fb pixel code
KATEGÓRIA
Ajánló
2020. 01. 25
Élet 60 Hz fölött. Miért válasszunk gamer monitort?
2020. 01. 23
Ismét megizzasztottuk az RX5700XT-t!🔥
2020. 01. 23
Doom Eternal előzetes - elkészült és a tesztelők imádják
2020. 01. 22
Megvalósult az UltraRAM! A Britek fejlett univerzális memóriát alkottak
2020. 01. 22
Őrült szerelők üvöltése! RX5500XT VS GTX1660Ti, Ryzen5 2600X vs Ryzen7 2700X?
2020. 01. 22
Ingyen Freeman? A Half-Life részek most ingyen játszhatók
2020. 01. 21
Control mozi készülhet? A Rogue One írója benne lenne
2020. 01. 21
Kiderült mely Huawei készülékek kapják meg az új frissítést.
2020. 01. 21
Son Goku lenyomja a Jediket is! Jól fogy a Dragon Ball Z: Kakarot
2020. 01. 21
A Dying Light 2 megjelenése is csúszik!
2020. 01. 20
Olcsó? Akkor futás! - Xiaomi Mi AirDots bluetooth fülhallgató
2020. 01. 20
Apró, mégis sokakat zavaró frissítést adott ki a Google
2020. 01. 20
Első kézből? A nagy NAVI még idén bemutatkozik
2020. 01. 20
Kiszivárgott volna az RTX3080 és RTX3070?
2020. 01. 17
Mit tud a GTX1660 Fortnite, RDR2 és Rage2 alatt? Elég 100 FPS-re Full HD felbontáson?
2019. 06. 28

Max Payne és Neo legjobb haverja – My Friend Pedro játékajánló

Max Payne és Neo legjobb haverja – My Friend Pedro bemutató

A nyári szezon legüdítőbb marhasága a tökéletes akciójelenetek megkomponálásáról szól


A DeadToast Entertainment egy klasszikus one-man projektet takar, ahol egyetlen svéd úriember Flash játékokat alkot. A My Friend Pedro is hasonlóan indult még 2007-ben, ám a közönség többet és még többet akart, ebből a szórakoztató és teljesen komolytalan alkotásból. Szerencsére Victor Agren legalább annyira lelkes és elkötelezett volt mint a rajongók, így elkészülhetett színes szélesvásznú változat. A bullet time-ot persze rongyosra használták az ezredforduló óta, ám míg Max Payne nyugdíjas napjait tölti, Neo bitjei pedig az örök szervermezőkön keringenek, néha szükségünk van valakire, aki a fizikára fittyet hányva, képes új trükköket mutatni az elődöknek.

Max csak pár perccel késte le a bulit


A My Friend Pedro pedig nem is próbál mást, mint a legtöbbet kihozni a költségvetésből, mindezt még csak nem is teljes 3D-ben. A játék műfaji meghatározása eredetileg „side-scrolling acrobatic platforming shooter”, és ebben nagyjából minden benne van. Karakterünk oldalnézetben csörtet végig a pályán, ahol légies és stílusos mozdulatokkal ugrik, vetődik, gurul, és ami a legfontosabb: lő! Ne legyenek illúzióink, az alig pár óra alatt letudható gyilokparádé pont annyira veszi komolyan a történetét, mint a fizika törvényeit. Ez persze nem fog lesújtani senkit, aki egy olyan játékkal játszik, ahol a főszereplőt egy Pedro nevű lökött banán látja el instrukciókkal.

A drog rossz, értem?


