fb pixel code
KATEGÓRIA
Ajánló
2020. 01. 22
Megvalósult az UltraRAM! A Britek fejlett univerzális memóriát alkottak
2020. 01. 22
Őrült szerelők üvöltése! RX5500XT VS GTX1660Ti, Ryzen5 2600X vs Ryzen7 2700X?
2020. 01. 22
Ingyen Freeman? A Half-Life részek most ingyen játszhatók
2020. 01. 21
Control mozi készülhet? A Rogue One írója benne lenne
2020. 01. 21
Kiderült mely Huawei készülékek kapják meg az új frissítést.
2020. 01. 21
Son Goku lenyomja a Jediket is! Jól fogy a Dragon Ball Z: Kakarot
2020. 01. 21
A Dying Light 2 megjelenése is csúszik!
2020. 01. 20
Olcsó? Akkor futás! - Xiaomi Mi AirDots bluetooth fülhallgató
2020. 01. 20
Apró, mégis sokakat zavaró frissítést adott ki a Google
2020. 01. 20
Első kézből? A nagy NAVI még idén bemutatkozik
2020. 01. 20
Kiszivárgott volna az RTX3080 és RTX3070?
2020. 01. 17
Mit tud a GTX1660 Fortnite, RDR2 és Rage2 alatt? Elég 100 FPS-re Full HD felbontáson?
2020. 01. 17
Liquid Freezer II 280 - impozáns AIO hűtés az Arctic-tól
2020. 01. 17
Elhalasztották a Cyberpunk 2077 megjelenését
2020. 01. 17
Árat csökkent az Nvidia - olcsóbb lesz az RTX 2060
2018. 11. 15

Construct Royale - Fortnite játékajánló

Construct Royale

Platformok minden platformon


Az Epic games ingyenesen játszható építkezős Battle Royale mókája töretlen sikernek örvend, 2017-es megjelenése óta. Néhány nappal ezelőtt szóívivőjük megerősítette, hogy jelenleg 8.3 millió aktív játékost számlálnak, az összes platformot beleértve. A PC-n, konzolokon és okostelefonokon is elérhető játékot folyamatos frissítésekkel látják el, a játékosbázist pedig ideiglenes, új játékmódokat kínáló eseményekkel kényeztetik. Lássuk, mire a nagy felhajtás.

A sikerre épít!

Pályafutása eredetileg a Save the world játékmóddal indult, ami tulajdonképpen egy bázisvédős taktikai lövöldözős játék, külső nézetben. Erődünket hullámokban támadó zombilények ellen kell megvédenünk, a körök közti felkészülési időszakot nyersanyaggyűjtéssel és a védelem felépítésével érdemes eltölteni.

Ekkor még szó sem volt Battle Royale-ról, ám a PlyayerUnknown’s Battlegrounds egyre növekvő sikere szöget ütött a fejlesztők fejébe. Úgy gondolták, játékuk tökéletesen alkalmas arra, hogy vendégül lássa a 100 fős összecsapásokra kiéhezett közönséget. És lássunk csodát, az összesített adatok alapján túl van a 125 millió letöltésen, aktív játékosbázisa pedig jelenleg is a legnagyobb.

Az augusztusi eredmény elég beszédes

Falazz nekem

Fogták tehát az eredeti receptet, miszerint egy méretes szigetre pottyanó 100 fő küzd egymással, a győzelmet jelentő magányért. Ám a PUBG féle realisztikus megközelítést, itt egy színes-szagos, zenés-táncos, ugrabugrálós őrületre cserélték, mindezt rajzfilmszerű dizájnba ágyazva. De még csak most jön a lényeg, vagyis a játék magja. Az építkezés fontosabb eleme a játéknak, mint maga a lövöldözés. Játszhattunk akármennyi akciójátékkal, ha nem sajátítjuk el az építési mechanikát és nem tudjuk azt harc közben is dinamikusan használni, nagyjából teljesen esélytelenek vagyunk a többiekkel szemben.

