fb pixel code
KATEGÓRIA KATEGÓRIA
Ajánló
Creator 400M - igényes E-ATX torony az MSI-től
Szerencsejáték? A britek kiátkoznák a loot boxokat
Hyper Scape, a Ubisoft titokban fejlesztett battle royale játéka
Rendhagyó Windows 10 frissítés érkezett
Ősszel jön a szupergyors Samsung 980 Pro SSD
Adataink után kémkedik a TikTok, Indiában betiltották
Stílusos Z490 lap érkezik az NZXT-től
Szkájvolker Lajos és a félmilliás droid tápos kiegészítéssel
Lassan 2 milliárd játékos lesz világszerte
A Vodafone reagált a felhasználói panaszokra
Robot kapta egy hollywoodi film főszerepét
25 perces bemutatón az új Avengers játék
5600XT VS 5700XT és az IGAZI Vágó István
Hivatalos kutatás készült a fővárosi ivóvízről
Cyberpunk 2077 - új előzetes és játékmenet-bemutató
2018. 10. 26

Logitech G29 Driving Force áttekintés

A Logitech G29 Driving Force egy ún. force feedback kormány; arra lett tervezve, hogy az ilyen játékokban valódi versenyautó érzetét keltse, és a játék a lehető legjobban elveszítse azt az érzést, hogy valójából csak képernyő előtt ülünk. Egyike annak a kevés kormánynak, ami PS4-gyel is használható, de emellett PS3-mal és asztali számítógéppel is működik.

Első körben azt kell tudni a Logitech G29-ről, hogy nem sok előrelépést hozott a korábbi modellhez, a G27-hez képest. A G29 ereje abban rejlik, hogy a korábbi modellnek kompatibilitási problémái voltak, de a G29 Driving Force már kifogástalanul működik PS4-gyel, és a fent említett felületek közül bármelyiken használható.

Akik a korábbi modellt is használták már, azonnal észreveszik, hogy a Logitech G29 pont úgy néz ki, mint a G27. A 27 cm átmérőjű kormányt fém keretre építették, erre bőr huzat került. Külleme könnyedén meggyőzi az embert arról, hogy nem játék, pedig tényleg az. A bőr huzat nagyon lényeges rész, mert hasonló árkategórián belül a G29 fő riválisának tekinthető Thrustmaster kormányoknak gumi borítása van.

A G29 kormány 100%-ban plug and play módon működik, nem kell telepíteni. Elég rákötni a pedálokat a kormányra, majd a kormányt a PS-re, és máris használatba vehető. A rendszer automatikusan felismeri a kormányt, ami így azonnal használható a DriveClub, Project Cars és hasonló zsánerű játékokhoz. A G29 kormány PS3 és PS4 kompatibilitás módban egyaránt használható, ami azért fontos, mert a PS4 az ehhez hasonló eszközökben kommunikációt folytat egy plusz biztonsági chippel, emiatt a Logitech korábbi – G25 és G27 – modelljei nem támogatták a PS4-et.

A G29 esetében megjelentek újabb színes gombok, ezeket nagyon sokan kritizálják, és megoszlanak a vélemények abban, hogy szükség van-e egyáltalán ilyesmire. A kék gombok a PS kontrollfelületének megfelelője, míg a vörös tárcsa lehetővé teszi az autó bizonyos paramétereinek állítgatását.

G29 pedálegység

A pedálegység kialakítása rém egyszerű, és ez az egyik legerősebb érv, amiért érdemes a G29-et választani a Thrustmaster kormányokhoz képest. Kevésbé kell kitámasztani, mint a korábbi G-sorozatú modelleket. Egyszerű hármas felosztás van: gyorsító, fék és tengelykapcsoló – mindegyik egyéni feszültség stílussal, és nagyjából tükrözi azt, amit egy igazi gépjármű esetében tapasztalunk.

A G29 nagy előrelépése a fék terén mutatkozik, ami abszolút haladó jellegű tervezés, jobban lenyomva nagyobb feszültséget ad, nagyobb kontrollt biztosít a fékerő felett, és realisztikusabb érzetet kelt, mint a korábbi és rivális modellek. A G-sorozat béli elődökhöz képest fejlettebb funkcióval rendelkezik, de a Thrustmaster T300 RS pedálegységénél is jobb minőségű a G29.

