A döntés hivatalos, végleg lezárul egy húsz éve tartó korszak
Januárban ismét szárnyra kapott a hír, hogy az elektromos eszközökről, TV-kről, és PC-s felhasználók esetén monitorokról is jól ismert vállalat végleg felhagyhat a telefongyártással. A cég a kétezres évek eleje óta aktívan vett részt az iparág előre mozdításában, számos érdemleges fejlesztés fűződik a nevéhez, és a közönséget is több népszerű termékkel örvendeztette meg, most viszont a régóta keringő pletykákat hivatalosan is megerősítették: az LG végleg kivonul a mobilpiacról.
Különös dolog figyelni a tech cégek piaci jelenlétét, hiszen a legtöbb nagyvállalatnak évek óta bebetonozott helye van a különböző termékkategóriák gyártásában, melyekről a többség bármikor könnyedén azonosíthatja őket. Némely ismert cég valóban egy családi garázsvállalkozásból fejlődött tovább a ma ismert gigavállalattá, ám a kezdetek után viszonylag ritkán esik szó olyan drasztikus változásról, mint most, az LG esetében. A dél-koreai LG Electronicsról azonban már évek óta tudni, hogy van egy gyengepontjuk, amit képtelenek megerősíteni, a feltörekvő konkurencia pedig lényegében lehetetlenné tette, hogy a régóta gyengélkedő okostelefon szekciójuk akárcsak megközelíthesse egykori sikereit. Az elektromos készülékek- és berendezések gyártását végző vállalatcsoport igazgatótanácsa végül meghozta a döntést, és ezen a nyáron lekapcsolja a lélegeztetőről a mobiltelefon részleget.
Az LG nagyjából 6 éve nem csak nyereséget nem termel telefonjaival, de kifejezetten látványos ráfizetéssel gyártja és értékesíti készülékeit. A lemaradásuk közel 4.5 milliárd dolláros veszteségben mérhető, ráadásul annyira nem tudtak mit kezdeni a mobilos szárnnyal, hogy mostanáig még vevőt sem találtak rá. Bár ma már tényleg ritkaság számba megy, ha valaki kezében LG márkajelzéssel ellátott okoseszközt találunk, a konkrét eladási számok összevetése azonnal egyértelműsíti a döntés okát. A piacvezető Samsung múlt évben mintegy 256 millió telefont értékesített, ehhez képest az LG mindössze 23 millió mobilt tudott elpasszolni a zsúfolt globális piacon, ez pedig 5 millióval kevesebb mint amennyit 2019-ben sikerült. Ha figyelembe vesszük, hogy az évről évre csökkenő eladásokat is csak veszteségek árán tudják tető alá hozni, megértjük, hogy a tavaly 53 milliárd dolláros értékesítési bevételt besöprő cégnek miért nincs szüksége, erre a sok éven át cipelt teherre.
Mint kiderült, az eddigi fejlesztéseiket és tapasztalataikat azért nem dobják mindjárt a szemétdombra, a kommunikációs hálózathoz kötődő fejlesztések egy része továbbra is folytatódik. A felszabadult kapacitást többek között az okosotthonok és IoT eszközök, robotika, mesterséges intelligencia, illetve a cégek számára értékes rendszerek fejlesztői között oszthatják el, de nem állnak le a 6G hálózattal kapcsolatos munkafolyamatok sem. Mobilokkal érdemben 2002 óta foglalkoztak, a házon belül kidolgozott technológiákat pedig továbbra is hasznosítják számos egyéb termékükben, legyen szó okostévékről, vagy akár az autógyártásról. Ahogy azt előző cikkünkben is írtuk, az LG olyan újdonságokat hozott a mobilok világába, mint az első kétmagos processzorral meghajtott telefon, az Optimus 2X. De a sor még egészen hosszú, hiszen 1080p felbontású videót is LG telefonnal rögzíthettünk először, náluk jelentek meg kézbe vehető formában a 18:9 és 21:9 képarány, kapacitív érintőkijelzőjükkel pedig még az iPhone-t is beelőzték.
A gyártósorok ugyan július 31-én végleg leállnak, de a már elkészült telefonokat álíltólag még azért eladják. A szoftveres frissítésekkel és javításokkal kapcsolatban egyelőre nem osztottak meg lényeges információt, de ezeket még nem szüntetik meg, tehát az újabb generációs okostelefonok tulajdonosai még egészen biztosan kapnak biztonsági frissítéseket, és az is kizárt, hogy a következő néhány évben az LG ne lássa el garanciális kötelességeit.
Egyéb források és illusztrációk: theverge.com, koreaherald.com, mobile-review.com,