Ébredeznek az Arrakis homokférgei
Frank Herbert legendás sci-fi univerzuma, több különböző formában is újjáéled az elkövetkező években. Az Arrakis bolygó óriás homokférgeit megteremtő eredeti regény 1965-ben látott napvilágot, David Lynch mozija mellett pedig igazi játékklasszikusként is emlékezhetünk rá, hiszen az 1992-es Dune II-t, a valósidejű stratégia műfajának megteremtőjeként tartják számon.
A friss hír szerint a norvég Funcom fejlesztői és a Legendary Pictures filmstúdió hat évre szóló szerződést kötöttek, és három Dune játék elkészítését jelentették be, amik PC-re, és valószínűleg az újgenerációs konzolokra egyaránt elkészülnek. Ezek közül is kiemeltek egy nyílt világú multiplayer játékot, aminek fejlesztése még ebben az évben megkezdődik.
Az emberiség életének új irányt adó titokzatos Fűszer és forrása, a sivatagos Arrakis bolygó, 2020-ban a mozikba is visszatér. A Dűne mozgóképes feldolgozásai sajnos nem bizonyultak sikerre ítélt vállakozásoknak. Először a különc művész, Alejandro Jodorowsky, több neves alkotóval társulva tervezett adaptációt, ám a nagyívű terveket végül nem tudták életre hívni, ezután az Alien-t jegyző Ridley Scott is bejelentkezett, ám ez a projekt megragadt a gondolat szintjén. Végül David Lynch készíthetett filmet a kultikus regényből, ami bár tagadhatatlanul bírt egy erős atmoszférával, a rajongók szemében méltatlan darab lett, és még maga a rendező is bukásnak könyvelte el. A reménysugarat talán az a Denis Villeneuve jelentheti, aki az utóbbi években több elismert sci-fi mozit is tető alá hozott. A rendező ráadásul Magyarországon forgat, az ígéretes produkció olyan színészek közreműködésével készül, mint Javier Bardem, Oscar Isaac, Josh Brolin, vagy épp Jason Momoa.
Márciusban érkezik a Mortal Kombat 11
Az első Mortal Kombat 1992-es megjelenésekor komoly port kavart, a polgárpukkasztóan véres harcok és kegyetlen kivégzések akkoriban sokak gyomrát megfeküdték, ám ezek az elemek természetesen egyből a sorozat védjegyévé váltak. A pénzbedobós Arcade játékgépek után, a fontosabb konzolokon és PC-n is jelentek meg különféle folytatások, ám a széria sok évig nem találta hangját. A felemás próbálkozások után 2011-ben, a NetherRealm Studios legendás visszatérést készített a polgárpukkasztó verekedős játéknak. Az Unreal Engine 3 kiváló látványt biztosított, a hatványozott brutalitással bíró, polírozott játékmenet végre valóban minőségi munka volt; a rengeteg választható harcos, a visszatérő klasszikus karakterekkel pedig hatalmas sikert aratott. A 2015-ös folytatás a megszokott úton haladt tovább, új szereplőkkel, mozdulatokkal és tovább csiszolt grafikával érkezett, így a nappalik kötelező kelléke lett, és a kompetitív játékosok is elégedettek lehettek.
A hagyományt idén a Mortal Kombat 11 folytatja, a fejlesztők pedig ismét biztos kézzel nyúltak, az általuk felfrissített recepthez. A folytatás újrahangolt játékmenettel és Unreal 4 által megjelenített vizualitással érkezik, és a végtelenségig fokozza a szürreális kegyetlenséget. A mérközések közben új taktikai lehetőségekre építhetünk, a játékmenet pedig a korábbiakhoz képest egy leheletnyit lassult, így a gombok vad püfölésével győzedelmeskedő alkalmi játékosoknak, valamivel nagyobb odafigyelésre lehet szüksége a győzelemhez. A hype részeként, a hírek és érdekességek persze folyamatosan érkeznek. A stúdió Twitter oldalán és YouTube csatornáján a fejlesztés érdekes mozzanataiba pillanthatunk bele, de időről-időre lerántják a leplet egy-egy játszható karakterről is, legutóbb például Johnny Cage visszatérésének örülhettünk.
