fb pixel code
KATEGÓRIÁK KATEGÓRIÁK
2021. 07. 19

Az AMD és az Intel képtelen kiszolgálni a szerverpiacot

Nem javul a helyzet, tovább torlódnak a szerverprocesszorokra leadott megrendelésekÚjabb évet jósolnak a chiphiánynak.(Forrás: racksolutions.com)

Az utóbbi időben többször is hallhattunk pozitív híreket a hardverpiacot uraló elkeserítő helyzet enyhüléséről, és arról, hogy a gyártók szép lassan elkezdték lefaragni elmaradásaikat. Bár a konzumer piac talán érzékelhet valami hasonlót, azonban néhány friss készlet a korábban elérhetetlennek számító processzorokból és videokártyákból, még nem feltétlenül jelenti a folyamat megfordulását. Sajnos ezt erősítik meg azok a hírek is, melyek szerint tovább akadozik a vállalatok számára elsődlegesnek számító ipari megrendelők ellátása.

Mindkét gyártó nehezen produkál elegendő mennyiségű szerverchipet. (Képek: phoronix.com)


A technológiai ipart sújtó, már-már közhellyé vált termékhiány alakulásáról ezúttal is az ázsiai tech-híreket első kézből szállító DigiTimes tudósított, és sajnos ismét lelombozó információkat közölt. Értesüléseik szerint a szerverek és adatközpontok számára nélkülözhetetlen integrált áramkörök ellátása nemhogy javult, de tovább romlott, ez pedig kihatással lehet az otthoni felhasználók által keresett PC-s alkatrészekre, de az olyan szórakoztató termékekre is, mint például a játékkonzolok. A napjainkban használt szerverek több összetevőt igényelnek, mint az átlagos otthoni felhasználású számítógépek, és nem titok, hogy a gyártók az előbbi kategóriának kiemelt figyelmet szentelnek, azonban a DigiTimes több névtelen iparági forrásra hivatkozva azt írta, hogy a vezető tajvani szervergyártók – mint az Inventec, a Mitac Computing vagy Wiwynn – amiatt panaszkodnak, hogy lényegében semmit nem javult az alkatrészek ellátottsága.

Az ARM Ampere processzora sok elismerést begyűjtött. (Kép: anandtech.com)


Az Inventec például állítólag kifejezetten a két fő beszállítóra hivatkozott és úgy fogalmazott, hogy az Intel és az AMD szerverprocesszorainak kínálata egyaránt szűkösnek nevezhető. Általában mindkét CPU-gyártó előnyben részesíti a magas árréssel értékesíthető szerverprocesszorok gyártását a hagyományos chipekkel szemben, de nagyon úgy tűnik, ez már nem elég a kereslet kielégítésére. Ahogy azt a Tom’s Hardware a témával kapcsolatban megjegyzi, egy komplex chip előállítása még a fejlett gyártástechnológiák mellett is három hónapot vehet igénybe, és ezután még jön a tesztelés és csomagolás fázisa, ami tovább növeli a megrendelés és a kézbesítés közt eltelt időt. A jelentések szerint az Inventec és a Mitac Computing képtelen volt teljesíteni minden elvállalt megrendelését, mivel nem tudtak elegendő alkatrészt beszerezni. Külön kiemelik a közel 40 éves múltra visszatekintő MiTAC szervercéget, mely az alkatrészhiányra hivatkozva a megrendeléseinek mintegy 20-30%-át képtelen teljesíteni.

A Wiwynn az egyik legkeresettebb szervercég


Hasonló helyzetről számol be a főként rackszerverekben utazó Wiwynn is, aki többek között a Facebookot is az ügyfelei között tudhatja, ám a DigiTimes ismeretei szerint 2021-ben náluk sem javulhat a tempó. Az oldal anonim forrásai szerint a szerveralkatrészek hiánya valószínűleg 2022 első negyedévéig nem igazán fog javulni, de vannak ennél borúlátóbb előrejelzések is, melyek szerint nagyon valószínű, hogy a teljes jövő év így telhet. Bár vannak termékek, amik elsődleges helyen állnak és a gyártók nagyrészt tudják tartani az ütemtervet, ám ahogy haladunk lejjebb a fontossági listán, egyes készletek kiszállítása akár 52 hétig is eltarthat, sőt, rosszabb esetben nem elképzelhetetlen a 70 hetes átfutási idő sem, ami hosszú távon valóban nem segíti a felzárkózást. Korábban számos cikk, a sajtónak nyilatkozó névtelenségbe burkolózó iparági forrás, de még nagyobb cégek ismert alakjai is pozitív változásokról beszéltek, az otthoni és ipari felhasználású termékekről egyaránt, ám az ázsiai gyártók most lényegében cáfolják a korábbi jóhíreket.

Sok vásárló és felhasználó véli úgy, hogy mindez csak színjáték a bolti árak magasan tartásához, ugyanakkor sokak szerint kétséges, hogy a milliárdos értékű hardverszállítmányok visszatartása bármelyik cégnek komoly előnyt jelentene. Jelenleg minden tech- és médiavállalat a szerverfarmok felduzzasztásán fáradozik, persze nem kizárt, hogy valójában nincs probléma a hagyományos PC-s alkatrészek elkészítésével, a hardvercégek pedig az egekbe tolt árak miatt kevesebb boltba juttatott készlet mellett is bőséges profitot könyvelhetnek el.

