fb pixel code
KATEGÓRIA
Ajánló
2019. 10. 19
A merev konfig visszatér? - i9-9900K/RTX2080 számítógép teszt
2019. 10. 17
Ingyenes hétvége és nagy leárazás - The Division 2
2019. 10. 16
Fallout az űrben? Íme a The Outer Worlds első 20 perce
2019. 10. 15
A világ leggyorsabb gépszerelői.
2019. 10. 14
IT hírek 10.14. - 10. generációs i3, Kaby Lake, extrém NAVI, ingyen Marsutazás
2019. 10. 14
Ádám csövezik. Hogyan készül egy folyadékhűtéses számítógép merev csövekkel?
2019. 10. 11
Középkategóriás, mégis prémium? - Ryzen 7 2700/GTX1660Ti számítógép teszt
2019. 10. 08
Kúpósztó vagy egy átlagos Gamer számítógép? TUF cuccok, Ryzen 7, X470, 970 Pro, 1660Ti
2019. 10. 07
IT hírek 10.07. - Intel biztonság és gyorsabb hálózat, AIO RTX, Játékdömping
2019. 10. 07
Jól szellőző QHD-ra alkalmas konfiguráció 390 000 ft-ért! 2700/RTX2060 S/32GB RAM/NVMe SSD
2019. 10. 07
Számítógép az irodába és játékra 260 ezer Ft-ért. Ryzen5 3400G/GTX1650/16GB RAM/ SSD /HDD/FSP
2019. 10. 03
Ki az igazi G? Négy dudás egy stúdióban
2019. 10. 03
Vegyes házasság - Ryzen 7 2700X/RTX2060 SUPER számítógép
2019. 09. 30
Egy kissé merev, de így szeretjük - 9900K/RTX2080Ti merev csöves vízhűtéssel
2019. 09. 30
IT hírek 09.30. - Lekörözné a Wi-Fit az Amazon, AMD PRO CPU-k, Oculus Quest PC-n, Metro 2033 ingyen
2019. 03. 08

Amatőr a volán mögött - Dirt rally 2.0 játékajánló

Ez a rövid bemutató ezúttal egy számomra jóformán teljesen idegen terepre vezet, ugyanis őszintén megvallom, nem kifejezetten értek a kocsikhoz vagy a hozzájuk köthető sportágakhoz, és emiatt nem igazán vonzottak a szimulátor jellegű alkotások sem. Néhány, alkalmi árokba borulást leszámítva, nem sokat játszottam a műfaj képviselőivel, a Codemasters ellenben nagy múltra tekint vissza a rally játékok készítésében, hiszen a Colin McRae nevével fémjelzett széria mindenki számára ismerősen cseng. A megjelenések persze mellettem sem suhantak el észrevétlenül, így mikor láttam, hogy megjelent a Dirt Rally 2.0, gondoltam megnézem mit tartogat egy igazi dilettáns számára.

Colin McRae büszke lenne?


A bevezetőből ki lehet következtetni, hogy nem vagyok előrendelő, vagy első napos vásárló, inkább megfontoltan böngészgettem a STEAM-es értékeléseket, és a költséges szimulátor szetteket birtokló fanatikusok meglátásait. A szép lassan csordogáló vélemények tükrében úgy gondoltam, érdemes tenni egy próbát a játékkal, még ha a vezetéshez nem is rendelkezem megfelelő felszereléssel. Márpedig itt is érvényes a szabály, ami a legtöbb komolyabb versenyjátékra igaz. Csak akkor élvezhető igazán, ha legalább egy olcsóbb kormánnyal rendelkezünk, középutas megoldásként megteszi egy kontroller, és végül utolsónak marad a billentyűzet. Mindazok, akik utóbbival esnének neki, jobb helyzetből indulnak mint az előző rész esetében tehették, ugyanis klaviatúrával sem játszhatatlan a játék, sőt, néha még nekem is sikerült bevennem a kanyarokat.

