fb pixel code
KATEGÓRIÁK KATEGÓRIÁK
2021. 06. 22

Mini-LED? Az AOC is beveti az új QHD monitorjában

Az ütős látvány és a versenyképes sebesség az AGON AG274QXM-ben együtt érkeznek

Az amerikai gyökerekkel rendelkező AOC-ról már többször is megírhattuk, hogy Európa egyik legnépszerűbb kijelzőgyártójává lépett elő, mivel az irodáktól a gamer szobákig mindenhová kínálnak valami izgalmasat. Bár jelenlegi sikerüket elsősorban a jó ár/érték aránnyal megtámogatott középkategóriás termékeikkel alapozták meg, egyre többen válogatnak az AOC prémium kategóriájából is. Utóbbi bővül most új, modern és hatékony megvilágítási technológiával, mely fantasztikus kontrasztarányt és színhűséget társít a versenyjátékokhoz szükséges szélsebes képfrissítéshez.



Ha az utóbbi években a monitorok fejlődését figyeljük, akkor egyre elégedettebbek lehetünk, hiszen már a belépő szint is tartogat olyasmit, amit egy játékos nagyra értékel. Ha viszont kevesebb kompromisszumra és több élményjavító extra tulajdonságra vágyunk, akkor már nem elég megállnunk ott, hogy mekkora a képfrissítés, vagy hogy a képátlóhoz megfelelő-e a felbontás, de érdemes körülnéznünk a megvilágítási technológiák között is, ugyanis a LED önmagában már nem fedi le mindenki igényeit. Ezt az AOC is jól tudja, legújabb AGON AG274QXM modelljében éppen ezért mini-LED megvilágítást alkalmazott, mely az elmúlt tíz év LED evolúciójának egyik jól sikerült leágazása. Először is kijelzőtől függően nem csak pár száz, de szükség esetén akár ezernél is több zónára osztott fényforrás támogatja az LCD kijelzőt. Jelen esetben nem egy fal méretű házimoziról, hanem egy 27 hüvelykes IPS panelről van szó, mely ideális 2560x1440p-s felbontása mellé 576 zónás háttérvilágítást kapott. Ez a párosítás olyan erős, hogy simán elnyerte a VESA DisplayHDR1000 minősítést, ami már bőven nem a haszontalan belépőszintet súrolja, és az éjsötét fekete részletek valószínűleg a játékok alatt is jó szolgálatot tesznek majd.


Sőt ebben egészen biztosak lehetünk, hiszen az 550cd/m²-es fényerő mellett már-már barnulni lehet, legalábbis, ha összevetjük az olcsóbb modellek 250-300 körüli értékeivel. Ezt ráadásul HDR módban 600-ig emelhetjük, de a jelenleg fellelhető információk szerint a panel akár 1000cd/m² kipréselésére is képes, tehát akár nappali fényárban sem feltétlenül kell emiatt kompetitív mérkőzést veszítenünk. Mindezt 1000:1 tipikus kontrasztarány mellett, és a valóban 10-bites paneljével szolgáltatja. Tehát nem csak éles és megfelelően kontrasztos, de színhű képet is kapunk, legalábbis az sRGB, Adobe RGB, és DCI-P3 színterek 100, 99, illetve 98%-os lefedettsége erről árulkodik. Node mit ért mindez egy gamer monitorban, ha a válaszidő és a képfrissítés nem elégséges. Az 1440p-s monitorunk akár 170 Hz-en is üzemelhet, amennyiben a DisplayPorton keresztül csatlakoztatjuk, egyéb esetben pedig a HDMI 144 Hz-es korlátjával kell beérnünk, ami végszükség esetén még azért bőven vállalható érték, hiszen már nem csak 1080p-ről van szó. A DisplayPort tehát 1.4, a HDMI pedig 2.0, de utóbbiból legalább duplát kapunk, a válaszidő viszont minden esetben 1ms, legalábbis szürkéből szürkébe történő váltás esetén.



