Végre privát szervereket indíthatunk a Battlefield V-ben
Kétségtelen, hogy a Battlefield sorozat szénája nem áll olyan jól, mint a korai években, ám hamarosan visszatér a játékba egy régen elhagyott, ám annál fontosabb lehetőség
A Battlefield V fogadtatása nem volt egyöntetűen pozitív, ám a sorozatos bukdácsolás és az EA üzleti döntéseinek ellenére, továbbra is meg van az a stabil rajongói bázis, amely még nem ábrándult ki a DICE háborús alkotásaiból. A Firestorm néven érkező battel royale mód fel is kavarta az állóvizet, és összességében jól is működött együtt a Battlefield játékmenetével, még hanem is taszította le a dobogóról, a stílus népszerűbb képviselőit. Alig hogy elült az ingyenes frissítést követő hullám, a készítők újabb izgalmas hírekkel szolgáltak: visszatérnek a privát szerverek.
Néhány évvel ezelőtt még elképzelhetetlen volt, hogy mennyire meg lesz kötve a kezünk, ha a kedvenc játékainkról, és a közösségi szórakozásról van szó, hiszen a felhasználói szokásokkal együtt változott meg a tartalomszolgáltatás, és ezzel együtt deformálódtak a sokat megélt játékszériák is. Mostanság a legtöbb új címmel még akkor sem játszhatnánk helyi hálózatban, ha vennénk a fáradtságot kényelmes otthoni fotelünk elhagyására, és átcipelnénk felszerelésünket egy közös helyszínre. Egy ideje már saját netes mérkőzést se nagyon indíthatunk az általunk megszabott feltételekkel, ráadásul számos kiadó megszüntette a bérelhető szerverek lehetőségét is. Ezen a korlátoltságon és kiszolgáltatottságon igyekszik változtatni a fejlesztőgárda, a bejelentés pedig nem feltételes ígérgetés, sokkal inkább kőbe vésett ígéret.
Az RSP (Rented Server Program), vagyis a bérelt szerverek lehetősége hosszú ideje foglalkoztatja a játékosokat, akik jogosan érezték úgy, hogy megfosztották őket attól a szabadságtól, amit korábban olyan természetesnek vettek. A visszatérő lehetőség ki is bővül, és ehhez mérten új néven bukkan majd fel a játék menüjében, a hamarosan érkező frissítést követően "Private games" néven találkozhatunk vele. Ezzel a húzással ismét indíthatunk saját játékot, ami egészen addig lesz aktív, amíg van rajta játékos, ám amint mindenki kilépett, szerverünk automatikusan felszívódik. A szerver a legközelebbi és legkisebb pinget kínáló ponton aktiválódik, tehát remélhetőleg számíthatunk a zökkenőmentes adatáramlásra. További jó hír, hogy hasonlóan a régi szép időkhöz, viszonylag szabad kezet kapunk a szerverek beállításakor, ráadásul mindezért nem gombolnak le rólunk extra költségeket. A beállítások testreszabhatók lesznek, így kiválaszthatjuk a rotációba kerülő pályákat és hogy azok milyen sorrendben kövessék egymást, de a fegyverek és a játékosok száma is rajtunk áll majd. Meghatározhatjuk továbbá a kívánt játékmódokat, a köridőt, de a baráti tűz, vagy épp a járművek engedélyezése is csak egy gombnyomás lesz, számos egyéb részlettel együtt. Természetesen ki is vághatjuk azokat, akik nem a megfelelően viselkednek a harctéren, és jelszót is megadhatunk, ám a végleges kitiltás, vagyis a BAN, valószínűleg már fizetős szolgáltatás lesz, esetleg a szerverek bérlési költségével lesz összefüggésben.