2021. 07. 19

A Xiaomi lett Európa elsőszámú mobilgyártója
A vállalat egyre sikeresebb, és világviszonylatban is nagyot lépett előre
A Xiaomi 11 évvel ezelőtti indulása óta elképesztő menetelést hajtott végre, és míg a mobilpiacot többször is megreformáló LG végleg feladta a próbálkozást, a fiatal kínai cég folyamatosan lépkedett feljebb a ranglétrán és eközben számos új brandet is életre hívott. Sikerüket alapvetően a jó minőségükhöz képest kedvező áron kínált termékeikkel alapozták meg, és ugyan számos egyéb elektronikai eszközt kínálnak, legnagyobb kincsüknek továbbra is az okostelefon-részleg számít, mely a közelmúltban lehagyta európai riválisait, és az első helyre ugrott.
A Xiaomi az elmúlt években mindent megtett, hogy nevét egy lapon említsék az olyan veterán iparvállalatokkal, mint például a Samsung, tavaly például ők mutathatták be az első átlátszó paneles okostévét, mely kereskedelmi forgalomban is elérhető lett. Bár egy rövid ideig felmerült a lehetőség, hogy az Egyesült Államok őket is a Huawei sorsára juttatja, de miután sikerrel perelték ki magukat a befektetői tiltólistáról, semmi sem gátolta meg őket, hogy tovább folytassák a látványos növekedésüket. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint a Strategy Analytics piackutató intézet aktuális jelentése, mely szerint a kínai tech-cég több ponton is rálicitált legnagyobb ellenfeleire. Mint kiderült, 2021 második negyedévében nem kisebb nevet hagyott maga mögött, mint a 45 éve kiemelt szerepet betöltő Apple-t, a világ második számú okostelefon-gyártójaként.
Nem tit
Beteltek a szerverek a Windows 365 első próbanapján
Akkora volt az érdeklődés, hogy azonnal fel is függesztették az ingyenes próbát
Júliusban a Microsoft újabb bejelentéssel tolta meg a Windows 11 hírét, ugyanis leleplezte a felhő alapú szolgáltatását is, mely elsősorban céges ügyfeleknek kínál hasznos lehetőséget. Az elmúlt hetekben egyre több információ derült ki, például nyilvánosságra hozták az ügyfelekre váró költségeket, és az is kiderült, hogy a Microsoft szerverei nem igazán voltak felkészülve egy újabb, ingyenes próbaidőszakra.
A Windows 11 kiszivárgása után a Microsoft gyorsan megnyitotta a hivatalos tesztidőszakot és a teljesen ingyenes letöltést, így még azok is részt vehetnek a soron következő rendszer készre pofozásában, akik nagy valószínűséggel, az elavultnak minősített számítógépükön nem is tudják majd használni. Míg a közönség a kissé szigorú rendszerkövetelmények indokain és jogosságán vitatkozik, a Microsoft bejelentett egy olyan szolgáltatást, mely lényegében pontosan az ellenkezőjét várja el a felhasználóktól, mint az önálló, megvásárolható asztali rendszer. A Windows 365 ugyanis egy felhő alapú szolgáltatást nyújt, mellyel virtuális Windows asztalunk akár egy mobiltelefon böngészőjével is bármikor elérhető lehet. A trükk azonban az, hogy ez elsősorban egy céges felhasználóknak kitalált üzleti modell, mely előfizetéses csomagok mögé rejti a távoli szerverekről közvetített operációs rendszert, várhatóan nem olyan árazással, ami a többség számára feltétlenül vonzó ajánlat lehet.
Ez persze nem
Kevesebb műanyag a Vodafone-nál? Jön az eSIM
A Vodafone átalakítja háttérrendszerét, mely magával hozza a digitális SIM lehetőségét is
A fénysebességgel zajló digitalizáció korszakát éljük, ezért talán meglepő lehet, hogy a telefonos előfizetések többségéhez még a mai napig szükségünk van a jó öreg műanyag SIM-kártyára. Az átalakulás azonban itthon is zajlik, és ahogy szaporodnak a modern készülékek, úgy szép lassan a szolgáltatók is elhagynák a fizikai formátumot, most például a Vodafone készül szintet lépni.
Legalábbis ez derül ki a Vodafone nem rég bevezetett ÁSZF módosításából, mely szerint a Vodafone is beáll abba a sorba, melyet itthon a Telekom kezdett meg. A magenta színt kisajátító szolgáltató mintegy három éve vette fel kínálatába azt az okosórát, mely egy beépített chip segítségével helyettesítette a hagyományos SIM-kártyát, és akkor már biztosították hozzá a szükséges szolgáltatást is. Az eSIM igénylésekor fizikai kártya helyett egy egyedi felhasználói profilt kapunk, mely az adott készülékhez rendeli előfizetésünket. A Vodafone-nál még nem egészen zajlottak le az ügyfélkezelést, illetve ügyintézést bonyolító átalakítások, július 30-án azonban egy érdekes tétellel bővültek a szolgáltató Általános Szerződési Feltételei, sőt, időközben a myVodafone oldalán, az előfizetéssel bejelentkező ügyfelek szintén megtalálják a váltás lehetőségét – hívja fel rá a figyelmünket a szifon.com.
A váltás egyelőre online nem intézhető, vagy személyesen kell próbálkoznunk, vagy jobb esetben a telefonos ügyfé
Értékelések
Az értékeléshez be kell jelentkezned. Belépés
PCX 2006-2021.
Kapcsolat: [email protected]
Az oldal tetejére 0 Kedvenceim 0 Összehasonlítás 0 A kosár üres
Cookie / süti kezelés
Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk a Részedre. Tudj meg többet...