fb pixel code
KATEGÓRIA KATEGÓRIA
Ajánló
2020. 05. 27
Csillagromboló konfig 700.000 forintért.
2020. 05. 25
A Huawei vs. USA - Amerika járhat rosszabbul?
2020. 05. 25
Három új Ryzen 3000 XT processzor érkezik!
2020. 05. 23
A merev csöves és a két jó munkásember.
2020. 05. 22
Az Epic Games nem áll le - Civilization VI ingyen
2020. 05. 22
Bemutatkozott az MSI B550 alaplapkínálata
2020. 05. 21
Begyorsulnak az SD kártyák, jön az SD 8.0
2020. 05. 21
A Noctua néma toronyhűtővel készül
2020. 05. 20
Olcsó kis erőgépek - Ryzen 3 3300X és 3100 teszteredmények
2020. 05. 19
Ultimátum! - Mégis jöhetnek a B450/Ryzen 4000 konfigurációk
2020. 05. 19
MAG CoreLiquid - AIO hűtők az MSI-től!
2020. 05. 19
Indulatokkal teli gépszerelés! Összemértük a 9700F és a 3800X erejét.
2020. 05. 18
MPEG-5 EVC - új videoformátum a Samsung, Huawei és Qualcomm összefogásában
2020. 05. 16
A méret a lényeg? Nem gyenge kis kocka.
2020. 05. 15
Nvidia A100 - az első Ampere grafikus processzor
2019. 11. 14

Szoftveres Ray Tracing? Letölthető a Crytek új benchmarkja

Szoftveres Ray Tracing? Letölthető a Crytek saját benchmarkja

RTX nélkül működik, és meglepően gyors a Crytek megoldása




Az RTX videokártyákkal a nagyközönség számára is elérhetővé vált a sugárkövetés, azonban a kevés támogatott játék, és a bekapcsolás után tapasztalt teljesítménycsökkenés miatt, sokan már előre temetni kezdték. Bár egyre több játékstúdió épít az NVIDIA módszerére, azóta több fejlesztő is saját, célhardvertől független megoldás fejelsztésébe kezdett. A legendásan gépigényes Crysis alkotói, márciusban már bemutatták saját készítésű eljárásukat, mely nem igényli a Turing kártyákban található RT magok használatát, de független a DirectX Raytracing-től is, melyet a Microsoft fejleszt. A projekt tömör lényege, hogy leküzdje a technológia alkalmazását megnehezítő hardveres és szoftveres akadályokat. A csapat néhány éve, már sikereket ért el a SVOTI (sparse voxel total illumination) technikával, ami PC-re is elhozta a régóta várt globális megvilágítást. Erre épül és ezt fejleszti tovább az új módszer, mellyel valósághű tükröződés szimulálható, valós időben. A lehetőségek száma szinte végtelen, az árnyékoktól elkezdve rengeteg dolog kiszámítható vele, ám egyelőre a tárgyak visszatükrözésére fókuszálnak. A demót elindítva mi is kipróbálhatjuk, hogyan birkózik meg gépünk, a játékoknak látványos vizuális ugrást jelentő feladattal.


A Neon Noir című benchmark mostantól mindenki számára elérhető, a letöltéshez csak egy Crytek Marketplace regisztrációra lesz szükség. A program jelen formájában a DirectX 11-es API-t használja, de dolgoznak a DirectX 12, illetve VULKAN támogatáson, és ha minden jól megy, az RTX kártyák sugárkövetésre szánt részegységeivel is együttműködik majd. Annyit már tudunk, hogy a CryEngine nemsokára megkapja a támogatást, az első hivatalos bevetés, a stúdió Hunt: Showdown című játékában várható, ahol a tesztelés is zajlik. A funkció meglepő módon, sokkal kevésbé terheli meg rendszerünket, mint azt elsőre gondolnánk. Egy próbát mindenképp érdemes tenni vele, még akkor is, ha rendszerünk nem teljesíti az ajánlott követelményeket. A futtatáshoz legalább Ryzen 5 2500X, vagy Core i7-8700 processzort; 8 GB-os Vega 56, vagy GTX1070 videokártyát; 16GB RAM-ot, és Windows 10 x64 operációs rendszert ajánlanak. A tapasztalatok azonban arról árulkodnak, hogy ennél gyengébb hardverekkel is élvezhető eredményt produkál a program, még a legmagasabb, Ultra beállítások mellett is. Nálunk nagyjából 50 és 70 FPS között teljesített egy i7 7700K, és egy GTX1080 párossal, 1080p felbontáson, Ultra beállítások mellett. Egy külföldi tesztből az is kiderült, hogy egy régebbi laptop amiben egy i7-5800HQ processzor, és egy GTX 970M VGA dolgozik, simán hozta a 30 körüli átlagos FPS-t, ez pedig minimum bíztató.

Reméljük, hogy még ennél is gyorsabbak leszünk


Ha mi is lecsekkolnánk milyen a fejelsztés alatt lévő szoftveres raytracing, esetleg tesztelnénk masinánkat, IDE kattintva regisztrálhatunk, és letölthetjük a Cryengine Laucnhert. A rövidke Neon Noir demó, feltelepítve 5.4 GB-ot foglal majd el.

