Max Payne és Neo legjobb haverja – My Friend Pedro játékajánló

Max Payne és Neo legjobb haverja – My Friend Pedro bemutató

A nyári szezon legüdítõbb marhasága a tökéletes akciójelenetek megkomponálásáról szól


A DeadToast Entertainment egy klasszikus one-man projektet takar, ahol egyetlen svéd úriember Flash játékokat alkot. A My Friend Pedro is hasonlóan indult még 2007-ben, ám a közönség többet és még többet akart, ebbõl a szórakoztató és teljesen komolytalan alkotásból. Szerencsére Victor Agren legalább annyira lelkes és elkötelezett volt mint a rajongók, így elkészülhetett színes szélesvásznú változat. A bullet time-ot persze rongyosra használták az ezredforduló óta, ám míg Max Payne nyugdíjas napjait tölti, Neo bitjei pedig az örök szervermezõkön keringenek, néha szükségünk van valakire, aki a fizikára fittyet hányva, képes új trükköket mutatni az elõdöknek.

Max csak pár perccel késte le a bulit


A My Friend Pedro pedig nem is próbál mást, mint a legtöbbet kihozni a költségvetésbõl, mindezt még csak nem is teljes 3D-ben. A játék mûfaji meghatározása eredetileg „side-scrolling acrobatic platforming shooter”, és ebben nagyjából minden benne van. Karakterünk oldalnézetben csörtet végig a pályán, ahol légies és stílusos mozdulatokkal ugrik, vetõdik, gurul, és ami a legfontosabb: lõ! Ne legyenek illúzióink, az alig pár óra alatt letudható gyilokparádé pont annyira veszi komolyan a történetét, mint a fizika törvényeit. Ez persze nem fog lesújtani senkit, aki egy olyan játékkal játszik, ahol a fõszereplõt egy Pedro nevû lökött banán látja el instrukciókkal.

A drog rossz, értem?


A koncepció pofon egyszerû, a játékmechanika már egy fokkal trükkösebb. Néma hõsünk egy pincében tér magához, aki nevével ellentétben egy rakás harci mozdulatot fel tud idézni, és láthatóan a fegyverekkel is bánik olyan jól, mint a 2002-es VB gyõztes Brazil csapat a labdával. Az alapokkal hamar megismertet bennünket a játék, a mi dolgunk pedig annyi, hogy képességeink birtokában a lehetõ leghanyagabb eleganciával intézzük el ellenfeleinket, miközben rohadt jól szórakozunk. Minél látványosabban és hamarabb intézzük el ellenfeleinket, annál több pontot kapunk, de a tökéletes performanszhoz kreatívnak és hatékonynak kell lennünk, így ha jól idõzítünk, egyetlen bekapott találat nélkül takaríthatjuk ki a pályákat.

Pókember és Deadpool is büszke lenne


Az egyik kedvenc ötletem, már a Max Payne és a Matrix mozik bûvöletében eltöltött tinédzserkorom óta várt a megfelelõ megvalósításra. Egyszerre ugyanis akár két irányba is lõhetünk egy idõben, mindezt a levegõben fejjel lefelé vetõdve, pörögve, szaltózva, ahogy csak tetszik. Néma hõsünk úgy piruettezik, akár egy igazi balett táncos, ám mi még a végére sem érünk kecses koreográfiánknak, körülöttünk már vagy tíz hulla hever szerteszét. Mozdulataink lágyan folynak egymásba, a kivitelezésükhöz szükséges kényelemre pedig az idõ lelassításával tehetünk szert. Hatékony és látványos pusztítást végezni tehát nem lesz kunszt, ám a maximalistáknak és a nehezebb fokozatokon próbálkozóknak azért fel kell kötniük a gatyát, pláne ha sérülés nélkül szeretnének eredményesek lenni.

Nesztek, egy kis sütni való


Ahogy haladunk elõre, természetesen bõvül fegyvertárunk is, ám igazán izgalmas darabokat sajnos nem próbálhatunk ki. Pisztolyból és Micro Uziból kettõt is szorongathatunk, a Shotgunnal darabokra is szaggathatjuk a közelben tartózkodókat, a géppisztoly rövid sorozatokat ereget és gránátvetõt is szereltek rá, a távcsöves puskát pedig csak az utolsó szakaszban kapjuk meg, cserébe lézercélzós, és egyetlen találata is halálos. Némi környezeti interakcióval is megbolondíthatjuk az összecsapásokat, a levegõbe rúgott serpenyõ például kérdés nélkül az ellenfeleink felé továbbítja a lövéseket, egészen addig, amíg mindenki el nem terül. Ez leginkább akkor szórakoztató, amikor anélkül intézhetünk el egy szobányi rosszfiút, hogy egyáltalán látnánk egymást. Közelharcra is van módunk, így egy klasszikus karatés repülõ rúgást is bevethetünk, de az elõttünk hever kést, labdát és a serpenyõt is lendületbe hozhatjuk, ha nincs idõnk tárazni. Sõt, akár még ellenfeleink szétrepült testrészeit is.

