fb pixel code
KATEGÓRIA KATEGÓRIA
Ajánló
Single vagy Dual Channel? 1x16GB vs 2x8GB vs 2x16GB + Warzone Rage
RTX TITAN 24GB GDDR6X? GeForce esemény szeptember 1-én!
Tömeges elbocsátás a Mozillánál, a cég ismét átalakul
KC2500 - A Kingston gyorsított népszerű SSD sorozatán
A Windows 10 többé nem frissíti netről a drivereket
6 év garanciával érkeznek a megfizethető Asus TUF tápok
1.2 milliárd okoseszköz rejt durva biztonsági réseket
Az Intelt is feltörték, 20 GB céges adat lett nyilvános
Milyen számítógépet vegyek a gyereknek, amin jól fut a Fortnite?
F1 2018 - ingyenes a száguldó cirkusz digitális változata
240 Hz-es és 165 Hz-es AOC AGON monitorok érkeznek
A TikTok és a WeChat is az USA tiltólistáján, Kína tiltakozik
Az Intel leiskolázza az AMD-t? Vagy mégsem? Jóképességű szerelők akcióban.
Az FBI szerint is ideje lenne elengedni a Windows 7-et
Új középkategóriás hűtők az ID-Coolingtól
2020. 07. 03

Szerencsejáték? A britek kiátkoznák a loot boxokat

A londoni parlament szerencsejátéknak minősítené a videojátékos zsákbamacskákat a Hollandok és Belgák után a britek lehetnek a következők

A Lordok Házának szerencsejátékokkal foglalkozó bizottsága arra az álláspontra jutott, hogy a videojátékokban feloldható lootboxok tökéletesen beilleszthetők a szerencsejátékok kategóriájába, ezzel érvényesnek tekinthető rájuk a 2005 óta érvényes Gambling Act (szerencsejátékos törvény) – hozta le a hírt a BBC.

Az Overwatch sem úszta meg az európai szabályokat


A lootboxok a videojátékokban megszerezhető digitális zsákbamacskák, melyek tartalma kinyitásuk előtt ismeretlen, az Electronic Arts például a jó öreg Kinder tojáshoz hasolította őket. Általában kozmetikai kiegészítőkről van szó, például egyedi festésről versenyautónk számára, vagy egy-egy ritka öltözékről az általunk irányított hősöknek, mindenesetre bizonyos keretek között véletlenszerű, hogy mit is nyerhetünk. A meglepetés persze alapvetően egy pozitív dolog, ám amikor a tartalom tekintetében különféle esélyszámokat kapunk konkrétumok helyett (arany színű doboz, valami ritkább lesz benne), az 50 Ft-os bazári ajándék helyett pedig olykor százszor többet is kifizetünk valami ritka ajándék reményében, a helyzet valóban kevésbé tűnhet ártalmatlannak. A valódi probléma ott kezdődik, hogy nem csak a tetteik és pénztárcáik felett önállóan uralkodó nagykorú állampolgárok, de a jóval befolyásolhatóbb gyerekek is igen gyakran találkoznak vele, akiknek pláne nem kívánjuk, hogy már iskolás korukban egy félkarú rabló alternatívájával üssék el az idejüket, illetve gyakori esetben a szülők pénzét.

A Lordok Háza szigorúbb szabályozást szeretne


A brit döntéshozók szerint ez a gyakorlat pontosan megfelel a gyerekeket célzó szerencsejáték kategóriájának, melyet arrafelé igen komolyan vesznek. Ezen felül aggodalmat kelt a gyerekekre gyakorolt pszichés hatásokkal-, konkrétabban szerencsejátékokhoz köthető függőséggel kapcsolatban. Lord Grade, a bizottság elnöke a BBC Breakfast reggeli műsorban elmondta, hogy számos más ország már korábban elkezdte vizsgálni a loot boxok szabályozásának kérdéskörét, mert ahogy fogalmazott „ők láthatják a veszélyeit” mely konkrétan a „gyerekek szerencsejátékra tanítása”. Azt is hozzátette, hogy szerinte a Gambling Act jelentősen le van maradva a piac aktuális történéseihez képest, és arra is kitért, hogy tudományos kutatások is mutattak már ki kapcsolatot a loot boxok és a függőség ezen válfaja között. Bár nem közvetlen ok-okozati összefüggésről van szó, de ahogy egyre többet költünk ilyesmire, úgy nő annak a valószínűsége, hogy hasonlóan kétes végkimenetelű döntéseket később is meghozunk.