A koncepció pofon egyszerű, a játékmechanika már egy fokkal trükkösebb. Néma hősünk egy pincében tér magához, aki nevével ellentétben egy rakás harci mozdulatot fel tud idézni, és láthatóan a fegyverekkel is bánik olyan jól, mint a 2002-es VB győztes Brazil csapat a labdával. Az alapokkal hamar megismertet bennünket a játék, a mi dolgunk pedig annyi, hogy képességeink birtokában a lehető leghanyagabb eleganciával intézzük el ellenfeleinket, miközben rohadt jól szórakozunk. Minél látványosabban és hamarabb intézzük el ellenfeleinket, annál több pontot kapunk, de a tökéletes performanszhoz kreatívnak és hatékonynak kell lennünk, így ha jól időzítünk, egyetlen bekapott találat nélkül takaríthatjuk ki a pályákat.

Pókember és Deadpool is büszke lenne


Az egyik kedvenc ötletem, már a Max Payne és a Matrix mozik bűvöletében eltöltött tinédzserkorom óta várt a megfelelő megvalósításra. Egyszerre ugyanis akár két irányba is lőhetünk egy időben, mindezt a levegőben fejjel lefelé vetődve, pörögve, szaltózva, ahogy csak tetszik. Néma hősünk úgy piruettezik, akár egy igazi balett táncos, ám mi még a végére sem érünk kecses koreográfiánknak, körülöttünk már vagy tíz hulla hever szerteszét. Mozdulataink lágyan folynak egymásba, a kivitelezésükhöz szükséges kényelemre pedig az idő lelassításával tehetünk szert. Hatékony és látványos pusztítást végezni tehát nem lesz kunszt, ám a maximalistáknak és a nehezebb fokozatokon próbálkozóknak azért fel kell kötniük a gatyát, pláne ha sérülés nélkül szeretnének eredményesek lenni.

Nesztek, egy kis sütni való


Ahogy haladunk előre, természetesen bővül fegyvertárunk is, ám igazán izgalmas darabokat sajnos nem próbálhatunk ki. Pisztolyból és Micro Uziból kettőt is szorongathatunk, a Shotgunnal darabokra is szaggathatjuk a közelben tartózkodókat, a géppisztoly rövid sorozatokat ereget és gránátvetőt is szereltek rá, a távcsöves puskát pedig csak az utolsó szakaszban kapjuk meg, cserébe lézercélzós, és egyetlen találata is halálos. Némi környezeti interakcióval is megbolondíthatjuk az összecsapásokat, a levegőbe rúgott serpenyő például kérdés nélkül az ellenfeleink felé továbbítja a lövéseket, egészen addig, amíg mindenki el nem terül. Ez leginkább akkor szórakoztató, amikor anélkül intézhetünk el egy szobányi rosszfiút, hogy egyáltalán látnánk egymást. Közelharcra is van módunk, így egy klasszikus karatés repülő rúgást is bevethetünk, de az előttünk hever kést, labdát és a serpenyőt is lendületbe hozhatjuk, ha nincs időnk tárazni. Sőt, akár még ellenfeleink szétrepült testrészeit is.

Mekkora szerencse, hogy valaki pont odarakta azt a vaslemezt


A pályák közötti teljesítményünket egy számláló összesíti, a szakaszok végén legeredményesebbnek ítélt kombinációkat ráadásul el is menthetjük GIF formájában. Sajnos az eredményeinkért nem igazán jár jutalom, így a pontozási rendszer csak a maximalisták számára lesz érdekes, illetve azoknak, akik szeretnének magasra jutni az összesített online ranglétrán. Pedig egy-egy bónusz fegyvert, vagy vicces alternatív öltözéket hozzánk vághatnának elismerésül, és így az egyes epizódok újrajátszására is nagyobb motivációt éreznénk. Összességében mégis csak minden a szórakozásról szól. Hiszen ki látott már olyat, hogy egy gördeszkán száguldva átrepülünk egy ablakon, ahol az első figurának nekirúgjuk a deszkát, a sarokban már pusztít egy robbanó benzineskanna, mi pedig épp a maradék két tagot intézzük el hanyag fejlövésekkel, és még jóformán betárazni is jut idő landolás előtt.

