2019. 02. 28

Új Dűne játékok, Mortal Kombat 11, Star Wars Jedi: Fallen Order

Ébredeznek az Arrakis homokférgei


Frank Herbert legendás sci-fi univerzuma, több különböző formában is újjáéled az elkövetkező években. Az Arrakis bolygó óriás homokférgeit megteremtő eredeti regény 1965-ben látott napvilágot, David Lynch mozija mellett pedig igazi játékklasszikusként is emlékezhetünk rá, hiszen az 1992-es Dune II-t, a valósidejű stratégia műfajának megteremtőjeként tartják számon.

Alig várjuk, hogy a félelmetes óriásokon száguldhassunk át a sivatagon


A friss hír szerint a norvég Funcom fejlesztői és a Legendary Pictures filmstúdió hat évre szóló szerződést kötöttek, és három Dune játék elkészítését jelentették be, amik PC-re, és valószínűleg az újgenerációs konzolokra egyaránt elkészülnek. Ezek közül is kiemeltek egy nyílt világú multiplayer játékot, aminek fejlesztése még ebben az évben megkezdődik.

A nagyszerű illusztráció, Molnár Márk munkája


Az emberiség életének új irányt adó titokzatos Fűszer és forrása, a sivatagos Arrakis bolygó, 2020-ban a mozikba is visszatér. A Dűne mozgóképes feldolgozásai sajnos nem bizonyultak sikerre ítélt vállakozásoknak. Először a különc művész, Alejandro Jodorowsky, több neves al
kotóval társulva tervezett adaptációt, ám a nagyívű terveket végül nem tudták életre hívni, ezután az Alien-t jegyző Ridley Scott is bejelentkezett, ám ez a projekt megragadt a gondolat szintjén. Végül David Lynch készíthetett filmet a kultikus regényből, ami bár tagadhatatlanul bírt egy erős atmoszférával, a rajongók szemében méltatlan darab lett, és még maga a rendező is bukásnak könyvelte el. A reménysugarat talán az a Denis Villeneuve jelentheti, aki az utóbbi években több elismert sci-fi mozit is tető alá hozott. A rendező ráadásul Magyarországon forgat, az ígéretes produkció olyan színészek közreműködésével készül, mint Javier Bardem, Oscar Isaac, Josh Brolin, vagy épp Jason Momoa.


Márciusban érkezik a Mortal Kombat 11

Az első Mortal Kombat 1992-es megjelenésekor komoly port kavart, a polgárpukkasztóan véres harcok és kegyetlen kivégzések akkoriban sokak gyomrát megfeküdték, ám ezek az elemek természetesen egyből a sorozat védjegyévé váltak. A pénzbedobós Arcade játékgépek után, a fontosabb konzolokon és PC-n is jelentek meg különféle folytatások, ám a széria sok évig nem találta hangját. A felemás próbálkozások után 2011-ben, a NetherRealm Studios legendás visszatérést készített a polgárpukkasztó verekedős játéknak. Az Unreal Engine 3 kiváló látványt biztosított, a hatványozott brutalitással bíró, polírozott játékmenet végre valóban minőségi munka volt; a rengeteg választható harcos, a visszatérő klasszikus karakterekkel pedig hatalmas sikert aratott. A 2015-ös folytatás a megszokott úton haladt tovább, új szereplőkkel, mozdulatokkal és tovább csiszolt grafikával érkezett, így a nappalik kötelező kelléke lett, és a kompetitív játékosok is elégedettek lehettek.

A legendás a harcosok ismét elkirándulnak a sötét oldalra


A hagyományt idén a Mortal Kombat 11 folytatja, a fejlesztők pedig ismét biztos kézzel nyúltak, az általuk felfrissített recepthez. A folytatás újrahangolt játékmenettel és Unreal 4 által megjelenített vizualitással érkezik, és a végtelenségig fokozza a szürreális kegyetlenséget. A mérközések közben új taktikai lehetőségekre építhetünk, a játékmenet pedig a korábbiakhoz képest egy leheletnyit lassult, így a gombok vad püfölésével győzedelmeskedő alkalmi játékosoknak, valamivel nagyobb odafigyelésre lehet szüksége a győzelemhez. A hype részeként, a hírek és érdekességek persze folyamatosan érkeznek. A stúdió Twitter oldalán és YouTube csatornáján a fejlesztés érdekes mozzanataiba pillanthatunk bele, de időről-időre lerántják a leplet egy-egy játszható karakterről is, legutóbb például Johnny Cage visszatérésének örülhettünk. 