A stúdió tehát már 8 éve viseli gondját a Mortal Kombat univerzumnak, és láthatóan igyekszik megtenni mindent, hogy ne okozzon csalódást a közönségnek. A következő epizód várhatóan nagy érdeklődésre tart majd számot, erre pedig egy stressz tesztnek nevezett akcióval igyekeznek felkészülni. Annak érdekében, hogy a szerverek jól bírják a tömeges érdeklődést, az Egyesül Államok felhasználói Március 15-17-ig, rövid próbakörre vihetik a játékot. Aki méregelődne az európaiak kizárása miatt, az ne aggódjon, a teszt csak egy minimális betekintést enged a játékba, és szinte minden lényeges részlete elzárva marad majd. Az ingyenes lehetőség mindössze arra szolgál, hogy a készítők lássák, hogyan teljesít a játék, az egy időben zajló online meccsek kiszolgálásában. Március 28-án béta teszt is indul, ám ezen csak azok a PS4 és Xbox One tulajdonosok vehetnek részt, akik januárig előrendelték a játékot. A PC-s és Nintendo Switch-es játékosoknak pedig mindképpen várniuk kell a hivatalos megjelenésig, mely Április 24-én esedékes minden platformon.
Ősszel érkezhet a Star Wars Jedi: Fallen Order
A Respawn stúdió az utóbbi időben furcsán intézi a dolgait, bár ez egyáltalán nem azt jelenti, hogy rosszul. Fű alatt fejlesztették, és szinte szó nélkül indították útjára az ingyenes Apex Legends-t, ami pár nap alatt vált rendkívül népszerűvé, és az egyik legjobban sikerült Battle Royale játék lett. A tavalyi E3 konferencián pedig Vince Zambella, alig pár mondatban ejtett szót, azóta is készülő Star Wars játékukról, a Fallen Order-ről.
A Battlefront kétszer is csalódást okozott a messzi galaxis rajongóinak, ráadásul hosszú ideje nem láttunk erős történettel bíró játékot, ami méltó módon mesélne az immár Disney által felügyelt univerzumról. A 1313 kaszájával, egy rendkívül ígéretes játéktól estünk el, ami végre elengedte volna a fénykardos lovagok kezét, hogy helyette a fejvadászok és csempészek izgalmas világára koncentráljon. A Coruscant bűnös negyedében játszódó játékról, egy néhány perces gameplay anyag is megjelent, amiből az Uncharted látványos pillanatai és laza stílusa köszöntek vissza. A rövid videó akkor sokak szívét megdobogtatta, de ennél is nagyobb volta csalódás, mikor kiderült, hogy a főszerepben a fiatal Boba Fettet láthattuk volna, ám a Disney végül nem kért belőle. Később a Visceral hasonló projektjének, egy Ragtag fedőnév alatt fejlesztett játéknak inthettünk búcsút. A Dead Space fejlesztői szintén egy Jediktől mentes kalandon dolgoztak, ám az EA által 2017-ben bezárt stúdió fejlesztését végül nem sikerült felkarolni. Állítólag megpróbálták átalakítani, és Ocra munkacímen egy kevésbé lineáris, szintén fejvadászos program lett volna, ahol különböző bolygókon teljesíthettünk volna küldetéseket, ám a fejlesztési idő hossza, és a magas költségek miatt végül törölték.
Bár a Fallen Order-ről nem sokat tudni, maga a megjelenített korszak ígéretes. A Respawn által szűken mért információk szerint, a történet harmadik és negyedik epizód között játszódik, és a 66-os parancsot túlélő Padawan bőrébe bújva küzdhetünk, a túlélő Jedik-re vadászó birodalom ellen. Sokan a mai napig várják a Jedi Knight széria folytatását, ami a 2003-as Jedi Academy óta van tetszhalott állapotban. Bár ezúttal sincs szó a várva várt folytatásról, bizonyára jól hangzik egy külső nézetes, sötétebb hangvételű akciójáték, ahol ismét fénykardot ragadhatunk és használhatjuk az erőt. Bár ez még nem nyert hivatalos megerősítést, több oldalon is felbukkant a hír, hogy egy tanítvány-mentor viszony is fontos része lesz a történetnek, amivel legalábbis méltó szellemi örököse lehet, a 15 éve parlagon heverő játéksorozatnak. A bővebb tájékoztatásra sem kell már sokat várni, az évenként megrendezésre kerülő Star Wars Celebration keretei között többet is megtudhatunk majd a játékról. Az Április 13-án Chicagóban tartott rendezvényen pedig többek között talán az is kiderül, hogy tényleg számíthatunk-e az őszi megjelenésre. A kétely jogosan merülhetett fel, hiszen nem csak egy árva kép nem látott még napvilágot a játékból, de egy januári Twitter bejegyzésben még fejlesztőket kerestek a munka felgyorsításához.