AGON modell lévén a ki- és bemenetek itt még nem fogynak el, hiszen van Type-C USB, ami DisplayPortként is működik, sőt, a leírások szerint KVM funkciót is kapunk, mely megkönnyíti a dolgunkat, ha több rendszert szeretnénk egyetlen panellel, billentyűzettel és egérrel vezérelni. Mindehhez természetesen társul a négy darabos USB 3.2 Gen1 hub, mely töltésre és adatforgalomra egyaránt alkalmas, de gamer eszközként nem hagyhatja el a mikrofon és fejhallgató számára alkalmas jack csatlakozókat sem. Hogy teljes legyen az összkép, egy pár 5 wattos DTS hangkeltőt is a burkolat mögé rejtettek, így akkor is élvezhetjük a filmeket és a játékokat, ha éppen elegünk van a fejhallgatónkból. A prémium funkciók mellett furcsa lenne, ha pont a talp és a nyak ne kínálna teljeskörű állíthatóságot, márpedig 120mm-ig a magasság tetszőlegesen szabályozható, ahogy a dönthetőség és a teljesen függőleges pozíciót nyújtó PIVOT mód sem hiányozhat. A fali konzolok esetén a VESA 100x100 szabványra kell figyelnünk, és adott a Light FX szabályozó opció is, mely a talpba rejtett RGB-ledeket hivatott igényeinkhez igazítani. FreeSync, illetve Adaptive Sync funkciók nélkül ma már irodai monitor is alig jelenhet meg, ezen tehát nem fog múlni, ha tearing effekt nélkül szeretnénk játszani.


Ahogy azt sejthetjük, a menüben a legkülönfélébb játékstílusokhoz előre beállított profilok mellett manuálisan is minden részletet finomra hangolhatunk, a kék fény erejétől kezdve, az input lag intenzitásán át akár fps számlálót is beállíthatjuk. Az egyetlen szépséghiba, hogy a forgalmazást elsőként Kínában kezdik meg, és addig nem is osztanak meg európai árakat, de a gyártót ismerve és a specifikációkat látva sokak számára megéri majd a várakozást.