A stúdió tehát már 8 éve viseli gondját a Mortal Kombat univerzumnak, és láthatóan igyekszik megtenni mindent, hogy ne okozzon csalódást a közönségnek. A következő epizód várhatóan nagy érdeklődésre tart majd számot, erre pedig egy stressz tesztnek nevezett akcióval igyekeznek felkészülni. Annak érdekében, hogy a szerverek jól bírják a tömeges érdeklődést, az Egyesül Államok felhasználói Március 15-17-ig, rövid próbakörre vihetik a játékot. Aki méregelődne az európaiak kizárása miatt, az ne aggódjon, a teszt csak egy minimális betekintést enged a játékba, és szinte minden lényeges részlete elzárva marad majd. Az ingyenes lehetőség mindössze arra szolgál, hogy a készítők lássák, hogyan teljesít a játék, az egy időben zajló online meccsek kiszolgálásában. Március 28-án béta teszt is indul, ám ezen csak azok a PS4 és Xbox One tulajdonosok vehetnek részt, akik januárig előrendelték a játékot. A PC-s és Nintendo Switch-es játékosoknak pedig mindképpen várniuk kell a hivatalos megjelenésig, mely Április 24-én esedékes minden platformon.

Ősszel érkezhet a Star Wars Jedi: Fallen Order


A Respawn stúdió az utóbbi időben furcsán intézi a dolgait, bár ez egyáltalán nem azt jelenti, hogy rosszul. Fű alatt fejlesztették, és szinte szó nélkül indították útjára az ingyenes Apex Legends-t, ami pár nap alatt vált rendkívül népszerűvé, és az egyik legjobban sikerült Battle Royale játék lett. A tavalyi E3 konferencián pedig Vince Zambella, alig pár mondatban ejtett szót, azóta is készülő Star Wars játékukról, a Fallen Order-ről.


Áprilisban talán többet is láthatunk egy feliratnál


A Battlefront kétszer is csalódást okozott a messzi galaxis rajongóinak, ráadásul hosszú ideje nem láttunk erős történettel bíró játékot, ami méltó módon mesélne az immár Disney által felügyelt univerzumról. A 1313 kaszájával, egy rendkívül ígéretes játéktól estünk el, ami végre elengedte volna a fénykardos lovagok kezét, hogy helyette a fejvadászok és csempészek izgalmas világára koncentráljon. A Coruscant bűnös negyedében játszódó játékról, egy néhány perces gameplay anyag is megjelent, amiből az Uncharted látványos pillanatai és laza stílusa köszöntek vissza. A rövid videó akkor sokak szívét megdobogtatta, de ennél is nagyobb volta csalódás, mikor kiderült, hogy a főszerepben a fiatal Boba Fettet láthattuk volna, ám a Disney végül nem kért belőle. Később a Visceral hasonló projektjének, egy Ragtag fedőnév alatt fejlesztett játéknak inthettünk búcsút. A Dead Space fejlesztői szintén egy Jediktől mentes kalandon dolgoztak, ám az EA által 2017-ben bezárt stúdió fejlesztését végül nem sikerült felkarolni. Állítólag megpróbálták átalakítani, és Ocra munkacímen egy kevésbé lineáris, szintén fejvadászos program lett volna, ahol különböző bolygókon teljesíthettünk volna küldetéseket, ám a fejlesztési idő hossza, és a magas költségek miatt végül törölték.


