Egy darabig még nem térhetünk vissza a zónába, a fejlesztőknek több időre van szüksége
Most, hogy a csalódott játékosok többsége felépült a Cyberpunk 2077 által okozott csalódásból, sokak szeme a legendás S.T.A.L.K.E.R univerzum felé vándorolt. A hivatalos folytatás játékmenetetébe is betekintés engedő hosszabb előzetes ugyanis valóban lenyűgözőnek ábrázolta az anomáliák rég nem látott földjét, ez persze manapság már nem feltétlenül elég a közönség bizalmának megszerzéséhez. Remélhetőleg ez a felismerés vezetett el a várva várt folyatás elhalasztásához, melyet a stúdió a tegnap jelentett be.
A Heart of Chernobyl néven érkező hivatalos második rész ismét egy grandiózus élményt ígér, valami olyasmit, amit annak idején a készítők már az első rész megalkotásakor is megálmodtak, ám az álom akkor valamivel nagyobb lett, mint amit elbírtak. A Twitteren megosztott új levelükben a fejlesztőgárda elárulta, hogy játékuk a korábban bejelentett április 28. helyett 2022. december 8-án fog megjelenni. Ahogy az sejthető, az indoklás szerint ez a további hét hónapos mnuka szükséges ahhoz, hogy a csapat megvalósíthassa a játékukról alkotott elképzelésüket. A S.T.A.L.K.E.R 2 a múlt hónapban került a viták középpontjába, miután a GSC Game World bejelentette, hogy a S.T.A.L.K.E.R metaverzumban a felhasználók Non-fungible tokenek formájában, vagyis NFT-ken keresztül megvásárolhatják a játékban elérhető egyedi tárgyak jogait. Azonban a kriptobányászattól megrogyott felhasználói piacon a blokklánc technológia már jóformán szitokszónak minősül, a felhasználók negatív visszhangja pedig súlyos volt, hogy a fejlesztő végül elállt a lehetőségtől, hogy a játékosoktól "Nem helyettesíthető tokenek" értékesítésével jusson extra fejlesztési támogatáshoz.
"Kedves stalkerek, hallunk titeket.
A kapott visszajelzések alapján úgy döntöttünk, hogy visszavonunk minden NFT-vel kapcsolatos dolgot a S.T.A.L.K.E.R 2-ben. A csapat számára a rajongók és a játékosok érdekei a legfontosabbak. Azért készítjük ezt a játékot, hogy élvezhessétek – bármi legyen is az ára. Ha téged érdekel, minket is érdekel. Szeretettel, a GSC Game World csapata."
A bejelentés után némileg lehiggadtak a kedélyek, ám a tüske helye azért még nem gyógyult be teljesen, és az eredeti megjelenési dátum közeledtével felerősödtek a készülőben lévő játék állapotát és minőségét megkérdőjelező hangok is. Ez persze a játékipar jelenlegi helyzetét ismerve egyáltalán nem különleges jelenség, az viszont aligha véletlen, hogy az ukrán fejlesztőgárda a halasztás mellett döntött. Egy hatalmas, részletgazdag nyílt világba ágyazott, nem lineáris történet összeállítása még a mai fejlett eszközök birtokában is komoly kihívás, pláne az olyan fiaskók tükrében, mint amit a CD PROJECT RED-nek sikerült összehoznia.
A S.T.A.L.K.E.R 2 a 2007-ben megjelent kultjáték, a S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl (és a két önálló kiegészítő) hivatalos folytatása, mely az eredetivel ellentétben nem csak PC-n, de a Sony és a Microsoft aktuális konzoljain is elérhető lesz. A kaland helyszíne természetesen – vagy éppen természetellenesen – a Pripjaty és Csernobil városok vonzáskörzete lesz, melyeket az 1986-os nukleáris katasztrófa közvetlenül sújtott, ám ebben az alternatív univerzumban ez közel sem az a kihaltságában nyomasztó terület, mint a valóságban. A játékban bejárható alternatív zsebuniverzumot Arkagyij Sztrugackij és Borisz Sztrugackij híres regénye, a Piknik az árokparton, illetve Andrej Tarkovszkij hasonlóan kultikus filmadaptációja, a Sztalker teremtették meg. Utóbbi egyben az általunk is irányított karakter megnevezéseként is szolgál, aki egy azon különleges kalandorok között, akik a sugárzó és veszélyektől hemzsegő zónában kutatnak értékes kincsek után.
A nagyszabású folytatás a szokásos receptet ígéri, mely többek között olyan elemekből áll, mint a szerteágazó cselekmény, a döntéseink nyomán változó környezet, történet és az így elérhető alternatív befejezések, mindezt egy minden korábbinál hatalmasabb nyílt téréképen, mely közel 100%-ban bejárható lesz. Hogy mindezekből végül sikerül-e megfőzni azt a lenyűgöző RPG-akció élményt, amire régóta vár a világ, az a jelenlegi állás szerint legkorábban 2022. december 8-án derülhet ki. Ez a dátum persze addig még ismét változhat, mindenesetre reméljük, hogy ezúttal a stúdió nem ígért és nem vállalt akkorát, amit képtelen lesz teljesíteni. A gépigényről egyelőre szintén nem hallhatunk, de látva a bemutatott felvételeket, bőven lesz dolguk az optimalizációval, a kártyahiány pedig biztosan nem tesz majd jót a játék élvezetének.