2019. 11. 14

A Huawei vs. USA - Amerika járhat rosszabbul?
Bár az Egyesül Államok nem lazít a gyeplőn, a Huawei nem tört meg az őket ért kereskedelmi korlátozások alatt, sőt, szerintük hosszú távon az amerikai gazdaság lesz az, ami komoly nehézségek elé néz. Nem tudni mikor kerülhet pont az Amerikai Egyesül Államok, és a neves kínai telekommunikációs nagyvállalat Huwei elmérgesedett viszonyára, de az események sodrása a COVID-19 járvány alatt sem enyhült. A nagyjából egy éve tartó huzavona kereskedelmi embergóval indult, és bár a rendelet alkalmazását időszakosan pihenőidőkkel enyhítették, végül újabb szigorítások kerültek a pakliba, melynek nyomán a sajtó rendre a Huawei végnapjait emlegette. A helyzet azonban az, hogy a keleti tech-óriás nem egy nagyra nőtt start up kezdeményezés, és rendelkezik akkora befolyással, hogy találjon alternatívát fejlesztéseinek elkészítésére, legyártására és értékesítésére. Ahogy korábban írtuk, a Trump kormány, nemzetbiztonsági aggályokra hivatkozva eltiltotta az amerikai vállalatokat a kínai céggel történő kereskedéstől és mindenfajta együttműködéstől. Az USA részéről a Google tűnt a legnagyobb vesztesnek, aki hiába szerette volna szolgáltatásait továbbra is Huawei telefonokon látni, az intézkedés 2021. májusáig meghosszabbításra került. Ahogy azt akkor megírtuk, a kínai technológiai szereplők nagyon jól elvannak a belpiacos összefogásuknak köszönhetően, közös alkalmazásboltjuk és fejlesztőket támogató rendszerük pedig megfelelő támogatást biztosít tetemes felhasználói bázisuknak, melynek része
Három új Ryzen 3000 XT processzor érkezik!
Úgy néz ki, hogy megerősítést nyertek az AMD következő húzásáról szóló hírek, melyek alapján a gyártó újragondolja Ryzen 3000 processzorait, és még a nyáron fejlettebb XT modelleket dob piacra.  Néhány nap alatt nem kis zűrzavart okozott az AMD következő lépését előrevetítő szivárgás, mely újabb Zen2 alapú Ryzen processzorokat említett. Elsőként egy múlt pénteken megjelent Twitteres bejegyzés hívta fel magára a figyelmet, mely szerint 3750X és 3850X modellek vannak készülőben. A pár sorban mindössze annyi szerepelt, hogy a két processzor június 16-án mutatkozik be, forgalmazásuk pedig július 7-én kezdődik, de ami a legfontosabb, hogy semmiképp sem APU modellekről van szó. Ez annyit tesz, hogy nem 12nm-es Zen+ magok és integrált grafikus chip kombinációjára számíthatunk, hanem a jelenleg legfrisebb 7nm-es Zen 2 architektúra kap frissített modelleket. A pletykát megosztó felhasználót először a videocardz.com kereste meg további információkért, de kérdésükre csak annyit közölt, hogy az információ egy „AMD-s forrástól” származik, ami nem tekinthető stabil bizonyítéknak. Az említett dátumok eredetileg egy Asus marketingfelelőstől származtak és a kínai Weibo-n kerültek említésre. Az érdeklődés ekkor nem hagyott alább, mivel egy Gigabyte B550 prezentációs ábra is előkerült, melyen a megjelenésre váró processzorok mellett a „Matisse & Refresh” felirat is jól látható, ráadásul elhelyezkedése rímel a B550 lapok várható érkezésével. AMD Ryzen 5 36
Az Epic Games nem áll le - Civilization VI ingyen
A világ egyik legismertebb és legösszetettebb stratégiai játékának legfrissebb epizódját szerezhetjük meg ingyen, ha május 28-ig, legkésőbb délután ötig bezárólag sikerült a megfelelő helyre kattintanunk. Az Epic Games nem viccelt, amikor azt állított, hogy 2020-ban sem fogja vissza magát, mikor a hetente esedékes ajándék játékok összeválogatásáról van szó. Még csak pár napja, hogy helyre rázódtak az Epic szerverei, miután azok is bezsebelték az ajándék GTA V-öt, akik csak sejtik mi lehet az, máris egy nagy kaliberű címmel kecsegtetnek. Más műfajt képvisel, viszont legalább ekkora legenda, sőt egy igazi klasszikus, mely jellegzetességei ellenére még konzolokra is megjelent: ez a Civilization VI. Legenda született A Civilization széria 1991-ben kezdte meg világhódító útját, amikor az azóta legendává vált Sid Meier úgy döntött, hogy a népszerű repülőgép-szimulátorok után más műfajokban is kipróbálja magát. A legnagyobb siker, vitán felül a körökre osztott stratégiák közismert darabja, a Civilization lett, mely annak ellenére vált szenzációvá, hogy a fejlesztő egykori társa, és közös stúdiójuk feje megnehezítette a kiadást, és szinte semmit sem törődött a játék népszerűsítésével. A Meier ekkor nem kisebb lehetőség elé állította a játékosokat, mint egy választott népcsoport életének egyengetése, az ősidőktől kezdve, egészen a grandiózus modern korokig. Az Epic ezúttal ráadásul nem valamelyik régebbi részt húzta elő a tarsoly mélyéről, hanem a 2016-os hatodik részt, mely
Értékelések
Az értékeléshez be kell jelentkezned. Belépés
PCX 2006-2020.
Kapcsolat: pcx@pcx.hu
Az oldal tetejére 0 Kedvenceim 0 Összehasonlítás 0 A kosár üres
Cookie / süti kezelés
Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk a Részedre. Tudj meg többet...