A lootbox a kocsmai játékgépek sorsára juthat?


A bizottsági jelentés végeredményében új szabályozást sürget, mely szerint a minisztereknek határozottan ki kéne jelenteni, hogy a loot box intézménye maga a szerencsejáték. Hasonlóan írják le az egyéb, játékokon belül indítható tranzakciókat is, melyekben valódi pénzt költhetünk el, de az ellentételezés nem egészen egyértelmű (pl. FIFA Ultimate Team játékos csomagok). A brit kormány a jövőben tervezi a Gambling Act felülvizsgálatát, de a Lordok szerint „ez a kérdés sürgetőbb figyelmet igényel." Jelentésükben kiemelik, hogy a szektor mélyebb vizsgálata alapján 55 000 olyan szerencsejátékfüggőről szereztek tudomást, akik mindössze 11 és 16 éves kor között járnak.

Rengeteg 16 év alatti gyerek küzd hasonló függőséggel


2018-ban a Hollandia és Belgium elsőként vállalt szerepet a kérdés európai kezelésében, és szépen egymás után mindkét országban betiltották a fizetős loot boxok terjesztését. A botrány tüzét eredetileg a Star Wars Battlefront II szégyenletes mikrotranzakciós rendszere szította fel, de végül az Overwatch, a Counter-Strike: Global Offensive és a FIFA széria sem úszta meg a módosításokat. A fizetős ládák terjesztése a két országban törvénysértésnek minősül, így elvileg börtönbüntetés is kiszabható érte, de erre mostanáig nem volt precedens.