Bár a Fallen Order-ről nem sokat tudni, maga a megjelenített korszak ígéretes
. A Respawn által szűken mért információk szerint, a történet harmadik és negyedik epizód között játszódik, és a 66-os parancsot túlélő Padawan bőrébe bújva küzdhetünk, a túlélő Jedik-re vadászó birodalom ellen. Sokan a mai napig várják a Jedi Knight széria folytatását, ami a 2003-as Jedi Academy óta van tetszhalott állapotban. Bár ezúttal sincs szó a várva várt folytatásról, bizonyára jól hangzik egy külső nézetes, sötétebb hangvételű akciójáték, ahol ismét fénykardot ragadhatunk és használhatjuk az erőt. Bár ez még nem nyert hivatalos megerősítést, több oldalon is felbukkant a hír, hogy egy tanítvány-mentor viszony is fontos része lesz a történetnek, amivel legalábbis méltó szellemi örököse lehet, a 15 éve parlagon heverő játéksorozatnak. A bővebb tájékoztatásra sem kell már sokat várni, az évenként megrendezésre kerülő Star Wars Celebration keretei között többet is megtudhatunk majd a játékról. Az Április 13-án Chicagóban tartott rendezvényen pedig többek között talán az is kiderül, hogy tényleg számíthatunk-e az őszi megjelenésre. A kétely jogosan merülhetett fel, hiszen nem csak egy árva kép nem látott még napvilágot a játékból, de egy januári Twitter bejegyzésben még fejlesztőket kerestek a munka felgyorsításához.

