fb pixel code
KATEGÓRIA
Ajánló
2019. 12. 07
Driver hibák? AMD vagy Intel? Az RX5700XT feltámadása
2019. 12. 04
Számítógép szerelés durva sérüléssel és életmentő ellátással. Csak erős idegzetűeknek!
2019. 12. 02
Karácsony előtt érkezik az AMD RX 5500?
2019. 12. 02
A Gigabyte hasznos újdonsága - USB 3.2 Gen2x2 bővítőkártya
2019. 11. 29
Miért lassul be az RX5700XT? 440 ezres Ryzen5 3600X konfig egy kis hendikeppel.
2019. 11. 27
Melyik videokártyát éri megvenni manapság? 16 videokártyát mértünk össze!
2019. 11. 25
Radeon RX 5500 - apró NAVI egy GTX 1060 helyett?
2019. 11. 25
1 milliós konfig 870 000-ért!? SIMÁN! 9900K/RTX2080S/Dual Nvme SSD/Maximus XI-Hero/16GB/Vízhűtés/CM
2019. 11. 22
RTX 2080 Ti SUPER – Az NVIDIA mégis megcsinálja?
2019. 11. 21
Milyen Nvidia kártyát vegyek? Nagy GTX/RTX összehasonlító 1650-től 2080Ti-ig. 11 VGA, Ft/Képkocka
2019. 11. 21
Nagy Radeon teszt! - Öt RX kártya és egy i9-9900K
2019. 11. 20
Filléres processzor Ryzen alapokon? - Athlon 3000G
2019. 11. 20
Munkára fel - AMD Radeon Pro W5700 videokártya
2019. 11. 20
Egyensúlyt hoz az erőbe? - Star Wars Jedi: Fallen Order bemutató
2019. 11. 18
Nem játék? Új grafikus architektúra az Inteltől!
2019. 11. 14

Szoftveres Ray Tracing? Letölthető a Crytek új benchmarkja

Szoftveres Ray Tracing? Letölthető a Crytek saját benchmarkja

RTX nélkül működik, és meglepően gyors a Crytek megoldása




Az RTX videokártyákkal a nagyközönség számára is elérhetővé vált a sugárkövetés, azonban a kevés támogatott játék, és a bekapcsolás után tapasztalt teljesítménycsökkenés miatt, sokan már előre temetni kezdték. Bár egyre több játékstúdió épít az NVIDIA módszerére, azóta több fejlesztő is saját, célhardvertől független megoldás fejelsztésébe kezdett. A legendásan gépigényes Crysis alkotói, márciusban már bemutatták saját készítésű eljárásukat, mely nem igényli a Turing kártyákban található RT magok használatát, de független a DirectX Raytracing-től is, melyet a Microsoft fejleszt. A projekt tömör lényege, hogy leküzdje a technológia alkalmazását megnehezítő hardveres és szoftveres akadályokat. A csapat néhány éve, már sikereket ért el a SVOTI (sparse voxel total illumination) technikával, ami PC-re is elhozta a régóta várt globális megvilágítást. Erre épül és ezt fejleszti tovább az új módszer, mellyel valósághű tükröződés szimulálható, valós időben. A lehetőségek száma szinte végtelen, az árnyékoktól elkezdve rengeteg dolog kiszámítható vele, ám egyelőre a tárgyak visszatükrözésére fókuszálnak. A demót elindítva mi is kipróbálhatjuk, hogyan birkózik meg gépünk, a játékoknak látványos vizuális ugrást jelentő feladattal.


