2019. 05. 14

Drónok harca? - a téli időszak slágere lehet a Ghost Recon Breakpoint

Lerántották a leplet a következő Ghost Recon-ról – érkezik a Breakpoint

Szinte már megszoktuk, hogy az újdonságok bejelentése előtt mindig kiszivárog valami, a hivatalos bejelentés hamar meg is érkezett, és már az újdonságokat rejtő játékmenetet is megvizsgálhatjuk


Azt az évek alatt megtapasztalhattuk, hogy Tom Clancy nevével sok mindent el lehet adni, amiben a téma valamilyen fegyveres konfliktus, vagy háborús krízis, a főszerepben legalább egy képzett ügynökkel. Ebbe a sorba illeszkedik a számos részt megélt Ghost Recon franchise is, amelyben a titkos Ghost alakulat tagjait irányíthatjuk. Legutóbb a 2017-es Wildlandsben ragadhattunk fegyvert, és legfeljebb három játékostársunk kíséretében számolhattuk fel, Bolívia legveszélyesebb kokainterjesztő szervezetét. Szinte még ki sem hűlt a márciusban megjelent The Division 2 aranylemeze, a Ubisoft pár napja bemutatta a Ghost Recon Breakpoint-ot.



Aki része volt a a Ubisoft által büszkén híresztelt 15 millió aktív játékosnak, az a Wildlandsben már találkozhatott árulkodó jelekkel, hiszen az Operation Oracle kiegészítőcsomagjában felbukkant a Breakpoint antagonistája Cole D. Walker, aki egykor maga is alakulatunk tagja volt, ám nem fért a bőrébe, és inkább farkasbundát öltött. A helyszín Dél-Amerika helyett, egy Aurora nevű sziget a Csendes-óceánon, ahová ezúttal sem turistaként érkezünk. A sorozattól már megszokhattuk, hogy nagy szerepet kap benne a modern hadviselés és a katonai felhasználású technológia, ám ezúttal ez rendesen megnehezíti a főszereplők életét. A szűk negyed órás felvételen viszonylag hamar felbukkannak az első harci drónok, tovább merészkedve pedig felfedezzük, hogy a műveleti terület valójában miért is hemzseg az ellenséges zsoldosoktól. A célpontunk egy Skell Technology által irányított kutató és fejlesztő állomás, beljebb hatolva pedig szemünk elé tárulnak a Terminator filmek Skynetét idéző modern harci gépezetek.

Ha csak fele olyan kemény lesz mint a Megtorlóban volt, akkor komoly gondban leszünk.


A Breakpoint tehát nem titkoltan a Wildlandsben megkezdett úton indul tovább, ám a terep ezúttal még változatosabbnak ígérkezik. Elsőként a részletes sérülési szimulációt figyelhetjük meg, ezzel szinkronban pedig az újragondolt taktikai rendszert. A lopakodásra tehát egész biztosan nagy hangsúly kerül, de nem csak azért, mert karakterünk arcán lévő dzsungel passzol a környezethez. Ha lövést kapunk, valóban megsérülünk, lelassulunk, az eltalált testrésztől függően vonszoljuk magunkat, botladozhatunk, biceghetünk, de még a célzás vagy fegyverünk felemelése is gondot okozhat. Sérülésink ellátásához érdemes lesz fedezéket keresni, a legnépszerűbb újdonság pedig az úgynevezett Prone Camo, amikor beáshatjuk magunkat a sárba és rendesen bekenhetjük magunkat, így üldözőink akár a fülünk mellett is elsétálhatnak majd. 

Öhm, remélem errefelé nincsenek paraziták


Márpedig üldözni fognak. A volt kollégánknak hála a Wolves egység ismeri taktikánkat és korlátainkat is, így hamar prédává válhatunk a túlerővel és komoly harci gépezetekkel szemben. A gameplay videó első perceiben meg is tekinthetjük, milyen az amikor fejvesztett menekülésre kényszerülünk, és csak vaktában lövöldözünk, a staminánkat rendesen felemésztő hegyoldalban csúszdázás pedig egyértelművé teszi, hogy itt nem egy egyszerű fedezékharcos lövöldéről lesz szó. A sikerhez tehát megfontolt játékra, és valódi csapatmunkára lesz szükség. A Ubisoft jó szokásához híven sok mindent ígér, de állítják, hogy a négy fős kooperatív mód mellett, gond nélkül elindulhatunk egyjátékos módban is, ám ilyenkor társaink helyett harci drónok nyújtanak számunkra fedezőtüzet, az ígéretek listájára ráadásul még a továbbfejlesztett a mesterséges intelligencia is felkerült. A szabadon bejárható terep sem csak pálmafákból, és sűrű dzsungelből áll, lesznek itt sivatagos területek, vagy épp hófödte hegyek.

