fb pixel code
KATEGÓRIA KATEGÓRIA
Ajánló
Az USA vasárnap letiltja a TikTok-ot, de van még egy kiskapu
Bemelegítés a Legion előtt - Ingyenes a Watch Dogs 2!
Megjelent, és már el is fogyott az RTX 3080
Zen 3 és RDNA 2 - vadászat a vörös októberre!
Durva számítógép, amit Ádám is hazavinne!
Szerver az óceán mélyén - vízhűtés Microsoft módra
TikTok helyett? A YouTube Shorts már elérhető Indiában
3.2 milliárd dolláros per zajlik a YouTube ellen
Eldőlt, az Nvidia felvásárolja az ARM-et!
Leállhat az EU és USA közti adatkommunikáció?
Megfizethető lett a chipekbe épített folyadékhűtés
Egy bővítmény visszaállítja a klasszikus Facebookot
Egy robot cikkét közölte le a The Guardian
Megjelent az Android 11
Egy karfiolon tesztelték az első 3.2 gigapixeles kamerát
2020. 07. 31

Ismét rekordközeli bevételt produkált a Facebook

Hiába vesztette el számos hirdetőpartnerét, a bojkott alá vont Facebook továbbra is szárnyalRengeteg hirdető távozik a Facebookról

Mostanság könnyedén megfigyelhettük, hogy milyen az, ha egy nagyvállalatot érintő nehézségek negatív irányba terelik az adott cég megítélését, ám a Facebook esetében egyfajta varázslatos immunitást figyelhetünk meg. A médiaszolgáltatóként is funkcionáló közösségi oldal márpedig szintén azok közé a nagyformátumú platformok közé tartozik, melyek rendszeresen belekeverednek különféle adatkezeléssel, visszaélésekkel, vagy épp közéleti tevékenységekkel összefüggő botrányokba. Azonban akárcsak az Intel, Mark Zuckerberg vállalata minden megkérdőjelezhető lépése ellenére kiváló negyedévet zárt, a bevételek alakulása és az aktív felhasználók száma ugyanis egyaránt a vártak fölött alakult.

2019 vége óta a legjobb eredmény

A Facebook június végén zárta három hónapos üzleti időszakát, mely kiemelkedő anyagi és népszerűségi sikerről tanúskodik. Először is ebben a második negyedévben 98 százalékkal szárnyalta túl a tavaly ilyenkor mért 2.62 milliárd dolláros adózott eredményét, ugyanis részvényeinek 0.91 dolláros értéke 1.8 dollárra hízott. Az 5.18 milliárd dollár jóformán duplázásnak tekinthető és a 11 százalékos emelkedéssel elért, bevételként elkönyvelhető, 18.69 milliárd dollár sem csekély szám. A szakértői becsléseket tehát látványosan meghaladták, az Wallstreet elemzői ugyanis 1.39 dolláros részvényarányos profitot, és 17.34 milliárdos bevételt jeleztek előre. Ez a jó ideje a cég legnagyobb anyagi sikereként könyvelhető el, hiszen 2019 utolsó negyedében közöltek ennél is magasabb, összesen 30.736 milliárd dolláros bevételt.

Egyre többen használják napi szinten az oldalt

Ahogy az sejthető, az aktív felhasználók számának erős emelkedését a Facebook esetében is a koronavírus számlájára írják, mivel az utóbbi három hónap leforgása alatt mintegy 51 millióval nőtt azok száma, akik naponta legalább egyszer felléptek az oldalra. Bár az első negyedévben kialakuló járványkrízis miatt intenzívebb növekedést tapasztaltak, július elején még így is összesen 1.785 milliárd Facebookozóról beszélhetünk. Az arányok még jobbak, ha azok számát vizsgáljuk, akik legalább havi egy alkalommal léptek be az oldalra, és az előző negyedévhez képest mindössze 7 millióval volt kisebb a gyarapodás. Az áprilistól júniusig tartó időszakban 98 millióval nőtt az érdeklődők száma, mely 2.701 milliárdos havi aktivitást jelent.