Mekkora szerencse, hogy valaki pont odarakta azt a vaslemezt


A pályák közötti teljesítményünket egy számláló összesíti, a szakaszok végén legeredményesebbnek ítélt kombinációkat ráadásul el is menthetjük GIF formájában. Sajnos az eredményeinkért nem igazán jár jutalom, így a pontozási rendszer csak a maximalisták számára lesz érdekes, illetve azoknak, akik szeretnének magasra jutni az összesített online ranglétrán. Pedig egy-egy bónusz fegyvert, vagy vicces alternatív öltözéket hozzánk vághatnának elismerésül, és így az egyes epizódok újrajátszására is nagyobb motivációt éreznénk. Összességében mégis csak minden a szórakozásról szól. Hiszen ki látott már olyat, hogy egy gördeszkán száguldva átrepülünk egy ablakon, ahol az elsõ figurának nekirúgjuk a deszkát, a sarokban már pusztít egy robbanó benzineskanna, mi pedig épp a maradék két tagot intézzük el hanyag fejlövésekkel, és még jóformán betárazni is jut idõ landolás elõtt.

Tony Hawk Pro Killer


A kaotikus és pihent poénokkal megtöltött õrült akciók elõcsalják belõlünk a perfekcionistát, ehhez hasonló kihívást legutóbb a Super Hot váltott ki belõlem, igaz, ott egyetlen hiba is végzetesnek számít. Az 5 fejezet összesen 40 pályát tartalmaz, melyeken nagyjából 3-4 intenzív óra alatt végig is szaladhatunk. Elõször olyan klasszikus leszámolási helyszíneken járunk majd mint a raktár, vagy vágóhíd, amik a régi akciómozik, vagy épp a Max Payne játékok hangulatát idézik. A késõbbiekben sokkal pihentebb, ám végül kissé fantáziátlan területeket kapunk, melyekre Pedro fárasztó beszólásokkal reflektál. Itt már a klasszikus ellenfeleket is gyakran váltják fel teljesen elborult figurák. Volt, hogy netes trollok seregeit intézhettem el, miközben megbolondult a gravitáció. A csatornarendszerben, elvadult gamerek támadnak kardokkal, és játékos teljesítményünket becsmérlõ beszólásokkal, végül meglátogatjuk az „internetet”, ami egy indokolatlan csõrendszer, háttérben a betárcsázós modemek éteri zümmögésével.

Arcade autósüldözés!


A My Friend Pedro valójában eladja saját magát, elég megnézni a trailert, és azonnal látni fogjuk, hogy akarjuk-e. Ha viszont akarjuk, akkor nagyon jól fogunk szórakozni, a végén pedig reméljük, hogy kapunk még belõle, hiszen pár új ötlettel, klassz fegyverekkel és hangulatos pályákkal tovább is fokozható az élmény. Érdemes még szót ejteni a zenérõl! Navie D szerzeményei tökéletes aláfestést, és megfelelõ adrenalinszintet biztosítanak, légiesen könnyed pusztítóhadjáratunkhoz. A STEAM-en most akciósan nagyjából 4600 Ft-ba kerül, ám ha a zenei anyagot is hozzácsapnánk, nagyjából 6100 Ft-a végösszeg.

2019. 06. 28

SSD hiba jelei: 10 tipp, hogyan ismerheted fel időben

SSD hiba jelei: 10 tipp, hogyan ismerheted fel időben
Az SSD hiba jelei sokszor apró, kezdetben észrevétlen dolgokban bújnak meg, de ha nem figyelsz rájuk, könnyen komoly adatvesztéshez vezethetnek. Mivel az SSD-k évek óta a számítógépek és laptopok meghatározó adattároló eszközei, fontos, hogy tudd, mikor kell cselekedni.
Ebben a cikkben részletesen áttekintjük, mire figyelj, hogy időben észrevedd a problémát, és megelőzd a kellemetlen helyzeteket.
Lassuló rendszerindítás és programbetöltés
Gyakori rendszerösszeomlások és lefagyások
Adatvesztés és fájlok hibás működése
Szokatlan zajok és hőmérséklet-emelkedés
SMART adatok ellenőrzése
Furcsa hibakódok és rendszerüzenetek
Hirtelen eltűnő tárhely
Figyelmeztető szoftverek használata
Gyakran ismételt kérdések
Összegzés
Lassuló rendszerindítás és programbetöltés
Az egyik leggyakoribb SSD hiba jelei közé tartozik, amikor a számítógéped lassabban indul, vagy a programok betöltése szokatlanul hosszú időt vesz igénybe. Az SSD-k általában villámgyorsak, így ha észreveszed, hogy egyre többet vársz az indításra, érdemes komolyan venni a jeleket. Ez a lassulás gyakran a memóriacellák kopására vagy a vezérlő chip problémáira utalhat, amelyek előre jelzik a komolyabb hibát.
Gyakori rendszerösszeomlások és lefagyások
Ha az operációs rendszer váratlanul összeomlik, vagy gyakran lefagy, az is lehet az SSD hiba jelei egyik megn