LEhet, hogy van akinek semmi sem elég, de én egy autót sem tudok rendesen irányítani


Az előző epizód 2015-ben jelent meg, és az engine-t már ekkor sem vádolhattuk meg azzal, hogy grafikai forradalomra készülne, de a műfaj kedvelőit bőven kárpótolta a hiteles vezetési élmény és a járművek valósághű viselkedése a változatos terepen. A helyzet most is hasonló, maximális beállítások mellett korrekt a látvány, de ha nem egy szimulátorról lenne szó, biztosan jobban zavarna, hogy többet nem hozhatunk ki belőle. A lámpák fénye az éjjeli versenyeken szépen szűrődik át a tereptárgyak között, és hitelesen világítja be az előttünk lévő utat, egészen addig, míg néhány szikla vagy fa hatástalanítja őket. Eső áztatta terepen vagy a sárban, máshogy viselkednek az autók, mint poros, vagy épp aszfalttal borított szakaszokon, és ez természetesen az eltérő tulajdonságokkal bíró kocsik esetén tovább skálázódik majd. Ugyanakkor járgányunk semmilyen felületen nem hagy nyomot, a sár vagy homok nem süpped be alattunk, ezt pedig a felvert por és víz effektje próbálja pótolni. Hiszen a száguldás közben ugyan ki nézi, hogy húztunk-e csíkot magunk után. Ha zuhog, az esőcseppeket nem láthatjuk találkozni a talajjal, de még a szélvédővel sem, viszont utóbbi legalább vizesedik. Apróság, de engem például jobban berántana az élménybe, ha az ilyen effekteket is képes lenne kiszolgálni a játék motorja, és nem lenne ennyire statikus a környezet. A színek és a fényviszonyok sem mindig érződnek valósnak, a szürkületi vagy éjszakai futamok alatt minden színesebbnek tűnik, mint ahogy azt elvárnánk, az árnyékok viszont dobnak az összhatáson. Érdekes, hogy máshol ezt az aspektusát az egekbe magasztalják, konzolon pedig HDR funkció is elérhető, így az igazság valahol fél úton lehet. Összességében nem lehet okunk panaszra, ez nem egy arcade játék, ahol elég megtalálni a gázt, és nézni a villogó effekteket.

Rikítóan színes őszi éjjel


A fizikai szimuláció nem merül ki ennyiben, eredményességünkre továbbra is hatással lesz járművünk állapota. Ha nem vagyunk elég óvatosak, a futam alatt lezúzott alkatrészek rendesen ellehetetlenítik a győzelmet. A megfontolt versenyzés tehát elvárt, a javítások egy szint fölött büntetéssel járnak, ahogy az árokba sem érdemes túl gyakran beleszaladni, ha a köröket megfelelő szintidővel szeretnénk teljesíteni. A módosítások nagyjából ki is merülnek ennyiben, saját, egyedi festésű járgányokat nem készíthetünk, ez pedig elvesz a karrier mód értékéből. A versenyek helyszínéül hat ország szolgál majd, nevezetesen Argentína, Ausztrália, Új-Zéland, Lengyelország, Spanyolország és az Egyesült Államok. Itt gyorsan félbe is hagynám az egyszerű felsorolást, és meg is tartanám az 5 perc gyűlöletet. A teljes játék birtokba vételéhez ugyanis nem teljes árat kell kifizetnünk, hanem közel másfélszer annyit. A Codemasters is beszállt azon cégek sorába, akik az előre elkészített tartalmakat szépen kivágják, és azokat csak az alapjáték árának feléért teszik elérhetővé. Még csak azzal sem védekezhetnek, hogy ez egy kiadói döntés, ugyanis ezt a feladatot is ők látják el. Ha a felsoroltak mellett szeretnénk megkapni Németország, Monte Carlo és Svédország versenyeit is - továbbá 8 ralikrossz pályát - ahhoz szükségünk lesz a Deluxe DLC csomagra, aminek első szezonja tartalmazza ezt az összeállítást. Inkorrektnek tartom ezt a hozzáállást, tekintve hogy a 2015-ös előző rész alapból tartalmazta az említett nemzeteket, egyéb újító szándékú funkciókkal vagy játékmódokkal pedig nem kárpótolják a vásárlókat.