A Private Games lehetőségeit a játék menüjéből és egy böngészőből elérhető webes felületen keresztül is elérhetjük, a szerverekhez összeválogatott szabályok és beállítások pedig elmenthetők lesznek, melyek között válogathatunk is, így nem kell minden alkalommal pepecselni a menüpontokkal, ha új szervert indítanánk. További érdekességek, hogy a töltőképernyőn megjeleníthetjük egy általunk megfogalmazott tájékoztatót, vagy leírást, illetve ha szeretnénk, szerverünk megjelenhet az általános kereső találatai között is. Az ígéretek szerint a felsorolt részletek már egészen biztosak, ám ez még csak a kezdet, és folyamatos frissítésekre, bővítésekre számíthatunk. Az kezdésre nagyjából a nyári időszakot követően számíthatunk, majd szép fokozatosan kapjuk meg az olyan szolgáltatásokat mint a moderátori funkciók, VIP rang, vagy a még kérdéses BAN. A közösség kéréseit és kérdéseit továbbra is szívesen fogadják, de az újdonságok megvitatására a júniusban esedékes EA PLAY rendezvényen is lehetőséget biztosítanak, ahol biztosan szóba kerül majd jópár érdekesség a játékkal, és a szolgáltatás jövőjével kapcsolatban.
Mobilos kiadást kap az Apex Legends
A Fortnite és a PUBG után az Apex Legends sem kerülheti el a sorsát, érkezik a mobilos verzió
Nem sok játék könyvelhetett el ekkora éedeklődést a megjelenésének pillanatában, a Fortnite és a PUBG válláról fejest ugró Apex Legends viszont pillanatok alatt duzzasztota fel, tekintélyes méretű játékosbázisát. A kezdeti lendület csökkenéséről már számos helyen hallani, mivel a robbanás szerű kezdést sajnos visszafogottabb folytatás követte. Az első szezonnal érkező új karakter a közösség fél fogára sem volt elég, a szűken mért digitális tartalmak pedig nem voltak éppen lenyűgözők. Az internet ráadásul még visszhangzik az Anthem katasztrofális bukásától, így az Apex sikerének meglovaglása egészen készenfekvőnek tűnik a kiadó számra. Az EA pedig rendkívül elégedett a számokkal és a játék népszerűségével, így egyenes folytatásként nem is lehet más a következő lépés, mint a mobilos platform meghódítása.
Az Apex Legends teljesen ingyenes, és a Nintendo Switchen kívül mindhárom főbb felületen elérhető. Az eddig kihagyott, ám annál vaskosabb piacot jelentő kínai játéktér meghódítása mellett, tervezik a világra szóló mobilos változat elkészítését is, így a megfelelően erős telefonokon és tableteken hamarosan elérhetővé válik a játék. Szóba került a Nindendo nagy sikerű hordozható konzolja is, ám a Switches változat elkészítése nagyobb kihívást rejthet mint a telefonos kiadás. Míg a Fortnite, az Unreal Engine grafikus motornak köszönhetően viszonylag könnyedén elkészíthető volt a különféle eszközökre, (és még a platformok közötti játék is tökéletesen megoldható volt) az Apex Legends alatt dolgozó Source Engine sajnos nem biztos hogy ilyen jól működik együtt a Switch alatt dolgozó hardverrel.
A Respawn Entertainment által jóformán teljes titokban összerakott Apex Legends túl van az 50 millió felhasználón, és bár a növekedés valóban lelassult, az EA nem aggódik. Ha a mobilra érkező változat hasonlóan jó minőségben készül el, minden bizonnyal eszméletlen népszerűségnek örvend majd. Az ingyenesen elérhető mobilos battle royale, rendesen megnövelheti az aktív játékosbázist, főleg, ha a Fortnite-hoz hasonlóan megoldják a platformok közötti kompatibilitást, és legalább a konzolos verziók között biztosítják az átjárást. A fejlesztők korábban megerősítették, hogy érkeznek a várva várt új hősök is, ám konkrétumokat az első szezon érkezése óta nem kaptunk. További információkra, ileltve az Android és iOs változatok megjelenési dátumára, valószínűleg a június 7-én esedékes EA Play-en számíthatunk.