Tony Hawk Pro Killer


A kaotikus és pihent poénokkal megtöltött őrült akciók előcsalják belőlünk a perfekcionistát, ehhez hasonló kihívást legutóbb a Super Hot váltott ki belőlem, igaz, ott egyetlen hiba is végzetesnek számít. Az 5 fejezet összesen 40 pályát tartalmaz, melyeken nagyjából 3-4 intenzív óra alatt végig is szaladhatunk. Először olyan klasszikus leszámolási helyszíneken járunk majd mint a raktár, vagy vágóhíd, amik a régi akciómozik, vagy épp a Max Payne játékok hangulatát idézik. A későbbiekben sokkal pihentebb, ám végül kissé fantáziátlan területeket kapunk, melyekre Pedro fárasztó beszólásokkal reflektál. Itt már a klasszikus ellenfeleket is gyakran váltják fel teljesen elborult figurák. Volt, hogy netes trollok seregeit intézhettem el, miközben megbolondult a gravitáció. A csatornarendszerben, elvadult gamerek támadnak kardokkal, és játékos teljesítményünket becsmérlő beszólásokkal, végül meglátogatjuk az „internetet”, ami egy indokolatlan csőrendszer, háttérben a betárcsázós modemek éteri zümmögésével.

Arcade autósüldözés!


A My Friend Pedro valójában eladja saját magát, elég megnézni a trailert, és azonnal látni fogjuk, hogy akarjuk-e. Ha viszont akarjuk, akkor nagyon jól fogunk szórakozni, a végén pedig reméljük, hogy kapunk még belőle, hiszen pár új ötlettel, klassz fegyverekkel és hangulatos pályákkal tovább is fokozható az élmény. Érdemes még szót ejteni a zenéről! Navie D szerzeményei tökéletes aláfestést, és megfelelő adrenalinszintet biztosítanak, légiesen könnyed pusztítóhadjáratunkhoz. A STEAM-en most akciósan nagyjából 4600 Ft-ba kerül, ám ha a zenei anyagot is hozzácsapnánk, nagyjából 6100 Ft-a végösszeg.

