Lerántották a leplet a következő Ghost Recon-ról – érkezik a Breakpoint
Szinte már megszoktuk, hogy az újdonságok bejelentése előtt mindig kiszivárog valami, a hivatalos bejelentés hamar meg is érkezett, és már az újdonságokat rejtő játékmenetet is megvizsgálhatjuk
Azt az évek alatt megtapasztalhattuk, hogy Tom Clancy nevével sok mindent el lehet adni, amiben a téma valamilyen fegyveres konfliktus, vagy háborús krízis, a főszerepben legalább egy képzett ügynökkel. Ebbe a sorba illeszkedik a számos részt megélt Ghost Recon franchise is, amelyben a titkos Ghost alakulat tagjait irányíthatjuk. Legutóbb a 2017-es Wildlandsben ragadhattunk fegyvert, és legfeljebb három játékostársunk kíséretében számolhattuk fel, Bolívia legveszélyesebb kokainterjesztő szervezetét. Szinte még ki sem hűlt a márciusban megjelent The Division 2 aranylemeze, a Ubisoft pár napja bemutatta a Ghost Recon Breakpoint-ot.
Aki része volt a a Ubisoft által büszkén híresztelt 15 millió aktív játékosnak, az a Wildlandsben már találkozhatott árulkodó jelekkel, hiszen az Operation Oracle kiegészítőcsomagjában felbukkant a Breakpoint antagonistája Cole D. Walker, aki egykor maga is alakulatunk tagja volt, ám nem fért a bőrébe, és inkább farkasbundát öltött. A helyszín Dél-Amerika helyett, egy Aurora nevű sziget a Csendes-óceánon, ahová ezúttal sem turistaként érkezünk. A sorozattól már megszokhattuk, hogy nagy szerepet kap benne a modern hadviselés és a katonai felhasználású technológia, ám ezúttal ez rendesen megnehezíti a főszereplők életét. A szűk negyed órás felvételen viszonylag hamar felbukkannak az első harci drónok, tovább merészkedve pedig felfedezzük, hogy a műveleti terület valójában miért is hemzseg az ellenséges zsoldosoktól. A célpontunk egy Skell Technology által irányított kutató és fejlesztő állomás, beljebb hatolva pedig szemünk elé tárulnak a Terminator filmek Skynetét idéző modern harci gépezetek.
A Breakpoint tehát nem titkoltan a Wildlandsben megkezdett úton indul tovább, ám a terep ezúttal még változatosabbnak ígérkezik. Elsőként a részletes sérülési szimulációt figyelhetjük meg, ezzel szinkronban pedig az újragondolt taktikai rendszert. A lopakodásra tehát egész biztosan nagy hangsúly kerül, de nem csak azért, mert karakterünk arcán lévő dzsungel passzol a környezethez. Ha lövést kapunk, valóban megsérülünk, lelassulunk, az eltalált testrésztől függően vonszoljuk magunkat, botladozhatunk, biceghetünk, de még a célzás vagy fegyverünk felemelése is gondot okozhat. Sérülésink ellátásához érdemes lesz fedezéket keresni, a legnépszerűbb újdonság pedig az úgynevezett Prone Camo, amikor beáshatjuk magunkat a sárba és rendesen bekenhetjük magunkat, így üldözőink akár a fülünk mellett is elsétálhatnak majd.
Márpedig üldözni fognak. A volt kollégánknak hála a Wolves egység ismeri taktikánkat és korlátainkat is, így hamar prédává válhatunk a túlerővel és komoly harci gépezetekkel szemben. A gameplay videó első perceiben meg is tekinthetjük, milyen az amikor fejvesztett menekülésre kényszerülünk, és csak vaktában lövöldözünk, a staminánkat rendesen felemésztő hegyoldalban csúszdázás pedig egyértelművé teszi, hogy itt nem egy egyszerű fedezékharcos lövöldéről lesz szó. A sikerhez tehát megfontolt játékra, és valódi csapatmunkára lesz szükség. A Ubisoft jó szokásához híven sok mindent ígér, de állítják, hogy a négy fős kooperatív mód mellett, gond nélkül elindulhatunk egyjátékos módban is, ám ilyenkor társaink helyett harci drónok nyújtanak számunkra fedezőtüzet, az ígéretek listájára ráadásul még a továbbfejlesztett a mesterséges intelligencia is felkerült. A szabadon bejárható terep sem csak pálmafákból, és sűrű dzsungelből áll, lesznek itt sivatagos területek, vagy épp hófödte hegyek.
Ez még nem minden. Karakterünk kiválasztásánál négyféle fejleszthető kaszt áll majd rendelkezésünkre, melyek között menet közben is váltogathatunk, méghozzá az újdonságnak számító táborozás segítségével. Ezek a pihenőhelyek némi ideiglenes bónuszt is nyújtanak majd, melyek biztosan hasznosnak bizonyulnak a bevetések előtt. Lesznek izgalmas fegyvermódosítások, választási lehetőségekkel tarkított párbeszédek, és még némi lootolásnak is jut hely. Járműveket továbbra is vezethetünk, ellenfélből is több, és egyre szívósabb változatok bukkanhatnak fel, a videón például mindjárt két, nehéz páncélzatba bújt behemótot láthatunk. A közönség által legjobban hiányolt lehetőség a holtestek elrejtése immár beépítésre került, ráadásul sérült társainkat is kicipelhetjük a veszélyzónából, továbbá a Wildlandsbe csak később beemelt PvP funkció is elérhető lesz, már a megjelenés napján.
A Ubisoft annyira belelendült a promócióba, hogy egyből megosztották a később érkezős fizetős első éves bérlet tartalmát, ami két új küldetéscsomagot és három új karakterosztályt is hoz, a skinek és extra fegyvertípusok mellett, az előrendelők pedig jegyet nyernek a zárt bétában való részvételre is, az Ultimate Editon elővásárlói pedig három napos korai hozzáférést kapnak, így esetleges szervergondokkal pár napig biztos nem kell majd számolniuk.
A Ghost Recon Breakpoint október 4-én érkezik PlayStation 4 és Xbox One, A PC-s felhasználók pedig eldönthetik, hogy a Uplay vagy az Epic Games Store szimpatikusabb.
K.D - PCX