Feltámadt a legendás Intellimouse
A Microsoft a kétezres évek elején dobta piacra a népszerű optikai egereit, amik a korábbi Inellimouse termékcsaládot bővítették. Az Intellimouse és az Intellimouse Explorer 3.0 hatalmas sikerre tettek szert, és a mai napig érkeznek visszajelzések, hogy még mindig sokan birtokolnak hibátlanul működő példányokat. Bár a cég hardverek terén, alapvetően irodai felhasználásra szolgáló perifériákban utazott, ez a két termék akkoriban kiemelkedett az átlagos eszközök közül, és utat talált a gamerek szívéhez, hiszen viszonylag olcsón kínált rendkívül pontos optikai szenzort, egyszerű de kényelmes kialakítást és szemnek is kellemes dizájnt. A jobb és balkezesek számára egyaránt adott volt a lehetőség, hiszen míg az Explorer alapvetően jobbkezes, az 1.1a jelöléssel ellátott Intellimouse hajlítástól mentes, szimmetrikus kialakítású háza minden felhasználónak ideális választást nyújtott. Az elmúlt években sokan várták, hogy a Microsoft hátha előrukkol valamivel, és újra feléleszti egykori slágertermékeit. A SteelSeries néhány éve felismerve ezt, amellett, hogy számos termékét ez a sorozat ihlette, maga is készített saját, jubileumi változatokat, ám alacsony példányszámuk és kevésbé baráti áruk miatt nem lettek slágertermékek. A kínai oldalakon felbukkanó, kétes minőségű darabok pedig hagyományos forgalmazásban szerencsére nem bukkantak fel. A rajongók vágya ha lassan is, de most beteljesedni látszik, Intellimouse Classic néven megjelent egy új Microsoft rágcsáló, ami az Explorer 3.0 újragondolásának tekinthető.
A régi-új egér nagyjából azt kínálja, amit a vásárlók annak idején is nagyra értékeltek: minőségi optikát és kellemes felhasználói élményt, letisztult megjelenés és vállalható árképzés mellett. Az eddigi tapasztalatok szerint a Classic kiváló örököse az eredeti 3.0-s változatnak. Formája nagyon hasonló, talán valamivel tömzsibb, ami az eredeti első Explorer modellre emlékeztet, mely gyengébb szenzora miatt nem vált emlékezetessé. A nevéhez híven nem a több tízezres árfekvésű gamer csodákkal kíván versenyezni, így az 5 gombjából mindössze 3 programozható, melyhez a Microsoft Mouse and Keyboard Center szoftverére lesz szükség, itt viszont lehetőségünk lesz profilokat létrehozni, hogy különböző alkalmazásoknál más-más funkciókat rendelhessünk a gombokhoz. Az érzékelő BlueTrack technológiájának hála rendkívül hatékonyan használható akár egyenetlen, rossz minőségű felületeken is, bár az élettartamának megőrzése és a kényelmes kezelés érdekében, továbbra is javasolt az egérpad használata. A 3200 DPI ideális sebességet biztosít a játékosoknak, és bár dedikált gombot nem találunk hozzá, ha váltogatni szeretnék a pontossági értékek között, a programozható gombokhoz ezt a lehetőséget is beállíthatjuk. A súlya valamivel nehezebb lett, de csak annyira, hogy elődjénél masszívabbnak, robosztusabbnak érződjön. A legtöbb kritika igazából mindkét esetben az anyaghasználatot érheti, mivel a kábel az új változat esetében sem kapott szövetborítást, így hajlamosabb a kopásra és a feltekeredésre, illetve az eszköz borítását kétféle műanyag kombinációja alkotja, a gumírozott réteg viszont akár 3 hétnyi használat után hajlamos a kopásra, forgácsolódásra.
Az Intellimouse Classic összességében sikeresen hozott vissza egy klasszikus és minőségi egeret, mely nagyjából 13.000.Ft-os árával kiváló választás mindazoknak, akik az extrém külső és a színpompás LED-ek bűvölete helyett egy letisztult és minőségi termékre vágynak.
Már csak pár nap és érkezik az Anthem
A BioWare és EA legújabb dobása, az Anthem online akció-szerepjátéka napokon belül érkezik. A rövid bétateszt alkalmával sokaknak alkalma nyílt kipróbálni, ami bizonyította, hogy valóban hangulatos és látványos környezetet teremt a lövöldözéshez, ám játékmenetével egyelőre nem mindenkit sikerült meggyőznie. A kulcsfontosságú történet pedig egyelőre kérdéses, pláne a Mass Effect Andromeda közepes teljesítménye után. Ezen próbált csavarni egyet a kiadó, mikor felkérte Neill Blomkap rendezőt, egy pár perces, élőszereplős kisfilm elkészítésére, mely megjelenésekor sokakat összezavart. A félreértés oka, hogy a videó egy lehetséges film előzetesének tűnt, ám a kiadó hamar átnevezte, így tisztázódott, hogy csak a játék népszerűsítését szolgáló egyedi trailerről van szó. A Dél-Afrikából származó alkotó, először District 9 című alacsony költségvetésű filmjével bizonyította elkötelezettségét, a sci-fi megközelítésű történetek felé. A vékony büdzsét meghazudtolta látványos vizuális elemeivel és naturalista megközelítésével, mely egyaránt tartalmazott izgalmas akciójeleneteket, és boncolgatott olyan szociális és politikai kérdéseket, mint a bevándorlás, vagy az elszegényedett tömegek körülményei.