Repülő osztály


A letisztult élmények kedvelői máig fanyalognak és komolytalannak tartják az egészet. Értetlenül figyelik, hogy a megszokott akció helyett, építkezési hajlamukat kiélő, felpörgött kőműves jelöltek csatájába kerültek. Ez persze a több mint nyolc millió rajongót nem izgatja különösebben, az Epic pedig ezek után már csak egy kávét kér.


A házat a tetővel kezdjük?

Az induláshoz itt is a szokásos ismeretekre lesz szükségünk. A terep felett egy hőlégballonokra aggatott iskolabusz halad át, ebből másokat megelőzve igyekszünk egy kiszemelt pontra ugrani, siklóernyőnkkel lavírozva a cél fölött. Alapfelszerelésünk és hű társunk a csákány lesz. Kaszáló mozdulatainknak nem áll ellen sem épület, sem autóroncs vagy tömör szikla. A felhalmozott nyersanyagokat, mesébe illő feneketlen táskánk három felé osztja. Fát, követ és fémet is gyűjthetünk a különféle konstrukciók létrehozásához.

Az elsőre kissé idegen játékelem hasznát hamar felfedezzük. Azzal, hogy módosíthatjuk környezetünket, jóformán nem marad megmászhatatlan hegy vagy bevehetetlen épület. A meredek sziklafalakba zuhanás közben kiszögelléseket rakhatunk, így nem kell kerülőt tennünk és ha jól csináljuk, nem is zúzzuk halálra magunkat. Az egymáshoz csatolt elemek az égig is elérhetnek, melyre felmászva belátjuk az egész terepet, ám ez a trükk rizikós. Elég egyetlen kilőtt elem és már zuhanunk is.

Stairway a hegyen


Az emeleten értékes fegyverzetet sejtünk, esetleg valaki már lezúzta a feljárót és elvitte tüzelőnek? Gond nélkül lebonthatjuk a plafont, egy lépcső gyors lehelyezésével már fent is vagyunk. Nyílt terepen vagyunk és lőnek ránk? Olyan sebesen falazhatjuk körbe magunkat, hogy előbb fogy el az ellenfél lőszere, minthogy kimerülne a nyersanyag-utánpótlás. Sőt, sarokba szorult ellenfelünk köré helyre kis bunkert is rittyenthetünk, csapdába ejtve őt. A lehetőségeknek csak rutinunk és fantáziánk szab majd határt, amire szükségünk is lesz a veterán mérnökök ellen.

Az egyre szűkülő területért itt egy szürreális és gyilkos viharzóna felel, érkezése fokozatosan zsugorítja a harcteret. A kéken villámló apokalipszist nem lehetetlen megelőzni, de sokáig ne pihengessünk egy helyben. A kint rekedtek életerejét, minden szűkülés után egyre gyorsabb iramban csökkenti a baljósan közeledő sáv. Páncélzatunkat kis butykosból hörpölhető szörp tölti fel, de a hurrikán ellen hatástalan lesz.

Távcsöves csákány?

Bár néhány játékos tényleg versenyt csinál abból, mit és milyen gyorsan tud összetákolni, azért a fegyverek sem maradnak ki a buliból. Stukkereink értékét a szerepjátékokból ismerős színskála jelzi, a gyakori szürkétől egyenesen a ritka, narancs fényben úszó legendás tárgyakig. Persze a különböző pisztolyoktól és sörétesektől elindulva egészen komoly vadászpuskákat és automata gépágyúkat találhatunk. A masszív felépítmények lebontásához különböző gránátokat és rakétavetőt is bevethetünk, öröm lesz nézni ahogy egy torony a szétzúzott alapjaitól a tetejéig atomjaira bomlik. Az elvetemültebbek, precíz időzítéssel a kilőtt rakétára pattanva átszelhetik a fél pályát, meglepve a megcélzott ellenfeleket. A rendelkezésünkre álló eszközpark nem karcsú, ezek között szokatlan és rendhagyó tárgyakra lelhetünk. Legnépszerűbbek között szerepel például a Boogie Bomb, ami kíméletlenül megtáncoltatja a robbanás sugarában lévőket. Padlóra és plafonra csapdák helyezhetők, újabb troll megoldásokat kínálva mások megviccelésére. Ha kincsesládát rejtő szobát találunk, álljunk ellen a kísértésnek és ragasszunk fölé csapdát. Zsákmányra áhítozó ellenlábasunk meglepetésében valószínűleg vérmérsékletétől függően elismerően kacag, vagy vélhetően felmenőinket szidalmazza majd.

