Az Intel CES-es tájékoztatóján több jövőre vonatkozó tervről meséltek, még az 5G és a mesterséges intelligencia is szóba került, de a sokak által várt Comet Lake-S sorozatról sajnos egy szó sem esett.
A sajtótájékoztatón hivatalosan is bejelentették a 10. generációs mobilprocesszorokat, és büszkén nyilatkoztak arról, hogy a 14nm-es, 45 wattos fogyasztással bíró Come Lake H sorozat, akár 8 magot, 16 szálat, és 5 Ghz-et is meghaladó frekvenciát kínál majd, a hordozható kategóriában. De mi a helyzet az asztali S szériával? Sajnos nem csak az AMD, de az Intel sem tért ki erre a kategóriára, ám míg az előbbi végül szűkszavúan, de nyilatkozott a későbbre tartogatott bejelentésről, az Intel hallgatásáról más forrásokból érkeztek információk.
A német Computerbase kutatott válaszok után, a megkeresett alaplapgyártók pedig elárulták, hogy a probléma a processzorok fogyasztásában keresendő. Az információk szerint, a gyártók nem kifejezetten boldogok, hiszen már elkészültek az új, Z490-es lapkészlettel érkező termékekkel, de a tíz magos variánsok energiafelvétele hátráltatja a megjelenést. Több partner is arra utalt, hogy a legerősebb tízmagos CPU, maximális kihasználtság esetén átlépi a 300 wattos igényt. Ezzel bőségesen meghaladja, a 125 wattos TDP-vel hirdetett i9-9900KS PL2-gátját (Power Limit 2) is, ami 250 watt. A limit meghatározására azért van szükség, hogy a rendszer nagyobb fogyasztás, és persze komoly hűtés mellett, képes legyen tartani a vállalt turbó frekvenciát.
Az előző generációs processzor energiaéhségét figyelembe véve, nem tűnik annyira meglepőnek, hogy további két maggal a fedélzeten, még a korábban vártnál is nagyobbra nő a fogyasztás, hiszen ugyanarról a 14nm-es alapról van szó, amit eddig is láthattunk. A tíz magos és húsz szálas újdonság, szintén 125 wattos TDP-t ígér, ám ha maximális terhelés mellett tartani akarja a 4,9 GHz-es turbót, nem lesz könnyű dolga. A megoldásra egyelőre csak tippeket hallani, melyek között a legkézenfekvőbb, hogy a gyártás legsikeresebb példányait összegyűjtik, ez viszont jelentősen késleltetheti a csúcsmodell megjelenését. Teljesítménybeli problémákról tehát nem hallani, azonban ezek alapján a megjelenést legkorábban a tavaszi időszakra teszik.