Száraz időben sem könnyű


A versenytípusok között megtaláljuk a hagyományos terepversenyt, ahol ellenfelünk az idő, társunk pedig a navigátor lesz. Itt országonként hat pályát teljesíthetünk, illetve ugyanezeket ellentétes irányból. Pontosságunkat Time Trial módban is fejleszthetjük, a Custom menüben pedig magunknak állíthatunk össze versenyt, tetszőlegesen választott pályákkal, napszakkal és időjárással. Az elérhető autók között, a sport hajnalának tuningmentes csodái, és napjaink különlegességei is elérhetők a nagyjából 50 típust számláló listán. Ez nekem bőven elég volt, mivel a kanyarok bevétele, a fék és gáz egyensúlyának megtalálása, de olykor még a kocsi négy keréken tartása is rendre magas fokú kihívást nyújtott, viszont biztosan lesz olyan, aki kevesli majd a felhozatalt. Emellett elérhető a FIA World Championship hivatalos licence alapján elkészített ralikrossz kampány is, ami rendkívül vad járgányokat és agresszív kontaktra épülő versenyzést kínál, erre kialakított, sík felületű versenypályákon. Esélyeink növelése érdekében az éles futam elkezdése előtt érdemes élni a Shakedown lehetőséggel. Itt a pálya egy-egy rövid szakaszát teljesíthetjük, a tapasztalatok alapján pedig abroncsot vagy alkatrészt cserélhetünk, finomíthatunk az irányítás beállításain, vagy a gép által felkínált rásegítéseken.

Ha biztosra mennénk, maradjunk a belső nézetnél és támaszkodjunk kizárólag a navigátorra.


Természetesen az online funkciót sem kell nélkülöznünk, és ez sajnos negatívumként nyomja rá bélyegét az összképre, ugyanis internetkapcsolat nélkül egyes menüket meg sem nyithatunk. Az „Events” fül alatt például napi vagy heti kihívásokat is teljesíthetünk, de elérhető a Dirt 4-ben bemutatkozó „My Team” funkció is, ahol a hatékonyabb javításokhoz szerelőket vehetünk fel, és még fejleszthetjük is őket. Bár az autókhoz egyedi festéseket vagy szponzorokat nem választhatunk, válogathatunk néhány előre meghatározott összeállításból, ami több mint a semmi. A Dirt Rally 2.0-val eltöltött idő összességében meglepően kellemes volt. Bár továbbra sem a kedvenc műfajom, és arra sem érzek késztetést, hogy heteken át faragjam le a köridőket, nem kizárt, hogy a jövőben próbálkozzak akár a folytatásokkal, akár olyan konkurens alkotásokkal, mint amilyen a WRC széria. A játék korrektül futott, ám Full HD felbontáson, maximális beállítások mellett a GTX 1080-at is belökte 60 FPS alá, amit a vizualitás szerintem nem indokol, bár sokan biztosan vitáznának velem, miszerint a fizikai szimulációval együtt már igenis érthető a teljesítmény. A Rally szerelmeseinek jó választásnak tűnik a Codemasters új versenyjátéka, de reméljük, hogy a jövőben képesek lesznek megismételni, vagy legalább megközelíteni a Colin McRae Rally 2 emlékezetes sikerét. A játék alapváltozatát 55, a Deluxe kiadást pedig 75€-ért emelhetjük STEAM könyvtárunkba (17000 és 24000 Ft), a különálló Deluxe csomaggal pedig 30€-ért (9500 Ft) bővíthetjük a kissé megcsonkított alapjátékunkat.