A szülők nem aggódnak, pedig ez a táncpárbaj vérre megy



Nem elveszett gyerek

A játékok történetében nem ritka, hogy egy alapvetően szimpatikus, jó ötletekkel vagy eltalált játékmenettel bíró cím mögül kihátrálnak a fejlesztők. Ha nem sikerül megfelelő közönséget gyűjteni mögé, a süllyesztő többnyire elkerülhetetlen. Az ilyen rövid életű darabok eltűnését az is borítékolja, hogy az online darabok esetében teljesen zárt rendszerben zajlik a játékosokat fogadó szerverek üzemeltetése. Ezt a privilégiumot manapság többnyire a kiadó, illetve a fejlesztő cég birtokolja. A helyi hálózat szinte teljesen letűnt opció lett, így sok bukottnak bélyegzett alkotást már sosem ismerhetünk meg, vagy próbálhatunk ki újta. Jó példa erre, a hasonló rajzfilmes stílussal és szintén free to play modellel kiadott 2009-es Battlefield Heroes. Ez a megoldás akkor még nem volt ilyen elterjedt, pedig a program már ekkor szinte mindent tudott, ami ma már általánosnak mondható. Végül 6 év után kapcsolták le a szervereket.

Hiába küzdöttek, a háborúhoz pénz kell

Fort nyáj

Nos, a Fortnite egyelőre nem küzd ilyen gondokkal. Hogy mit hoz a jövő, persze csak megtippelni lehet, de ekkora játékosbázisnak még a töredéke is hosszú évekig életben tarthatja a projektet. Összehasonlítva a PUBG Corp. visszafogott kommunikációját (a frissítések hiányát és a közösségi igényekre adott ritkás, felületes reakcióit) az Epic Games hozzáállásával, érthető, hogy miért száguld ennyire a hintó. Játékuk minden rendszeren stabilan működik, a megszokott alapot időszakos játékmódokkal és eseményekkel színesítik, nem beszélve a bőséges kozmetikai tartalomról, melyek szezononként újabb feloldható meglepetéseket nyújtanak. Utóbbi kategória olyan popkultúrális figurákkal bővült, mint a népszerű mémalak, Techno Viking. Emlékezetes tánckoreográfiáját mintha csak ide szánta volna.

A szigorú tekintetű táncos

Keanu Reeves, nagy akciófilmes visszatérését elhozó John Wick karaktere is szembe jöhet, ami ügyes üzleti húzás. A sor hosszasan folytatható. Biztosított továbbá a cross-platform lehetőség is, így egy Xbox One felhasználó gond nélkül összefuthat, csapatba verődhet akár mobiltelefonról érkezőkkel is.


A lélek trükkje

A kezdeti sikereivel motivációként szolgáló PUBG, nem kínlódott erőltetett háttértörténettel, vagy univerzumépítéssel. Ezt kár is lenne felróni egy taktikára és technikai részletekre koncentráló alkotásnak. Más a helyzet azonban egy gyerekbarátra fazonírozott játék esetében. Bár az első sorban fiatalok tömegeit megnyerő arculat valószínűleg önmagában is elegendő lenne, a Fortnite készítői nem ennyire pragmatikusak. Az olajozottan működő gépezet karbantartása mellett jut idő árnyalni a képet apró, a játékmenetet gyökeresen nem befolyásoló kis módosításokkal. A stratégia egy jól bevált módszeren alapul, ez pedig nem más mint a rejtély. Thrillerek? Krimik? Hitchcock-tól, Stephen King-en át a Lost sorozatig, többszörösen is igazolást nyert az információ-visszatartás pszichológiája.

