Sok szolgáltató igyekszik valamilyen módon segíteni az online kommunikációt, akár a hálózat tehermentesítésével, akár a szükséges alkalmazások módosításával. A korlátozások mellett azonban számos fejlesztés is történik, a kiterjesztett hírszolgáltatás mellett a Facebook például az élő közvetítéseket segítő funkciókkal bővül.
A „live stream”, vagyis az élő közvetítés még sosem volt ilyen népszerű, ám nem csak a közkedvelt Twitch csatornák nézőszáma magas, de a Facebookon indított élő bejelentkezések is megszaporodtak. A közösségi oldal fejlesztői reagálnak növekvő igényekre, így az elkövetkező hetekben igyekeznek a Facebook Live szolgáltatást elérhetőbbé tenni, minden felhasználó számára. Az első lépés, hogy csökkenteni igyekeznek a szolgáltatáshoz szükséges adatforgalmat, így azok is könnyebben használhatják, akik esetleg csak minimális mennyiségű mobilinternettel rendelkeznek.
A frissítés teljesen régiófüggetlen, tehát minden felhasználót érint majd. Olyannyira, hogy bővülnek a hozzáférési lehetőségeink is, így nem feltétlen lesz szükség Facebook fiókra, egy élő adás megtekintéséhez. Ezt valószínűleg a közvetítőre bízzák majd, ahogy azt is, hogy biztosít-e lehetőséget az interakcióra, melyre a telefonhálózat (PSTN) integrálásával új lehetőség nyílik. Az élő adás kezdeményezője ingyenes számokat hozhat létre, ezzel a kiválasztott nézők is szóhoz juthatnak. Érkezik az „audio only”, vagyis a kizárólag hang alapú közvetítés, mely a videós adatfolyam nélkül jóval alacsonyabb sávszélességet igényel majd, és adatkeretetünket is kíméli.
Az nem újdonság, hogy a közösségi oldal igyekszik versenybe szállni az olyan platformokkal, mint a közkedvelt Twitch, mely kiemelt helyen áll az élő közvetítésekben utazó oldalak között. Természetesen a Facebook lehetőségeit is videojátékos tartalmak közvetítésére használták a legtöbben, ám az új monetizációs modellel változatosabb lehet a felhozatal. A „Stars” bevezetésével lehetőség lesz néhány dolláros feliratkozással, adománnyal támogatni a közvetítés tulajdonosát, így akár zenészek, és tematikus előadásokat közvetítő felhasználók is nagyobb számban jelenhetnek meg a Facebook felületén.
Az átlag felhasználókon túl a hitközösségek és oktatási szervezetek támogatását is tervezik. Először is mobiltelefonokat biztosítanának az érintett partnereknek, továbbá elindítják az úgynevezett „live producer” funkciót, ami jelentősen kibővíti a szolgáltatások körét. Ehhez alapvetően egy kamerára és szoftveres adásszerkesztő környezetre lesz szükség, mely a vállalat szerint jelentősen megkönnyíti közvetítések kezelését, és olyan bevált eszközöket is bevethetők lesznek, mint a vágások és átfedések, vagy a moderálható megjegyzések.