Állítólag 2019 ősszel érkezhet

2019. 02. 28

Mi a BIOS, a CMOS és hogyan érjük el őket?
Összefoglalónk az alaplapok és egyben a PC-k rejtélyes kezelőfelületétét mutatja be
Megvettem az első számítógépemet, csak a BIOS-szal ne kelljen vacakolnom. Egyáltalán mi az és mit kezdjek vele? Sok felhasználó gondol így első számítógépére, de még sokszor azok is, akik már egy ideje használják és nem most húzták le a fóliát frissen összeszerelt gépükről. A következő sorok arra tesznek kísérletet, hogy bemutassák, mi is az a BIOS, hogyan jutunk oda a különböző gyártók alaplapjain, és mit tehetünk, ha egyes beállítások miatt gondokat tapasztalunk.
A BIOS
A BIOS a Basic Input/Output System rövidítése és egy olyan beépített firmware, melyet minden számítógép esetében az alaplapon találunk és alapvetően a rendszerindításért felel. Egy olyan aprócska szoftver, mely felismeri, diagnosztizálja és kezeli egy számítógép legfontosabb alkatrészeit, tehát a processzort és a RAM-ot, melyek nélkül a gép el sem indulna, illetve a háttértárakat és az USB portokat melyek az operációs rendszer betöltéséhez, illetve a kezeléséhez szükséges eszközöket, perifériákat tartalmazhatják.
Bár a Windows és a Linux számos lehetőséget és módot kínál egyes beállítások elvégzésére, néhány változtatás csak a rendszer BIOS-án keresztül végezhető el. A BIOS segítségével ellenőrizhető, hogy a gép minden összetevője megfelelően működik-e, mielőtt a Windows rendszerbe bootolna. Ez tehát a gépünk első védvonala is egyben, hiszen már itt is számos dolgot módosíthatunk és a hibák elhárításában is fontos
Amit az alaplapokról tudni érdemes - 2. rész
Mi a VRM szerepe egy alaplapon, miben térnek el a lapkészletek, és milyen alaplapok közül választhatunk?
Cikkünk első fejezete az alaplapok szerepét tárgyalta, kitérve az alapvető felszereltségre, amelyek tekintetében többé-kevésbé minden lap ugyanazt kínálja. De mik azok a részletek, amelyek nagyobb mértékben is megkülönböztetik ezeket a hardvereket? A következőkben a feszültségszabályozást végző VRM, a chipsetek és az igényeink és pénztárcánk szerinti választási lehetőségek következnek.
A VRM
Az alaplapi VRM-ek meglepően fontos részei minden modern alaplapnak, de gyakran figyelmen kívül hagyják őket a marketing és a kritikák során is, vagy nem magyarázzák el megfelelően, ha egyáltalán megemlítik őket. Mik azok az alaplapi VRM-ek, miért említik őket együtt a túlhajtással, és milyen kulcsfontosságú specifikációkat kell megérteni ahhoz, hogy megalapozott döntést hozzunk vásárlás előtt?
A VRM a Voltage Regulator Module (feszültségszabályozó modul) rövidítése, és szerencsére ez a név eléggé magától értetődő. Minden alaplapon van egy feszültségszabályozó modul, amelyet a CPU közelében helyeznek el, hogy szabályozza a feszültséget, amely a tápegységtől és a tápkábelektől a CPU aljzatához jut. Annak ellenére, hogy a CPU önmagában is elég sok energiát képes fogyasztani, mégis szüksége van arra, hogy ezt az energiát kezeljék és szabályozzák, mielőtt a CPU rendelkezhetne vele.
Miért fontosak az alaplapi VRM-ek a túlhajtás szempontjából?
Mivel a tápegységből érkező
Amit az alaplapokról tudni érdemes - 1. rész
Az alaplap egy asztali számítógépben és amit még tudni érdemes
Jól tudjuk, hogy számítógépünk szívét és lelkét a processzor és a videokártya párosa adják, pláne, ha játékra vagy komolyabb grafikai munkára vásárlunk számítógépet. Azt azonban továbbra sem felejthetjük el, hogy a számunkra kiemelten fontos összetevők nem feltétlenül a legfontosabb összetevők. Minőségi tápegység nélkül gépünk egy instabil időzített bomba lehet, és talán még el sem indul, megfelelő alaplap nélkül pedig ugyan mibe pakolnánk az izmos CPU-t és méregdrága videokártyát? A következőkben az alaplap általános működését és funkcióit igyekszünk bemutatni, hogy megértsük, miért fontos egy PC-s felhasználó számára. A cikk folytatásában kitérünk a különböző árkategóriákra is, amelyek különböző minőséget és lehetőségeket kínálnak a felhasználóknak.
Mi is az alaplap?
Ha valaha is raktunk össze vagy szedtünk már szét számítógépet, akkor láthattuk azt az egyetlen alkatrészt, amely mindent összeköt – az alaplapot. Ahogy a neve is árulkodik róla, egy PC esetén ez lesz az alap, amire építkezni fogunk. Ez az a központi áramköri lap, amely mindazokat az alkatrészeket és csatlakozókat tartalmazza, amelyek lehetővé teszik, hogy a számítógép minden eleme áramot kapjon és kommunikáljon egymással. Jellemzően számos beépített funkcióval büszkélkedhetnek, és közvetlenül befolyásolják a számítógép képességeit és bővítési lehetőségeit. Természetesen az alaplap nem új találmány, hiszen már jóval a személyi szá
Értékelések
Az értékeléshez be kell jelentkezned. Belépés
PCX 2006-2024.
Kapcsolat: [email protected]
Cookie / süti kezelés
Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk a Részedre. Néhány általunk használt "süti" elengedhetetlen az egyes szolgáltatások megfelelő működése érdekében, mások információkat gyűjtenek a weboldal használatával kapcsolatban, hogy még kényelmesebb és hasznosabb oldalt hozhassunk létre. Vannak átmeneti "sütik" , amik eltűnnek ha bezárod a böngésződet és vannak tartós változatok is, melyek egy ideig számítógépeden maradnak. Néhány "süti" feltétlenül szükséges az oldal működéséhez, míg másokat a teljesítmény és a felhasználói élmény növelése érdekében használunk. Adataidra különös figyelmet fordítunk, ennek részleteit az adatvédelmi tájékoztató-ban találod. Milyen "sütiket" használunk az oldalunkon? Emlékeznek, mi van a bevásárlókosaradban és a bejelentkezési adataidra, biztosítják a bejelentkezés közbeni biztonságot és a weboldal következetes megjelenését, növelik a weboldal teljesítményét, fokozzák a felhasználói élményt és mérik az oldal felhasználását. Ha látogatásod során mellőzöd a Cookie-k használatát, a legtöbb funkció és oldal nem fog az elvártaknak megfelelően működni. Ha szeretnéd a tárolt cookie-kat törölni, a böngésződ beállításai között könnyedén megteheted.