Te vagy az, Drón Snow?


Ez még nem minden. Karakterünk kiválasztásánál négyféle fejleszthető kaszt áll majd rendelkezésünkre, melyek között menet közben is váltogathatunk, méghozzá az újdonságnak számító táborozás segítségével. Ezek a pihenőhelyek némi ideiglenes bónuszt is nyújtanak majd, melyek biztosan hasznosnak bizonyulnak a bevetések előtt. Lesznek izgalmas fegyvermódosítások, választási lehetőségekkel tarkított párbeszédek, és még némi lootolásnak is jut hely. Járműveket továbbra is vezethetünk, ellenfélből is több, és egyre szívósabb változatok bukkanhatnak fel, a videón például mindjárt két, nehéz páncélzatba bújt behemótot láthatunk. A közönség által legjobban hiányolt lehetőség a holtestek elrejtése immár beépítésre került, ráadásul sérült társainkat is kicipelhetjük a veszélyzónából, továbbá a Wildlandsbe csak később beemelt PvP funkció is elérhető lesz, már a megjelenés napján.

Mondtam neki, hogy ne egyen itt a bokrokról, de a falnak beszélek


A Ubisoft annyira belelendült a promócióba, hogy egyből megosztották a később érkezős fizetős első éves bérlet tartalmát, ami két új küldetéscsomagot és három új karakterosztályt is hoz, a skinek és extra fegyvertípusok mellett, az előrendelők pedig jegyet nyernek a zárt bétában való részvételre is, az Ultimate Editon elővásárlói pedig három napos korai hozzáférést kapnak, így esetleges szervergondokkal pár napig biztos nem kell majd számolniuk.

Októberig még gyakorolhatunk a vadföldeken


A Ghost Recon Breakpoint október 4-én érkezik PlayStation 4 és Xbox One, A PC-s felhasználók pedig eldönthetik, hogy a Uplay vagy az Epic Games Store szimpatikusabb.