A feszes, nagyjából 3 perces, élő szereplőkkel fűszerezett animáció megfelelően látványos és hatásvadász ahhoz, hogy felkeltse a figyelmet, még ha nem is nyújt sok újdonságot a látványfilmek tengerében. A rövidke cselekmény a játék eseményei előtt zajlik, megmutatkoznak az antagonisták, a páncélba bújt hőseinkhekhez is arcokat rendelhetünk, és még a misztikus, de legalábbis természetfeletti elemek bemutatása is belefért a szűkös játékidőbe. A kissé sűrű jelenetsor sokakban reményt keltett, hogy az utóbbi időben látványos rövidfilmekkel házaló filmes, végre lehetőséget kap egy nagyobb hangvételű produkció megvalósítására, hiszen az enyhén lapos Elysium, és a kissé félresikerült Chappie ellenére sokan a sci-fi mozik messiásaként tekintenek rá, és titkon reménykednek a befulladt Alien projekt újraélesztésében is. A tagadhatatlanul hangulatos előzetesből a játék minőségére vonatkozóan sajnos nem vonhatunk le következtetéseket, azonban a rendező egy Twitter bejegyzésben reagált a nézők kommentjeire, akik egész estés Anthem film lehetőségéről kérdezték. Az alkotó továbbra is lelkesen vár a nagyobb volumenű felkérésekre, így ha a nézők szeretnék, ő áll elébe, ám ez a döntés sajnos továbbra is a kiadón múlik. Apró érdekesség, hogy a nagy sikert elkönyvelő, ingyenes Apex Legends játszható hősei között, sokan szívesen látnák a Chappie robot karakterét is, és Blomkpamp nem is talált kivetni valót az ötletben. Ezek alapján nem kizárt, hogy a videójátékok világában is igyekszik megvetni a lábát, hiszen az új generációs filmszerű alkotások, egy kreatív alkotó szárnyai alatt, tökéletesen alkalmasak egy izgalmas történet elmesélésére.
Az Anthemre pedig már csak pár napot kell várni, február 22-től mindenki számára elérhető.
Közeleg az ígéretes folytatás – Devil May Cry 5
A japán Hack & Slash stílusú akciójáték-sorozat első darabja 2001-ben debütált PlayStation 2 konzolon, és eredetileg a Resident Evil franchise új darabja lett volna, ám a CAPCOM végül úgy vélte, hogy a játék nem illik a sorozatba, és egy önálló történettel, külön játékként láthatta meg a napvilágot. A legutóbbi 2013-as DMC, számozott folytatás helyett, egy kissé újragondolt előzménytörténet volt. Bár látványosra sikerült és megtartotta elődei zúzós játékmenetét, külsőségeiben és pár részletében pont annyit változott, ami ellenérzéseket keltett az eredeti sorozat szőrösszívű rajongóiban. Márpedig komoly táborról van szó, az öt teljes értékű epizód mellett animációs filmek, mangák, művészeti albumok és mobiljátékok is bővítették az univerzumot. A CAPCOM-nál pedig megindulni látszik egyfajta hullám, ami a Resident Evil 2 Remaken is tetten érhető és igaz lehet az új DMC epizódra is. A recept lényege, hogy megtartja mindazon részleteket, amik hozzánőttek a sorozathoz, de nem veti el az adott esetben kevésbé sikeres produktumok működő újításait, és természetesen látványos ötletekkel is frissíti az eredeti formulát.
A fellelhető beszámolók és a letölthető demoban látottak szerint, a Devil May Cry 5 sikeresen teljesíti majd mindezeket, a Resident Evil 7-ben bemutatkozó RE Engine továbbra is nagyon látványos, így jó eséllyel sikerre ítélt folytatásról beszélhetünk. Visszatér a kontrollerünket és ujjunkat nem kímélő, kihívást nyújtó játékmenet; a féktelen akciókat eredményező, kombinálható harcstílusokkal operáló harcrendszer; az eredeti anime stílusban megrajzolt látványvilág; de a szórakoztatóan szürreális összhatást nyújtó fegyverpaletta, vagy a változatos ellenfelek sem okoznak majd csalódást. Természetesen kapunk szórakoztató új képességeket, mint a megidézhető szörnyek, melyek jól illeszkednek a taktikus, de pörgős játékmenetbe, így végül egy friss és továbbra is elborult kalandnak nézünk elébe. Az előzetes kritikák megemlítik, hogy a 2013-as DMC leginkább elismert eleme, az ötletes pályaszerkesztés itt sajnos kisebb mértékben köszön vissza, és a továbbjutáshoz gyakran ugyanazokat az egyszerű lépéseket kell elvégeznünk, ugyanakkor a továbbgondolt harcrendszer olyan szórakoztató, hogy ezt a hibát könnyedén feledteti majd velünk. A játékból demo is érkezett, igaz, hogy egy kis szépséghibával, mivel csak konzoltulajdonosok számára elérhető. A Resident Evil 2-nél ilyen gond nem volt, így remélhetőleg ez nem azt jelenti, hogy gondok vannak a pc-s válozat optimalizációjával, vagy hogy igazak a pletykák, miszerint a PC-s felhasználóknak talán májusig várniuk kell. Az esetleges csúszásra a kiadó még nem reagált, így a teljes változat érkezése, a hivatalos adatok szerint március 8-án várható.