A járvány mellett a közelgő választások is növelik a forgalmat

Az igazi kérdés a júliusban megkezdett harmadik negyedév lesz, ugyanis július elején lépett életbe az a hirdetői bojkott, melynek folyamányaként, többek között olyan korábbi partnerek viszik máshova hirdetéseiket, mint a North Face – ruházati és sportszergyártó, Honda – jármű- és gépgyártó óriásvállalat, Starbucks – nemzetközi kávéházlánc, Unilever – fogyasztási cikkeket gyártó óriásvállalat, The Coca-Cola Company – üdítőital- és szirupgyártó óriásvállalat, Levi Strauss & Co. – ruházati termékeket gyártó cég, és a lista még hosszasan folytatható, egészen a tekintélyes Verizon – telekommunikációs vállalatig, mely a hirdetői ranglétrán a 78. helyet foglalta el.

Hiába a hirdetői bojkott, továbbra is növekedésre számítanak


A történelmi léptékű elhatárolódást az amerikai Anti-Defamation League (ADL) nevű szervezet kezdeményezte, és egyszerre tekinthető politikai célú gesztusnak, illetve gazdasági manővernek. Közös lépésüket elsősorban Donald Trump bejegyzései iránt tanúsított visszafogott cenzúrával indokolták, Mark Zuckerberg pedig azóta törölte a májusban nagy port kavart elnöki bejegyzését, és többször jelezte, hogy a szintén bojkott alá vont Twitterhez hasonlóan ők is változtatásokat terveznek, például náluk is megjelölik a kifogásolhatónak ítélt megosztásokat. A posztok eltávolítását azért továbbra is óvatosan intézik, azonnali törlésre csak az erőszakra buzdító, és hasonló veszélyeket rejtő tartalmak számíthatnak.

A következő időszakra vonatkozó előrejelzések a bojkott ellenére is további növekedést várnak, de azt is érdemes megjegyezni, hogy az Egyesül Államokban idén elnökválasztási év van, az oldal forgalmában és a bevételek tekintetében tehát egyaránt növekedés várható.

