A Limbo és Inside játékok a mi szívünkben is kiemelt helyen állnak, de vajon mit művelnek a fejlesztők ebben a síri csendben?
Dolgoznak, méghozzá jóformán korlátok nélkül, mivel a Playdead stúdió már az Epic Games óvó szárnyai alatt ügyködik. Nem túlzás, a kiadó állítólag az utolsó centig állja a költségeket, míg a következő projekt végre valahára célba ér, és tekintve, hogy itt aligha lehet szó felhókarcolóba csapódó idegen űrhajókról, amikett ultrarealisztikus szökőár követ, ez valószínűleg mindkét fél számára előnyös megállapodást jelent. A nagy titkolózás közepette készülő játékra már negyedik éve várunk, 2016-ban jött ki ugyanis az Inside, aminek egyedi hangulatához és nagyszerű fejtörőihez leginkább csak a csapat első darabja, a Limbo mérhető. Az már korán kiderült, hogy az újabb kaland fejlesztésébe már az Inside bemutatkozása idején belekezdtek, és láthatóan nem váltak iparossá, a művészi szabadság megkapja azt az időt, amit megkövetel magának.
Bizonyíték gyanánt nem is kell más, mint hogy 2018 nyara óta először raktak ki hivatalos bejegyzést a Twitter oldalukra. A poszt a csapathoz hűen igen visszafogott, melyben ismét egy elég minimalista vizuális kedvcsináló keretében hívják fel a figyelmet álláslehetőségeikre. A fejlesztés tehát gőzerővel folyik, az Epic által garantált büdzsé pedig bővíti a lehetőségeket, így várják a programozásban és különböző vizuális területekben jártas szakemberek jelentkezését. Az igazi érdekesség azonban a részletekben rejlik, így érdemes fennakadni a "third person" szócskán, ami felvet kérdéseket. A korábban megosztott koncepciós rajzok továbbra is egy oldalnézetes platformerre utaltak, ám nem kizárt, hogy az új alkotás még az Insidenál is jobban játszik majd a térbeliséggel. A kerek egyjátékos módra, és feszesre szabott cselekményre specializálódott Playdead valószínűleg nem rugaszkodik el a megismert recepttől, tehát nyitott világra kicsi az esély, és ezt a rajongók is megértik. Meglepetésekre persze számíthatunk, de várhatóan most is egy vezetett, változó sodrású kalandot kapunk, a megszokott visszafogottsággal és különleges atmoszférával tálalva.
Reméljük az újabb kollégák felhajtása csak a befejező munkálatok elvégzéséhez vált szükségessé, és talán még az év végig felbukkanhat különc dán kedvenceink várva várt játéka. Azt már most nem árt leszögezni, hogy a játék jó darabig kizárólag az Epic Games Store kínálatában lesz elérhető. Bár ilyen kijelentést konkrétan egyik fél sem tett, az, hogy az Epic örömmel jelentette be együttműködését három stúdióval is (köztük a Controllal visszetérő Remedyvel is), egyértelművé teszi, hogy mire számíthatunk.