A Neon Noir című benchmark mostantól mindenki számára elérhető, a letöltéshez csak egy Crytek Marketplace regisztrációra lesz szükség. A program jelen formájában a DirectX 11-es API-t használja, de dolgoznak a DirectX 12, illetve VULKAN támogatáson, és ha minden jól megy, az RTX kártyák sugárkövetésre szánt részegységeivel is együttműködik majd. Annyit már tudunk, hogy a CryEngine nemsokára megkapja a támogatást, az első hivatalos bevetés, a stúdió Hunt: Showdown című játékában várható, ahol a tesztelés is zajlik. A funkció meglepő módon, sokkal kevésbé terheli meg rendszerünket, mint azt elsőre gondolnánk. Egy próbát mindenképp érdemes tenni vele, még akkor is, ha rendszerünk nem teljesíti az ajánlott követelményeket. A futtatáshoz legalább Ryzen 5 2500X, vagy Core i7-8700 processzort; 8 GB-os Vega 56, vagy GTX1070 videokártyát; 16GB RAM-ot, és Windows 10 x64 operációs rendszert ajánlanak. A tapasztalatok azonban arról árulkodnak, hogy ennél gyengébb hardverekkel is élvezhető eredményt produkál a program, még a legmagasabb, Ultra beállítások mellett is. Nálunk nagyjából 50 és 70 FPS között teljesített egy i7 7700K, és egy GTX1080 párossal, 1080p felbontáson, Ultra beállítások mellett. Egy külföldi tesztből az is kiderült, hogy egy régebbi laptop amiben egy i7-5800HQ processzor, és egy GTX 970M VGA dolgozik, simán hozta a 30 körüli átlagos FPS-t, ez pedig minimum bíztató.

Reméljük, hogy még ennél is gyorsabbak leszünk


Ha mi is lecsekkolnánk milyen a fejelsztés alatt lévő szoftveres raytracing, esetleg tesztelnénk masinánkat, IDE kattintva regisztrálhatunk, és letölthetjük a Cryengine Laucnhert. A rövidke Neon Noir demó, feltelepítve 5.4 GB-ot foglal majd el.

