fb pixel code
KATEGÓRIÁK KATEGÓRIÁK
2022. 01. 13

A fejlesztők eltolták a STALKER 2 megjelenését

Egy darabig még nem térhetünk vissza a zónába, a fejlesztőknek több időre van szükségeEgy darabig még csiszolgatják a zónát, későbbre csúszik a megjelenés.

Most, hogy a csalódott játékosok többsége felépült a Cyberpunk 2077 által okozott csalódásból, sokak szeme a legendás S.T.A.L.K.E.R univerzum felé vándorolt. A hivatalos folytatás játékmenetetébe is betekintés engedő hosszabb előzetes ugyanis valóban lenyűgözőnek ábrázolta az anomáliák rég nem látott földjét, ez persze manapság már nem feltétlenül elég a közönség bizalmának megszerzéséhez. Remélhetőleg ez a felismerés vezetett el a várva várt folyatás elhalasztásához, melyet a stúdió a tegnap jelentett be.


A Heart of Chernobyl néven érkező hivatalos második rész ismét egy grandiózus élményt ígér, valami olyasmit, amit annak idején a készítők már az első rész megalkotásakor is megálmodtak, ám az álom akkor valamivel nagyobb lett, mint amit elbírtak. A Twitteren megosztott új levelükben a fejlesztőgárda elárulta, hogy játékuk a korábban bejelentett április 28. helyett 2022. december 8-án fog megjelenni. Ahogy az sejthető, az indoklás szerint ez a további hét hónapos mnuka szükséges ahhoz, hogy a csapat megvalósíthassa a játékukról alkotott elképzelésüket. A S.T.A.L.K.E.R 2 a múlt hónapban került a viták középpontjába, miután a GSC Game World bejelentette, hogy a S.T.A.L.K.E.R metaverzumban a felhasználók Non-fungible tokenek formájában, vagyis NFT-ken keresztül megvásárolhatják a játékban elérhető egyedi tárgyak jogait. Azonban a kriptobányászattól megrogyott felhasználói piacon a blokklánc technológia már jóformán szitokszónak minősül, a felhasználók negatív visszhangja pedig súlyos volt, hogy a fejlesztő végül elállt a lehetőségtől, hogy a játékosoktól "Nem helyettesíthető tokenek" értékesítésével jusson extra fejlesztési támogatáshoz.



"Kedves stalkerek, hallunk titeket.

A kapott visszajelzések alapján úgy döntöttünk, hogy visszavonunk minden NFT-vel kapcsolatos dolgot a S.T.A.L.K.E.R 2-ben. A csapat számára a rajongók és a játékosok érdekei a legfontosabbak. Azért készítjük ezt a játékot, hogy élvezhessétek – bármi legyen is az ára. Ha téged érdekel, minket is érdekel. Szeretettel, a GSC Game World csapata."

A bejelentés után némileg lehiggadtak a kedélyek, ám a tüske helye azért még nem gyógyult be teljesen, és az eredeti megjelenési dátum közeledtével felerősödtek a készülőben lévő játék állapotát és minőségét megkérdőjelező hangok is. Ez persze a játékipar jelenlegi helyzetét ismerve egyáltalán nem különleges jelenség, az viszont aligha véletlen, hogy az ukrán fejlesztőgárda a halasztás mellett döntött. Egy hatalmas, részletgazdag nyílt világba ágyazott, nem lineáris történet összeállítása még a mai fejlett eszközök birtokában is komoly kihívás, pláne az olyan fiaskók tükrében, mint amit a CD PROJECT RED-nek sikerült összehoznia.



A S.T.A.L.K.E.R 2 a 2007-ben megjelent kultjáték, a S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl (és a két önálló kiegészítő) hivatalos folytatása, mely az eredetivel ellentétben nem csak PC-n, de a Sony és a Microsoft aktuális konzoljain is elérhető lesz. A kaland helyszíne természetesen – vagy éppen természetellenesen – a Pripjaty és Csernobil városok vonzáskörzete lesz, melyeket az 1986-os nukleáris katasztrófa közvetlenül sújtott, ám ebben az alternatív univerzumban ez közel sem az a kihaltságában nyomasztó terület, mint a valóságban. A játékban bejárható alternatív zsebuniverzumot Arkagyij Sztrugackij és Borisz Sztrugackij híres regénye, a Piknik az árokparton, illetve Andrej Tarkovszkij hasonlóan kultikus filmadaptációja, a Sztalker teremtették meg. Utóbbi egyben az általunk is irányított karakter megnevezéseként is szolgál, aki egy azon különleges kalandorok között, akik a sugárzó és veszélyektől hemzsegő zónában kutatnak értékes kincsek után.



A nagyszabású folytatás a szokásos receptet ígéri, mely többek között olyan elemekből áll, mint a szerteágazó cselekmény, a döntéseink nyomán változó környezet, történet és az így elérhető alternatív befejezések, mindezt egy minden korábbinál hatalmasabb nyílt téréképen, mely közel 100%-ban bejárható lesz. Hogy mindezekből végül sikerül-e megfőzni azt a lenyűgöző RPG-akció élményt, amire régóta vár a világ, az a jelenlegi állás szerint legkorábban 2022. december 8-án derülhet ki. Ez a dátum persze addig még ismét változhat, mindenesetre reméljük, hogy ezúttal a stúdió nem ígért és nem vállalt akkorát, amit képtelen lesz teljesíteni. A gépigényről egyelőre szintén nem hallhatunk, de látva a bemutatott felvételeket, bőven lesz dolguk az optimalizációval, a kártyahiány pedig biztosan nem tesz majd jót a játék élvezetének.