K.D - PCX

2019. 05. 14

Mi a BIOS, a CMOS és hogyan érjük el őket?
Összefoglalónk az alaplapok és egyben a PC-k rejtélyes kezelőfelületétét mutatja be
Megvettem az első számítógépemet, csak a BIOS-szal ne kelljen vacakolnom. Egyáltalán mi az és mit kezdjek vele? Sok felhasználó gondol így első számítógépére, de még sokszor azok is, akik már egy ideje használják és nem most húzták le a fóliát frissen összeszerelt gépükről. A következő sorok arra tesznek kísérletet, hogy bemutassák, mi is az a BIOS, hogyan jutunk oda a különböző gyártók alaplapjain, és mit tehetünk, ha egyes beállítások miatt gondokat tapasztalunk.
A BIOS
A BIOS a Basic Input/Output System rövidítése és egy olyan beépített firmware, melyet minden számítógép esetében az alaplapon találunk és alapvetően a rendszerindításért felel. Egy olyan aprócska szoftver, mely felismeri, diagnosztizálja és kezeli egy számítógép legfontosabb alkatrészeit, tehát a processzort és a RAM-ot, melyek nélkül a gép el sem indulna, illetve a háttértárakat és az USB portokat melyek az operációs rendszer betöltéséhez, illetve a kezeléséhez szükséges eszközöket, perifériákat tartalmazhatják.
Bár a Windows és a Linux számos lehetőséget és módot kínál egyes beállítások elvégzésére, néhány változtatás csak a rendszer BIOS-án keresztül végezhető el. A BIOS segítségével ellenőrizhető, hogy a gép minden összetevője megfelelően működik-e, mielőtt a Windows rendszerbe bootolna. Ez tehát a gépünk első védvonala is egyben, hiszen már itt is számos dolgot módosíthatunk és a hibák elhárításában is fontos
Amit az alaplapokról tudni érdemes - 2. rész
Mi a VRM szerepe egy alaplapon, miben térnek el a lapkészletek, és milyen alaplapok közül választhatunk?
Cikkünk első fejezete az alaplapok szerepét tárgyalta, kitérve az alapvető felszereltségre, amelyek tekintetében többé-kevésbé minden lap ugyanazt kínálja. De mik azok a részletek, amelyek nagyobb mértékben is megkülönböztetik ezeket a hardvereket? A következőkben a feszültségszabályozást végző VRM, a chipsetek és az igényeink és pénztárcánk szerinti választási lehetőségek következnek.
A VRM
Az alaplapi VRM-ek meglepően fontos részei minden modern alaplapnak, de gyakran figyelmen kívül hagyják őket a marketing és a kritikák során is, vagy nem magyarázzák el megfelelően, ha egyáltalán megemlítik őket. Mik azok az alaplapi VRM-ek, miért említik őket együtt a túlhajtással, és milyen kulcsfontosságú specifikációkat kell megérteni ahhoz, hogy megalapozott döntést hozzunk vásárlás előtt?
A VRM a Voltage Regulator Module (feszültségszabályozó modul) rövidítése, és szerencsére ez a név eléggé magától értetődő. Minden alaplapon van egy feszültségszabályozó modul, amelyet a CPU közelében helyeznek el, hogy szabályozza a feszültséget, amely a tápegységtől és a tápkábelektől a CPU aljzatához jut. Annak ellenére, hogy a CPU önmagában is elég sok energiát képes fogyasztani, mégis szüksége van arra, hogy ezt az energiát kezeljék és szabályozzák, mielőtt a CPU rendelkezhetne vele.
Miért fontosak az alaplapi VRM-ek a túlhajtás szempontjából?
Mivel a tápegységből érkező
Amit az alaplapokról tudni érdemes - 1. rész
Az alaplap egy asztali számítógépben és amit még tudni érdemes
Jól tudjuk, hogy számítógépünk szívét és lelkét a processzor és a videokártya párosa adják, pláne, ha játékra vagy komolyabb grafikai munkára vásárlunk számítógépet. Azt azonban továbbra sem felejthetjük el, hogy a számunkra kiemelten fontos összetevők nem feltétlenül a legfontosabb összetevők. Minőségi tápegység nélkül gépünk egy instabil időzített bomba lehet, és talán még el sem indul, megfelelő alaplap nélkül pedig ugyan mibe pakolnánk az izmos CPU-t és méregdrága videokártyát? A következőkben az alaplap általános működését és funkcióit igyekszünk bemutatni, hogy megértsük, miért fontos egy PC-s felhasználó számára. A cikk folytatásában kitérünk a különböző árkategóriákra is, amelyek különböző minőséget és lehetőségeket kínálnak a felhasználóknak.
Mi is az alaplap?
Ha valaha is raktunk össze vagy szedtünk már szét számítógépet, akkor láthattuk azt az egyetlen alkatrészt, amely mindent összeköt – az alaplapot. Ahogy a neve is árulkodik róla, egy PC esetén ez lesz az alap, amire építkezni fogunk. Ez az a központi áramköri lap, amely mindazokat az alkatrészeket és csatlakozókat tartalmazza, amelyek lehetővé teszik, hogy a számítógép minden eleme áramot kapjon és kommunikáljon egymással. Jellemzően számos beépített funkcióval büszkélkedhetnek, és közvetlenül befolyásolják a számítógép képességeit és bővítési lehetőségeit. Természetesen az alaplap nem új találmány, hiszen már jóval a személyi szá
Értékelések
Az értékeléshez be kell jelentkezned. Belépés
PCX 2006-2024.
Kapcsolat: [email protected]
Cookie / süti kezelés
Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk a Részedre. Néhány általunk használt "süti" elengedhetetlen az egyes szolgáltatások megfelelő működése érdekében, mások információkat gyűjtenek a weboldal használatával kapcsolatban, hogy még kényelmesebb és hasznosabb oldalt hozhassunk létre. Vannak átmeneti "sütik" , amik eltűnnek ha bezárod a böngésződet és vannak tartós változatok is, melyek egy ideig számítógépeden maradnak. Néhány "süti" feltétlenül szükséges az oldal működéséhez, míg másokat a teljesítmény és a felhasználói élmény növelése érdekében használunk. Adataidra különös figyelmet fordítunk, ennek részleteit az adatvédelmi tájékoztató-ban találod. Milyen "sütiket" használunk az oldalunkon? Emlékeznek, mi van a bevásárlókosaradban és a bejelentkezési adataidra, biztosítják a bejelentkezés közbeni biztonságot és a weboldal következetes megjelenését, növelik a weboldal teljesítményét, fokozzák a felhasználói élményt és mérik az oldal felhasználását. Ha látogatásod során mellőzöd a Cookie-k használatát, a legtöbb funkció és oldal nem fog az elvártaknak megfelelően működni. Ha szeretnéd a tárolt cookie-kat törölni, a böngésződ beállításai között könnyedén megteheted.