2019. 11. 14

Karácsony előtt érkezik az AMD RX 5500?
Még karácsony előtt befut az RX 5500? Az új AMD Radeon videokártya eredményeiről nemrég mi is hírt adtunk, most pedig úgy néz ki, hogy hamarosan le is csaphatunk az első példányokra.  Az értesülés a kínai ITHome-tól származik, miszerint az AMD már a megjelenés részleteiről tárgyal a gyártópartnerekkel, a kitűzött időpont pedig egész pontosan 2019. december 12. A tervek szerint a referencia modellekkel egyidőben egyedi kialakítású, a gyári megoldástól eltérő, és emelt órajelekkel rendelkező változatok is piacra kerülnek majd, ami jó hír, hiszen a tesztek alapján már az alapmodell hűtése is jól sikerült  Az RDNA architektúrát használó NAVI 14 GPU a TSMC 7nm-es gyártástechnológiájával készült, és olyan középkategóriás termékekkel versenyez, mint a háztáji Polaris architektúrát alkalmazó RX 570, RX 580 és RX 590, míg a konkurencia felől a Turing architektúrára építő GTX 1650 SUPER, illetve GTX 1660 érezheti magát veszélyben. Amit már biztosra vehetünk, hogy a 128 bites adatsínnel dolgozó 4GB GDDR6 mellé, az AMD jó szokása szerint 8GB-os változatok is érkeznek, így a tuningra szánt eszközök nem lesznek majd szűkében a fedélzeti memóriának. A GPU Boost és Gaming órajelei 1670, illetve 1845 MHz-en állnak meg, melyek játék alatt nagyjából 110 wattos átlagfogyasztást jelentenek majd, egyetlen 8 pines PCIe csatlakozón keresztül. Hivatalos bejelentés hiányában sem az erősebb XT kiadásról, sem a pontos árról nem tudunk többet, azonban ha minden jól megy, az utóbbira n
A Gigabyte hasznos újdonsága - USB 3.2 Gen2x2 bővítőkártya
Nem cserélnénk alaplapot egy villámgyors USB csatlakozó miatt? A Gigabyte leginkább alaplapjairól és videokártyáiról ismert, ám az utóbbi időben jelentősen bővítették repertoárjukat. Már nem ritkák a márka alá tartozó játékra szánt perifériák, az AORUS brand a prémium kategóriában indul, most pedig a világon elsőként kínálnak bővítőkártyát, nagy sebességű USB 3.2 kapcsolat eléréséhez. Ha külső SSD használatakor szeretnénk kihasználni a nagy sávszélességet, mostantól új fokozatba kapcsolhatunk, egy magányos USB-C konnektoron keresztül. Az újdonság GC-USB 3.2 GEN2X2 néven kerül majd forgalomba, használatához pedig egy alaplapi PCI Express 3.0 x4 csatlakozóra lesz szükség, így vásárlás előtt győződjünk meg róla, hogy rendelkezünk legalább egy szabad PCIE x4, x8 vagy x16 bővítőhellyel. A kártya lelke az AMD TRX40 alaplapokból is ismert ASMedia ASM3242 vezérlő, ami akár 20 Gbps sávszélességet biztosít, vagyis másodpercenként 2.5 Gigabájt adat továbbítását teszi lehetővé. A kártya egyetlen USB-C kimenettel rendelkezik, mellyel kihasználhatjuk a platformban rejlő lehetőségeket, ráadásul a csatlakoztatott eszközünk külön energiaforrás nélkül is működni fog, és természetesen nem válogat az Intel vagy AMD platformok között. Ehhez hasonló sebességet eddig a Thunderbolt 3-tól vártunk, ám az ott biztosított 40 Gbps drágább vezérlőt és kábeleket igényel, ezzel szemben az előző generáció sebességét megduplázó USB 3.2 Gen2x2, bármelyik hagyományos USB-C kábellel elérhetővé teszi a f
Radeon RX 5500 - apró NAVI egy GTX 1060 helyett?
A hivatalos októberi bejelentés után, az AMD végre a középkategóriában is képviselteti magát új, NAVI videokártyával. A friss architektúra visszafogott melegedést, alacsony fogyasztást, halk működést és ismerős teljesítményt nyújt, ára azonban még kérdéses. Bár az AMD eredetileg a konkurens GTX 1650-nel állította szembe, az eddigiek alapján nincs biztonságban a Polaris alapú RX 500 széria sem. A techpowerup és a német Heise tesztjeiben, NVIDIA oldalról egy GTX 1650 SUPER és egy GTX 1660 OC szerepelt, az előző generációt pedig egy RX 580 NITRO + képviselte. A kártya szívét adó NAVI 14, a második RDNA architektúrát alkalmazó grafikus processzor, mely szintén 7nm-es csíkszélességen készült. Az RX 5700-hoz képest természetesen kevesebb részegységgel rendelkezik, konkrétan 1408 shader, 32 raster, és 88 textúrázó a felhozatal. A 24 RDNA számítási egységéből 22-t használ, a két inaktív a várható XT kiadásban kaphat szerepet. Alap órajele 1670Mhz, játékhoz az 1717 MHz-es Game Clock ajánlott, a maximum pedig az 1845 MHz-es Boost Clock. A fedélzeti memória amolyan vegyes csomag, hiszen a régebbi GDDR5 megoldást egyelőre 4GB GDDR6 váltja, 1750 MHz-es frekvenciával, az adatsín viszont 128-bites sávszélességgel bír. A tesztekhez, egy előre összeállított HP Pavilon konfiguráció OEM kártyáját használták, de a gyakorlat azt mutatja, hogy a bolti készletek feltöltésével számíthatunk 8GB-os megoldásra is. Fogyasztás és melegedés tekintetében valóban a GTX 16 szériához áll a legköze
PCX 2006-2019.
Kapcsolat: [email protected]
Az oldal tetejére 0 Kedvenceim 0 Összehasonlítás 0 A kosár üres