2019. 03. 08

A merev konfig visszatér? - i9-9900K/RTX2080 számítógép teszt
Még nem telt el sok idő, hogy összeraktunk egy igazán látványos, minőségi elemekből összeillesztett konfigurációt, már itt is az alkalom, hogy bemutassuk a testvérét. A jól sikerült gépet, a csúcskategóriás Intel processzor és Nvidia videokártya mellett, két izgalmas és alkotóelem tette igazán érdekessé. Az egyik az alkatrészeknek otthont adó ház, a másik egy igazi nagyágyú, egy limitált szériás, merev csövekkel szerelt, épített vízhűtés. Az egymilliós határon mozgó rendszer persze nem hétköznapi darab, ám láthatóan olyannyira megtetszett egyik vásárlónknak, hogy magának is, egy nagyon hasonló összeállítást álmodott meg. A legutóbbi bemutatóból hiányoztak a játékok, így ha már alkalmunk adódott, a legutóbbihoz ennyire hasonló rendelés teljesítésére, akkor már néhány tesztet is lefuttattunk, igaz, az RTX 2080 ezúttal nem a Ti, viszont nem is egy egyszerű alapváltozat, inkább egy jól tuningolható, egyedi kiadás. Phanteks Enthoo Evolv X RGB (PH-ES518XTG_DAG01) A holland vállalat a prémium kategóriában versenyezteti termékeit, szenvedélyükké pedig ezen belül is, a gépházak tervezése, illetve gyártása vált, melynek az Evolv X az egyik legjobb példája. A látványos DIY rendszereket építő felhasználók szívesen is fordulnak a gyártóhoz, hiszen az egyedi stílusjegyek, rugalmasan szerelhető, igényes anyaghasználattal megalkotott termékeket rejtenek. A cég ritkán nyugdíjazza a gondos tervezés után boltokba került sorozatait, inkább megújítja őket az optimalizáció jegyében, pont ahogy
Középkategóriás, mégis prémium? - Ryzen 7 2700/GTX1660Ti számítógép teszt
Középkategóriás, mégis prémium? Egy számítógép összeállítása előtt meg kell hoznunk néhány kényes döntést, hiszen az adott anyagi keretből, ízléséhez mérten mindenki máshogy gazdálkodna. A most bemutatott rendelés tárgya, egy jól kiegyensúlyozott darab, hiszen a vásárló hajlandó volt lemondani némi grafikai teljesítményről, az alkatrészek minőségénél azonban magasra tette a lécet. A 400 000 Ft körüli összeállításba, egy második generációs Ryzen processzor, és egy Turing architektúrával felfrissített GTX videokártya került, továbbá látványos szerephez jutott az ASUS, és a játékosokat megcélzó TUF GAMING széria is.  ASUS TUF Gaming GT501 Kezdésnek mindjárt itt a gépház, ami egy kifejezetten impozáns, és egyedi megoldásokkal felvértezett darab, méghozzá az ASUS műhelyéből. A gyártó közismert a játékosoknak szánt termékeiről, ám eddig ha házat kerestünk, nem feltétlenül rájuk gondoltunk. Első pillantásra az összhatás ismerősnek hat, aztán gyanakodni kezdünk, hogy az ASUS-nál kedvelik a Cooler Master házak formavilágát, és talán kölcsön is vettek néhány ötletet. Aztán mikor felfedezzük, hogy egyes Cooler Master termékek szintén TUF GAMING néven kaphatók, bizonyságot nyerünk a két cég együttműködéséről. A GT501 a felső kategória megalkuvástól mentes szörnyetege. 251 x 545 x 552mm-es méreteivel, és több mint tíz kilós súlyával tehát nem éppen a kompakt PC-re vágyók barátja, sokkal inkább azoké, akik tágas belső teret és kiváló szellőzést keresnek rendszerük szá
Vegyes házasság - Ryzen 7 2700X/RTX2060 SUPER számítógép
Mondhatnánk, hogy a Zen architektúra debütálása óta a vásárlók szép lassan megbarátkoztak az AMD új termékeivel, ám igazság szerint erre nem igazán volt szükség. A Ryzen 2000 és 3000 processzoraik felbukkanásuk óta töretlenül népszerűek, és egyre gyakoribbak a vegyes konfigurációk is, amikor a jó át-teljesítmény arányú AMD CPU mellé NVIDIA videokártya kerül. Aktuális összeállításunk is egy vegyes házasság, a 8 magos AMD mellé ugyanis egy RTX2060 SUPER-t szemelt ki a vásárló. Cooler Master MCB-NR600-KG5N-S00 NR600 Ez a kellemes megjelenésű és megfizethető midi torony, idén hagyta el a Cooler Master műhelyét. Az NR sorozat, az időtlenül népszerű minimalista dizájnt hordozza, miközben igazodik a folyamatosan változó felhasználói elvárásokhoz, ugyanakkor megtartja a legfontosabb jellemzőt, a megfelelő szellőzést. A tízezres belépő mezőny helyett a húszezres kategóriában találjuk, ám ezzel a kis ugrással érezhető a jobb anyaghasználat. A fém elemek mindegyike acél, az oldallap edzett üveg, és a műanyag elemek sem az igénytelen sorjás darabok, az összhatás így az igényes vásárlók számára, a megbízhatóság érzetét kelti. Az üveglapon át láthatjuk a gyakran alkalmazott takaróelemet, amely az alulra szerelhető tápegységnek és a merevlemezeknek külön kamrát alakít ki, így a tobzódó kábelek nem zavarják majd sem a szemünket, sem a szellőzést. A 478 x 209 x 473 mm-es dimenziókkal rendelkező ház ATX szabványig bezárólag fogad alaplapot, tárhelyből pedig maximum négy 3.5”, illet
PCX 2006-2019.
Kapcsolat: pcx@pcx.hu
Az oldal tetejére 0 Kedvenceim 0 Összehasonlítás 0 A kosár üres