Adott egy terep, ahova újra és újra visszatérünk a győzelem reményében, ám az ott zajló küzdelemmel ellentétben, világa nem marad teljesen állandó. Sejtelmes természeti jelenségek és természetellenes anomáliák ütik fel a fejüket, váratlan események zajlanak. A történések kérdéseket vetnek fel, melyek egy élő, változó világ képét milliók fejében ültetik el. Azt érezhetjük, hogy a résztvevők jelenlététől függetlenül, vagy éppen velük összhangban zajlik az élet. Látsz valamit ami eddig nem volt ott? Ismeretlen fényjelenségre leszel figyelmes az égbolton? Elkezdődik az elméletgyártás az összefüggésekről, izzanak a közösségi fórumok, megpróbálva összekötni a pontokat. Ügyes húzással bevonják az élménybe az erre fogékonyakat, és a sajtónak is jut cikkezni való.

A Shadow Cube-bal, démoni formát ölthetünk


Felületesen szemlélve persze ezek aprónak tűnő csekélységek, bagatell részletek. Bugyuta ugrabugrálás, idióta ruhákban rohangászó elnagyolt karakterekkel? Meglehet. Ugyanakkor a fejlesztői stratégia hatékonynak tűnik, és talán pont ez lesz a hosszú távú siker egyik fő pillére.


Akinek az eddigiek alapján ígéretes a Fortnite bugizós, építkezős lövöldéje, nem kell mást tennie mint levadászni az Epic Games Launcher-t, a játék továbbra is ingyenes.

 