2022. 01. 13

Az Intel vezére szerint már le is hagyták az AMD-t
Újabb nagy szavak és határtalan optimizmus, az Intelt éppen gatyába rázó új vezérigazgatótól
Tagadhatatlan, hogy az Intelnek nagy szüksége volt a változásra, melyet Pat Gelsinger személyében meg is találtak. Ezt a változást mindjárt két fronton is igyekeznek teljesíteni, egyfelől igyekeznek lendületet venni az oly sokáig elhanyagolt processzor architektúráik fejlesztésében, ugyanakkor az új vezérigazgató rendkívül élvezi a sajtószerepléseket is, hiszen viszonylag rövid időközönként adott interjúiban mindig találni egy-egy hangzatos kijelentést. Most például ismét elővette örök riválisát, az AMD-t  és lazán kijelentette, hogy vetélytársukat már csak a visszapillantó tükörből figyelik.
Bár azt túlzás lenne kijelenteni, hogy az Intel új vezére az egójától fűtött, tenyérbemászó nyilatkozatokkal bombázza a közönséget, de az tény, hogy sosincs híján a magabiztosságnak és mintha imádna szerepelni. Nemrég például egy LinkedIn-videót tette közzé, melyben a megszokott lendületével beszélt azokról a csomópontokról, melyeket úgy hagytak el, hogy ő már az újdönsült vezetői pozíciójában fogta a kormányt. Egész pontosan 11 kiemelt eseményt sorolt fel az Intel elmúlt közel egy évéről, de szánt néhány szót arra is, ami a későbbiekben várható. A tizenegy egyszerre jelenti azt, hogy hány évig volt távol a vállalattól – hiszen Gelsinger 2009 szeptemberében távozott, hogy az EMC vezérigazgatója/elnöke legyen – és azt, hogy pont 11 hónapja tért vissza és vette át a stafét
Lecsapott Microsoft, megveszik az Activision Blizzardot
A Diablo, a World of Warcraft, a COD és még megannyi franchise a Microsoftnak termeli tovább a pénzt
A Microsoft már így januárban az év egyik legnagyobb hírbombáját robbantotta, ugyanis ma délután hivatalosan is bejelentette, hogy hamarosan farzsebébe helyezi a világ egyik legismertebb játékkiadó és fejlesztő vállalatát, az utóbbi időben alaposan szétesett Activision Blizzardot. A játékosok pislognak, a részvények emelkednek, a Microsoft vezetősége pedig valószínűleg pezsgőzik, ugyanis ez a közel 70 milliárd dolláros bevásárlás zsebpénz lesz ahhoz a bevételhez képest, amit a következő években termelnek majd.
Azt eddig is tudtuk, hogy a Microsoftnál komoly változásokat hozott a videojátékokkal foglalkozó részlegük újragondolása, mely az előző generációs Xbox konzol bukdácsoló szereplése után látványos fordulatot, és egy egész rakás új játékstúdiót vett. Ám ha azt hittük, hogy egyelőre megelégednek a ZeniMax megszerzésével, és vele a Bethesda összes szellemi termékével, akkor nagyon tévedtünk: a Microsoft ugyanis egy éhes, de meglepően türelmesen vadászó állat módjára vetette rá magát, a számos sebből vérző Activision Blizzardra. A világ valószínűleg még fel sem fogta, hogy a Microsoft mekkora üzletet csinált a botrányviharban őrlődő játékkiadó megszerzésével. A zaklatási botrányok és toxikus munkahelyi légkör miatt hatalmasat zuhanó cég számára ez a tulajváltás valószínűleg elképesztő terhet vett le a válláról, míg a Microsoft megszerezett néhányat a világ legnépszer
Adatlopást segítő hiba van az Apple böngészőjében
Egy biztonsági szolgáltatásokra szakosodott cég komoly hibát talált a a Safari böngészőben
A Safari az Apple házi fejlesztésű böngészője, melyeket saját gyártású eszközeikre optimalizáltak, így természetesen kizárólag a macOS és iOS rendszereken érhető el. Éppen ezért igen kellemetlen, hogy az adatbiztonsági intézkedéseire rendkívül büszke vállalat digitális pajzsán egy igen veszélyes rést fedeztek fel, mely könnyedén adatlopáshoz vezethet, javítás pedig egyelőre nem érkezett hozzá.
A Safari 15 hibája kiszivárogtathatja az Apple felhasználók böngészési tevékenységét, de a Google-fiókokhoz kapcsolt személyes adatok egy részét is felfedheti. A frissen közzétett terjedelmes beszámoló a FingerprintJS néven tevékenykedő biztonságtechnikai cégtől származik, mely elsősorban a böngészőkhöz fejlesztett ujjlenyomat- és csalásészlelő szolgáltatásáról ismert. A vállalat megállapításai szerint a sérülékenység ahhoz az IndexedDB keretrendszerhez kötődik, mely az adatok tárolását és kezelését segíti és kifejezetten gyakran használt eszköznek számít, a probléma tehát az Apple általi implementációból ered. Minden böngésző IndexedDB-t vagy indexelt adatbázist használ, hogy jelentős mennyiségű adatot tároljon az ügyfél tárhelyén a gyors visszakereshetőség érdekében. Minden böngésző maga határozza meg, hogy mennyi helyet rendel az IndexedDB-hez, és amint ezek a korlátok közelednek, meghatározott kritériumok alapján automatikusan törli az adatokat.
A Safari 15-ben az IndexedDB API
Értékelések
Az értékeléshez be kell jelentkezned. Belépés
PCX 2006-2021.
Kapcsolat: [email protected]
Az oldal tetejére 0 Kedvenceim 0 Összehasonlítás 0 A kosár üres
Cookie / süti kezelés
Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk a Részedre. Tudj meg többet...