SSD lassulás: 5 gyakori ok, ami lelassítja a meghajtót

SSD lassulás: 5 gyakori ok, ami lelassítja a meghajtót
Az SSD lassulás egy olyan jelenség, amivel szinte mindenki találkozik idővel, aki használja ezt a gyors, modern tárolót. Az SSD-k sebessége legendás, de nem mindig marad az, és sokszor érezheted azt, hogy a géped régi, lassú merevlemezhez hasonlóan kezd működni.
Ne aggódj, ez nem ritka, és a háttérben több ok is állhat, amit érdemes ismerni, ha szeretnéd fenntartani a maximális teljesítményt.
Az írási ciklusok és a NAND memória hatása
A TRIM parancs hiánya vagy nem megfelelő működése
Telítettség: amikor kevés a szabad hely
Fragmentáció az SSD-n – valóban gondot jelent?
Firmware és illesztőprogramok elavulása
Hőmérséklet és túlmelegedés
A háttérben futó folyamatok és rendszerterhelés
SSD karbantartás és hosszú távú teljesítmény
Gyakran ismételt kérdések
Összegzés
Az írási ciklusok és a NAND memória hatása
Az SSD-k NAND flash memóriát használnak, ami gyors, de nem végtelenül tartós. Minden írási művelet egy bizonyos számú ciklust fogyaszt, és hosszú távon a memória cellái kopnak. Ezért ha gyakran írsz és törölsz adatot, az SSD lassulás fokozatosan jelentkezhet. Ez nem azt jelenti, hogy azonnal tönkremegy a meghajtó, de a teljesítmény csökkenhet, főleg amikor sok adatot mozgat a rendszer.
A TRIM parancs hiánya vagy nem megfelelő működése
A TRIM egy olyan technológia, ami segít az SSD-nek tisztán tartani

SSD meghajtó élettartama: 5 tény, amit kevesen ismernek

SSD meghajtó élettartama: 5 tény, amit kevesen ismernek
Az SSD meghajtó élettartama sok felhasználó számára titokzatosnak tűnik, pedig a modern meghajtók élettartamával kapcsolatban számos tény létezik, amit érdemes ismerned, ha hosszú távon szeretnéd megbízhatóan használni az eszközödet.
Sokan azt hiszik, hogy az SSD-k gyorsan tönkremennek, vagy hogy a merevlemezekhez képest sokkal kényesebbek, pedig a valóság ennél árnyaltabb.
Hogyan mérhető az SSD élettartama?
Miért más az SSD, mint a hagyományos HDD?
Hőmérséklet és környezet hatása
Használat és írási szokások
TRIM és más karbantartási mechanizmusok
Firmware és szoftverfrissítések szerepe
Mi történik, ha túlhasználod az SSD-t?
Hosszú távú használat és megbízhatóság
Gyakran ismételt kérdések
Összegzés
Hogyan mérhető az SSD élettartama?
Amikor az SSD meghajtó élettartamáról beszélünk, több szempontot is figyelembe kell venni. A gyártók általában TBW (Total Bytes Written) vagy DWPD (Drive Writes Per Day) értéket adnak meg. A TBW azt mutatja meg, mennyi adatot lehet összesen ráírni az eszközre, míg a DWPD napi szintű használat mellett ad iránymutatást. Fontos, hogy ezek az értékek nem jelentenek konkrét időtartamot, hanem statisztikai átlagokat, így mindig egy kis biztonsági tartalékot is számíts bele.
Miért más az SSD, mint a hagyományos HDD?
A hagyományos merevlemezekben forgó lemezek és mechanikus fej mozo
Értékelések
Az értékeléshez be kell jelentkezned.

Légy naprakész!
PCX 2006-2025.
Kapcsolat: [email protected]
Cookie / süti kezelés Az oldalon cookie-kat használunk, melynek részleteit itt találod.