Szoftveres Ray Tracing? Letölthető a Crytek saját benchmarkja
RTX nélkül működik, és meglepően gyors a Crytek megoldása
Az RTX videokártyákkal a nagyközönség számára is elérhetővé vált a sugárkövetés, azonban a kevés támogatott játék, és a bekapcsolás után tapasztalt teljesítménycsökkenés miatt, sokan már előre temetni kezdték. Bár egyre több játékstúdió épít az NVIDIA módszerére, azóta több fejlesztő is saját, célhardvertől független megoldás fejelsztésébe kezdett. A legendásan gépigényes Crysis alkotói, márciusban már bemutatták saját készítésű eljárásukat, mely nem igényli a Turing kártyákban található RT magok használatát, de független a DirectX Raytracing-től is, melyet a Microsoft fejleszt. A projekt tömör lényege, hogy leküzdje a technológia alkalmazását megnehezítő hardveres és szoftveres akadályokat. A csapat néhány éve, már sikereket ért el a SVOTI (sparse voxel total illumination) technikával, ami PC-re is elhozta a régóta várt globális megvilágítást. Erre épül és ezt fejleszti tovább az új módszer, mellyel valósághű tükröződés szimulálható, valós időben. A lehetőségek száma szinte végtelen, az árnyékoktól elkezdve rengeteg dolog kiszámítható vele, ám egyelőre a tárgyak visszatükrözésére fókuszálnak. A demót elindítva mi is kipróbálhatjuk, hogyan birkózik meg gépünk, a játékoknak látványos vizuális ugrást jelentő feladattal.
A Neon Noir című benchmark mostantól mindenki számára elérhető, a letöltéshez csak egy Crytek Marketplace regisztrációra lesz szükség. A program jelen formájában a DirectX 11-es API-t használja, de dolgoznak a DirectX 12, illetve VULKAN támogatáson, és ha minden jól megy, az RTX kártyák sugárkövetésre szánt részegységeivel is együttműködik majd. Annyit már tudunk, hogy a CryEngine nemsokára megkapja a támogatást, az első hivatalos bevetés, a stúdió Hunt: Showdown című játékában várható, ahol a tesztelés is zajlik. A funkció meglepő módon, sokkal kevésbé terheli meg rendszerünket, mint azt elsőre gondolnánk. Egy próbát mindenképp érdemes tenni vele, még akkor is, ha rendszerünk nem teljesíti az ajánlott követelményeket. A futtatáshoz legalább Ryzen 5 2500X, vagy Core i7-8700 processzort; 8 GB-os Vega 56, vagy GTX1070 videokártyát; 16GB RAM-ot, és Windows 10 x64 operációs rendszert ajánlanak. A tapasztalatok azonban arról árulkodnak, hogy ennél gyengébb hardverekkel is élvezhető eredményt produkál a program, még a legmagasabb, Ultra beállítások mellett is. Nálunk nagyjából 50 és 70 FPS között teljesített egy i7 7700K, és egy GTX1080 párossal, 1080p felbontáson, Ultra beállítások mellett. Egy külföldi tesztből az is kiderült, hogy egy régebbi laptop amiben egy i7-5800HQ processzor, és egy GTX 970M VGA dolgozik, simán hozta a 30 körüli átlagos FPS-t, ez pedig minimum bíztató.
Ha mi is lecsekkolnánk milyen a fejelsztés alatt lévő szoftveres raytracing, esetleg tesztelnénk masinánkat, IDE kattintva regisztrálhatunk, és letölthetjük a Cryengine Laucnhert. A rövidke Neon Noir demó, feltelepítve 5.4 GB-ot foglal majd el.