2019. 06. 28

NVIDIA az AMD ellen! - 16 videokártya összehasonlító tesztje
Csúcskategóriás erőmű? Középkategóriás, mégis megbízható játékos masina? Belépő szintű, de akár játékra is alkalmas rendszer? Számtalan összeállítással találkoztunk ebben az évben is és ezek alapján eldönthettük, számunkra mely processzor és videokártya kombináció a legjobb választás. A korábbi tesztből kiderült, hogy mik a lehetőségeink, ha az AMD grafikus chipjei között válogatunk, de mi a helyzet az NVIDIA kínálatával? Ez a bemutató nem csak felsorakoztatja a zöldek tizenegy ajánlatát, de egy nagy teszt keretében a korábban bemutatott öt AMD videokártyával szemben is próbára teszi őket, így összesen tizenhat VGA képességeit ismerhetjük meg. A GPU-k támasza minden esetben egy i9-9900K volt, így garantáltan egyenlőek voltak az esélyek, és biztosak lehettünk benne, hogy a processzor semmilyen körülmények között nem szab gátat a teljesítménynek. Ha végignézünk a két gyártó termékein, az első szembetűnő különbség, hogy mind a 11 Nvidia kizárólag a friss Turing architektúrára épül, az AMD öt kártyája között viszont találunk új Navi, és idősödő Polaris alapú megoldásokat is. A helyzetet bonyolítja, hogy az Nvidia több kártyájából is kiadta az erősebb SUPER változatokat, így a tapasztalatlanabb vásárlók szeme egészen biztosan összeakad, pláne ha meglátják a gyártók különféle egyedi kiadásait. OC és Gaming, SUPER, Ti vagy XT? Lássuk a kártyákat és az eredményeket! Gigabyte GTX1650 Windforce OC 4GB A vállalat legkisebb játékra is alkalmas ajánlata, a Turing szériából a 1
Nagy Radeon teszt! - Öt RX kártya és egy i9-9900K
A NAVI kártyák bevezetésével az AMD végre bővítette a palettát, így a felső-középkategóriában is kínál jó ár-érték aránnyal rendelkező videokártyákat, főleg úgy, hogy már nem csak a referencia modellek blower hűtésére kell hagyatkozniuk. Az RDNA architektúrára épülő NAVI sorozat felveszi a versenyt az RTX szériával, de a korábbi Polaris modelleket sem érdemes leírni, hiszen az olcsóbb megoldások továbbra is jó ajánlatnak számítanak, ha a kedvezményesebb modellek között válogatnánk. A következő tesztben öt népszerű Radeont eresztettünk egymásnak, így szépen kirajzolódik az árkategóriák, és a generációk közti különbség. MSI RX570 8GB GDDR5 Armor 8G OC Az RX570 két éve került a Piacra, szívében 14nm-es Polaris 20 XL lapkával. Az AMD nem spórol a fedélzeti memóriával, ez ráadásul nem a 4, hanem a 8GB GDDR 5-tel felvértezett modell, 256-bites adatbusszal. Az MSI egy kicsit megemelte az GPU órajelét, így manuális tuning nélkül is gyorsabb egy kicsit az alapváltozatnál. Az alap frekvencia 1168 MHz, a Boost pedig 1268 Mhz, melyet saját felelősségre feljebb is emelhetünk. A kártya meghajtásához egyetlen 8-pines PCI-E csatlakozóra lesz szükség, a TDP maximumát a gyártó 150 wattban határozta meg, és minimum 450 wattos tápegységet javasol. A melegedést kordában tartó masszív hűtőbordán, két TORX FAN ventilátor dolgozik, melyek nagyjából 35°C alatt mozdulatlanok maradnak, afölött viszont rendkívül hatékonynak bizonyulnak. A kártya dimenziói 246 x 130 x 39 mm, kijelzőnket pedig hár
Egyensúlyt hoz az erőbe? - Star Wars Jedi: Fallen Order bemutató
Senki sem gondolta igazán komolyan, hogy 2019 lehet az az év, amikor a Star Wars renoméját egy EA által finanszírozott játék állíthatja vissza, most viszont itt a Fallen Order, ami kísérletet tett arra, hogy újra egyensúlyt teremtsen az erőben. Hogy ez sikerült-e neki, azt érdemes magunknak eldönteni, ugyanis a Respawn alkotása megérdemli az időnket. A George Lucas, Irvin Kershner és John Williams által megrajzolt univerzum persze köszöni, jól van. Bár a Disney stúdió igyekezett tenni arról, hogy a könyökünkön is a messzi messzi galaxis folyjon, ráadásul megpróbáltak újraírni egy olyan világot, amit annak idején birodalmi lézerrel véstek generációk szívébe. A messzi messzi galaxist számos videojáték is gyarapította új történetekkel, ám az elmúlt években főleg üres online lövöldözést kaptunk, tartalom helyett mikrotranzakcióval, melyek bármilyen szépen is festenek, nélkülözik azt, amit ez az univerzum megérdemel. Egy gondosan elkészített, izgalmas, egyszemélyes élményt, amit a széria rajongói, és a játékosok egyaránt élvezhetnek. Talán nem lövök le akkora poént, hogy a Respawn sikerrel vette az akadályt. De végül is mi ez? Annyit már láthattunk az előzetesekből és részleges felvételekből, hogy egy külső nézetes mászkálós kaland lesz, erőhasználattal, fénykarddal, de ahogy az a játékban is elhangzik: „Nem a fénykard az, ami Jedivé tesz”. Ahogy az új filmek minden külsőségük ellenére, jelenetről-jelenetre távolodnak el attól, amit korábban a Star Wars jelentett
PCX 2006-2020.
Kapcsolat: [email protected]
Az oldal tetejére 0 Kedvenceim 0 Összehasonlítás 0 A kosár üres