2021. 06. 22

Elvérzett az Nvidia VGA-ak bányászat elleni védelme?
A közösség állítólag megtalálta a megoldást, hogy újra teljes erővel bányászhassanak
Fény volt az alagút végén, amikor az Nvidia bejelentette, hogy olyan módosításokat végez új kártyáin, melyek által az új RTX-ek kevésbé lesznek vonzók a kriptovalutákat bányászó vásárlók számára. Kezdetben szoftveres korlátokkal próbálkoztak, ám a meghajtóprogramról még a laikusok is sejtették, hogy nem nyújt majd teljes védelmet, végül az Nvidia maga adott ki egy friss verziót, ami nélkülözte a zárat, így nem is volt szükség tört verzióra. A következő lépésükkel már jóval nagyobbat vállaltak, ugyanis azt ígérték, hogy a jövőben kiadásra kerülő kártyáikat már hardveres korlátokkal látják el, így a gyártósorokról jó eséllyel a valódi játékosokhoz juthatnak. Nos, úgy tűnik, hogy ez sem tartott sokáig.
Az Nvidia még az év első felében beszélt arról, hogy a felhasználói piacon is több kategóriára osztja a videokártyáit, ezáltal már nem csak a Quadro különbözik majd el lényegesen a hagyományos, játékra szánt modellektől. Amellett, hogy az új RTX 3000 szérián hardveresen korlátozzák az Ethereum bányászatakor releváns hash rate-et, megjelennek a CMP chipre épülő, videokimenettel nem rendelkező modellek is. Utóbbi kártyák játékra nem, bányászatra viszont kiválóan alkalmasak, így elméletben mindenkinek lenne sajátja, a másik elől pedig nem érné meg elhalászni az első terméket, amihez csak hozzáférünk. A sajtó ekkor, sőt azóta is a kártyák árának csökkenésére várt, ám az az igazság, hogy ott,
Dust 2 néven érkezik a Cougar új mini-ITX háza
Bár a játékot nem igazán juttatja eszünkbe, azért nem fest rosszul a Cougar új kompakt háza
Rengeteg gépházat találunk a piacon gyártó, formátum és ár szerint is, ám az esetek többségében azért ismerős formákkal és külső jegyekkel találkozhatunk, mivel ahogyan a kereskedelem minden területén, úgy a hardverek és gépházak esetében is meghatározó szerepet játszanak az éppen uralkodó trendek. Éppen ezért lehet kellemes meglepetés a Cougar újdonsága, mely a népszerű Counter-Strike legkommerszebb és egyben legikonikusabb pályája után a Dust 2 keresztséget kapta.
Magam sem kevés időt töltöttem el azon a bizonyos pályán, ám akárhogy is néztem, nem igazán akad olyan részlet a házikón, amivel sikerült volna az azonosítás. Először azt hittem, hogy talán a Desert Sand, avagy sivatagi homok fantázianévvel ellátott arany hatású festés lesz az, ám azon kívül Iron Gray és Space Silver, tehát szürke és ezüst színekben is elérhetővé teszik, így feladtam és inkább a házra koncentráltam. Márpedig van mire koncentrálni, hiszen az ipari, indusztriális, vagy akár katonai hangulat már első ránézésre is árad belőle. Amellett, hogy úgy tűnik, itt mindent a fém ural, ezt az összhatást az oldallapok rögzítéséért felelős kapcsok, a ráccsá összeálló szellőzőpontok és persze a két masszívnak tűnő fogantyú kelthetik bennünk, elragadva a figyelmünket, vagy fintort csalva az arcunkra. Akárhogy is, a Cougar állítása szerint a Dust 2 az igaz LAN Party masinákhoz készült, olyan játékosoknak, akik a n
TV vagy monitor? 4K gamer kijelzők a Gigabyte-tól
A Gigabyte ezúttal nem szórakozott, a méretes 4K kijelzőket hozott, végre magas képfrissítéssel
Néhány éve még bizalmatlanul tekintgettünk a Gigabyte új brandjére, mely az Asus ROG-hoz hasonlóan a gyártó játékosoknak szánt, vagy ha úgy tetszik, gamer termékekeit gyűjtötte egy kalapba. Az egyedi dizájn és a megszaporodott RGB LED-eken azonban hamar túljutottak, ugyanis az alaplapokról és videokártyákról ismert cég előállt első Aourus kijelzőjével, mely 144Hz-es képfrissítését IPS panelen kínálta. Az évek múltak, a Gigabyte pedig alaposan felszívta magát, legutóbb például egészen magasra tette a lécet egy adag 100+ Hz-es, sík képernyős 4K monitorral, az egyiknek ráadásul aligha juthat hely egy átlagos íróasztalon.
Kezdjük a sort a képátlók szerinti emelkedő sorrendben, és mivel két 4K felbontású kijelzőről van szó, nagy a valószínűsége, hogy a kisebb, 32 hüvelykes Gigabyte AORUS FI32U modell lesz a vonzóbb ajánlat. Ez érthető is, hiszen sokan szívesen használnának ilyen terebélyes kijelzőt, ám ebben a kategóriában jóval gyakrabban találkozunk 1440p-s felbontással, ami egyes felhasználók szerint 27 col fölött már nem ideális az alacsony képpontsűrűség miatt. A 4K-s lépcsőfok azonban még ritka, legalábbis, ha magas képfrissítést és játékokra optimalizált terméket szeretnénk, nem csoda, hogy a Gigabyte élt a lehetőséggel. Azt is fontos kiemelni, hogy bár a 4K gaming még nem számít hétköznapi igénynek, az újgenerációs konzolok terjedésével, vagy akár felskálázott képpel má
Értékelések
Az értékeléshez be kell jelentkezned. Belépés
Molnár istván
Jobb
2021-06-24 14:35:19
PCX 2006-2021.
Kapcsolat: [email protected]
Az oldal tetejére 0 Kedvenceim 0 Összehasonlítás 0 A kosár üres
Cookie / süti kezelés
Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk a Részedre. Tudj meg többet...