Igazából a Logitech G27-et használók gyakran odáig mentek, hogy félbevágott teniszlabdát helyeztek a pedál alá, hogy padlóig taposott fék esetén visszaadja a realisztikus érzetet, így öröm látni, hogy a Logitech beépítette ezt az új típusú pedálegységbe.

Teljesítmény és force feedback

A jó kialakítású pedálok és színes bónusz gombokon felül a G29 esetében további extrát jelent a kormány középpontja felett helyet kapó LED-es kijelző. Ez egyfajta számlálóként funkcionál – jelzi, mikor kell sebességet váltani, ami különösen akkor hasznos, ha alacsony hangerővel játszunk.

A sebességváltás a kormány két oldalán található karral történik. Ezek erős, fémből készült karok, valós érzetet adnak a sebességváltásnak.

Maga a kormánykerék 900 fokban elforgatható, vagyis két és fél fordulatot engedélyez, mielőtt lezár. A Logitech G29 elég erős force feedback-kel rendelkezik, a Project Cars esetében egyéni testreszabás nélkül ez az erő elég nagy ahhoz, hogy 30-40 perc játék után fájjon a keze, szintén visszaadva azt az érzetet, hogy ténylegesen egy száguldó versenyautót kellett irányban tartanunk. Míg a kormány nélküli játék esetén főleg a látvány és a hang ad visszajelzést arról, mi történik a kocsival, a force feedback kormány visszaadja a valós gépjármű érzetét, érezteti a felhasználóval, hogy a versenyhelyzetben a fizika törvényei ellenünk működnek. Jól érezhető ez a DriveClub esetében, de a Project Cars-nál méginkább valósághű.

Persze, a Logitech G9 Driving Force mindezzel sokkal megterhelőbbé és figyelemigényesebbé teszi a játékot. Egérrel játszva lehet stresszes munkanap után kikapcsolt aggyal versenyezni, de force feedback kormánnyal ez nem így történik, a játék tényleg valós igénybevételt jelent.

Miért pont a Logitech G29?

A Logitech G29 kormány fő riválisa a Thrustmaster hasonló árkategóriás terméke lehet, de a G29 egyértelmű előnyben van, a bőr huzat jóval kényelmesebb és kellemesebb tapintású az egyszerű gumi külsőnél.

A korábbi Logitech kormányokat használók szintén érdemes elgondolkozzanak a G29 megvételén, mert a G29 már kompatibilis PS4-gyel, emellett rajta van az a LED-es indikátor, ami a G25-ről és G27-ről még hiányzott. Előrelépés történt emellett a pedálegység terén, a fékezés jóval realisztikusabb érzetű, mint a G-sorozat korábbi modelljeinél. Nem sok kormány van, ami kompatibilis a PS4-gyel és egyáltalán nem adódnak vele problémák, de a G29 határozottan ezek közé tartozik.

