Azt gondolnánk, hogy egy PC-s játékos hozzá sem nyúlna egy controllerhez? Ez talán régen így volt, de ma már szinte minden játéknál miénk a döntés, hogy kényelmünkhöz igazítsuk a lehetőségeket. A két legnagyobb konzolgyártó controllerei évről évre versengenek a legjobbnak járó címért, és ha hosszútávra vásárolnánk, érdemes lesz közelebbről megvizsgálni a Sony újdonságát.
A PlayStation 5-ről már egy egész sor lényeges információ nyilvánossá vált, az irányításért felelős kiegészítő azonban majdnem akkora durranás, mint maga a konzol, így a bemutató mostanáig váratott magára. Az előző generációs DualShock 4 is hozott újdonságokat elődjéhez képest, és láthatóan most is rengeteget dolgoztak a mérnökök, hogy megfeleljenek az elvárásoknak. A DualSense Controller több ponton is újít, és a dizájn is többet változott, mint az előző három generáció során bármikor, ileltve jópár újdonság talán csak a konzoltulajdonosok számára lesz izgalmas. Az első, és talán legnagyobb érdekesség, hogy eddig példátlan módon beépített mikrofont kapott az eszköz! Mostantól bármilyen fejhallgató lehet a játékoson, ha online küzdelmekre kerül sor, esetleg ismerősökkel játszik, maga az irányítóegység is biztosíthatja a kommunikációt. Szimpatikus újítás, hiszen azok a vásárlók is egyből nekikezdhetnek a multiplayer játékoknak, akik még nem szerelkeztek fel gamer headsettel, vagy különálló mikrofonnal, melyekre természetesen továbbra is szükség lesz, ha igazán komolyan gondoljuk.
A Sony kifejezetten büszke az új haptikus visszacsatolást adó rezgőmotoros rendszerre, mely eltérő erősségű és finomságú vibrációt alkalmaz, attól függően, hogy mit látunk épp a képernyőn, vagy mi történik a háttérben. A megfelelő élményért és kényelemért változtattak a megszokottnak nevezhető formavilágon is, és ergonómikusabb kialakítást alkalmaztak, melyhez többszáz tervet is átnéztek, mielőtt meghozták a végső döntést. Az összhatásba a nagy L2 és R2 ravaszok is beleszólnak, ugyanis adaptívan működnek, és ha kell ellenállnak a nyomásnak. Ez annyit tesz, hogy a valósághűbb élmény érdekében eltérő módon viselkednek majd, attól érezzük majd a különbséget mikor épp egy íjat feszítünk meg, esetleg egy csőre töltött revolvert sütünk el.
A Share funkciót a Creative gomb váltja, mellyel új lehetőségek nyílnak a játék rögzítésére és megosztható tartalommá szerkesztésére, ám a további részletekkel még egy kicsit csigáznák a játékosokat, így ezt később mutatják be. Eltűnt továbbá a ravaszok közül a lightbar, pontosabban a touchpad alá költözött, így kevésbé hivalkódón villog majd. Az ígéretek szerint érezhetően nő majd az energiagazdálkodás hatékonysága, a DualShock 3 akkuja például még most is hivatkozási pont, míg a 4-es visszaesést mutatott. A töltést, illetve késedelemtől mentes vezetékes használatot mostantól egy USB Type-C csatlakozó biztosítja, így a használathoz továbbra is megteszi majd egy általános adatkábel.
A lekerekített markolat és az új színvilág minimum szokatlan az ortodox formatervhez szokott játékosoknak, de a Sony ritkán hoz olyan döntéseket, amik nem a játékosok kényelmét szolgálják. Az, hogy a touchpad megszűnés helyett inkább továbbfejlődött, jól mutatja, hogy a fejlesztők büszkék az eszközre, reméljük több játék készül majd, ami profitál a kontroller képességeiből. A lényeg tehát kiderült a hivatalos formában büszkélkedő Sony blogbejegyzéséből is, de néhány adat azért még várat magára.