek sokuk számára kellemetlen élményekkel szolgáltak, az Nvidia pedig jelenleg úgy áll a dologhoz, hogy termékcsere helyett inkább szoftveres megoldást kínál. A hibajelenség híre futótűzként terjedt az online felületeken, és mint kiderült, nem csak a gyári Founders Editiont, de a különféle ismert gyártók egyedi kiadásait is érinti. A vásárlók egyöntetűen arra panaszkodtak, hogy játék közben az alkalmazás váratlanul összeomlik, ők pedig a Windows asztalán találják magukat. Az Nvidia sokáig csendben volt, a sajtó és a közösség tagjai viszont nem bírták cérnával és maguk kezdtek el utána járni a helyzetnek. Az első tapasztalatok annyit árultak el, hogy bizonyos kártyák nem bírják a 2GHz-es vagy annál magasabb órajelet, é
Végleg Linux alapokra kerülhet a Windows
A szabad szoftverek legnagyobb szószólója szerint készülőben van a Linux alapú Windows Szinte követhetetlenné váltak a Windows 10 rendszerrel kapcsolatos problémák, a felhasználók negatív visszajelzéseivel pedig tele vannak a fórumok. Az egymást követő frissítések egyre újabb problémákat okoznak, a júniusban kiadott 2004-es számú funkciófrissítés pedig sokak számára még mostanra sem vált elérhetővé, ezért számukra a manuális telepítést sem javasolják. Nem ritka jelenség, hogy a frissítés után alapvető funkciók válnak elérhetetlenné, most pedig az insider programban résztvevő tesztelők szerint, a megjelenésre váró októberi frissítőcsomagban már legalább 50 hibát találtak, az egyik ráadásul pont a legérdekesebb részegységét, a beépített Linuxot öli meg. Részben ehhez kapcsolódó érdekességet osztott meg a szabad szoftverek legismertebb alakja, aki szerint a Windows úton van oda, hogy teljes mértékben Linux alapon folytassa tovább. A témával Eric S. Raymond, a nyílt forráskódú szoftverek mozgalmának ismert és különc figurája foglalkozik, aki blogjában az asztali rendszerek háborújának végét vetíti előre. Azt nehéz vitatni, hogy jóformán történelmi jelentőséggel bírt a natív Bash shell, illetve a WSL (Windows System for Linux) megjelenése, így a Linuxos parancssor mellett a Linuxos alkalmazások natív támogatása, vagyis emuláció nélküli futtatása is lehetségessé vált. A májusban bevezetett WSL 2 már teljesértékű Linux rendszermagot hozott, ezzel tulajdonképpen teljesértékű támo
NO HACK - Oroszország megállapodna az USA-val
Oroszország új kiberbiztonsági megállapodást kötne az USA-val, melyet nemzetközi szintre emelne Meglepő közlemény jelent meg az orosz elnökség hivatalos híreit szolgáltató oldalon, a kremlin.ru-n, mellyel Vlagyimir Putyin közvetlenül az Egyesült Államokat szólítja meg. A diplomáciai szempontból nem éppen elhanyagolható nyilatkozatban, az orosz elnök tulajdonképpen új alapokra helyezné a két nagyhatalom között erősen megromlott viszonyt, legalábbis ami az információbiztonság kérdéseit illeti. A négy sarokpontból álló listára a sajtó már csak úgy hivatkozik: "No Hack paktum".  Bár a felszínen úgy tűnhet, az Egyesült Államoknak jelenleg Kínával van a legnagyobb problémája, a választások közeledtével a megszokottnál is több gondjuk akad a más országokból érkező internetes támadásokkal is, melyek a legkülönfélébb módokon próbálják tovább zilálni az USA-ban kialakult feszült helyzetet. A hírekben nem kell sokat keresgélnünk, ha az Egyesült Államok és Oroszország közötti ellentétek történelmére vagyunk kíváncsiak, mely mára főleg a kibertérben zajló adathalászatra, hackelésre és a közösségi médiában folytatott manipulációs hadjáratokra korlátozódik. Most, a közelgő elnökválasztás miatt azonban olyan esetek bukkannak a felszínre, mint a 2016-os amerikai elnökválasztás befolyásolásának vádja, mely 2018-ban konkrétan 13 orosz állampolgár, illetve egy orosz cég megvádolásával folytatódott. A nagy horderejű ügy zászlaját Robert Mueller, az FBI korábbi igazgatója hordozta, aki
Értékelések
Az értékeléshez be kell jelentkezned. Belépés
PCX 2006-2020.
Kapcsolat: pcx@pcx.hu
Az oldal tetejére 0 Kedvenceim 0 Összehasonlítás 0 A kosár üres
Cookie / süti kezelés
Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk a Részedre. Tudj meg többet...