2020. 07. 31

Az USA vasárnap letiltja a TikTok-ot, de van még egy kiskapu
Napokon belül életbe lép a TikTokot betiltó amerikai határozat, de az ügy még nem ért véget Donald Trump újabb nagy port kavaró nemzetbiztonsági intézkedése napokon belül életbe lép, olvashatjuk abban a hivatalos sajtóanyagban, melyet az Egyesült Államok kereskedelmi minisztere, Wilbur Ross tett közzé. A mai napon új rendelet születik, mely vasárnaptól nem csak a rendkívül népszerű TikTok videós alkalmazást, de a közösségi felületként és pénzküldő appként működő WeChatet is kivonja a forgalomból. Ez lényegében annyit tesz, hogy ezek a kínai fejlesztésű szoftverek mostantól egyetlen amerikai forrásból, tehát sem az Apple boltjából, sem a Google digitális áruházából, sem kevésbé közismert felületekről nem lesznek letölthetők. Elvileg azon készülékek, amelyeken már telepítve voltak a tiltás alá került appok, azok továbbra is be tudnak majd lépni, viszont az alkalmazások folyamatosan felbukkanó frissítéseihez nem férnek majd hozzá, emiatt hamarosan számukra is nehézkessé válhat azok stabil futtatása. A kiadott tájékoztató ezt úgy részletezi, hogy minden hozzájuk köthető szolgáltatás felfüggesztésre kerül, legfőképpen a terjesztésüket és frissítésüket segítő tárhelyszolgáltatások és alternatív elérhetőséget biztosító felületek, az alkalmazáson belül végezhető fizetéses és átutalásos funkciók, illetve folyamatok, továbbá minden olyan USA-ban fejlesztett mobilos szoftver, ami valamilyen módon alkalmazza a programok alapkódját, funkcióit és szolgáltatásait. A szöveg minden tiltás
Bemelegítés a Legion előtt - Ingyenes a Watch Dogs 2!
Aki lemaradt a Ubisoft Forward alatt osztogatott ajándékról, most lesz pár napja, hogy lecsapjon rá! Az utóbbi évek másról sem szóltak, mint kibertámadásokról, illetve magáról az adatbiztonságról és annak összes vonzatáról, kiemelve a társadalom közös félelmét a nagyvállalatok uralmától és a személyes biztonságunk fokozatos elvesztésétől. A téma tehát a mindennapjaink részévé vált, és míg a filmes és sorozatos vonalon láthattunk pár jó megközelítést, például boncolgatott hasonló témákat a nyomasztó társadalmi sci-fi, a Black Mirror; de ottvan a könnyedebb megközelítést alkalmazó, a témát viszont nagyszerűen boncolgató Person of Interest, addig játék fronton legfeljebb az indie vonalon keresgélhettünk komolyabb hackeres történet után. Aztán jött a Ubisoft, és a témát egy teljesen új fejlesztésének fókuszába helyezte, ráadásul a közepesre sikerült első epizód után is kitartott a szériánál, mely ha minden jól megy, még idén elér nagyszabású harmadik epizódjához, a Legionhöz. Azt gondolhatnánk, hogy a Ubisoft hogy még egyszer nem sütheti el ugyanazt, amit a Watch Dogs első epizódjánál, vagyis a szokásos csillagokat ígérő reklámkampányt, mögötte egy látványos, de kissé összecsapott játékkal, de aztán ránézünk a legnépszerűbb sorozataikra, és nagyon naivnak érezzük magunkat. Első alkalommal sajnos be kellett érnünk lapos karakterekkel, egysíkú küldetésekkel és sablonokból felépített történettel, amit a hackelés köré épített képességek és a jobban sikerült jelenetek sem i
Megjelent, és már el is fogyott az RTX 3080
Az első készleteket a másodperc tört része alatt kapkodták el Annyi egészen biztosan kijelenthető, hogy az Nvidia legutóbbi Ampere bemutatója kifejezetten hatásosra sikerült, hiszen másról sem hallani, mint az új RTX kártyák képességeiről és az előző generációnál jóval korrektebbre sikerült árazásáról. Azonban míg a nagyobb tesztoldalak időben megkapták a maguk tesztpéldányait, a vásárlók már nem feltétlenül ilyen szerencsések, hiszen egyre többen jelzik, hogy esélyük sem volt rendelést leadni, mert az új kártya jóformán a megjelenés pillanatától fogva elérhetetlen. Sorakoznak az Egyesült Államokból származó panaszos Twitter bejegyzések, az országban ugyanis ma elvileg hivatalosan is megkezdték az RTX 3080 terjesztését. Nagyon úgy néz ki, hogy az Nvidia nem tudta, esetleg nem is akarta kiszolgálni a közönségét, pedig valószínűleg ők és partnereik is tisztában voltak a rendelkezésre álló készletek mennyiségével, erről valahogy mégis elfelejtették tájékoztatni a láthatóan lázas vásárlási lázban izzó érdeklődőket. A The Verge cikke szerint az új 699 $-os csodakártya az Nvidia weboldalán olyan hamar került át "kifogyott" kategóriába, hogy az érkezők nagy része még csak nem is látta, hogy lett volna szabad opció a rendelésre. Nem jobb a helyzet a gyártópartnerek egyedi kialakítású termékeivel sem, ugyanis hasonló hírek érkeznek az Amazon, Newegg, Best Buy és más amerikai kereskedő oldalakról is, melyeken a legjobb opció jelenleg az, hogy értesítést kérhetünk, amennyiben a kárt
Értékelések
Az értékeléshez be kell jelentkezned. Belépés
PCX 2006-2020.
Kapcsolat: pcx@pcx.hu
Az oldal tetejére 0 Kedvenceim 0 Összehasonlítás 0 A kosár üres
Cookie / süti kezelés
Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk a Részedre. Tudj meg többet...