2020. 07. 03

RTX TITAN 24GB GDDR6X? GeForce esemény szeptember 1-én!
Az NVIDIA lapátol némi extra memóriát az új AMPERE kártyák fedélzetére A játékosok nagy várakozásokkal tekintenek az új Geforce videokártyák érkezése elé, és bár a széria elnevezése még nincs kőbe vésve, a logika továbbra is az RTX 30 előtagot diktálja. Az új pletykák és szivárgások is egyre sűrűbben érkeznek, melyek rálátást engednek a szeptemberi startkor bemutatkozó sorozat hardveres felszereltségére és az egyes kategóriák megjelenési idejére is. Jelenleg a legtöbb hardveres újdonságokkal foglalkozó médium a Wccftech és a Videocardz értesüléseit lesi, hiszen ezek alapján az AMPERE GPU-k a vártnál is komolyabb memóriakészlettel lesznek megtámogatva. A napokban több előzetes beszámoló is megjelent a fent említett oldalakon, előbbi egy Nvidia-hoz köthető belsős forrásra hivatkozva közölt egy csokorra való félhivatalos érdekességet, köztük a kártyák megjelenésének idejéről, illetve az eltérő kategóriák bevezetésének sorrendjéről. Utóbbi az eddigi információkra rálicitóló fedélzeti memóriakészlet mennyiségéről adott előzetes tájékoztatást. Amit mindkét oldal biztosra vesz, hogy szeptemberben három felső kategóriás megoldás érkezik, a legerősebb konzumer kategóriás AMPER GPU-val, a GA102-vel. A csúcs természetesen az aktuális TITAN modell helyét elfoglaló darab lesz, melyet jelenleg a nyomtatott áramkör alapján PG132-10 kódnéven azonosítanak, a legerősebb GA102-400 GPU-t veti be, és nem kevesebb mint 24GB GDDR6X VRAM-ot kap, 384-bites adatbusszal megtámogatva. A tornasorban
Tömeges elbocsátás a Mozillánál, a cég ismét átalakul
A Mozilla nem bírja tartani a tempót, ezért megválik alkalmazottainak negyedétől A Mozilla 1998-óta meghatározó szereplője az internet fejlődésének, hiszen az akkor még közismertnek számító Netscape néhány fejlesztője kezdte a projektet és 22 év után is itt vannak. Az évek alatt nem csak népszerű Firefox böngészőjükkel értek el sikereket, de számos munkájuk vált széles körben ismertté, úgymint a Thunderbird e-mail kliens, vagy akár a Mozilla VPN szolgáltatás, amire az utóbbi időben egyre nagyobb hangsúlyt fektettek. A COVID-19 felbukkanása azonban sok vállalat rendezett működését borította fel, és míg egyes cégeknek extra profitot eredményezett, a nehéz időket élő Mozillánál végül csak rontott a helyzeten. Augusztus 11-én sajnálatos bejelentéssel szolgált Mitchell Baker, a Mozilla Foundation és Mozilla Corporation vezérigazgatója. Az üzenetet egy nyílt blogbejegyzésben és egy elsősorban Mozillás alkalmazottaknak szóló dokumentum formájában osztotta meg, melyekben a vállalat helyzetéről, annak szükséges átalakításáról, és sajnos az elkerülhetetlenné vált leépítésekről adott tájékoztatást. A két írás ugyanazt az üzenetet és szellemiséget hordozza, mely a felszínen a változás és fejlődés szükségességét ecseteli, de a közel 250 elküldött alkalmazott számára leginkább az állásuk elvesztését jelenti. Elsőként a COVID-19 vírusról esik szó, mely rámutatott, hogy a távlati terveik és a járvány miatt megváltozott munkatervek egyaránt elhibázottnak tekinthetők, így a cég bevételei t
KC2500 - A Kingston gyorsított népszerű SSD sorozatán
A Kingston frissítette legnépszerűbb M.2 meghajtóit a gyorsabb adatsebességért A Kingston hosszú idő alatt szerzett és régóta tart fenn magának előkelő helyet memóriagyártás élmezőnyében, és tavaly óta már felső kategóriás SSD-ket is kínál az otthoni felhasználóknak. A belépő szintű A1000 és KC1000 után bevezette a komolyabb KC2000 szériát is, mely teljesítményben és árban is simán felvette a versenyt a Samsun EVO szériájával, így méltán vált népszerűvé a vásárlók körében. Most azonban elérkezett a frissítés ideje, az új KC2500 sorozat pedig igyekszik rálicitálni az elődök képességeire. Az M.2-2280 formátumú meghajtók továbbra is a megszokott négy méretkategóriában választhatók, melyek a tárhely növekedésével egyenes arányban válnak gyorsabbá és terhelhetőbbé írás és olvasás tekintetében is. A 250 GB-os belépő szinten 3500 megabájt szekvenciális olvasás és 1200 megabájt írás elérhető másodpercenként, az 500 GB-os változat esetén ez az érték már 3500/2500 MB, az 1TB-os és 2TB-os modellek esetén az olvasás marad 3500 MB, míg az írás legfeljebb 2900 MB lehet egy szekundum alatt. A véletlenszerű adatkezelés terén nincs különbség, egységesen 375 000/300 000 IOPS a legfelső érték, míg a maximális írásmennyiség a ranglétrán felfelé haladva egyre több, konkrétan 150 TBW, 300 TBW, 600 TBW, a csúcsmodell esetén pedig 1200 TBW. Ez idáig nem rossz eredmény, hiszen a KC2000 sorozathoz képest komolyan javult a szekvencális és véletlenszerű írás sebessége is, míg a fogyasztás maradt
Értékelések
Az értékeléshez be kell jelentkezned. Belépés
PCX 2006-2020.
Kapcsolat: pcx@pcx.hu
Az oldal tetejére 0 Kedvenceim 0 Összehasonlítás 0 A kosár üres
Cookie / süti kezelés
Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk a Részedre. Tudj meg többet...