NTG - PCX

2018. 10. 26

Creator 400M - igényes E-ATX torony az MSI-től
A tartalomgyártóknak készített ház nem csak ízléses és masszív, de tágas és csendes is egyszerre  Az MSI a derült égből ejtette rá a piacra új Creator 400M névre keresztelt gépházát, mellyel elsősorban azokat a felhasználókat célozzák meg, akik legalább hobbi szinten foglalkoznak tartalomgyártással, esetleg a jövőben munkaállomások építését tervezik. Ez az E-ATX lapokat szívesen fogadó torony rendkívül letisztult megjelenést, minőségi anyaghasználatot, megfelelő szellőztetési lehetőségeket és zajmentes működést kínál a vásárlóknak. Bár ez elsőnek egyszerű marketingfogásnak tűnik, a tervezéshez állítólag Leonardo da Vinci közismert Vitruvius-tanulmányszolgáltatta az ihletet, és ha a megfelelő szögből tekintünk a házra, valóban előtűnnek az aranymetszés arányai. Őszintén szólva hasonlót inkább a Fractal Designe-tól vártunk volna, de ez már legyen az ő bajuk. Az épület 550 x 235 x 503 mm-es méretei alapján sejthetjük, hogy a kihasználható belső tér nem állít majd elénk különösebb akadályokat, és az is valószínű, hogy viszonylag kevés micro-ATX, vagy Mini-ITX lapnak ad majd otthont, de természetesen a lehetőségünk megvan rá. Ehhez mérten akár 180 mm magas processzorhűtőt is választhatunk, videókártyából pedig nem túlzás a 450 mm hosszú szörnyeteg sem. A ház két szárnyra oszlik, így természetesen alulra ültethetjük a legfeljebb 180 mm-es tápegységet, és itt kapott helyet a kettő darab 3.5 hüvelykes meghajtót fogadó tálcás keret is. Ha inkább 2.5 colos méretben gondolkod
Szerencsejáték? A britek kiátkoznák a loot boxokat
A londoni parlament szerencsejátéknak minősítené a videojátékos zsákbamacskákat  A Lordok Házának szerencsejátékokkal foglalkozó bizottsága arra az álláspontra jutott, hogy a videojátékokban feloldható lootboxok tökéletesen beilleszthetők a szerencsejátékok kategóriájába, ezzel érvényesnek tekinthető rájuk a 2005 óta érvényes Gambling Act (szerencsejátékos törvény) – hozta le a hírt a BBC. A lootboxok a videojátékokban megszerezhető digitális zsákbamacskák, melyek tartalma kinyitásuk előtt ismeretlen, de az Eelectronic Arts például a jó öreg Kinder tojáshoz hasolította. Általában kozmetikai kiegészítőkről van szó, például egyedi festésről versenyautónk számára, vagy egy ritka öltözékről az általunk irányított hősöknek, mindenesetre bizonyos keretek között véletlenszerű, hogy mit is nyerhetünk. A meglepetés persze alapvetően egy pozitív dolog, ám amikor a tartalom tekintetében különféle esélyszámokat kapunk konkrétumok helyett (arany színű doboz, valami ritkább lesz benne), az 50 Ft-os bazári ajándék helyett pedig olykor százszor többet is kifizetünk valami ritka ajándék reményében, a helyzet valóban kevésbé tűnhet ártalmatlannak. A valódi probléma ott kezdődik, hogy nem csak a tetteik és pénztárcáik felett önállóan uralkodó nagykorú állampolgárok, de a jóval befolyásolhatóbb gyerekek is igen gyakran találkoznak vele, akiknek pláne nem kívánjuk, hogy már iskolás korukban egy félkarú rabló alternatívájával üssék el az idejüket, illetve gyakori esetben a szülők pé
Hyper Scape, a Ubisoft titokban fejlesztett battle royale játéka
Hamarosan futurisztikus online lövölde érkezik a Rainbow Six Siege fejlesztőitől A Ubisoft nem csak menetrendszerű Assassin’s Creed epizódjaival, és a végtelenségig facsart Far Cry szériával altatja a közönségét, hiszen az utóbbi években több multiplayer címmel is előállt, melyek némelyike egészen sikeres lett, és még most is kap friss tartalmakat. Most viszont úgy nézi ki, hogy elirigyelték a Respawn Enterainment és az Electronic Arts módszereit, így akárcsak az Apex Legends, úgy a franciák battle royale játéka is teljes titokban készült el. A vaskos szivárogtatás a Slasher fedőnéven is ismert Rod Breslau, e-sport újságíró és kommentátor műve volt, aki Twitteres bejegyzésében, az érdekes részletek mellet még a játék várható megjelenés idejét is megszellőztette. Egy gyors játékmenettel megáldott FPS-ről van szó, és ha a címe nem lenne elég beszédes, a korai hozzáféréssel megajándékozott streamerek közvetítéseiből kiderül, hogy ezúttal is sci-fi környezetben gyepálhatjuk egymást.  A Ubisoft Montréal alkotása Prisma Dimensions munkacímen készült, és egy tripla A kategóriás belső nézetű lövöldözős játék lett, mely végül Hyper Scape néven láthat napvilágot. Mint kiderült, a Call of Duty: Warzone-hoz és az Apex Legendshez hasonlóan, ez is „free to play” modell keretében lesz elérhető, és bár PC-n debütál, ha minden igaz, idővel a két nagyobb konzolon is tiszteletét teszi, méghozzá teljeskörű crosspaly támogatás kíséretében. Az újdonságot azonban nem csa
Értékelések
Az értékeléshez be kell jelentkezned. Belépés
PCX 2006-2020.
Kapcsolat: pcx@pcx.hu
Az oldal tetejére 0 Kedvenceim 0 Összehasonlítás 0 A kosár üres
Cookie / süti kezelés
Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk a Részedre. Tudj meg többet...