Az alacsony minőségű termékek miatt kisebb botrány volt kialakulóban, mely már kezdett a fejükre nőni
Még augusztusban kapta fel a sajtó a hírt, mely az alaplapjai és videokártyái miatt közismert Gigabyte felemásan sikerült tápegységeiről szólt. Az egyre nagyobb számban összegyűlt vásárlói panaszokat ekkor szakértők és tesztoldalak is alátámasztották, és a kezdetben ignoráns vállalatra akkora nyomás nehezedett, hogy végül elismerték a problémát és előre léptek az ügyben.
Ha tápegységről van szó, nem feltétlenül a Gigabyte neve jut először eszünkbe, pedig valójában vannak jól sikerült és megbízható modelljeik, melyek az alkatrészek minősége és működésük stabilitása miatt jogosan gyűjtöttek be elismerő kritikákat. Sajnos a GP-P750GM és GP-P850GM nem tartoznak ezek közé, még akkor sem, ha vannak olyan vásárlók, akiknél történetesen egy-egy hibátlan darab landolt, mely jelenleg is stabilan teljesít. Az összesített visszajelzések ugyanis azt mutatják, hogy akik ezek valamelyikét választották, sok esetben akkor jártak a legjobban, ha már kibontáskor egy használhatatlan példánnyal találkoztak amit egyszerűen visszaküldhettek, mivel a visszajelzések szerint egyáltalán nem ritka, hogy a tápegység egy robbanás kíséretében mondta fel a szolgálatot, olykor magával rántva a pokolba más értékes alkatrészeket is. A Newegg.com-on a termékek vásárlói bőségesen ellátták értékelésekkel a 850 és 750 wattos modelleket, az utóbbi estében pedig a 305 vásárlónak több mint a fele a lehető legrosszabb értékelést adta rá, a már említett két hibajelenség valamelyikére hivatkozva.
Ilyen meghibásodási aránnyal viszonylag ritkán találkozni, így felmerült a lehetőség, hogy egyes régiókba teljes szállítmányok érkezhettek gyári hibás termékekből, a Gamers Nexus és más ismert tech-oldalak, illetve video csatornák pedig hónapokat áldoztak az eset felderítésére, mely sajnos lehangolóbb eredményt hozott, mint azt kezdetben sejtették. Ezek a modellek nem pusztán gyári hiba következtében kerültek így forgalomba, mivel a szétszedett termékek olcsó és rossz minőségű alkatrészekből voltak összeállítva, így teljesen véletlenszerű, hogy egyik vagy másik modell milyen hosszú élettartamra számíthat. A vizsgálatok során felrobbanó és szikrákat hányó PSU-k több csatorna saját felvételein is megtekinthetők, és mint kiderült, a GN sajnos az egyik tesztpadon használt RTX 3080 kártyának is búcsút inthetett. A tesztelők és a sajtó, a panaszos ügyfelekkel a háta mögött közösen kezdett nyomást gyakorolni a Gigabyte-ra, aki kezdetben dühítően elutasító volt, végül nagy nehezen egy nyilatkozatot tett közzé. Ebben azt közölte, hogy a problémát a beépített OPP Protection, vagyis a túlzott terhelés elleni védelem hibája okozza.
A tapasztalatok szerint az OPP és OCP védelem túl magasra lett kalibrálva, emiatt a két tápegység 150%-os terhelés esetén hajlamos a már említett robbanással reagálni. A Gigabyte redukálta az eredetileg 120% és 150% közé kalibrált határértéket, és állítása szerint 110% és 120% között a két termék tökéletesen alkalmas lesz a mindennapi használatra. A közleményükben hozzá teszik, hogy „a bejelentett problémák csak hosszú ideig tartó extrém terhelés esetén jelentkeztek, melyek általános, reális körülmények között nem jellemzőek”. Mondanunk sem kell, hogy ez a hozzáállás nem hatott valami megnyugtatóan, viszont azt is bejelentették, hogy a meghatározott sorozatszámmal ellátott modellek tulajdonosai számára hajlandók cserét biztosítani az újrakalibrált változatokra. Ez valóban előrelépés volt, ám a többség szerint az OPP védelem finomhangolása nem egészen jelent teljes megoldást az indokolatlanul alacsony minőségű tápegység vásárlóinak, azonban a Gigabyte kitartott amellett, hogy odafigyelnek termékeik minőségére, így a GP-P850GM and GP-P750GM esetében sem indokolt a termékek cseréje, a visszahívásuk pedig még kevésbé. Ez természetesen érthető, hiszen egy teljes termékvonal visszahívása elképesztő anyagi és logisztikai terhet jelent, főleg abban az esetben, ha ez valóban nem teljesen indokolt, azt ugyanakkor várhatjuk, hogy esetleg elismerjék a sorozat sajnálatosan alacsony minőségét.
A Gigabyte azonban időközben javított a vásárlói kompenzáción, ugyanis már nem csak cserét, de akár pénzvisszafizetést is kínál. Ehhez egy külön terméktámogatási lapot hoztak létre, melyen jól látható, hogy a GP-P750GM esetében kizárólag az SN20243G001301 és SN20453G025430 szériaszámok közé eső termékek, a GP-P850GM-nél pedig az SN20343G031011-től SN20513G022635-ig tartó modellekel kérvényezhető az ügyintézés. Üröm az örömben, hogy pénzvisszafizetés kizárólag a hivatalos Gigabyte partnerektől származó tápegységek esetén kérvényezhető, ellenkező esetben továbbra is csak cserét biztosítanak. A részletekért és az érintett vásárlóknak regisztrációért a hivatalos terméktámogatói oldalra érdemes kattintani, ám jelenleg nagyon úgy tűnik, hogy a termékvonalnak csak egy bizonyos részéért vállalnak felelősséget, továbbá csak amerikai és kanadai ügyfelekkel tárgyalnak. Mindenesetre azt látva, hogy figyelmen kívül hagyják a két tápegységről született részletekbe menő kritikákat és a tényt, hogy alacsony minőségű alkatrészeket használtak, illetve azt, hogy milyen nehézkesen kezelték a helyzetet, valószínűleg nem csak Amerika az, ahol a vásárlók alaposabban utána járnak majd, mielőtt egy Gigabyte tápegység mellett tennék le a voksukat.
Szomorú ez a hozzáállás, hiszen a Gigabyte számos nagyszerű termékkel jelentkezett már és tápegységei között is találni kifejezetten igényes, sőt, a felső kategóriában is joggal szereplő darabot, kár lenne ilyen hanyag módon elrontani a közönség beléjük vetett bizalmát.