Dani - PCX

2018. 11. 15

NVIDIA az AMD ellen! - 16 videokártya összehasonlító tesztje
Csúcskategóriás erőmű? Középkategóriás, mégis megbízható játékos masina? Belépő szintű, de akár játékra is alkalmas rendszer? Számtalan összeállítással találkoztunk ebben az évben is és ezek alapján eldönthettük, számunkra mely processzor és videokártya kombináció a legjobb választás. A korábbi tesztből kiderült, hogy mik a lehetőségeink, ha az AMD grafikus chipjei között válogatunk, de mi a helyzet az NVIDIA kínálatával? Ez a bemutató nem csak felsorakoztatja a zöldek tizenegy ajánlatát, de egy nagy teszt keretében a korábban bemutatott öt AMD videokártyával szemben is próbára teszi őket, így összesen tizenhat VGA képességeit ismerhetjük meg. A GPU-k támasza minden esetben egy i9-9900K volt, így garantáltan egyenlőek voltak az esélyek, és biztosak lehettünk benne, hogy a processzor semmilyen körülmények között nem szab gátat a teljesítménynek. Ha végignézünk a két gyártó termékein, az első szembetűnő különbség, hogy mind a 11 Nvidia kizárólag a friss Turing architektúrára épül, az AMD öt kártyája között viszont találunk új Navi, és idősödő Polaris alapú megoldásokat is. A helyzetet bonyolítja, hogy az Nvidia több kártyájából is kiadta az erősebb SUPER változatokat, így a tapasztalatlanabb vásárlók szeme egészen biztosan összeakad, pláne ha meglátják a gyártók különféle egyedi kiadásait. OC és Gaming, SUPER, Ti vagy XT? Lássuk a kártyákat és az eredményeket! Gigabyte GTX1650 Windforce OC 4GB A vállalat legkisebb játékra is alkalmas ajánlata, a Turing szériából a 1
Nagy Radeon teszt! - Öt RX kártya és egy i9-9900K
A NAVI kártyák bevezetésével az AMD végre bővítette a palettát, így a felső-középkategóriában is kínál jó ár-érték aránnyal rendelkező videokártyákat, főleg úgy, hogy már nem csak a referencia modellek blower hűtésére kell hagyatkozniuk. Az RDNA architektúrára épülő NAVI sorozat felveszi a versenyt az RTX szériával, de a korábbi Polaris modelleket sem érdemes leírni, hiszen az olcsóbb megoldások továbbra is jó ajánlatnak számítanak, ha a kedvezményesebb modellek között válogatnánk. A következő tesztben öt népszerű Radeont eresztettünk egymásnak, így szépen kirajzolódik az árkategóriák, és a generációk közti különbség. MSI RX570 8GB GDDR5 Armor 8G OC Az RX570 két éve került a Piacra, szívében 14nm-es Polaris 20 XL lapkával. Az AMD nem spórol a fedélzeti memóriával, ez ráadásul nem a 4, hanem a 8GB GDDR 5-tel felvértezett modell, 256-bites adatbusszal. Az MSI egy kicsit megemelte az GPU órajelét, így manuális tuning nélkül is gyorsabb egy kicsit az alapváltozatnál. Az alap frekvencia 1168 MHz, a Boost pedig 1268 Mhz, melyet saját felelősségre feljebb is emelhetünk. A kártya meghajtásához egyetlen 8-pines PCI-E csatlakozóra lesz szükség, a TDP maximumát a gyártó 150 wattban határozta meg, és minimum 450 wattos tápegységet javasol. A melegedést kordában tartó masszív hűtőbordán, két TORX FAN ventilátor dolgozik, melyek nagyjából 35°C alatt mozdulatlanok maradnak, afölött viszont rendkívül hatékonynak bizonyulnak. A kártya dimenziói 246 x 130 x 39 mm, kijelzőnket pedig hár
Egyensúlyt hoz az erőbe? - Star Wars Jedi: Fallen Order bemutató
Senki sem gondolta igazán komolyan, hogy 2019 lehet az az év, amikor a Star Wars renoméját egy EA által finanszírozott játék állíthatja vissza, most viszont itt a Fallen Order, ami kísérletet tett arra, hogy újra egyensúlyt teremtsen az erőben. Hogy ez sikerült-e neki, azt érdemes magunknak eldönteni, ugyanis a Respawn alkotása megérdemli az időnket. A George Lucas, Irvin Kershner és John Williams által megrajzolt univerzum persze köszöni, jól van. Bár a Disney stúdió igyekezett tenni arról, hogy a könyökünkön is a messzi messzi galaxis folyjon, ráadásul megpróbáltak újraírni egy olyan világot, amit annak idején birodalmi lézerrel véstek generációk szívébe. A messzi messzi galaxist számos videojáték is gyarapította új történetekkel, ám az elmúlt években főleg üres online lövöldözést kaptunk, tartalom helyett mikrotranzakcióval, melyek bármilyen szépen is festenek, nélkülözik azt, amit ez az univerzum megérdemel. Egy gondosan elkészített, izgalmas, egyszemélyes élményt, amit a széria rajongói, és a játékosok egyaránt élvezhetnek. Talán nem lövök le akkora poént, hogy a Respawn sikerrel vette az akadályt. De végül is mi ez? Annyit már láthattunk az előzetesekből és részleges felvételekből, hogy egy külső nézetes mászkálós kaland lesz, erőhasználattal, fénykarddal, de ahogy az a játékban is elhangzik: „Nem a fénykard az, ami Jedivé tesz”. Ahogy az új filmek minden külsőségük ellenére, jelenetről-jelenetre távolodnak el attól, amit korábban a Star Wars jelentett
PCX 2006-2020.
Kapcsolat: [email protected]
Az oldal tetejére 0 Kedvenceim 0 Összehasonlítás 0 A kosár üres